26. maaliskuuta 2012

IPA eli MPP


Vaikka vessassani on kaikki kalusteet ihanasti-ihanasti samaa settiä ja siellä on kiva-kiva, niin minua on jo todella kauan tympinyt nuo avonaiset hyllyt, päivittäinen sotku ja se jumalaton pölyn määrä, jonka syntyperästä mulla ei ole hajuakaan!
 Sitä jotenkin luulis, että kosteassa tilassa ei pitäis olla pölyä ollenkaan, mutta meillä ainakin on!
 Olen miettinyt, että ehkä täällä pesii ainutlaatuinen, täysin uusi lajike  - Infectum Pulverem Acari eli Märkä Pöly Punkki.
Syntyy viemariaukkoon jääneistä hiuskarvoista.


No, eipähän sitä tarvinnut kun yhden kauniin aurinkoisen sunnuntain kun olin energiaa täynnä ja aloin vaatimaan isännältä Ikea-reissua.
Paljastin vasta paikan päällä, mitä olimme tullut hakemaan.
Uusi vessakaappi!
Hän oli tietenkin heti että eieiei.. meillä näyttää vessassa just nyt hyvältä! (oho!!!!!!)
Mutta eipä hänestä ollut mulle vastustajaa.

No, mulla ei ollut varaa 200 ekeen ihanuuskaappiin, mutta ton 40 euroisen kaappiin juuri ja juuri oli.

Ja siinä se nyt on..

Joo, ei oo puoltakaan noin kaunis kun edellinen. Ei auta tuo liitutaulumaalikaan tällä kertaa.
Mutta silloin kun tuntuu, että hukkuu siivottomuuteen, niin on pakko tehdä tollaisia päätöksiä, ihan vaikka mielenterveyden vuoksi. Niin ja jäihän mulle se toinen, pienempi avohylly!



Ps. Mä vihaan Kadonneen jäljillä- ohjelmaa!
Jo alkumusiikin soidessa mun silmät alkaa nykimään.
 Mitä pidemmälle ohjelma menee, sitä enemmän silmät pullistuu ja loppusuoralla mun tekee mieli hakata päätä seinään, koska tuntuu, että koko pään verisuonet poksahtaa siitä älyttömästä paineesta, mikä tulee kun pidättele itkua (koska mähän en itke koskaan).
Tänään mä  en enää kestänyt vaan tökkäsin Bepantheni-voidetta silmääni, joka kirveili juuri niin paljon, että sain vapaasti pillittää, ilman että kukaan epäilis mitään.
Todella ärsyttävä ohjelma siis.
Varsinkin lopputekstin musiikki.. Suorastaan inha!
Menen aina sen jälkeen vessaan, istun pytyn päällä, hankaan levinnyttä ripsaria ja laulan nyyhkyttäen Let this moment last forever....

26 kommenttia:

  1. kylppärin pöly on ihan käsittämätön juttu! Ja se, että sitä voi olla aina vaan ja paljon... Ihanaa, että muillakin! Kohtalotoveri :)
    Kadonneeseen ei osaa sanoa mitään, kun ei ole tullut koskaan (sitäkään) katsottua, eikä näemmä tarvitsekaan :) paitsi jos on Bepanthenia.

    VastaaPoista
  2. Heippa, hyvältä näyttää kylppäri noinkin.. Itse ihmettelen samaa ongelmaa elikkäs sitä vessapölyä - kuka per....sitä käy ripottelemassa meille..varmaan se punkki..joskus vaan täytyy tehdä ratkaisuja sisustuksen suhteen jotta siivous olisi helpompaa ku taitaa se enemmänkin olla meijän akkojen hommia.. ainakin noi pölyjenpyyhkimiset..

    VastaaPoista
  3. Satuitko kattoon Greyn Anatomian viime viikolla? Siinä tuli itkettyä parissakin kohdassa. Poika sanoi, että miks sä tota itket, toi on keksittyä, toi on vaan sarja. Miten niin muka, totta se tietty on. American Idol ei onneksi vielä ole siinä vaiheessa, että joutuisin itkemään.
    Meillä on myös IKEAn kaappi vessassa mut se maksoi 19 euroa! Se oli poisto joskus n. 5 vuotta sitten, mutta pidän hänestä yhä kovasti.

    VastaaPoista
  4. Mullapa on syntipukki vessan pölyille... meitin kissat. ;D Varsinkin pitkäkarvanen kaveri karvottaa paikkoja, joten se ne pölyn tai siis karvat tuo vessaankin. :P

    VastaaPoista
  5. Pelastit just elämän, mun siis!
    En ole yhtään jaksoa katsonut, eikä näemmä tarvikaan katsoa, mulle riittää hurjat remontit :D
    .....arvaas mikä on tuolla just pysäytyskuvalla....

    Onks tuo altaan alushylly toimiva??
    On harkinnassa, mutta vielä hommaamatta....ne mun verhot ei pelittänyt tässä asunnossa, altaan reuna on sen mallinen, ettei siinä mikään tarranauha pysy, menee systeemit uusiksi.
    Vaikka silmä alkaa kyllä tottua jo siihenkin, että keskimmäisen rinsessan potta ja rinsessanjatke, eli siis jakkara, on näkösällä....

    VastaaPoista
  6. Ai niin, se pöly....syyllinen on se sama kotitonttu joka juo oluet, jättää tyhjät purkit, unohtaa kastella kukat, piilottaa sukat....se ripottelee sen vessapölynkin!
    Uskokaa huviksenne!

    VastaaPoista
  7. Täälläkin on pölyä:-(

    Tulipahan mullakin taas se katottua,mutta ei se todellakaan aina pääty yhtä onnellisesti:-(

    Olen kokemut itse hiljattain vastaavan,mut lopputulos oli muuta:-((

    Mukavaa viikkoa <3

    VastaaPoista
  8. Siis kokenut...

    Ei nää tällä puhelimen näytöllä virheitä ilman kakkuloita;-)

    VastaaPoista
  9. Mä en viitsi edes katsoa moista ohjelmaa, muttenkin nolottaa, kun aina silmät kostuu. Milloin mistäkin.

    Se on ihan uskomatonta toi pöly, miten sitä irtoaa joka paikkaan. Mutta vielä inhampi pölyä on ne helkutin pitkät hiukset, mitä on vessa täynnä. Etenkin kun mulla on lyhyt tukka ja mies on kalju. Ihme ettei noi lapsetkin ole kaljuja...

    VastaaPoista
  10. Tiina: OO.. ihana et mulla on kohtalotovereita.
    Mutta minua silti kiinnostais tietää MIKSI, MISTÄ, JA MITEN! :)

    Tanni:Niimpä! Siinä Ikeassa kun perustelin, että miksi haluan uuden kaapin, niin eipä paljon ollut toisella sanomista kun nostin puheeks siivoamisen. Mä kun oon ainoa joka sitä tässä talossa harrastaa :)

    Adalmiina: En nähnyt. Mä näen aina erilaisia ohjelmia vahingossa. Telkkari kun on auki koko ajan ja sattumalta kun on mielenkiintoinen ohjelma alkamassa, niin käyn katsomaan. Nyt on tullut sitä kadonneen jäljillä katsottua jo 2 jaksoa peräkkäin. Aika tuuri. Muuten mulla ei oo mitään hajua milloin mitäkin tulee. Paitsi salkkarit, puol kasilta. Meidän lasten pakkomielle :)
    Silloin kun oli american x-factor, niin sen mä katsoin jokaisen jakson. Täti aina soitti mulle, että no nyt se alkaa. Ja oli kyllä sellainen nyyhkyohjelma se kans, että otti oikein päähän :D

    Kati: No mutta meillä ei oo kissaa.. eikä kyllä hamsteriakaan.. tai siis on, mutta se on pakastimessa.. :D

    Pepi: Mikä pysähdyskuva?
    Kuule, meillä ainakin juo kaljat ja jättää purkit ja sukat tuoa ukko :D

    Arja: Eilen se käytännössä oli onnellinen, mutta musta se äiti oli jotenkin feikki-onnellinen.. en tiedä.. ehkä sitä odotti jotain älyttömän isoa tunne purskahdusta: oo...tytär, anna anteeksi.. jne.. vähän niinkun kirjoissa :D

    Joo, en voi kuvittella, jos lähtee etsimään läheistä ja sit se onkin kuollut.. tai ei halukaan kuulla mitään.. toi ois tosi paha!

    Mukavaa viikkoa Sullekin!

    Katja: Ja aattele, täällä kolme kappaletta pitkähiuksisia, kaikissa mahdollisisssa väreissä :D

    VastaaPoista
  11. Nonnii..nyt on pakko alkaa kuuraa veskii, kun Märkä Pöly Punkki asustaa varmasti huussissamme.=D

    VastaaPoista
  12. Kyllä sitä pölyä meidänkin vessaan tulee. Ja se on siitä inhottavaa ainetta, ettei lähde imuroimalla. Lattiatkin pitää nuohota (ja kontata) rätin kanssa, jos haluaa eroon siitä pölystä.
    Eihän tuossa kaapissa mitään vikaa ole. Voisin huolia meillekin, vaikkei se kyllä mahdu. Meille ei mahdu minkään valtakunnan kaappia.

    Mie lopetin sen Kadonneen jäljillä katsomisen, kun itkeä vollotin joka kerta. Toinen ohjelma, mikä välillä pistää itkemään, on Supernanny! Eilen perheen isällä oli alkoholiongelma ja Nanny pisti perheen ruotuun ja mie itkeä pillitin... Miulla on nykyään itku herkässä (on ollut sen jälkeen, kun äiti sairastui ja kuoli) ja oikein ärsyttää, kun pitäisi olla pikkasen karaistuneempi.

    VastaaPoista
  13. WC-n mörkö se vasta kiva on:( Välillä kurkkaan (miksi???) pesukoneen taakse, ei ole vaaleaa unelmaa on tummaa kamalaa!!!!
    Itku tekee hyvää:)

    VastaaPoista
  14. Kauniilta näyttää edelleenkin ja joskus se on vaan pakko ajatella sitä käytännöllistäkin puolta:)Pölyä kertyy kylppäriin meilläkin ja paljon,kissa pöllyttää hiekkaansa siihen malliin että on kuin sumuun astuis jos hänen korkeutensa jälkeen erehtyy sinne menenmään...Voihan se olla että vassapaperikin pöllyää muttei kuitenkaan oikein viitsi tuota pyyhkimistäkään lopettaa joten se on vaan siivottava=D

    VastaaPoista
  15. Kaikista kuolettavinta meidän taloudessa on se, että täällä on kaksi hiuslakkaa suihkuttelevaa naista.. Ja mitä käy, kun se hiuslakka laskeutuu lattialle, ja pöly siihen päälle? Jep, sehän jää kiinni kun sementtiin, ei paljoo imurointi auta! Aina täytyy kaivaa juuriharja ja painepesuri esiin kun on tarve kuurata :D

    Ja toi Kadonneen jäljillä, lopetin kattomisen ekan kauden puolivälissä, kun en kestänyt niitä huutoitkukohtauksia, mitkä aina seuras siitä :D

    VastaaPoista
  16. Pysäytyskuvako?
    No kun mä otan digiboxille kaiken minkä katson (tai siis AION katsoa) niin sillä saa niin hyvin pysäytettyä tarvittaessa. Ja samoin ohitettua nainokset, mä en katso niitä koskaan.

    Ai, mä olen aina luullut että se on kotitonttu kun täällä ei asu ketään miestä....en o ainakaan huomannut :)
    *jatkaa syyllisen etsintää, minähän se en ole...*

    VastaaPoista
  17. :) samaa mieltä tuosta ohjelmasta...:))
    On se kumma miksi ei voi vapaasti niitä kyyneleitä vuodattaa, vaan aina pitää pinnistellä ja veskin minäkin hyväksi paikaksi olen huomannut...siis tässä(kin) itku jutussa...:))

    En tiedä onko se hyve vai pahe, että ottaa esim. elokuvissa tai kirjaa lukiessa kaiken niin todesta.
    Ei ole kirjaakaan mukava lukea, kun koko ajan saa kyyneleitä pyyhkiä...:)

    Kaunis kaappihan tuo on!

    VastaaPoista
  18. Se on kyll ihme ohjelma kun aina kerta toisensa jölkeen nyyhkyttää!! :)

    VastaaPoista
  19. Alahuuli alkaa väpättää ja silmissä kirvelee ja ohimoissa jyskyttää... kaikesta siitä "pidättämisestä" - niin silloin mulla alkaa mielenkiinto siirtymään ikkunasta ulos "ketähän toikin ohikulkija on...?!" (hölmöä? mutta itkeä ei voi!) :/

    Märkäpölypunkit vai mitä lie... (syvä huokaisu) - niitä on siis muillakin!!!

    VastaaPoista
  20. Kyllä on kivaa kun muillakin pölisee veskissä;)

    Mä hain tuohon Kadonneen jäljillä ohjelmaan. Pari soittoa sain tuotannon puolelta ja he lupasivat tutkia asiaa. Ilmeisesti hekään eivät löytäneet etsimiäni sukulaisia, koska juttu jäi siihen:(

    Nyt olen itse päässyt hieman sukulaisten jäljille (asuu Kanadassa), kirjeet lähetetty ja vastausta odottelen :) Peukut pystyyn!!

    VastaaPoista
  21. Hyvältähän tuokin näyttää. Mutta kuulostaa pahalta, jos kerta liitutaulumaalikaan ei auta ;-D

    VastaaPoista
  22. Mun mielestä teidän vessa on ihanan näkönen. Piste. :)

    VastaaPoista
  23. Ei ole totta - näin paljon kohtalotovereita! <3 <3 <3
    Kiitos teille kaikille:)

    Mulla menee hermot wc:n pölyn kanssa.. Okei, kuivatan pyykit kylppärissä ja joo, föönaan hiukset kanssa ja nyt tuntuu olevan joku karvanlähtöaika, kun huips!vaan siinä taas lensi yksi hius. Lattialle. Ja sitten mä nään ne. Miks ne ei vois olla näkymättömiä?

    Mua ihan harmitti, kun olin unohtanut ton Kadonneen jäljillä. Eilisen muistin sitten katsoa ja joo, täälläkin sai silmänurkkia kuivailla. Mä tykkään ihan hirveesti siitä sarjasta. Ainakin edellisestä kaudesta. Onko se ikä vai jokin allergia, kun ei itkemättä voi enää katsoa jotain ohjelmia tai kohtauksia? En mää suoraan ääneen huuda, mutta vois ne silmät pysyy kuivina.

    VastaaPoista
  24. Sari: Milläköhän se saa tapettu? :D

    Sirutuuli: Mulla on tullut se pillitysherkkyys iän myötä. Ja joskus mulla alkaa silmiä nykimään ihan vaikka piirrettyäkin katsoessa. Kyl ottaa päähän! Varsinkin kun on ottanut elämäntehtäväksi olla kovanaama :D

    Anne-Mari: Hui, Sää oot rohkee! Mä en uskalla koskaan katsoa sinne pesukonen taakse :D

    Kirsi: Noniin! Vessapaperihan se varmaan on! Meillä käytetään halpaa serlaa, keltaista. Ja sehän kyllä pölyää. Mä käytän sitä aina nenäliinanakin.. ja esim metrossa kun kaivaan sen taskusta ja niistän,niin kyllä lentää pölyävä pilvi ilmaan.. :D

    S: Heh.. mä onneks käytän tosi harvoin hiuslakkaa. Vai huutoitkukohtauksia :D

    Pepi: No et todellakaan Sä! :)

    Irmastiina: Joo, sitähän sitten pohtii, että onko se hyvä vai huono asia.. rasittava ainakin.. :)

    Anne: On se! :) Toivottavasti ens kerralla ei oo telkkari auki silloin kun se alkaa :)

    Marru: Mulle tule tuo "mikähän se siinä kaapin päällä on-syndroomi" aina silloin kun tulee jossain elokuvassa joku aikuisille tarkoitettu kohtaus, siis silloin kun lapset ovat kans katsomassa. Ärsyttävää :)

    Mia: Siis täh, etukäteenkö ne tutki sen kaiken.. illuusio mennyttä :D
    Mutta peukut pystyyn todellakin että löydät sukulaiset! <3

    Rv. Kivitikka: mnjoo :) ehkä vähän auttaa..

    Susu: Kiitti! :)

    Sari: Joo, ihanan lohduttavaa! :)
    Kannatan allergiaa! :D

    VastaaPoista
  25. I feel you! Ja joo, oli se sitten mikä punkki tahansa, niin kyllä meilläkin ainakin pöly kertyy ihan joka huoneeseen!

    Mä en IKINÄ siis en I-K-I-N-Ä vois ottaa keittiöön, niiden kauneudesta ja ihanuudesta ja maalaisromanttisuudesta huolimatta avohyllyjä seinäkaappejen sijaan, sillä mä en kestäis sitä pölyn kertymistä astioihin! Avonainen posliinihylly menee, koska ne posliinit on oikeestaan vaan koristeena ;) Ja sieltä riittää kerran viikkoon pyyhintä..

    VastaaPoista
  26. Liisa: Oo, Sä oot ahkera, kerta kerran viikossa pyyhit pölyjä :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...