21. maaliskuuta 2012

Markkinointinero


Kirpparilta löysin Vakre Hjem lehden..
Kauan on tehnyt mieli päästä tollaiseen käsiks.. hinta on antanut aina sellaisen käsityksen, että kyseessä on todennäköisesti maailman ihanin lehti.
Lehti oli kylläkin viime vuodelta, mutta mitäpä tuo haittaa..vuosi sinne-tänne..


Pakko sanoa, että aikamoinen pettymys oli koko lehti.
47 sivua 168sta oli mainoksia. (joo, mä laskin!)
Jopa typeriä mainoksia..kuten Ikeaa.. ja jotain elektronikkaa..
Siis ei Ikea oo tyhmä, mutta minusta sen ei pitäis mainostaa itseään ollenkaan (varsinkaan tollaisessa lehdessä) .. koska kaikkihan Ikean tietää..
 (Joo, tiedän, en ymmärrä markkinoinnin päälle mitään,  minusta ei tulis koskaan markkinointipäällikköä tai edes -assistenttia, eikä mitään sellaista hienosto-työntekijää, joka sipsuttele korkokengissä marmorilattialla modernissa toimistossa,  kallis puku päällä ja käy töitten jälkeen ottamassa parit Martinit alakerrassa baaritiskillä ja tapaa siellä sattumalta ylikomean ja ylirikkaan businessmiehen ja ne rakastuu ensisilmäyskellä ja matkustaa Bahamalle...)

Ainiin, se LEHTI.
Sitten siellä oli reseptejä tyyliin ota nakki, kääri sen ympärille pekonia ja paista.. tai että laita perunasalaattia leipäviipalen päälle.. WHAT!!
Oliko tää nyt vain tämä kyseinen numero, vai onko kaikki sellaisia?


Ihan eri maata on Italialainen lehti, jonka sain yllärinä ihanalta Pepiltä (sen jälkeen kun olin käynyt kitisemässä hänen kommenttiboxissa, miten kallis koko lehti on ja kuinka mä en ainakaan aio ostaa sitä i-ki-nä!!)

Todella ihastuttavia kuvia täynnä koko lehti!


Ykspäivä tätini pyysi että lähtisin hakemaan hänelle tavaraa eräästä hiustukusta, jostain sellaisesta kaupunginosasta, jossa en ollut vielä ikinä käynyt.
Tottakai mä menin vastahakoi ilomielin!
Kas kumma, kun bongasin sieltä kadulta ihanan pienen sisustuskaupan Mingu Home.
Pääasiassa ne myy isoja hienoja huonekaluja, mutta liikkeessa oli vaikka mitä ihanaa pientä kivaa!
Mukaan lähti tollaiset pelttipurkit:



Tästedes ilmoittaudun aina vapaaehtoisesti tavaranhakureissuun!


Pakko esitellä vielä yks viikonlopun löytö.

Iso Leipälaatikko, maksoi kympin, otin heti hellästi kainaloon.
Kuulemma maksoi  liikkeessä 79 euroo.
(minun patinointilaskuri sanoo, että 50 vuoden päästä sen arvo on todennäköisesti noussut 790 euroon, eli todellakin kannatti ostaa!)
Haittaakse, että mä säilytän siellä keittiön pyyhkeitä?

21 kommenttia:

  1. hahah :D mäkään en pahemmin välitä tosta pyöritä pekoni nakinpäälle-lehdestä:) paljon kyllä luen ulkomaalaisia lehtiä mutta enpähän muista äkkiseltään tästä ulkoa ainuttakaan :D harvoin tulee enään suomenkielisiä luettua :o

    VastaaPoista
  2. Mäkään en ymmärrä, miksi lehdet on nykyään ihan täynnä mainoksia.
    Joku lehtikauppias sai jauhot suuhun, kun mitä lie kauppas puhelimes mulle ja mä kysyin, että miksi mä maksaisin mainoksista kun niitä jaetaan ihan ilmankin kotiin. ;D

    VastaaPoista
  3. Jasmiina: kyllä ulkomaan lehdet ovat yleensä kivoja, paitsi englantilaisista en tykkää. Ei yhtään mun makua. Kokolattiamatot jne.. Yäks! Ja mieti että tuo vakre maksaa käsitääkseni 16 euroa!

    Kati: jos en ihan väärin ymmärtäny niin jeanne d arc living ei julkaise enää mainoksia. Ja se on kyllä hieno juttu. Eipä niitä kyllä muutenkaan siellä hirveästi ollut. Muttet joku lehti tekee noin! Hieno juttu!

    VastaaPoista
  4. Samaa mietin minä... yleensä ostan vain sisustuslehtiä kun ovat tarjouksessa... Tykkään kovasti parista lehdestä mutta inhoan yli kaiken esim Avotakkaa missä aina on samanlaisia juttuja...
    Ihania löytöjä olet taas tehnyt. Kiva toi zikkilaatikko, sopii mainiosti juuri pyyhkeiden säilytykseen (ainakin sittenkun ne ovat saanneet rumia läikkiä...)

    -Lotta-
    Hemma hos Ingeborg joka ei jaksaa logata sisälle

    VastaaPoista
  5. Ihana Pepi taas täällä terve :)
    Mä kun olen varsinainen sisustuslehtien suurkuluttaja, niin on pakko sanoa, että jollen tuuppais niitä kiertoon, niin mulla olis hyvin äkkiä nurkassa seitsemän metrin pino.....joten jos haluatkin pöllöistä vaihdokkina pari lehteä, niin saat jo viikonlopuksi lukemista )
    Voi olla kyllä viime tai edelliseltä vuodelta, ja voi olla taas erilaisia tuttavuuksia....

    Hyvät löydöt! Kaikki!

    VastaaPoista
  6. Hyvä tarina toi sihteeri ja bisnesmies...:DD

    Aah, muutaman Vagre lehden olen omistanut, ja tosiaan on mainoksia täynnä. Ei vedä vertoja Jeanne Living lehdelle joka on mun suosikki!
    Iloista keskiviikkoa;)

    VastaaPoista
  7. Mä tyrmistyin. Todella tyrmistyin. Miten voi joku ns. hieno lehti muka keksiä tollaisen nakki-pekoni-reseptin, toi kun on about 30 vuotta vanha suomalainen keksintö. Ja mä voin todistaa tämän, kunhan löydän keittiöstäni sen kaapin, missä todistusaineistoa säilytän. Mutta sen tiedän, että keittiössä se on.
    *miten niin mä oon tyyppi, jolla on kaikki maailman tavarat*
    Mutta siis, kannattaa tarkkailla mun blogia. :D
    Ja muuten, tiedätkö Manskun päässä (ei keskustan päässä vaan siellä toisessa) sellaisen kaupan ku Decorum. Se on mieletön. Kauppa oli siellä vielä 2 v sitten, toivottavasti on yhä.

    VastaaPoista
  8. Lotta: Hyi avotakka!! Kuulostaakin jo juuri siltä etten koskaan ostais! :D

    Pepi: Jee, odotan jo viikonloppua! :)

    Anne-Mari: Joo, ja kumma oli myös se, ettei siinä kyseisessä numerossa ollut yhtään kunnon kiva kotiakaan, josta olis saanut ideoita.. Vaikka mä katsoin sen kahdesti!

    Adalmiina: Tiiätkö, mä vissi juuri sillä tavaranhakureissulla taisin ajella sen ohi! pitää käydä tsekkaamassa!

    VastaaPoista
  9. Minäkään en ole koskaan tuota ostanut. Ja kun yleensä ottaen kaikki sisustuslehdet maksaa niin maltaita, niin en oikein raaski mitään ostaa. Maalaisunelmaa kyllä minulle tulee ihan kotiin kannettuna, pitäähän sitä jotain luksusta arjessa olla:)

    VastaaPoista
  10. Nakit ja pekoni on hyvää karppiruokaa ;-), ehkä ne on ajan hermoilla. Toisinajattelijoille sitten perunasalaattia ja leipää! Kirpparilta saa halavalla noita sisustuslehtiä, ja tietty äiteeltä (KIITOS ÄITI). Mua ei haittaa vaikka välillä vanhoja sisustusvinkkejä saiskin, kas kun tulen aina vähän jälkijunassa. Tosin tää sun blogin lukeminen on niin riemukasta, ettei paljoa muuta tarviikaan. Aurinkoista kevätpäivää!

    VastaaPoista
  11. Hah voi taas noit sun juttujas :) Mä olen fanaattine sisustuslehtien kuluttaja ja niihin kyl uppoo rahaa myönnän ;) Rakastan enite " toivekoti& puutarha lehteä " ja " talo ja koti " ja " oma koti " ja " maalla " ja " tove älskade hem " ( sen mies tilas Ruotsist mul joululahjaks ja uus tuttavuus " kauniit kodit " on kans iha kiva ♥ Avotakast ja Plazas en tykkä ollenkka ;)

    VastaaPoista
  12. Ihania löytöjä! Itse raaskin ostaa sisustuslehtiä kirppikseltä hyvin edulliseen hintaan eli aikas harvoin.=)

    VastaaPoista
  13. Hahhaa... sinulta tuo juttu luistaa...mukavaa, kun niitä luettavaksemme "painat"...:)

    VastaaPoista
  14. Hienoja löytöjä olet tehnyt!!! Ja joo, itse olen havainnut saman noista lehdistä mitä kirpulta kanssa olen haalinut.. muutama kiva kuva ja loput mainoksia.. ainoa kiva oli Marie Clairen (olikohan oikein) idea lehdet..

    VastaaPoista
  15. Ei se haittaa, sitähän sä kysyit?

    VastaaPoista
  16. No, eipä kannata ko. lehteä ostella! Kiitos vinkistä ;D

    Kyllä ne italialaiset sitten osaa ja Pepi ;D

    VastaaPoista
  17. joku pahaa aavistamaton yövieraasi menee nälkäisenä hamuamaan yön pimeinä tunteina sun leipälaatikkoa... raottaa varovasti kantta, ja kokeilee.. ah, tuoretta pehmeätä leipää... hivuttaa saaliin suuhunsa ja... sitten sä heräät vieraasi yskimiseen ja kröhinään kun se meinaa tukehtua sun hienoon keittiöpyyhkeeseen keskellä yötä... Niih, että kantsii varoa!

    VastaaPoista
  18. Vakre minulle tullee mutta tuo ilalialainen ihan uusi tuttavuus...Pittää laittaa hakkuun :)

    VastaaPoista
  19. Heidi: Mä olen monesti miettinyt, että jos tuon maalaisunelman tilaisi.. tai sit se koti ja puutarha vai mikä se nyt oli..

    Ulla: Kiitos Sinulle! :)

    Johanna: Niin.. että pidät "muutamasta" :D

    Sari: Joo, kerta kirpparilta, niin sen pitää olla edullinen. Tuo Vakre maksoi 4 euroa. Oli sillä niitä siinä varmaan 5kpl, mutta en raaskinut kun sen yhden vaan..

    Irmastiina: Heh.. kiitti!

    Tanni: Las Palmasen Lentokentällä näin eka kerta sen Marie Clairin sisustuslehden.. en ostanut.. OLIS PITÄNYT! :D

    Sari: No kiva kuulla! :)

    Satu: Mielestäni ei ainakaan TOHON 16 euron hintaan!
    Pepi ja italialaiset.. :))

    L: Hui kauheeta! Toivottavasti mul ei oo sellaisia vieraita koskaan, jotka hiipii yöllä pitkin kämppää :D

    Lovviisa: Meilläpäin myin ainakin Stockmann sitä.. en tiedä mistä Pepi osti.

    VastaaPoista
  20. Oon kans heikkona noihin peltipurkkeihin! Tänään lähti taas yksi kaupasta mukaan, mutta vaan pieni parin euron pääsiäisaiheinen rasia. Mun mies jo kysyi, mitä näillä kaikilla tehdään... ;) (Ostelen niitä meinaan hänellekin lahjaksi.. fiksua?)

    VastaaPoista
  21. Anna: hahah.. Mitäköhän mun äijä sanois jos ostaisin sille lahjaksi pelttipurkin... Eikä siinä olekaan kuubalaisia sikareita sisällä :D
    Ja mun rasiat ovat yleensä kaikki tyhjät koska en keksi mitä näissä vois säilyttää :))

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...