7. joulukuuta 2011

Käsilaukku vs. ompelukone


Kävin tuossa ykspäivä Fashion Outlet ystävänmyynnissä joululahjaostoksilla.
Kyllä mä sitten ostinkin, esim. äidille ja .. (eli vaan äidille ja loput itselleni)
En voi kertoa, mitä ostin.

Hän käy täällä "kuvia katsomassa", ku ei kuulemma osaa suomea..
Mutta kerran, kun kirjoitin siitä, miten mä joskus tarhassa vedin housut alas ja näytin kaikille takapuolta, hän soitti saman tien ja kysyi, että minkälainen blogi mulla oikein on!!??

Ai EI muka OSAA suomea???
Niin.. hän ei tosiaan ymmärtänyt sanaa tarhassa.

Löysin sieltä outletistä käsilaukun, joka ihan itsestään tarttui mun kainaloon, eikä millään enää halunut mennä  takas hyllylle.
Soitin sitten isännälle: "Mä löysin yhen ihanan laukun, jonka mä niiin haluaisin!"
"No, osta jos sulla on rahaa!"
"Ei mulla oo, mutta tämähän voisi olla mun joululahja?" (se siitä ompelukonesta)


On se paljon nätimpi, kun ompelukone, mutta mä salaa toivon, että olen ollut tänä vuonna niin kiltti, että saisin vielä sen ompelukonenkin <3

***

Mäpäs muuten osallistuin linnan juhliin!
Tavallaan..
Tein nimittäin iltameikin eräälle juhlavieraalle.
Koko itsenäisyyspäivän illan sitten intoilin telkkarin edessä ja yritin bongata mun meikkiä.
Niin että isännällä meni hermot ja se lähti töihin käymään.. pöh!

Mutta kieltämättä olin hieman ylpeä itsestäni!
(ai mitenniin väitin täällä joskus etten osaa meikata?)



On ollut kauhean vähän sanottava näinä päivinä.
Johtuu siitä, että mulla on sanonkuvaamaton kaipuu jouluks kotiin.
Ja vielä ois kaksi viikkoa!! Huoh!
Joka toinen päivä soitan äidille keksien koko ajan uusia tärkeitä keskustelun aiheita.
(äidistä puhelimessa pitää puhua vain asiaa, eikä niitä-näitä, varsinkin kun soittaa ulkomaanpuheluita)

28 kommenttia:

  1. Hihittelin tota, että käsilaukku on kauniimpi... no todellakin :) Hauskaa, kun pitää aina selitellä itselle miks, miten ja kui... että voi ostaa itselle jotain!

    Tottakai oot ollut niin kiltti, että ompelukone löytyy lahjojen seasta :))

    Voi sua, ikävä on inhottavaa... vaikka samalla myös hyväkin asia, kohta olette taas yhdessä ♥

    VastaaPoista
  2. Mies vietti päivän tänään kaupungilla ettien mulle täydellistä ompelukonetta joululahjaks, mut tuli toistaiseksi tyhjin käsin kotiin. Tai ei nyt ihan tyhjin käsin...oli lapsille lahjat ostanut. Etsintä kuitenkin vielä jatkuu, vaikka mies heittikin ohimennen et katotaan kauan sua se ompelu kiinnostaa, ku saat sen koneen :D No eihän sillä ole kai tarkotuskaan ihan tuskissaan vääntää päivittäin vaan tarpeen vaatiessa.

    VastaaPoista
  3. Onpas nätti laukku. Mullekin tuli tänään must Guessin laukku "joululahjaksi". Tai oikeestaan se oli "olen vaan niin ihana että ansaitsen laukun"-lahja ja varsinainen lahjani oli eämäni eka järkkäri, jonka ostin viime viikolla itselleni joululahjaksi! Minusta tuo sun uusi laukku sopii loistavasti sun uuteen prinsessakampanjaan=)

    Missä olet, kun kaipaat kotiin? Mulla on nyt jäänyt jotain jossain vaiheessa lukematta?

    VastaaPoista
  4. No On todellakin kauniimpi kuin ompelukone, hih!:D Minäkin niiiin kovin haluaisin Guessin laukkua, mutta en taida ihan lähiaikoina sellaista omistaa;) Halauksia koti-ikävän keskelle! Onneksi voit soitella äidillesi kuitenkin<3

    VastaaPoista
  5. Marru: Mä olin siellä kaupassa tätini kanssa ja sitten sanoin et kyllä mä voin JOSKUSKIN ostaa edes jotain itselleni tässä elämässä! Hän sanoi, että sähän raahat koko ajan niitä sisustusjuttuja kotiin!! aaarghh! :DD Sinne meni se perustelu :)

    Niin ja sitten mua ahdistaa jo valmiiksi ku tiedän, kuin nopeesti koko jouluaatto menee ohi :/

    Annina: No jos mä sen saan, niin en todellakaan rupee joka päivä ompelemaan! En mä mikään ompelija oo :D
    Tarpen vaatiessa, tottakai! :)

    Jarna: Miten mustakin tuntuu, että tämä ei jää viimeiseksi jutuksi jonka ostan "itselleni joululahjaksi".

    Mä kaipaan mun kakkoskotiin, eli sinne, mistä olen tullut, eli äitini ja muun perheen luokse. Mutta sana kakkoskoti kuulostaa jotenkin niin typerältä, että olen aina sanonut sitäkin kodikseni. Heh.. menipäs selittelyksi :D

    VastaaPoista
  6. Heidi: Onneksi täällä on ajoittain näitä ystävänmyyntejä, jossa alkuperäisestä hintalapusta tupsahtaa puolet pois. Mutta tosiaan, jäljelle jää silti melkein sen halvimman ompelukonen hinta :o

    Kiitos Sulle <3

    VastaaPoista
  7. Opiskelupiireissä käytettiin (ja käytän edelleen) lapsuuden kodista nimitystä kotikoti, jolloin koti on varattu omalle kodille. ;)

    Kyllä sitä on aina enemmän juhlan tuntua, kun on kotikodissa joulua viettämässä sen sijaan, että olisi vain kotosalla. Samalla tulee aina sukuloitua oikein urakalla, mutta the more, the merrier vai miten se menikään.

    Suosiolla olen vältellyt erinäisiä joulutoreja ja myyntejä, viime su olisi ollut Designjoulutori, mutta ei sieltä kuitenkaan (muille) joululahjoja olisi mukaan lähtenyt... (Ja pakko myöntää, kotona alkaa olla liian täyttä)

    VastaaPoista
  8. Terkkuja mun "kotikodista" ;) Eli äipän luona kyläilemässä ja askelta lähempänä blogiystäväisiä!

    Tiedän sun ikävän tunteen... Ennen tätäkin reissua mulla on ollut äitiä ja kotikotia ikävä niin että rintaan pisti. Joo, ihan mamiksia ollaan, hih ;) Ja sama juttu, että kun reissu lähestyy, niin tekis mieli koko ajan olla soittamassa ja viestimässä nyt vähintäänkin... "mietin vaan, et ottaisinko nekin jutut mukaan, vai pärjäänkö niillä toisilla..."

    Mukavaa keksiviikkoa!

    VastaaPoista
  9. Franzi: Kiitti! Taas uusi sana mun varastoon!! :)

    Liisa:Heh.. kiva kuulla, että se soittelemisen halu on ihan normaalia :))
    Onpas jännä miettiä, että olet täällä ihan jossain lähellä :)

    VastaaPoista
  10. Olet siis kuitenkin päättänyt yrittää ommella sormet johonkin kankaaseen kiinni :)
    Vai miten se meni....muistan (väärin?) että olit vähän kahden vaiheilla sen ompelukoneen kanssa...

    Ihana kassi, on se hyvä että se parkkeerasi sun kainaloon.
    Eikä esimerkiksi mun!

    Ja hei, se, että raahaat "koko ajan" niitä sisustusjuttuja kotiin, sehän on sitä varten, että perhe viihtyy kotona!!!
    EI siis sua varten!! -tai sitä ei ainakaan mainita!

    Tämmöinen yksinasuja on sitten ihan toinen juttu, mä voin tehdä ihan mitä vaan ihan itseäni varten :)

    VastaaPoista
  11. Oi apua miten upea laukku! Kelpais kyllä mullekin. Sopis just hyvin pikkujoulumeininkeihin mukaan ;)

    Toivon kovin kuitenkin, että laukusta huolimatta sieltä paketista avautuis myös se ompelukone!

    Ja huippu juttu tuo meikkaushomma. WAU!

    Mukavaa viikon jatkoa!

    VastaaPoista
  12. Mä komppaan Pepiä,ei sisustusjutskia voi ajatella henk.koht. ostoksiksi,kodin hengetärhän se vain siinä kotia somistaa jotta perheellä olisi viihtyisä ympäristö;)Samalla perusteella sun kyllä tarttee saada se ompelukone,sähän ajattelet sillä toiveella ilahduttavasi perhettäsi...Ja kun sä kerran tavallaan olit linnanjuhlissa,niin kyllähän sä tavallaan tarttet sinne laukunkin(ja kengät ja mekon ja meikkejä ja koruja ja kyllähän sä tiedät)joten erittäin järkevä ostos...

    VastaaPoista
  13. =) Äidilläs on valikoiva kielitaito =)
    Laukku on oikee prinsessa unelma.
    Ompelukone kyllä kuulostaa enmmän ku hyvältä, mulle (tai meidän lapsille) äiti eilen raahasi lainaan oman koneensa, ku oon hajottanu omani..Yllättäin..Tää piirre hillitsee hyvin mun laite ostosvimmaa ;)
    Toivottavasti sinun kuusen alta löytyy jouluna uusi kone :)

    VastaaPoista
  14. Pepi: No mä halusin sitä manuaalisesti poljettavaa konetta, mutta kaikki mitä olen huutiksesta katsonut, ovat joko rikki, ehkä rikki tai mahdollisesti rikki menossa.

    Myytäänkö jossain sellaisia metallisia kokosormensuojiaa? (meniks toi sana edes oikein??)

    HoO: Se OLIKIN mukana :P Ja kuin ihme kaupalla toin sen ehjänä takas kotiinkin :D
    Lumista viikkoa Sullekin!

    Kirsi: Niin aattelinkin, mutta toisaltaan, kukaan ei välitä ja ne olis onnellisimpia jos en välittäis sisustamisesta pätkäkään :)

    Ja Amen, sanon mä Sun viimeiselle lauseelle! :)

    Onnenkyynel: Niiin, että mistäköhän kirjasta on sitä opiskellut?? :D
    Niin.. ne sähköiset varmaan menevät nopeesti rikki.. ja manuaaliset OVAT jo kaikki rikki, siis ne mitkä tänne maapallon päälle vielä on jääny.. :)

    VastaaPoista
  15. :) No, sie voit vaikka sanoa terveisiä äidilles meiltä tai ainakin miulta, jos et muuta asiaa keksi :)
    Miulla on nyt ensimmäinen Joulu ilman omaani, joten iloitsen teidän muiden puolesta, jotka pääsette äitienne luo :) Iloitsen etenkin siitä, jos teillä muilla on hyvät välit omien äitienne kanssa, kuten meilläkin oli.

    VastaaPoista
  16. Kyllä mää tollasen laukun kelpuuttaisin myös :))
    Äitejä on aina ikävä <3

    VastaaPoista
  17. Sun kirjoituksia on aina ilo lukea, niistä tulee niin hyvälle tuulelle. Mäkin oon potenut kotikoti- ikävää. Sitä on onneksi helpottanut pariin kertaan äidin kanssa soitetut puhelut. Ei sillä puheluiden sisällöllä ollut niin paljon merkitystä... Viimeksi nähnyt äidin elokuussa. Enkä oo ihan varma koska seuraavan kerran. Tää on tätä ulkosuomalaisen elämää...

    Mulle kerran eräs hyvä ystävä perusteli näin, perheen äidin pitää saada ostaa itselleen tavaroita, juttuja ymv. koska se vaikuttaa koko perheen hyvinvointiin. Jos äiti on pahalla päällä koko perhe on ja jos taas päinvastoin koko perhekin on paremmalla tuulella. Allekirjoitan tämän :-)
    Halit sulle "Maanvaiva"!!

    VastaaPoista
  18. Kyllä tollanen laukku vaatiikin ihmeen että joutuu takasin hyllylle! Kaunis!

    VastaaPoista
  19. eräs kaverini käyttää nimitystä kantakoti vanhempiensa kodista, ei huono sana :) ja ei jää epäselväksi mistä puhuu.

    VastaaPoista
  20. Makee laukku, onhan se käytännöllisempi kuin Singer, kuka sitä ompelukonetta viitsii raahaata mukanansa pitkin kaupunkia?

    Mutta toivon, että saat sen koneenkin, nähdään sitten sun ompeluksia ja senpäiväisiä tilityksiä niistä:DD
    Koitahhan kestää nämät parit viikot!!

    VastaaPoista
  21. Sirutuuli: Kiitos kauneista sanoista!! <3

    Jasmiina: Niin on.. :P

    Sara K: Kiitos paljon!! <3 On muuten aivan älyttömän hyvä selitys.. Ja ei se kyllä selitykseltä kuulosta, vaan aivan totta on!!

    Anne: Joo.. ja ihmeitä mulle tapahtuu aika harvoin :D

    Tiina: Sekin aika hyvä sana :)

    Anne-Mari: Arvaa, kun mull on jo paperille kirjoitettu, mitä kaikkea mä sillä ompelen, jos sen saan :D

    VastaaPoista
  22. voi miten kauniin laukun olet saanut ;)
    ja ihania lahjakääröjä näkyy taustalla. Noita paketteja on ilo saada. Malttaako niitä edes avata?

    psst.. toivottavasti sinäkin hyppäät uuteen veneeseeni (blogiin siis ;D )

    VastaaPoista
  23. Ihana laukku, ja helpompi tuota on juhlissa kantaa, kuin ompelukonetta!
    Onneksi olkoon "linna meikistä"!

    Hyvää kolmatta Adventtia!

    -Pia-

    VastaaPoista
  24. Kiitos Sari! Tottakai hyppään mukaan! :)

    Ja Pia, kiitos, samoin!! <3

    VastaaPoista
  25. Niin magee laukku! Ei tota voinut hyllylle jättää!!! Mä uskon kans, että joulupukin pussista sulle vielä ompelukone tupsahtaa.

    VastaaPoista
  26. Ihanan näköinen laukku! Olisi ollut tyhmää jättää se sinne liikkeeseen. Sitäpaitsi, joulunahan on PAKKO saada jotain todella ihanaa!

    Mutta jotain on tässä keksittävä, jotta saisit myös sen ompelukoneen.
    Lukeeko sun mies tätä?
    Siis tarkoitan, että pakkohan sun on se saada, jotta pystyt korjaamaan miehen ja lasten vaatteita!
    (Ota vaikka sakset avuksi, jollei ukko-kullalla ole mitään farkun lahkeita tai jotain mitä vois korjata.... ja sit pääset ompelemaan kotiin kaikkea ihanaa)

    Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  27. Kaunis laukku!

    Toivotaan, että olet ollut niin kiltti..että saat sen ompelukoneenkin:-))

    Oikein mukavaa 3 adventtia <3

    VastaaPoista
  28. Anne: Mäpäs melkein tiedänkin jo, että pussista tupsahtaa ja kovaa vauhtia! :P

    Sari: Juu , kyllä lukee!
    Mutta mä en edes oo varma, että osaisinko mä mitään vaatteita korjata.. Kait sen sitten oppii..?

    Arja: Oonhan minä aina kiltti :D

    Mukavaa adventtisunnuntaina Teille!! <3

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...