17. lokakuuta 2011

Taidoton


Minua pyydettiin kerran tekemään postaus, jossa paljastan kaikenmaailman meikkivinkkejä.
Siis kiva aihe, sinänsä.
Vaan.. minä olen sitä mieltä, että meikkaustaito on synnynnäinen vika.
Jos sitä ei ole, niin ei sitä saa vaikka harjoittelis käden kipeeksi.
Minä olen just sellainen, jolle sitä taitoa ei ole annettu.
Siis miten voi olla, että silmämeikissä yhestä silmästä tule aina täysin erilainen kun toisesta?? 
Ja sitten joutuu lisämään väriä toiseen ja sitten se toinen taas on aivan erilainen ja taas pitää lisätä väriä ja ei menekään montaa minuuttia, kun luomiväriä on ohimossa asti!

Pari juttua tuli silti koulussa opeteltu ja niistä olen kiitollinen.
Muuten kävelisin edelleen ympäri kaupunkia yks silmä erinäköinen kun toinen ja kulmat eri-paria.

Vinopäinen sivellin ja ruskea luomiväri, niin johan tule piirretty inhimmilliset ja luonnolliset kulmat.

kuva googlesta, joku nettikauppa se oli


Taivutettu rajaussivellin ja rajausväri  (tai luomiväri, mutta sitten pitää kastella sivellin ekaks veteen).

En edes osaa enää laittaa rajauksia millään suoralla tikulla, ku tuntuu, että tökkään sillä silmään ja sokeudun.. 

Tällä siveltimellä saa luontevasti aikaan melko suorat viivat.. kuhan ensin vaan harjoittele vähän..

google kuva-haku edelleen


Siinä minun glamuurit meikkausvinkit..
Hah!!



Ihonhoito on enemmän mun juttu..
Vaikka oma iho näyttääkin tällä hetkellä kilpikonnan nahkalta.
(hormoonien-uhri)

Yleisesti ottaen kannatan seuraavaa ihonhoidon periaatetta:




Mnjoo.. ehkä sen halvennuksen jättäisin pois ja kannustaisin ostamaan enemmän sellaisia purkkeja jossa on myös jonkunnäköisiä vaikuttavia aineita..

Ei sitä paraffiinia (joka tottakai pehmittää ihanasti-ihanasti, koska se on öljyä, mitä jää jälkeen kun porataan bensaa) tai silikoonia (joka tottakai tekee ihosta sileän, mutta ku se ei hajoa luonnossa melkein ollenkaan ja imeytyy meidän juomaveteen).

Hieman kalliimpi on aina parempi, kun kovin halpaa. Mutta liian kalliskaan ei ole todellakaan hintansa arvoinen.

(mä voisin kertoa vaikka kuinka pitkään, mikä olisi hyvä voiteen koostumus, mutta luulen, että ketään ei oikeesti kiinnostais tälläinen viisastelu..)

Kunhan peruspuhdistus (puhdistusmaito+kasvovesi) on suoritettu ja päivä-iltavoiteet ja silmänympärysvoide on laitettu, niin johan pärjää.

Ja ei saa unohtaa, että 90%  ihon ravinnosta tulee sisältäpäin.
Ei siihen ihoon mitään ulkopuolelta imeytyy vaikka ne kuinka kiihkeästi sitä mainoksissa väittäis.
Sehän on yksi ihon tehtävistäkin - estää vieraiden aineiden (mukaan lukien kaikki voiteet) imeytymistä..

Mutta ihon pintakerroksen säännöllinen kosteuttaminen auttaa pitämään sen kauniimpana.. ja eipähän tule niitä pintaryppyjäkään niin tiuhaan tahtiin..

Oolraitt.. se oli sellainen postaus tänään..
Toivottavasti ette kuollut tylsyyteen..



10 kommenttia:

  1. Mä oon sairaan huono ihonhoidossa. Töissä käydessäni vielä joskus näytti puhdistusta ja voidetta iholle mutta kotona ollessa se on kaik unohtunut :(
    Pitäisi varmaan ostella taas joku ihonhoitovoide, aamulle ja illalle. Onko mitään hyvää ehdottaa rasvaiselle iholle?

    VastaaPoista
  2. On vaikee sanoa, ilman ihoa näkeemättä.
    Ku en tiedä, että onko Sulla rasvainen iho, joka on pinnalta oikeesti kuiva tai sitten kunnon rasvainen iho..
    Clinique on hyvä rasvaselle, mutta tuotteet sisältää paljon alkomahoolia, joten ne saattaa kuivattaa..
    Mä olen aina sanonut, että apteekki on paikka, jossa hinta-laatu suhde on kohillaan.
    Vichy on aika hyvä sarja..
    Minulla oli jossain vaiheessa rasvainen, mutta pinnalta sikakuiva ja mä käytin ihan vaan jojobaöljyä iltaisin.. Ja oli muuten hyvää!

    VastaaPoista
  3. Hyvä postaus kaikessa yksinkertaisuudessaan ☺

    Ja tuo sisältäpäin kaikki tulee on niin totta, yks kaveri otti ja laihdutti niin, että jätti mm. kaikki rasvat pois -ja se näkyy ihossa tänäkin päivänä! Kuiva kuin korppu ja ryppyinen... ja koko ihminen vanheni minust 15 v -mutta laihtui!!

    VastaaPoista
  4. Kiva postaus ja hymyilyttävä kuvasarja.
    Mä oon ollut aina mahdottoman huono laittaan mitään rasvoja naamaan, mut onneks osa ihon vanhenemisesta on kiinni geeneistä:)
    Iän myötä ruusufinni on hieman vaivannut, mut sekin pitäisi kolmen kuukauden sulffakuurilla hoitaa ja sit olis masu ihan sekaisin, ei kiitos:)
    Mukavaa alkanutta viikkoa!!

    VastaaPoista
  5. Mulla on vain jotain perusjuttuja, joihin oon tykästyny ja joita käytän aina:) joka aamu kyllä muistan puhdistaa kasvovedellä naamavärkin mutta iltaisin ei toivoakaan..pelkkä pesu ja rasva..kerran kuussa jos muistaa silmänympärysvoidettakaan hieraista :D

    kuorin kyllä ihoa paljon (en kyllä joka päivä) ja naamioiden suurkuluttaja olen, tunnustan!

    VastaaPoista
  6. Pepi: Mä olen aina ollut sitä mieltä, että jos (huom: JOS) vanhenen, niin mielummin onen pullukka kuin alipainoinen. Koska alipainoisilla on paljon ryppyisempi iho :)

    Hanne: Juu.. geenit on kans iso vaikuttaja. Minulta tietenkin puuttuu sellaiset geenit kokonaan :D
    Ruusufinni on kyllä todella rasittava!

    Jasmiina: Älä missään nimessä kuori ku kerran viikossa! :P
    Ja pesu on kans ihan hyvä.
    Mä tunnen sellaisiakin, jotka ei pese illalla kasvoja ollenkaan. Meikit päällä nukkumaan ja aamulla sitten saippualla pestään.. KAMALAA!
    Aiai.. silmänympärysvoide on tosi tärkeä! Mielestäni jopa tärkein kaikista :P

    Minä taas en naamioitu koskaan.. en vaan muista :D Hyi minua!

    VastaaPoista
  7. Just tänään tuumin, että, kun voitelu(rasvat/öljyt mitä suuhun pistetään, niitten laatu) ja nesteytys(vesi) pelaavat, niin kyllä se silloin paremmin nassussa näkyy, kuin purkista pinnan voitelu.

    VastaaPoista
  8. Täällä yksi, joka todella laiskasti hoitaa ja rasvailee ihoaan :( Herää aina siinä vaiheessa, kun on jo pakko tehdä jotain!!! Puhdistusaineet on kyllä käden ulottuvilla... mutta jostain kumman syystä sitä saippuaa vaan käyttää. Yövoiteen "muistaa" aamulla... ainiin, sitä olis pitänyt laittaa illalla... ja sitä rataa!

    VastaaPoista
  9. Mä meikkaan joka päivä aikalailla vimpan päälle. Työn puolestakin lähes pakko. Mun mielestä on ympäristöteko ja positiivinen sellainen että nainen meikkaa ja vähän laittaa itteensä. Ei siihen kauaa mee. Ja ihonhoito on aika tärkee. Ja ennenkaikkea se sisältäpäin tuleva " hoito ". Onkos punaviinin käytöllä mitään kaunistuttavaa vaikutusta ? Hampaat ja huulet mustenee ainakin. Ei kiva.

    VastaaPoista
  10. Maija: Ja aivan oikeassa olit :)

    Marru: Nosta purkit johonki sellaiseen paikkaan, josta ne hyppää silmille, niin tule laitettu..
    Tai sit sun pitää ostaa joku erittäin ihanalle tuoksuva voide, jota on ihan pakko haistella joka päivä, niin tule myös laitettu :))


    Reissuja ja romantiikkaa:
    Ei niinkään ehkä ympäristöteko mutta laittautuva nainen on kaikin puolin esteettinen ja toisia huomioon ottava :)
    En minä mene edes ruokakauppaan ilman meikkiä. Pelkään, että ihmiset pelästyy :DD

    Punaviini sisältää antioksydantteja, jotka suojavat soluja, ja näin olleen ehkäisevät ennenaikaista vanhentumista :)) Ainakin niin ne väittää..
    Mä en ole huomannut, että hampaat mustenis.. voi kamala, pitää ensi kerralla tutkia.. mitä jos olenkin hymyillyt aina isoa mustaa hymyä :DD

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...