5. lokakuuta 2011

Jooga-guru



Tässä on erittäin tehokas alaselän venytysharjoitus, jota mä käytän heti, kun tuntuu että selkään alkaa särkemään.
Milloin vaan, missä vaan..
Ja yleensä se toimii.




Mutta viime-aikona se yhden-liikkeen-jooga ei taho tehoa ollenkaan.
Riemastuin, kun löysin kirpparilta sähköisen lämpötyynyn.
(pitääkö mun edes kertoa enää erikseen, että se maksoi euron?)


Kun laitoin sen lämpenemään, nousi yhtäkkiä älytön käry.
Mutta ehkä se kuuluu asiaan. Siis onhan tää hirveän vanha!
Varmaan 70-luvulta! (?)
Ja se toimii.... niin mitä siitä pikkuhajusta välittämään..




Sitten kokeilin uudemman kerran kuvansiitotekniikkaa ja askartelin karkkityynyt:

Klikatkaa ihmeessä isommaksi, niin näette kuinka rumat ne ovat!

Minä en ymmärrä, minkä takia kuvien väri muuttui vihreäksi!!
No, mene se näinkin, mutta tämä on hyvin todennäköisesti viimeinen kerta, kun siirrän mitään kuvia, koska oikestaan se aine on hyvin tyhmä ja muutenkin, koko ajatus kuvien siirtämisestä on tyhmä.
 

24 kommenttia:

  1. Mä nyt jotenkin rohkaistuin kokeilemaan tota kuvansiirtoainetta uudelleen! luon sen kanssa paremman suhteen kun ekan kokeilun kanssa :D saas nähdä. kunhan löydän eka sen aineen!

    Johan jooga-haasteen heitit!!
    varmaan voit kuvitella että mun pitää mennä HETI tämän kommentin jälkeen kokeilemaan oonko mä noin notkea...eli jos musta ei sitten enään kuulu niin ehkä se oli FAIL :DD

    VastaaPoista
  2. Siis se TOIMII, tarkoitan tuota liikettä ja tehoa alaselkään! Kiitos! Mulla on just ollu kipuja ja oon saanu ihan toisellaisia venytysohjeita. ( mä en varmaa oo ihan noin tyylikkään näkönen, mut ajatus tärkein..)Heippsuti vei tällä kertaa!!

    VastaaPoista
  3. Mulla on selkä totaalisen romu, on skolioosit, madaltumat ja tyrät rytkyy, täytyy testata tota :)
    Hyvin se Rouva taipuu kyllä, meikäläinen ei taida saada kanki-itseäään tuollaiseen asentoon.
    Hei hyväthän noist tuli, älä oo tommonen. Mäkin tahdon kokeilla kyllä tota ainetta, pakko pakko.
    Mäkin kerran näin kirpulla tollasen tyynyn, mut en uskaltanut ostaa, lämmittääkö se oikeesti?

    VastaaPoista
  4. Mun kummipojan äiti näytti kerran saunassa miten jalka nostetaan niskan taakse,no nousihan se vaan eipä saanut omin avuin pois,voin kertoo että oli aika K-18 materiaalia=D Tyynyt on minustakin hyvät,mä aion ainakin siirtää tyhmiä kuvia tyhmällä aineella ihan lähipäivinä=D

    VastaaPoista
  5. Tehokkaan näköinen jooga-asento ☺
    Selkä varmaan tykkäis, mutta m i k ä l i edes pääsisin tuohon asentoon -maha vois pistää vastaa- tukehtuisin varmaan tisseihini....olsi siinä jollain hauskaa kun löytäis aikanaan tuohon asentoon muumioituneen mummun -joten en kokoeile...

    *nappi naamaan vaan*

    VastaaPoista
  6. Jasmiina: Kuule, pari vuotta sitten mä en yltänyt koskemaan edes mun polviani. Mutta sitten loin käymään joogassa.. ja sitten alkoi pikkuhilja venymään ja paukkumaan. Joogassa en enää käy, mutta juuri tota venyttämistä olen ylläpitänyt.

    Riikka Sinikka: Kiva kuulla, että on ihan oikeaoppinen liike :)

    Outi: Se lämmittää ihanasti! Eilen kävin makamaan sen päälle ja nukahdin kahdeksi kokonaiseksi tunniksi. Niin ihana! :)

    Kirsi: Hahhh :D Tuosta mä haluaisin nähdä kuvan :DD

    Pepi: :DD Mäkin tukehduisin mielellään tisseihin.. mutta korkeintaan tukehdun rintaliivien toppauksiin :D

    VastaaPoista
  7. Joogaus tepsiikin moneen vaivaan.
    Ihan kivan näkönen liike,niin kuin nuo tyynytkin.Ihan karkit=)

    VastaaPoista
  8. Hyvä liike, mutta issiaspotilaalle ei ollenkaan hyvä, pahentaa pahimmillaan vaivaa. Että pienellä varauksella...

    Toivottavatsi ei syty sun patja palamaan sen tyynys kanssa;)

    VastaaPoista
  9. Hyvät noista tyynyistä tuli!
    "Yllytys hullu" kun oon niin kyl tota asentoaki pitää kokeilla... vaikka oo just niitä jotka tukehtuu varmasti makkaroihinsa ja lopuks viel tissitki on tiellä, mut lupaan kokeilla ;D

    VastaaPoista
  10. Mmmm...näyttää tehokkaalta venytykseltä,mutten arvaa kokeilla kun oon nyt ihan yksin kotona...tuskin ees taipuisin enää...mutta tyynyt on hianot <3

    VastaaPoista
  11. On varmasti hyvä venytysasento, mutta mä en edes uskalla kokeilla... tulis kuitenki vaan vahinkoa aikaan :) Ja tyynyt on kivat!

    VastaaPoista
  12. Juman kekka mikä asento! Uskaltaiskohan itsekkin koittaa, olis tarpeen! Joogaa haluaisin muutenkin kokeilla :)

    VastaaPoista
  13. Mie en kyllä taivu tommoseen asentoon millään ilveellä tai ainakin mahaläskit ottaa vastaan :)
    Joten ei apua miulle, mutta ei miun selkää kyllä koskekaan ikinä. Paitsi lapaluiden väliin joskus.
    Noita kuvansiirtohommeleita en ole kokeillut koskaan, hyväthän niistä tuli :) En olisi tajunnut vihreää väriä, jos et olisi asiasta maininnut.

    VastaaPoista
  14. Hyvä liike täytyy joskus kokeilla, mutta niin että joku auttaa jos jään jumiin!! :D

    VastaaPoista
  15. Kivat tuli tyynyistä.Onko kangas pyyheliinakangasta,on niin kivan näköistä?
    Ei ihme,että selkää särkee kun olet moisessa asennossa.Kai hajut sähkötyynystä loppuu,kun on liiat pölyt palaneet,jos se on ollut paketissa yli 30 vuotta.Hyvää jooga-iltaa tai sähkötyynyiltaa.Varo ettet polta itseäsi tai sänkyäsi.Otappas palokunnan numero esille varmuuden vuoksi,kun sinulle aina tapahtuu ja siis KIVAA ILTAA!

    VastaaPoista
  16. :D Ensi kertaa täällä visiitillä, ihana blogi!

    VastaaPoista
  17. jep, vähintään 70-luvulta, meidän äitillä on tommonen ja myös mummulassa oli tollanen, nyt se on enolla. Ja KYLLÄ, haju kuuluu asiaan. Ja se on pelottavaa.... Ootko piikkimattoa kokeillu? Se on ihana! -Adalmiina-

    VastaaPoista
  18. Pitsienkeli:Olen täysin samaa mieltä siitä joogasta! :)

    Jarna: Onneks eii oos issiasta. :P Juu, olen varovainen! :)

    Marru: Hyvä-hyvä! Ja muista että pikkuhiljaa :)

    Nina: Älä ihmeessä kokeile yksin kotona :)

    Virpi: Voi olla, että venyy välilevyt liian leveäski :D

    Maija: Suosittelen ehdottomasti! Menisin itsekin uudestaan, ellei olis niin "vaikeeta" ottaa selvä, missä täällä on joogatunteja :)

    Sirutuuli: Sä oot onnekas. Joka toisella on nykyään selkävaivoja.

    Elämää äitinä: Aina on hyvä olla jonkun auttaamassa :)

    Marjori: Mä muistan sen numeron kyllä.. 911...tai 122...jotain :)


    Kiitos Ruususuun äiti :)

    Adalmiina: Loistava! Mulla on 40 vuotta vanha haiseva sähköpussi!!
    Piikkimattoa kokeilin, joskus, mutta se ei auttanut minua. Ilmeisesti niin paksu nahka :)

    VastaaPoista
  19. Ompa hieno asento...Varmaan parikymppisenä tehnykki tuota :)

    VastaaPoista
  20. Marjori vielä: Kangas on pätkä eteisen verhoista, kun ne oli liian pitkiä.

    VastaaPoista
  21. Huh..mikä asento, en uskaltais edes kokeilla..ettei vanhat luut napsahtais poikki;-))

    Mullakin tahtoo jotkut siirtokuvat mennä vihertäviksi..en tiiä mistä johtuu, koska kaikki ei oo menny.

    Mukavaa torstaita!

    VastaaPoista
  22. Hihihihiii, oon täällä lueskellut nää sun vanhimmat postaukset mitkä multa on menny ohi, sulla on ihana kirjoitustyyli :) Mä aion kokeilla tuota venytystä, vaikkka kuinka kävis...!

    VastaaPoista
  23. Otin vinkistä vaarin, ja tein tuota venytysliikettä. Kunnes eilen näytin se OMT-fysioterapeutille. Järkyttyi, ja käski lopettaa liikkeen tekemisen smantien. Syynä se, että koko sun paino siirtyy niskan päälle ja välilevyt ei kestä sitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no huhhu, pelottavaa!! mun pitäis kans käydä sit esittämässä tää jollekin terapeutille, jos se vähän tutkailis et miten mä sitä liikettä teen. joogatunnilta mä tän liikkeen opin ja tähän asti auttanut selkäkipuun heti kun se iskee.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...