27. joulukuuta 2011

Top 3


Joulu mäni mukavasti.

 Nuo mustat härskit kokkareet oikeanpuolisessa kuvassa ovat verimakkaraa.


Mun lautanen:


Pöytä notkui tietenkin vaikka mitä herkkuja, mutta muhun ei mahtunut kun tuon verran mitä kuvassa.
Mua oikeesti ärsyttää tollainen. Mahaa kun kattoo peilista, niin siihen näyttää koon puolesta mahtuvan vaikka mitä, mutta syömään kun alkaa, sit enää ei mahukaan!




Meitä oli yhteensä 23 henkeä. <3 
 Tänä vuonna tanssit jäi väliin, kun ois käyny ahtaaksi, mutta laulua riitti tunneiksi!
Sydämmen ja soittimen takana Äitini, äänessä Isoisä (päällä näköjään sama paita, mitä viime joulunakin).


Tässä saamieni joululahjojeni  top 3  lista:

1. Veljeltäni sain nämä:

 Hajunpoistaja-tiikerit. 




2. Isännältä sain hajuveden, jota mulla on jo ennestään iso pullo.


3. Tädiltäni sain sauvan jolla kiharretaan hiuksia.



En ole ikinä osanut käyttää mitään hiustenvääntimiä.
Tämähän näyttää melko kätevältä, vaan että ekalla käyttökerralla sain 4 palovammaa- korvaan, kaulaan ja kahteen sormeen. (ois ehkä pitänyt käyttää sitä hanskaa, joka tuli paketin mukana)
Toista kertaa en sitten olekaan vielä uskaltanut käyttää.


***

Hamsterimme on mennyt kuolemaan.
Aiemmin olen epäillyt sen olevan geenimuuneltu yksilö, jonka iäksi ois pitänyt tulla vähintään se 5 vuotta, mutta oli se sittenkin ihan tavallinen hamsteri-parka, joka kuoli reilu 2 vuottiaana.
Olo on melko haikea, kun miettii, että se oli kuitenkin osa meidän perhettä näin pitkään. (mitä sitten että enimmäkseen se nukkui ja haisi pahalle)

Lapset ovat joskus sanoneet, että he haluavat pitää sille hautajaiset, mutku he tulevat kotiin vasta viikon päästä!! (he eivät muuten tiedä asiasta vielä mitään)

Pitkään pohdittua päätettiin pakastaa se.
Nyt minulla on pakastimessa ruumis. 
En tiedä, onko se edes laillista..?
Ja jos se jumalauta alkaa kummittelemaan, mä muutan samantien kaverille.


30 kommenttia:

  1. WAU, mitä lahjoja ;o).
    Otan osaa hamsterin puolesta! Sain joskus aikoinaan hamsterinpoikasen kämppikseltä joululahjaksi. Viereisessä eläinkaupassa oli ollut vaikka kuinka kauan lappu "Hamsterinpoikasia 5€". Liekö tuo ollu enää poikanen, kun puolen vuoden päästä oli Eevertti Joulumieli jähämettyneenä kopissaan. Oli muuten eka ja vika hamsteri meillä! Kissaihminen + kissat ei passaa karkailevan hamsterin kanssa yhteen ollenkaan ;o)

    VastaaPoista
  2. Ihanaa, että oot taas palanut joukkoomme :D
    Osanottoni hamsterin poismenon johdosta :(

    Ihailin suunnattomasti tota TOOOSI isoa pöytää lautasineen! Ihanaa kun on noin iso porukka viettämässä joulua yhdessä :)
    Hajunpoistaja tiikerit... suloiset!

    VastaaPoista
  3. Haa, sä oot ollu kiltti kun paketteja tuli. Ja kiitos kiltti kivasta lahjasta, silmänympärysvoidetta ei oo koskaan tosiaan liikaa. Paitsi että tähän pärstään tarttis lotrata sitä varmaan litrakaupalla :)
    Kiva kun oot bäk, oli jo ikävä sun juttujas.

    VastaaPoista
  4. On teillä ollut mukava joulu, kun on ollu paljon porukkaa ympärillä. Hauskat nuo hajunpoistajat. Olen huomannu minäkii, et pitää varoa noiden kihartimien kanssa. Otan osaa hamsterin poismenon johdosta :(.
    Kotieläimet ovat osa perhettä.

    VastaaPoista
  5. Toi hajunpoistaja olis pitäny saada aikasemmin ja laittaa se hamsterin häkkiin??
    Meilläkin on ollut niitä, silloin kun omat muksut oli pieniä. Niitä raatoja sit haudattiin vähintään sen parin vuoden välein!
    Kiva kun sulla oli mukava joulu, ja kiva kun palasit ruudun ääreen:))

    VastaaPoista
  6. Kuinka hamsteri kummittelee???
    ...raottaa pakastimen ovea?
    ...käy syömässä sähköjohdot?
    ...pyöräyttää papanoita sänkyyn....?

    Olisko mun aiheellista mennä jo nukkumaan ;)

    VastaaPoista
  7. Vau, miten paljon on ollut porukkaa ja on varmasti ollut hauskaa! Tosi kivaa!!!

    Olen pahoillani hamsterin puolesta...lemmikki on aina lemmikki.

    Mäkin sain tollaisen hiustenvääntimen...ajattelin vain käydä kampaajalla lyhentämässä kuontaloa, joten saa nähdä, milloin käytän sitä ;D

    Good to have you back!

    VastaaPoista
  8. Teillähän oli jo ilotulitteetkin jouluna=)
    Harmi tuon lemmikin puolesta.Lapsukaiset haluaa varmaan pitää hautajaiset sille.

    Kivaa viikkoa sulle=)

    VastaaPoista
  9. Pirkkis: Voi Eevertti!! :D Tämä oli meilläkin eka ja vika hamsteri.

    Marru: Joo, näin monta ihmista ei oo moneen vuoteen ollutkaan. Yleensä meitä on vähän alle 20. :)

    Outi: Just ton takia mä en tykkäkään lahjojen saamisesta, kun ikinä, meinaan IKINÄ en saa mitään mikä olis todellinen yllätys. OOoo.. mitä nää on.. hajunpoistajat saappaisiin.. ooooOO.. :D

    Ja ei sitä voidetta laitetta litrakaupalla!! Ellei Sulla oo tosi isot silmät.. noin säilykepurkin pohjan kokoiset. :D
    Ihan vähän vaan otat ja tuputat sillä..joka ilta! :))

    Villa Brickyard: Mä epäilen, että ne kihartimet jäävät minusta hyllylle.. Minkä vuoksi nää päättyivätkin top 3 listalle :))

    Anne-Mari: Joo, kauhee, meille ei tuu enää yhtään tollaista. :P
    Tohon hajuun ei auttanut mikään. Kun vaihtoi purut, niin seuraavana päivänä haisi taas ripuli. Jäkkjäkk!
    Mulla on vielä tuo häkki siivoamatta (en ole uskaltanut koskea siihen). Mietin että pitäiskö heittää vehkeineen roskiin, mutta sitten jos tytöt halua sieltä jotain itselleen muistoksi, en voi soittaa ja kysyäkään, koska se on salaisuus vielä se kuolema.. Plaah.


    Pepi: Eilen olin yksin kotona ja keittiöstä kuului joku rapina ja minulla tiedenkin sydän hakkaa kuin viimeistä päivää.
    Mitä olen kuvittellut on jättihamsteri, mun kokoinen.. että käy mun kimppuun.. Lähinnä sellaista.. :D

    Satu: Heh, näyttää olevan suosittu lahja tuo väännyttin :)

    Kiitti kaikille, on good to be back :)

    VastaaPoista
  10. Pitsienkeli: Heh, niin oli.:))
    Kiitos , samoin Sinulle!!

    VastaaPoista
  11. On teillä ollut kekkerit! Kivoja lahjojakin sait... Ja osanotto hamsterin puolesta :(
    Mukavia välipäiviä!

    VastaaPoista
  12. Melkoiset juhlat!
    Ja harmi hamsteria. Mutta ei mun entisen kämppäkaverin pakastamat hamsterit ainakaan kummitelleet.

    VastaaPoista
  13. Varmasti joulu on ollut täydellinen<3 kivoja lahjoja ja kyllä noista kynsistä ne hiutaleet erottaa :D
    voi hamsteri<3 onhan ne aina osa perhettä, vaikka ne haiseekin!

    VastaaPoista
  14. hah hah.. ei vitsit. KIITOS, ehdottomasti tämä postaus pelasti tämän päivän. Mä en kykene lopettamaan tätä naurua.. ruumis pakastimessa!!!

    Palaan lukemaan ajatuksella koko tekstin uudelleen.. nyt ei pysty.. hahahahahha!

    VastaaPoista
  15. Niin ja siis tarkennukseksi, että olen tosi pahoillani hamsterin poismenosta. Toivottavasti kukaan ei ymmärrä minua väärin!

    VastaaPoista
  16. Mari: Njoo, olishan sitä voinut saada vähemmän kivoja lahjojakin :D

    Johanna: Kiitos, tuo on lohduttavaa tietoa :D

    Jasmiina: Sulla on sitten tarkka näkö :))

    Hanna-Riikka: Minä en ainakaan ymmärtänyt väärin. Alkoihan tuossa jossain vaiheessa itteenikin naurattamaan. Taidan heittää nuo ruuat vekee siitä pakastimesta.. jostain syystä en kuvittele syöväni niitä enää :D

    VastaaPoista
  17. Meinasin just tukehtuu suklaaseen ku pisti naurattaa ;DD
    Kiva, kun oot back, tulikin jo ihan ikävä ;)

    VastaaPoista
  18. Ja tietty otan osaa perheenjäsenen poismenon johdosta...

    VastaaPoista
  19. Mä yritin joulusiivota ja nostin yhtä mattoa ja huusin hyi kun se matto rapistaa pohjasta semmosta purua (ikean laatua) ja sitä oli paljon. Kaveri katsoi sohvalta mua hiukan pitkään ja kommentoin nopeasti: "Nyt se talitintti löytyi." :D (oliskin löytynyt) Ehkä mä katon jos sekin on pakastimessa? Lahjasta päätellen myös emäntä haisee, eikä vain hamsterivainaa? ;) -Adalmiina-

    VastaaPoista
  20. Emäntä se vaan puhuu pahaa poisnukkuneesta vaikka tosiaan lahjan perusteella voisi syyttävä sormi osoittaa ihan sinne omaan peilikuvaan kun hajunlähdettä haetaan ;)

    Kyllä vaan tollaiset isot suku/ystäväjoulut on parhaita! Siis silloin kun ei tapella. Niin mun suvullahan ei ole tapana viettää joulua yhdessä...

    VastaaPoista
  21. Meillä on ollut hamsteri pakastimessa jo melkein viisi vuotta eikä se ole kummitellut :). Jostain syystä hamsteri-rukan muistaa vain silloin, kun on pakastimen sulattamisen aika. Ja koskaan muka ei ole oikea aika hautaamiselle. Aika saamatonta touhua. Ehkä ensi kesänä haudataan :). Alkuun kauhistutti ajatus hamsterista siellä muiden pakasteiden joukossa, mutta niin vaan marjat ja muut pakasteet ovat maistuneet kuten aina ennenkin. Ei tuu mitään...pakko se on haudata, kun sopiva tilaisuus tulee. Nyt tosin lunta ja maa jäässä...kevättä odotellessa.

    VastaaPoista
  22. Kiitti Liisa! :))

    Adalmiina: No oliko se pakastimessa? :D Niin näyttää haisevan, prkle! :D

    Kikka: Ainakin mun veljen mielestä, näköjään :)
    Juu, ei meillä ei tapella koskaan. Tälläinen on hyvin harmillista. höh.

    Eiju: Voi että me naurettiin isännän kans Sun hamsterille.. tai ei hamsterille vaan sille, että se on ollut siinä 5 vuotta..
    Aattele jos se herää takas henkiin, kun se sulaa joskus. Niinku yhessä leffassa kerran oli.. :D

    VastaaPoista
  23. Voi apua näitä sun juttuja!!:D

    Pahoillani hamsterin poismenon johdosta! <3

    VastaaPoista
  24. Tulipa mahoton näläkä kun kahtelin tuota pottuannostasi...Veikeät tossukuivurit :)

    VastaaPoista
  25. Niina: Kiitos! Mihin Sä apua tarttet? :DD

    Lovviisa: Mullakin tuli :P

    VastaaPoista
  26. Ihan tuli ikävä lapsuuden jouluja jotka vietettiin mummolassa ja porukkaa oli sanoisinko riittävästi kun katseli tuota piiiitkän pöydän kuvaa...Voisin kuvitella että joulut teillä sujuu aika iloisissa merkeissä jos yhtään sukusi sinus muistuttaa=D Kiva kuitenkin että olet takaisin ilonamme,vähän kerkes jo tulla ikävä juttujasi<3 Kai kirjoitit hamsteripakettiin mitä se sisältää,meinaan voi tulla joskus ikävä yllätys jos pääsee unohtumaan;)

    VastaaPoista
  27. Mekin olimme isöni luona mökillä kerrankin, yleensä vietämme joulua kotona pienellä porulalla. Eip silti pieni se porukka oli nytkin.

    Kun teidän hamsu on nyt onnellisesti mennyt rajan taa pakastimeen, niin ottakaa ihmeessä kani! Meillä oli kani, kun olin pieni. Oi sitä iloa, kun illalla oli menossa nukkumaan, ja löysi kaninpapanaa taikka vielä mieluummin kanin isommat pisut patjastaan! Pipu-kani oli vielä siitä reilu, että meni tekeen kolttosensa sinne sänkypeiton alle! Onneksi se rakasti eniten mun siskon sänkyyn pissaamista, mun sänky sai olla aika rauhassa.


    Meidän Pipun piti olla tyttö, mutta kerran järkytyksekseni näin, kun se loikoili sohvan alla ja tuuletti pieneen kokoonsa nähden järkyn kokoista lerssiiään!

    Kihartimista uli muuten mieleen, kun kampaaja laittoi mun tukkaa sellasella harjakihartimella joskus teininä ja kehoitti toivomaan joululahjaksi samanlaista, kun se oli niin tosi kätevä. Sainkin sitten toivelahjani, mutta se tarttui ekalla ja tokalla kerralla mun tukkaan ja kolmatta kertaa ei sitten tullutkaan.

    VastaaPoista
  28. Kirsi: Joo, me ollaan kaikki ihan samalaisia.. aika pelottava :DD
    Hamsteri meni pahvilaatikkoon ja sitten vielä monen muovipussin sisään, joten eiköhän sen tunnistaa :D

    Jarna: Ei juma, ekaks mä luulit, että oot tosiassaan sen kanin kanssa :DD
    Nimittäin tuo punasilmäinen jyrsijä-ufo on kyllä viimeinen eläin joka tänne vois tulla :)
    Yööökkk! Onks noilla NUOkin??? :D

    Kuulostaa niin tutulta tuo taistelu kihartimen kanssa.. Mullakin jää hiuksen aina kiinni kun kokeilen.
    No, ton uuden kanssa se ei oo mahdollista ku se on yhtä sileää sauvaa koko kiharrin. Selvästikin mun täti tiesi, millainen on mulle sopiva kiharrin :)

    VastaaPoista
  29. Kivalta kuulostaa joulusi...mutta hamsterin menettäminen noin nuorena,otan osaa suunnattomaan suruusi:)
    Käyköhän sulla tuon kihartimen kanssa niiku mulla suoristusraudan...mun oli IHAN PAKKO se heti saada, ku ilman sitä ei pärjää.... no kerran olen sitä kokeillu (ja itseni polttanu!), että se siitä pakosta.

    VastaaPoista
  30. Aikku: Joo, aattele!! :D

    Mun ei ollut pakko saada sitä kiharrinta, en edes tiennyt että saan sen, joten ei ole iso menetys mulle ainakaan, jos en käyttäiskään sitä :P
    Mutta kyllä mä käytän! Ainakin se kolme kerta vuodessa kun käyn jossain muualla juhlimassa kun lähikuppilassa :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...