14. joulukuuta 2011

Enokulepmo


Mikäs se täältä kurkkii..




KYLLÄ!


Ompelukoneseni!! <3

Isäntä tuli siihen tulokseen, että ei ole kovin viisasta raahata lentokonessa ompelukonetta ja viisaana miehenä hän antoi sen nyt (antoi sen tilata nyt).

Joo, en saanut sitä aamuyllärinä sänkyyn, emmekä leikkinyt lahjapiilosta .. kone tuli ihan postitse ja vieläpä mun nimiin, eli mitään ooh-hetkeä ei ollut, mutta eipä haittaa!
Kuhan sain sen!! 

Tässä nyt menee varmaan monta tuskaista tuntia, kun koitan selvittää miten se toimii.
Nimittäin viimeinen muistikuva ompelukonen käytöstä onkin melkein tämä:

Minä, 3v

 En muista tarkkaan, mitä olen kuvassa ompelemassa.
Kenties sen karvaisen karhun käsiä-jalkoja yhteen?
Tai itteeni kiinni siihen päiväpeittoon..

Se ei siis ollut mikään leikkikone, vaan sillä pystyi ompelemaan ihan oikeesti!

Kyllä ennevanha ihmiset osasivat ottaa rennosti.

Mä en todellakaan uskaltais päästää mun 10 ja 13 v tyttöjä ompelukoneiden taakse.

Tottapuhuen taidan ottaa rohkaisuryypyn itsekin, ennen kun käynnistän sen.. vai mitä mieltä ootte?


39 kommenttia:

  1. Onneksi ompelukoneet toimii hyvin samalla logiikalla, oli sitten vanhoja tai uusia! Onnea uudelle koneelle!

    VastaaPoista
  2. Kyllä se lähtee sujumaan kunhan napit tulee tutuiksi:-))

    Mukavaa keskiviikko iltaa<3

    VastaaPoista
  3. Mä en kyllä yhdellä ryypyllä ompelukonetta käyntiin sais. Olen virallisesti Suomen Surkein Singerijöitsijä..Mutta hyvä ku on ees jossain paras..Hyviä ompelemisia sulle toivottelen. Työsi tuloksiasi kuvien muodossa ootellen..

    VastaaPoista
  4. Kyllä se sieltä pikkuhiljaa palailee nimim. kokemusta juuri tuosta uudelleen opettelusta.

    Sain muuten loistonaurut tuosta sun tekstistä ja tulipas oma lapsuus mieleen, kun mullakin oli tuollainen pikkukone :) KIITOS!

    VastaaPoista
  5. Voi tätä sun ihanaa kerrontaa ja kuva oli tässäkin taas enemmän kuin tuhat sanaa!

    Niin ja kovasti ONNEA uudesta koneesta! :)

    VastaaPoista
  6. Ilman muuta kunnon kastajaiset noin hienolle koneelle!
    Mutta muista pitää sitten sormet kaukana! ;D

    VastaaPoista
  7. Maikki: Lohduttava kuulla! Kiitos! :)

    Kiitos Arja! Niin, harjoittelu tekee amatöörin, toivoisin.

    Reissuja Ja romantiikkaa: Vau! Aika hienolta kuulosta toi titteli, kummiskin! :D

    Krista: Mua niin harmittaa,. ettei äiti oo sitä säilyttänyt.. se oli niin suloinen, väriltään punainen, sen muistan selvästi.

    Christina: Kiitos paljon! :)

    Minttu: Onneks on kohta viikonloppu, niin pienimuotoiset kastajaiset vois silloin hyvinkin järkätä :P
    Hui, kyllä! Sormet pysyy kaukana :))

    VastaaPoista
  8. Hieno kone! Onneksi olkoon uudelle "kuskille"... hih!

    T: nim. Ompeluksien esittelyjä odotellessa

    P.S. Miten olisi ompeluvideo-postaus? Hillitöntä menoa singerillä - vauhtia ja vaarallisia tilanteita? ;D

    VastaaPoista
  9. Ei muuta kuin talla pohjaan ja menoksi :D
    Muista kuitenkin ottaa kagasta, äläkä ompele sprmia...

    Olet muuten sitten ommellut paljon nuorempana kuin minä...ja mä olisin saanut ehdot kässystä jos se vaan olis ollut mahdollista! Olin SuRkEa!

    Joten sulla on edessä loistava tulevaisuus :)
    -ja paljon pöllöjä??

    VastaaPoista
  10. Pepi: Mäkin olin kässässä surkea!!
    Mikään minkä tein ei kelvannut opelle. Tyhmä ope! :D
    Ei mitään pöllöjä, kun korkeintaan tyynyliinoja :D

    VastaaPoista
  11. Onnea uudelle ompelukoneen omistajalle!!
    kyllä se siitä lähtee, mutta suosittelen jättämään sen rohkuryypyn väliin. Meinaan mullakin oli aika mooonta vuotta viime kerrasta kun olin ommellut ja oman koneen saatuani olin heittää sen ekassa mutka kohdassa jo ikkunasta ulos... ja se olisi kyllä lentänyt siitä ikkunasta jos olisin ottanut rohkaisuryypyn ;)

    VastaaPoista
  12. Täällä on toisessakin on joku Singer-kuume menossa:))
    Kiva kun sait toivomasi kapineen, sit vaan ompeluksia tekemään.
    Mutta jos otat muista, älä aja, jollet haluu sikssaks..siksakkia, hik!

    VastaaPoista
  13. JEE!!! Onnittelut uuden koneen omistajalle :D
    Voisin vaikka vannoa, että turvallisempaa ILMAN sitä ryyppyä!!!
    Ei muuta kuin huristelemaan :)

    VastaaPoista
  14. Onnea uuden koneen omistajalle ja voi kuinka touhukkaana olet ollu pikku-tyttönä jo ompeluksia tekemässä. Ei kun vaan selevinpäin ompeluhommiin, ettet ompele ittees mihinkään kiinni. :D ;) Nyt meitä jännittää, mitä kaikkee sie saat aikaseks ja luppaathan näyttää ompeluksias meillekkii!!

    VastaaPoista
  15. Eikun suojalasit päähän ja rautahanskat käteen, niin selviät mahdollisimman vähillä vaurioilla. ;O)

    Ei vaan, kyllä se siitä lähtee. Jos kokemusta ei oo kauhean paljon, niin kandee aloittaa puuvillakankaasta ja silittää taitokset etukäteen hyvin ja neulata vähän, niin saat onnistumisen iloa. Sit kun taito kartuu, menee jo ilman neuloja ja silittelyitä vaativammatkin materiaalit.

    Jään jännityksellä odottamaan mitä tuleman pitää.

    VastaaPoista
  16. Oon kateellinen tosta! -Adalmiina-

    VastaaPoista
  17. Oih, minullakin oli tuollainen minikone pienenä!:) Muistan, miten ihana sillä oli ommella! Ja todellakaan en niin pienenä päästäisi omia lapsiani koneella ompelemaan!;) ONNEA uudesta hienosta koneesta!:)

    VastaaPoista
  18. Ihana toi vanha kuva :)

    Toivottavasti sait koneen toimimaan. Ihan varmasti onnistut, luulen, että susta tulee nyt ihan mestari ompelija!

    Mukavaa torstai päivää :)

    VastaaPoista
  19. Voikukkapelto: Kiitos! Leffan nimi voisi olla Sekaisin Singerista. Mutta se ois sitten ehdottomasti K21.
    :))

    Sari: Mä luin eilen sängyssä unta ootellessaan käyttöopasta ja taidan sittenkin jättää sen ryypyn väliin. Meni nimittäin hermot jo pelkästä ohjekirjasta.:D

    Anne-Mari: Heh, luulen, että siksakkia tulee vaikka olisin kuinka selvä :))

    Marru: Kiitos-kiitos! :) Mnjoo.. niin se taitaa ollakki. Katotaan miten käy. :P

    Villa B.: Tottakai mä lupaan esitellä kaikki mun tekemäni jutut, jotta tekin saisitte nauraa :D

    Katja: Heh.. mulla alkoi tökkimään jo pelkkä ajatus, että pitää ekaks käsillä tehdä ja sitten vielä taitella ja plaaplaa :D Mä kun oon luonteltaan hetinyt-ihminen :))
    Mutta katotaan-katotaan :P

    Adalmiina: Vielä 2 kk sitten, jos joku ois esittellyt täällä omaa uutta ompelukonetta, mä en ois nostanut kulmakarvojakaan.. mutta kun se kuume iskee, se iskee :))

    Kiitos Heidi! Joo, ei ikimaassa!!! :D

    Kiitos Linda: Eilen sain ainakin luetto koko käyttöoppaan. Mä ajattelin kerrankin edistyä hitaasti ja viisaasti :)

    Kaikille hauskaa loppuviikkoa!! <3

    VastaaPoista
  20. Onnittelut! Kaunis ompelukone. Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä te saatte yhdessä aikaiseksi!=)

    VastaaPoista
  21. Onnea!! Siitä se ura sitten urkenee ;) Konekin on niin kaunis.

    Ja niiiiiin suloinen tuo vanha kuvasi! Aivan mahtava <3

    VastaaPoista
  22. Rohkasuryyppy vain, sittenhän ne ideatkin alkaa lentämään ja hups, oletkin tehnyt kotiinne joka nurkkaan uudet tekstiilit :DD

    Onnea uudesta parhaasta ystävästäsi :D<3

    VastaaPoista
  23. Nyt ei sitten muutakun ompeluksia tekemään=)Niitä ootellessa mukavaa viikon jatkoa=)

    VastaaPoista
  24. Onnea onnea :) Ja jos minä opin, oppii kuka vaan!

    VastaaPoista
  25. Kiitos Sari ja HoO <3

    Jasmiina: Hyvin hyvin mahdollista että näin tule käymään :))

    Pitsienkeli: kiitos, samoin Sinulle!!

    VastaaPoista
  26. Oi, sie sait sen sittekki ko niin paljon toivoit! :D Ihania ompeluskokemuksia sinne :)

    Ihana kuva sinusta <3

    VastaaPoista
  27. Oi 8i, kerro meillekkin sitten mitä kaikea kivaa ompelet! Siihenkin jää koukkuun, kivaa hommaa!

    VastaaPoista
  28. sä oot koneesi ansainnut! :) Kyllä sitä aina jotain saa surrutettua vaikka olisi kuin surkea ollut koulun kässissä. ;D
    Mukavaa joulun odotusta, ompelus-postauksia odotellessa!

    VastaaPoista
  29. Onnea uudelle lelulle! :)
    Kyllä se siitä lähtee, kun et heti aloita silkistä ja sifongista. Ryyppyä en suosittele, tulee mutkaista jälkeä, hih.

    Videopostaus oli ihan älyttömän hyvä. Aloititkohan uuden trendin blogistaniassa? Toivottavasti!!!

    VastaaPoista
  30. Otat sitten pari ryyppyä ekojen harjoittelukertojen jälkeen,näyttää tuotokset paremmilta;)Vaikka sullahan on tietty homma hanskassa ihan ensisurruutuksista lähtien=D

    VastaaPoista
  31. Mä katoin äkkiä tuota ekaa kuvaa että siinä on raskaustesti!!:D

    Onnea vaan uudelle konee omistajalle ja pian kuvia ompeluksista!!:)

    VastaaPoista
  32. Satu: Kiitos Sulle! :)

    Anne: Mullapa onkin yksi projekti jo suunnittelun alla.. Nyt kipasen kauppaan valkoista lankaa ostamaan :)

    Taina: Mä toivon näin kans :)

    Minna: Joo, en alaa mitään silkkejä käsittelemään, tuskin koskaan :D Perspuuvillaa vaan ja menoks :D
    Ainakin moni on ottanut tavoiteeksi sen ja sitten pari jo tehnytkin. KIVAA!!

    Kirsi: No senhän näkee pian :)

    Niina: Hah.. no ohhoiei, onneks ei :)) Kiitos Sulle!!

    VastaaPoista
  33. Ihanaa, ONNEKSI OLKOON!

    Olipa kiva isäntä, kun kuunteli sua <3

    Jätä rohkaisuryyppy väliin, etsi jostain jämäkangasta ja avaa ohjekirja. Siitä se lähtee ja ennenkuin huomaatkaan olet ommellut jo vaikka mitä!

    VastaaPoista
  34. Ehdottomasti tämä asia tarvitsee rohkaisuryypyn niin siellä päässä kuin täälläkin, että tiedät olen hengessä mukana :) Miks mä en muistanut siis älynnyt ottaa omalle uudelle koneelle sellaista ?? Nyt täällä innolla odottelen sun ompelu postauksia ja siihen liittyviä juttuja..

    VastaaPoista
  35. Ooh! Onneksi olkoon! Mutta pitäisikö sinun ajaa ensin ompelukonekortti? Minunkin kannattaisi uusia se, sillä emme tule oikein toimeen, kone ja minä. Ja tänään pitäisi ommella tyttärelle pitkät, kaksipuoliset verhot (pellavasta ja liukkaasta ohuesta, en tiedä mikä se on-kankaasta).
    Videosi oli iki-ihana!!!! Fonetiikaan harrastajana on minun pakko kysyä; oletko alkujaan Eestistä vai Ruotsista?

    Nyt töihin. Odotettavissa on hirvittävä ryysis päivä!

    Kram på dig!
    -Pia-

    VastaaPoista
  36. Sari: Joo, nyt on luettu sitä kirjaa moneen kertaan :))

    Sara: Perskule, kun unohdin ottaa :D

    Pia: Kiitos!! Oon Eestist, juu. :)
    Voiko sellaista korttia ihan oikeesti ajaa?? :O

    VastaaPoista
  37. Joo-o! Tyttäreni (yli 20 v jo) ovat ajaneet sellaiset ja heillä in siitä oikein "ajokortit"! Koulussa, työväenopistossa!

    Minä olen muuten oikea Eestin kieln fani! Niin, ja talommekin on maalanneet Eestiläiset pojat, Meelis, Veikko ja...en muistakkaan!

    Eesti keel riigi keeleks!

    VastaaPoista
  38. :DDD

    Se on hassu, mä tiedän niin monta suomalaista, jotka tykkää eestin kielestä tosi paljon. Mä en ymmärrä mitä kivaa siinä on :)))

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...