11. syyskuuta 2011

Tv-kokki ja Marttakerholainen


Laitoin alunperin lastenhuoneseen tarkoitetut tyynyt keittiön lattialle koriin. Ihan vaan koristeeksi.
Lastenhuone kun on suurimman osan vuorokaudesta kuin sottapyttylä, sänky petaamatta ja nämä koristetyynyt aina hukassa. Tosin yleensä löytyy sängyn alta.
 Niin mul meni hermot ja otin rangaistukseksi heiltä tyynyt pois (ihan kuin kukaan olis välittänyt).



Tässä pikkukyltissä on tärkeä sanoma.
Vaikka ruokaan en viiniä laitakaan.
En oo mikään kokki,vaan juntti ruoanlaittaja eli osaan vaan ne perusjutut...tosin.. joskus yksin ruokaa laittaessa leikin että olen Nelosen tv-kokki ...



Perjantai iltana, kun laitoin ruokaa ja odotin isäntää töistä kotiin, niin ajattelin aukasta viinipullon, et sujuu odottelukin mukavammin.
Kas kummaa, kun meidän normi pullonavaaja oli sitten mysteerisesti hajonut, ihan itsestään!!
No pienen etsimisen jälkeen löysin matka-avaajan. Jess!

Jumaleishön, mitä vaivaa mä sen kanssa näin!! 
Vääntelin ja kääntelin, laitoin pullon lattialle, pitelin jaloilla kiinni ja vedin kaksin käsiin hampaat ristissä niin lujaa että sattui.

15 minuutin päästä olin edistynyt tasan tuon verran:


Siitä se ei liikkunut enää milliäkään.
Isäntä tuli kotiin, laittoi oikeapuolisen osan vasten pullon kaulaa ja toista kahvaa painaamalla pullo avautui kuin itsestään!!
 Mua otti niin paljon päähän, että hävisin koko illan korttipelissäkin!



***

Haikaranpesä kodiksi-blogista kaappasin idean värkätä vanhasta neuletakista tyynynpäällinen.


Mä tunsin itteeni melkein Martta-kerholaiseksi, kun niin reippaasti neula heilui ja kertakaan en tökkinyt sillä sormeen!
Mun käsityötaidot kun ovat jääneet ala-asteen tasolle.
Tohon meni aikaa tasan puoli tuntia!



Mummon Huushollin Pepiltä tuli ihanaa postia vaaleanpunaisessa pallopaketissa.<3
Kiitos!!

Isäntäkin oli iloinen siitä kyltistä (tais kyllä iloita enemmän siitä, että kerrankin en ollut itse ostanut).

10 kommenttia:

  1. =)Ihanaa, että jollekin muullekin on viinipullon avaaminen vaikeaa!;D
    Hienon tyynyn olet tehnyt!
    Kiitos osallistumisesta arvontaani, päätin näin sunnuntai-aamun kunniaksi mennä läpi tähän mennessä osallistuneet.=)

    VastaaPoista
  2. Heh, kävisi varmaan mullekin... Siksi hanapakkaukset ovatkin hirmu hyviä ;)
    Mäkin aattelin tehdä neuleesta tyynyn. Saas nähdä, kuin käy. Ompelutaidot eivät täälläkään ole ala-asteelta paljon kehittyneet ja tuntuu, että mun ja ompelukoneen suhde on, miten sen nyt sanoisi, haasteellinen...

    VastaaPoista
  3. Aatella mitä sitä kaikkea oiskaan valmis tekemään ja kokeilemaan saadakseen viivipullon auki ;D onneksi mies tuli kotiin ja pelasti tilanteen! Aattele jos se olis soittanut ja sanonut jäävänsä viel pariks tunniks ylitöihin!!

    Tosi hienon torsonki olit askarrellut..just joku vanha korkea kynttilänjalka sopis varmaan täydellisesti!

    VastaaPoista
  4. Jumaleissön mikä tyyny! Mä tahon kanssa. Ja sit ton kaveriksi soffalle sellainen kudottu torkkupeite harmaana, oisko vähän manee????
    Yf, viiniä. Tuli otettua muutama lasi eilisissä häissä liikaa. Nyt joku naapurin kolli on käynyt kusemassa mun suuhun. Hyhhyh.

    VastaaPoista
  5. Hieno toi tyyny! Susta on kyllä tullut ihan marttakerholainen tosiaan. Kaikkia hienoja tuunauksia. Onkse nyt se punaviini sit se salaisuus? Pitääkö minunkin nyt vaihtaa sitten briiseristä punaviiniin...

    VastaaPoista
  6. Hienon tyynynpäällisen teit :)

    VastaaPoista
  7. Sari: :)) Kyllä mä osaan avata viinipullon, jos mulle annetaan inhimmillinen avaaja, eikä mikään typerä matkaversio.

    Voikukkapelto: Hanapakkaukset ovat niiiin isoja.. ja eihän sitä voi kovin kauan jääkaapissa säilyttää.. menee huonoks, eli pitää juoda melko nopeasti pois :D
    Niin... mikä se ompelukone on..? :D

    Liisa: Mä oisin mennyt alakerran naapurin oven taakse.. siellä asuu tuttu setä :D

    Outi: Nojooo...arvaa olenko sellaista katsellut, esim nettikaupoissa on.. mutta kun koitan nyt olla tilaamatta yhtään mitään.. khöm..vähän aikaa..
    Vai on kuset suussa :D

    Hanne: No näköjään.. koko ajan joku projekti menossa.
    Liikaa vapaa aikaa, mä sanoisin.. tai liikaa punaviiniä..
    no ei.. täällä kaikki varmaan luulee, että mä olen joku kaappijuoppo.
    Oikesti en edes juo, kun joko pe tai sit la, monesti en silloinkaan :P

    Kiitti Sirutuuli :)

    VastaaPoista
  8. Beautiful photos, lovely Blog...thank you for the inspiration.

    lots of love from switzerland
    Jacqueline ♡

    http://jacquelineswhitehome.blogspot.com/

    VastaaPoista
  9. En minäkään saa viinipulloa auki;)
    Mutta hienon tyynyn teit vanhasta viilatakista.
    Kivaa viikkoa sulle=)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...