22. syyskuuta 2011

Sittenkin ruma


Muistatteko ne sittenkin-rumat kehykset..



No .. ne eivät ole niin rumia enää..


Mutta minä taidan olla nyt kurkkua myöten täynnä sitä helkkarin decoupage-lakkaa.
Se on alkanut jo haisemaankin siltä, miltä se näyttää.. vaalea,läpikuultava, limainen.. ja en tarkoittaa viiliä..
Kolmena iltana olen istunut töpöttelemässä minisiveltimella sitä servettiä kehyksiin kiinni.
 Rasittava!
Vielä rasittavampaa on se, ettei mulla ole hajuakaan, mihin mä ne nyt laittaisin.
Tai mitä mä niihin laittaisin...



Ja sitten toinen juttu..
Millä mä saan mun keittiöpöydän Gg vahakankaan puhtaaksi?
Se on toiminut askartelu-alustana, tietokonekorjaus-alustana ja kaiken lisäksi spagettikastiketahrat jäivät yön yli sinne muhinoimaan ja nyt nekään ei lähe enää millään pois!!

Mutta muuten menee mukavasti!

33 kommenttia:

  1. Ihanat kehykset!!!!Koita liina "ihmesienellä"

    VastaaPoista
  2. Tuli kyllä ihanat kehykset :D
    Ihanaa tuo servetti millä laitoit :)
    Kyllä sie nuille ihanuuksille paikat keksit vielä jonnekki, vaikka tyhjät raamit/kehykset hyllyn päälle koristeeksi :)

    VastaaPoista
  3. Hesus mitkä kehykset. Noi on ihan täydelliset. Äh mäkin haluun kokeilla tota lakkaa. Paitsi luulen että mulla menis hermo jos se on tollasta pikkutarkkaa hommoo. Mä taidan ulkoistaa noi hommat sulle :)

    VastaaPoista
  4. Nyt mun on otettava itteäni niskasta kiinni, ostettava tota lakkaa ja kivoja servettejä!

    VastaaPoista
  5. Ihanat kehykset! Kokeiles niihin tahroihin ihmesientä/taikasieni.Lähes joka kaupasta jo taitaa saada. Se on aika ihmesieni. :)

    VastaaPoista
  6. Upeat kehykset, ehdottomasti pitää keksiä niille paikka !!!

    VastaaPoista
  7. Onpa ihanat kehykset, todella onnistunut tuunaus! En ole koskaan tota decoupage-lakkaa käyttänyt, mutta näköjään tulee kaunista jälkeä kun on taito hyppysissä ;)

    Autapa tietämätöntä - siis hommasit servettejä, lättäsit kylmästi kehystä vasten ja sivelit siveltimellä x-määrän lakkaa päälle? Ei muuta?

    Toi tekninen puoli tosta hommasta on mulle täysin hämärän peitossa, mutta viiliä oon välillä popsinu, joten osaan kuvitella kuvailemasi tilanteen... ;D

    VastaaPoista
  8. Voi jumpe, että tuli hienot!! Arvaa mitä, decoupage-lakka on ostettu jo moooonta viikkoa sitten. Nyt kun vielä joskus viittis avata sen purkin... Vai että haisee ja näyttää ihan siltä itteltään. Hiukan repesin... =D Tai sitten mulla on vaan tosi likainen mielikuvitus...

    VastaaPoista
  9. Mä jo ajattelinkin, että oot hurahtanut täysin decoupagehommiin ;D

    Kaunista olet saanut aikaan!

    Kehykset ovat ehdottomasti paremmat nyt ja vaivan väärtejä!

    VastaaPoista
  10. Vai niin, mitähän mahdoit tarkottaa!!?? x) Mulla on vissii Voikukkapellon kans yhtä hyvä mielikuvitus. :D Enpä ole tota lakkaa ikinä siihen yhdistäny kyllä.

    Ihmesienellä lähtee varmaa tahrat mut lähteekö pinnasta värikin samalla?? Vanishia?

    VastaaPoista
  11. onpa hienot kehykset, niistähän sais esimerkiksi kivat muistitaulut!
    mulla on käynyt vahaliinan kanssa ihan samalla tavalla. ketsuppiläikkä ei lähde sitten millään, ei edes ihmesienellä :( onneksi on pieni tahra

    VastaaPoista
  12. Kiitos kaikille. Mäpäs menen tänään metsästämään sitä ihmesientä :)

    New england rose: Siis juu, suurin piirtein näin sen meni :D
    Tai ehkä ei sittenkään.
    Servetti on kolmikerroksinen, mutta Sä otat vaan sen päällimmäisen kerroksen, lättät sen pintaan ja pienellä siveltimellä alat painelemaan sitä kiinni.. Niin ja siveltimen kastelet tietenkin lakkaan ensin. :P

    Ohjeissa lukee että pinta pitäis ekaks lakata erikseen, mutta servetti on niin ohut, että mä en ainakaan sitä tee. Silloin kun vanhoja lehti liimailin, silloin tein, mutta ne ovatkin paljon paksumpia.

    Voikukkapelto: Siltäpä juuri :D

    Pieni Lintu: Sä et ehkä ole joutunut haistelemaan sitä kolme iltaa putkeen. Mutta kokeilepas! Ja kerro sitten mielipiteet :D

    VastaaPoista
  13. Satsuma: Ok, mä nyt koitan kummiskin sillä sienellä..
    Mitä ihmeen väriainetta sinne ketsuppiin on tungettu ku ei lähe pois!!

    VastaaPoista
  14. Eikös se punainen väriaine tehä jostain kovakuoriaisen kikkelistä. Tai kirvasta :)

    Hyhhyh kun olin tuhma.

    VastaaPoista
  15. vattafakk!! onko kuoriaisilla kikkeli??! :D

    VastaaPoista
  16. Siis vähänkö upeat tuli noista!!!

    VastaaPoista
  17. Upeet!!! Täytyypä kopsata toi idea =D, ku noita servettejä löytyy ja lakkaakin taitaa pari pulloa olla. Ainoastaan kehykset puuttuu.... vielä!

    VastaaPoista
  18. Ihana tuunaus! Pitäisi varmaan tutustua tekniikkaan itsekin...

    VastaaPoista
  19. WAU MITKÄ KEHYKSET!!! Siellä suunnalla taitaa asustaa erittäin pitkäpinnainen ihminen sillä mä en jaksa tolla lakalla laitella niitä servettejä kiinni yhtään mihkään..Vaivaa kannatti nähdä ovat kyllä kehumisen arvoiset..

    VastaaPoista
  20. Hienot kehykset tuli! Mutta ihan varmaan kova homma!

    Mulla kans gg:n vahakankaassa läikkiä, spagettikastiketta, ketsuppia ja punaista purkkiruokaa jotain bonaa,eikä lähde edes ihmesienellä. Oon hangannut vaikka millä, eikä ne irtoa :(
    Kerro jos saat tahrat jollain pois!

    VastaaPoista
  21. Tosi hienot tuli kehyksistä! ..Ja nyt munkin os ostettava sitä lakkaa..jo ihan senkin takia et näen näyttääkö se tosiaan Siltä..hihi ;) yhdyn siis Voikukkapellon & co tuhman mielen porukkaan ;D
    spaghettitahrat pitäs lähtee auringossa..

    VastaaPoista
  22. Komeat niistä tuli. Erikeeperistä ja vedestä sekoitettu "lakka" ei haise niin pahalle ja toimii yhtä hyvin. Tosin sekin sotkee paikkoja:D

    VastaaPoista
  23. Taas yksi niiiiiiin ihana tuunaus että!! :)

    Ootte te luovat ihmiset niin ihania ja fiksuja!! :D

    VastaaPoista
  24. Anski: Kiitos!

    Pia: Kyllä mä olen nähnyt tollaisia 50-70 luvun kehyksiä usein kirppareilla.. eikä niiten pitäisi maksaa paljon. Mun kuvallinen maksoi 6 euroa ja toinen 50 senttiä. Eli ei mitään.

    Johanna: Varotan,Sä jäät koukkuun. Kuten mä.. Ja sit Sä kyllästyt ja alat kuvittelemaan kaikenlaista,. kuten mä :D

    Sara: Joo,. aluksi mä otin tän pienenä rentoutumisenä.. ja samalla ajattelin maailman menoa.. ekana iltana se oli oikesti rentouttava, tokana oli aloin jo olla kärsimätön ja kolmas ilta oli ihan tuskaa :D

    Kiitti Sari!

    Linda: Voi ei, mä olen ihan varma, että minäkin epäonnistun.. Mä olen muutenkin niin saamaton kaikenlaisten tahrojen kanssa.
    Vaatteisiin käytän aina kloriittia, mutta ei kai sitä vahakankaseen voi kaataa? :)

    Liisa: Taas yksi kuvitteltava kerho lisää. Tuhman-mielen-porukka :D
    Auringoa meillä ei keittiössä ole, aina verhot edessä. Ja eipä sitä oo muutenkaan paljon viimepäivinä näkyny..

    Mustakissa: Mä en edes tiedä, mikä on erikeeperi.. Mutta ehkä mä sittenkin jään lojaaliksi sille haisevalle limalle :D

    Elämää äitinä: Mä en tunne itteeni ollenkaan luovaksi.
    Mutta fiksu mä olen kyllä! Puheistakin voi päättää :DD

    VastaaPoista
  25. Siis ihanat nuo kehykset!
    Eihän niihin välttämättä tarvii ees laittaa mitään, ne on itessään jo taideteos. Ei muuta kun seinälle vaan!

    Mä oon kerran päällystäny tolla lakalla ja serveteillä yhet valkoset avokkaat.. tuli muuten kivat kesäkengät, eikä kellään oo ollu samanlaisia.

    -Riikka-

    VastaaPoista
  26. Todella upeat kehykset!!!
    Sappisaippua on hyvä tahroihin, mutta en tiiä toimiiko vahakankaassa:-(

    Mukavaa torstai-iltaa♥

    VastaaPoista
  27. Te kaikki puhutte lakasta,mutta minun mielestäni se on liimaa,josta jää vähän kiiltävä pinta,mutta sivelen vielä sen päälle kosteutta kestävää lakkaa,että kestää kovaakin kulutusta (esim.tarjotin) ja jää "teos tai kyhäys" seuraavallekkin sukupolvelle.Käytän aina liiman levittämisessä sormiani ja etupäässä etusormeani,mutta se on törkeässä kunnossa sitten ainakin päivän pari,mutta jos tulos on henkeäsalpaava,kannattaa.
    Kehykset upeat.Ei niihin tarvitse laittaa mitään tai kun kehys on seinällä ,voit asetella sinne sisälle milloin mitäkin:valokuvia,kortteja ,reseptiä ,kuivattuja yrttejä,leluja jne.

    VastaaPoista
  28. Super fina ! Dom har du säkert glädje av..
    Kraam
    Sanne

    VastaaPoista
  29. Siis likaisella mielikuvituksella varustettua porukkaa alusta loppuun asti ☺☺☺
    Ja kehykset on aivan mielettömät!!♥

    VastaaPoista
  30. Riikka: Siis kengät!!! Vähänkö siisti idis!! :P Ensi kesällä kokeilen ehdottomasti!!!!

    Arja: Kiitos, pistän korvan taakse.

    Marjori: Muistaakseni kaupassakin luki että lakkaa, mutta kyllä enemmän liimaa muistuttaa. Silloin, kun mä torsoa askartelin, käytin myös enimmäkseen sormia.

    Så Vitt Jag Vet: Tack! Melkein ymmärsin, mitä tarkoitit :)

    Pepi: Joo, likaista sakkia :D

    VastaaPoista
  31. Kylläpäs' tuli ihanat kehykset!
    Toimisikohan mustavalkokuvien kehyksinä?

    Ihanan positiivinen kommentti lopussa :D

    VastaaPoista
  32. Heijj, pitäähän koppistenkin lisääntyä. Kai niilläkin jotain värkkiä löytyy.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...