19. toukokuuta 2011

Sohova


Muokkailin eilen ajan kuluksi meidän kulmasohvaa.
Sohva itsessään on beigenvärinen, mutta päivänvaloa se ei ole sietänyt jo pidemmän ajan.
Nimittäin siitä löytyy runsaasti erilaisia johtolankoja meidän perheen elintavoista:
  • pinkkiä kynsilakkaa ()
  • kebabitahroja (isäntä)
  • limuläiskiä (lapset)
  • musta kynsilakkaa ()

Ja sen takia olen piilottanut sen aina erilaisien päiväpeittojen alle.


Koko setti näyttää nyt kieltämättä tyylitajuttomalta joulukuuselta...
Mutta ku minulla ei ole kahta samanlaista päiväpeittoa... eikä sopivia tyynyjä..
Minulla ei ole mitään!!
Vaan että... siitä tuli niiiiin mukava löhöilypaikka!
Toi kukallinen päiväpeitto on ihanan pehmeä, eikä liukuukaan heti pois paikoiltaan, kun joku istuu.
Mä tarvitsen enää toisen samanlaisen, mutta en muista, mistä olen sen ostanut.. Apuva?





Unelmani olisi valkoinen sohva. Mutta ymmärrätte kai ettei sellainen ole mitenkään mahdollista.
Ehkä sitten joskus sadan vuoden päästä, kun lapset asuvat muualla ja minäkin olen opetellut sisäsiistiksi.

9 kommenttia:

  1. Onks sulla sohvassa irrotettavat päälliset, ja kun kovalla vaivalla otat ne auki, pesussa lukee vain kuivapesu, selvität pesun hinnan ja lopulta ostat uuden sohvan :D näin kävi meidän kulmasohvan kanssa!

    Sohva näyttää noin peiton alla tosi houkuttelevalta lösähtää sinne.

    Ei se valkoinenkaan sohva huono ole, mun salainen ase KLORIDE (tai mikä virallisesti lie). Sillä peittää kaiken todistusaineiston valkoisista tekstiileistä :D

    VastaaPoista
  2. Sohva on tehty periaatteella, ettei kukaan käyttäis sitä koskaan. Eli ei mitään irrotettavia juttuja. Ja materiaali on inhottava ja vaikeasti puhdistettava.

    Kloriitti (tosiaan, mikä lie) haisee niin pahalle, että mulla on pala kurkussa koko päivän sen jälkeen kun olen joutunut pesemään sillä vaatteita.
    Ehkä mun pitäisi vaan totuttella itseni. Rupeen joka ilta ennen nukkumaanmenoa haistelemaan vähän kloriittia :D

    VastaaPoista
  3. Haha :D mä oon käyttäny sellasta muka laventelin tuoksusta, se ei haise niin pahalle!

    Just, no onpas teillä sitten kiva sohva! :D

    VastaaPoista
  4. käy koeistumassa ikean ektorp -kulmalla tai ilman- ja ihastut ikihyviksi! ikinä et halua enää muuta sohvaa ☺ ja vaihtopäällisiä riittää -jos olet selannut mun blogia, olet (ehkä) huomannut, että mulla on ollut neljä sohvaa kolmen vuoden aikana...no yks vaan tuuras 3kk ennenkuin ektorp VIIMEIN tuli taloon! tätä olen himoinnut, tästä en luovu!

    VastaaPoista
  5. Joo, on kyllä kaunis sohva sulla! Voin myös kuvitella, kuinka pehmeä ja mukava se on..
    Ehdottomasti käyn koeistumassa! mhm.. siitä onkin aivan liian kauan, kun viimeks kävin Ikeassa.. ainakin kuukausi!!! :)

    VastaaPoista
  6. Anna mä arvaan...tänään kun saan uuden puhelimen ni sun pitää saaha ektorp sohva :DDD

    VastaaPoista
  7. Oikestaan näitä olis kiva saada kaks kappaletta! :D

    VastaaPoista
  8. Mä en ala...kirjoitin just pitkän kommentin ja se hävis, kiitos Bloggerin.. Uskalla vaan ostaa valkoinen (ektorp) sohva :) Meilläkin on koirasta, lapsesta ja miehestä huolimatta valkoinen sohva, minähän en KOSKAAN tuota tahroja sohvaan!!
    Mullakin oli entisessä elämässä Ektorp ja vieläkin haikailen sen perään... Täällä uudessa elämässä meillä on Tomalilla, ollut kohta 7 vuotta ja se on nykyisin valkoisempi kuin uutena! Uutena se oli omituisen luonnonvaalea...pesen päälliset ainakin kaksi kertaa vuodessa ja nykyään se on oikeasti ihan valkoinen! (no ei ehkä nyt just, kun pesusta on taas muutama kuukausi aikaa ;)) Pesen ihan normi valkoisen pyykin aineella 60 asteessa esipesun kanssa ja tulee puhdasta kerta toisensa jälkeen :)

    VastaaPoista
  9. No voi vitsi, nyt mua oikeesti alkaa jännittämään, mikä se sohva sellainen on, kun kaikki kehuu.. No, eiköhän se pian selvä, kun mennään Ikeaan käymään.. :P

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...