16. toukokuuta 2011

Kierrätystapahtuma

Lauantaina oli  kierrätystapahtuma Helsingin Arabianrannassa.
Itse en paljon esityksiä katsellut, keskityin olennaisempaan eli (mihin muuhuunkaan kun) aarteenmetsästykseen.
Kiva oli päästää vanhojen puutalojen pihoille pyörimään, jossa asukkaat myivät tavaroita (ennen olen vaan kävellyt ohi ja kurkkinut salaa, eihän sitä kehtaa julkkisesti kytätä toisten ihmisten pihoja).

Työpaikkani on aivan siinä omakotitalo-alueen vieressä ja olipa iloinen yllätys kun parissa pihassa olivatkin myyjinä tutut asiakkaat. Minut kutsuttiin jopa kahvipöytäänkin! Ihanata-ihanata!

Tavaraa löysin taas sen verran, että oli pakko pyydä ukko autolla hakemaan.

***
Juuri tälläistä olen etsinyt jo pitkään! Matkalaukkuja olen nähnyt vaikka minkänäköisiä, mutta ykskään ei ole ollut tarpeeksi kulunut ja oikean värinen. Tämä on!
Sori, oli ihan pakko ottaa niin montaa kuvaa...


 

Vähän tulee hyllyn reunan yli, mutta ei kai se haittaa?? Vai pitääkö hommata leveämpi hylly?

 
Pieni pala 100 vuotta sitten eläneen köyhän (ainakin mun mielikuvituksissa) suutarin elämää..


Iso hieman keinuva kori. Mulla ei ole mitään hajua, mihin sen laittais.. Ei ollut ostaessakaan, mutta silti oli pakko saada!


Pyykkikori sai kaveriksi roskakorin. Sen ostamista olinkin suunnittellut vaikka kuinka kauan ja nyt kun hinta oli 3 euroa, en enää keksinyt syytä olla ostamatta.


Tämä metallikyltti oli oikestaan kaupanpäällinen, joten tottakai mukaan.. vaikka eihän mulla mitään Laundry-roomia ole olemassakaan.


Tähti-matto (joka on todennäköisesti aivan liian ohut ollakseen matto, mutta mitä sellaisista pikkujutuista välittämään) on kakspuolinen, mikä on kaltaiselleni rauhattomalle sielulle loistava juttu, koska mä voin vaikka päivittäin vaihtaa sen puolia, jos satun (ja varmasti satun) kyllästymään. Ja jestas sentään, että sillä oli aivan naurettava hinta-  2 euroa!!


Lauantaina meidän taloyhtiössä oli myös pihatalkoot ja koska syksyllä mä en syystä tai toisesta (mitäs nyt sitä enää muistelemaan) en päässyt (lue:viitsinyt) osallistumaan, niin päätin tällä kertaa kerätä hieman pisteitä.
Oikestaan oli aika kiva heilua haravan kanssa piiitkästä aikaa (olin jo unohtanut, minkä muotoinen harava on). Samalla kuvittelin, mitä kaikkea pensaita mä istuttaisin omaan pihaan.
Tosin mä en viihtynyt siinä tuntia pidempään (ilmeisesti mua alkoi masentaa tosiasia, ettei mulla ole omaa pihaa).
Kävin sen jälkeen vielä siivoamassa kellarikopin ja sieltä löysin vanhan silitysraudan, jonka olemassaolon olin jo unohtanut.
On muuten loistava kirjatuki-  ne kun aina liukuu itsestään selälle.



Kuvan saippua-alusta saippuaneen on lahja rakkaalta ystävältä, jota harmikseni näen tosi harvoin (vaikka välimatkaa ei ole kun reilu 100 km).
Ei hän ilman tätä minun pitämää blogiaa olis varmaan ikinä osanut ostaa mitään tälläistä!

Että kyllä blogista on hyötyä monessa asiassa!
Ja apua, että minulla on jo 14 lukiaa!! (kahta ei lasketa, koska yks on mun ukko ja toinen yks kaveri, jonka pakotin lukijaksi, vaikka se ei edes lue).
Tämä ei kuulostaa tässä näin hirveän paljolta, mutta jos laittaisi 14 ihmista samaan huoneseen... se ois todella isot bileet!
Ja sitten tietenkin te, ketkä luette Facebookin kautta..
Kiitos kaikille, saatte joka aamu hymyn huulilleni!




10 kommenttia:

  1. Wautsi mitä löytöjä! Mullekkin on ihan sama jos tavarassa/tekstiileissä on vain tähtiä tai tekstiä, niin meille lähtee ;)
    Kivaa viikon alkua!

    VastaaPoista
  2. Kiitos, sitä samaa Sullekin!
    Mulla oli joskus aikaisemmin jopa vaatteissakin tähtiä :D Hieman olen kyllä rauhoittunut nykyään.. :P

    VastaaPoista
  3. Ihan typeriä juttuja oot löytäny.. en edes lukenut loppuun!

    :D

    VastaaPoista
  4. Ja tämän kommentinkin varmaan kirjoitit silmät kiinni :DD

    VastaaPoista
  5. No ootpas tehnyt löytöjä! Se on jännä että joskus kun lähtee kirpparille ei löydä yhtään mittään ja sit toisella kerralla on micra täynnä tavaraa kun tulee kottiin=)

    VastaaPoista
  6. Mulla on se paha vika, että mä en suostu tulemaan kirpparilta pois ennen, kun olen löytänyt EDES jotain :D

    VastaaPoista
  7. Joo'o, ukkokulta se kirjoitti mun puolesta ;D
    Noehei.
    Itse oon ja tosi kauan ettiny matkalaukkuja, kolmea erikokoa, tummia/mustia. Mistään ei ole löytynyt vielä tosiaan sitä oikeaa.
    Mutta jatketaan metsästämistä :)

    Kivaa alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
  8. Kyllä Säkin ne vielä löydät! :) Aurinkoista viikkoa!

    VastaaPoista
  9. Jee.. isot bileet-isot bileet!! :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...