25. elokuuta 2011

Viikonlopuksi yhteen paikkaan?


Tilaasin uuden sisustustarran joka asettui tietokonepöytään. Idean sain Riviera Maisonilta.
Kun mä asetin tarraa paikoilleen, mä VANNON, että se oli suorassa, mutta kun aloin S-etukortilla hankamaan sitä kiinni, joku tunteematon luonnonvoima (ehkä Feng Shui?) veti sen vinoon.


Mulla ei ole harmaata aavistustakaan, mitä tuo teksti tarkoittaa, mutta onkohan sillä loppujen lopuksi niin väliä?
Kunnon nettikaupasta tilasin, joten tuskin se mitään rivoakaan meinaa..?

Sain muuten uutta toivoa elämääni. Tietokonen ei ehkä tarviikaan jäädä keskeelle eteistä.
Mutta se tarkoittaa vähintään sitä, että seiniä ja kattoa tule kiertämään noin 20 metrin pituinen johto.
Siistii!
Onko muuten olemassa maalaisromanttisia johtoja? tanskalaisromanttisia? tai edes  ranskalaisromanttisia?



Daapatii..
Viikonlopuksi oli tarkoitus päräyttää Turkuun. 
Aina kun mä olen meinannu mennä viimeisen vuoden aikana sinne kyläilemään, on jokin ruvennu tökkimään.. ja kertakaan en siis ole perille asti päässyt. (siitä on reilu vuosi kun muutin sieltä pois)
Ja arvatkaa mitä!? Tänään hajos meijän auto!!
Huomenna selviä, saako sen edes kuntoon.
Mitäköhän meinaa, että on kaupunki, johon on mahdottoman vaikeeta päästä??
Junalippuihin en ainakaan investoi, ku samalla rahalla pääsis lentämällä vaikka minne...

Mutta minäpä toivotan Teille hauskaa viikonloppua ja jos ei mua täällä näy, niin tiedätte, että olen matkalla till Åbo!

Kyllä Green Gaten koriliina saa jopa s-marketin halppissämpylätkin näyttämään hyvältä!

23 kommenttia:

  1. Minä en siis oikeesti ollenkaan puhu ranskaa, mutta tarkoittasko tuo että Syöminen on elämää? Että nuo sämpylät sopii tähän hyvin sitten! Ja muutenkin minusta tosi hyvä lause :D

    VastaaPoista
  2. Selvä juttu: sinulla on salainen tamperelainen sielu kun et sitten millään pääse Turkkuseen! Tekisi vielä mieli lisätä, että miksi ihmeessä joku sinne haluaa, mutta en lisää!

    VastaaPoista
  3. Kivaa Turun reissua!
    Toivotaan että nyt pääsette perille saakka :)

    VastaaPoista
  4. Onneksi Sinulla on näitä "ranskalaisia" lukijoita, joten voin sanoa,että tarrassa lukee:"Syödä,se on elämä tai elämää ja voin sanoa edelleen,että se on totta,jos sen on kirjoittanut joku ranskalainen, mutta ihme kun en nää tällaisia tekstejä täälläpäin, se taitaa olla niin itsestään selvä asia,että ei sitä tarvitse nyt seinille kirjoittaa, vaikka minä suomalaisena voin sanoa,että syöminen täällä Ranskanmaalla on ainakin puoli elämää eli erittäin tärkeätä,joten tarran teksti on aivan oikeassa.
    Sinun olisi tarvinnut laittaa tarra keittiöön, mutta ei väliä,jos ei kukaan sitä ymmärrä.
    Turkuun on päästävä,ihana kaupunki.
    Kaunis ja romanttinen koriliinasi ja pullatkin.

    VastaaPoista
  5. Näin ranskaa taitamattomana veikkaisin: syöminen on elämää ☺
    -sopis hyvin sun sämpylöihin...

    Mikäs vika eteisessä tietsikalle????
    Tää toimii vallan mainiosti, paitsi että ohi kulkiessaan tuppaa unohtumaan koneelle ☺

    Mä kans monesti Turkkusee yrittäny...viimeisest kerrast taitaa olla 15 vuotta, auts...

    VastaaPoista
  6. Johanna: Et niin näköjään puhuu ranskaa, kunhan vaan ymmärrät sitä tosi hyvin :)

    Tiina: No kun mieheni veli asuu siellä.. ja sitten lapsilla on paljon kavereita.. Älä ihmeessä lisää sitä viimeistä :D

    Kiitos Tarja!

    Marjori: Voe vitsit. Tulipas väärään paikkaan tuo tarra :)))
    Enpä ois ikinä uskonut että se tarkoittaa sitä. Mutta ehkä se helpottaa, että aika usein mä syön tietokonen takana :)

    VastaaPoista
  7. Säkin Pepi osaat ranskaa!!! Mä oon ainoa typerys, joka on täysin epäsivistynyt!
    Tässä saatiin hyvät naurut isännän kanssa. Mutta hänkin syö aamupalan AINA tietokonen äärellä , joten eiköhän se passaa sittenkin :))

    VastaaPoista
  8. Mä olen niin perhanan rehellinen, että pakko tunnustaa: käytin googlen kääntäjää!! Se on niin peijoonin hyväks havaittu moneen kertaan ☺

    -veikkasin kyllä mielessäni, että Marjori sen sulle kääntää, mutta oli ajatusta nopeampi!

    *ollaan yhdessä sopivasti viksuja*

    VastaaPoista
  9. Mä olen taas kuullut googlen kääntäjästä, että se on täyttää soopaa, varsinkin kun joku on yrittänyt lauseita kääntää. Ei onnistuu.
    Mutta enpä tiedä, kun en ole ikinä edes kokeillut sitä!

    VastaaPoista
  10. Sisustustekstit ovat ihania.. Helppo käyttää... jos meneee vähan vinoon niin ei ole niin vaarallista...
    Ha en bra dag !
    Kraam
    Sanne

    VastaaPoista
  11. Ai sullakin hajos auto...niin täälläkin. Meidän auto vain meni romulle, olisi ollut tuhansien eurojen remontti *plääh*

    Onneksi on vara-auto (=jota mies käyttää ;D Nyt mä saan pakollista liikuntaa *roiskis*

    Teksti sopii minusta minne vaan, eihän sitä ole pakko kaikille kääntää *hih*

    Mukavata viikonloppua!

    VastaaPoista
  12. Mun oli pakko ottaa selvää suomennuksista ennenkun lätkäsin meidän tarrat ja sitten huomasin että jokainen melkein kysyy että tiedätkös mitä tarkottaa itse teksti! Ja jokaiselta loksahtaa leuka kun tiedän, ne tosiaan luulee aina ettei blondi ees tiiä! ;)

    Mä tykkään google kääntäjästä, jopa siitä että se lausuu ääteitä jossa menee ihan ketuiks minun suu!

    VastaaPoista
  13. Tack Sanne :)

    Aseman laidalla: Joo, arvaa, meidän oikea auto hajos kans viikko sitten ennen katsastusta ja sen korjaus olis mennyt kans maksamaan miljoonan, joten varaosiksi meni.
    Sitten isäntä osti tilalle jokun toisen romun.
    No.. kolmen päivän jälkeen sekin meni rikki :D

    Elämää äitinä: No mun on pakko nyt kokeilla sitä kääntäjää itsekin!!

    VastaaPoista
  14. Hei, tuota autojen hajoamista taitaa olla liikkeellä! Miullakin nimittäin hajosi auto ja olen pakosti pyöräillyt :)
    Ja se auto pitäisi katsastaa keskiviikkona...

    VastaaPoista
  15. No-nii, mä oon lukenu ranskaa 5 v ja nyt vasta tänne tulin... Ekana katoin, että tossa luki Manger c'est ma vie ja se olis sit sopinut mulle (ma = minun). :D -Adalmiina-

    VastaaPoista
  16. Joo et todellakaan ole ainoa, joka ei osaa ranskaa. Mä olen oppinut sisustusharrastuksen myötä, mitä maison tarkoittaa ja siihen se sitten melkein jääkin ;D

    Eli en ois tod tiennyt mitä toi sun teksti tarkoittaa :)) Hyvältä se kuitenkin näytää! ja sehän on pääasia ;)

    Meillä harrastetaan Lidlin halpissämppäreitä ja ne ainakin maistuvat oikein hyviltä :)

    Hyvää viikonloppua Turkuses, jos pääsit sinne asti, ihan selvästi joku suurempi voima on sun reissuas vastaan, heh ;D

    Muuten, googlen sanakääntäjä on ihan hyvä, mutta ei lauseenkääntäjänä. Jotkut onnettomat saksalaiset ystäväni yrittävät kääntää blogiani saksaksi...aika onnettomin tuloksin. Hauskoin kylläkin :DD
    esim. "olen 30 ja risat" = ich bin 30 und mandeln (=olen 30 ja mantelit)

    VastaaPoista
  17. Meillä on vaan yksi tarra makkarissa kun isännällä on niihin joku vihasuhde ! Kirjottelet kyllä mainiosti, itekseni täällä aina naureskelen :)

    VastaaPoista
  18. Sirutuuli: Kuulosta niin tutulta. Ihmeellista, että sellaiset tapahtuu aina ennen katsastusta :)

    Adalmiina: Mä niin ihailen niitä, ketkä osaa raskaa. Se on kaunis kieli!

    Liisa:HAH, no voi mantelit :DD

    Lovviisa: Miehelläs on selvästi joku asenneongelma :D Miten voi olla, ettei tykkää sisustustarroista!! :)

    VastaaPoista
  19. Sullon kivat jutut täällä :))

    Eipä noista tarroista aina tiedä mitä tarkoittanevat - pääasia, että näyttää hyvältä ;)

    VastaaPoista
  20. Niimpä,pääasia että näyttää hyvältä!!Ja täältä katottuna tarra ainakin on suoras!:)

    jeps,aamulla vähän särki päätää..ei onneks pahasti!:D

    VastaaPoista
  21. Ei se tarra täältä ruudun takaa näytä vinolta! :)
    Terkkuja taas kotosalta, tuli vietettyä viikonloppu Pohjois-Karjalassa, nähtävästi itsekin olette olleet reissussa :) ja heh, maaaaaailma pieni paikka on ;)

    Nyt tulikin nälkä, ihan noista halppissämpylöistäkin;)

    VastaaPoista
  22. mitenkäs tämä blogi on jäänyt multa näkemättä!!??!
    Aivan mahtavaa juttua höystettynä ihanuuksilla!! oih ja voih!! :D

    VastaaPoista
  23. Jasmiina: Milloinkohan itse pääsen sinne sinne asti.. Ois se kivaa pistää Leevi&leavings soimaan ja pupsuttaa menemään :D

    Kiitos Satsuma :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...