16. elokuuta 2011

Terveisiä ja tuliaisia


Hiiahoi ystäväiset!

Siinäpä se viikko vierahti ja ikävä jäi.
Ja kaiken lisäksi mun poissaoloaikana isosta pöytäkonesta sanoi netti sopimuksen irti, joten miniläppärillä täällä naputtan, hyvä kun näkee näppäimistöä ja hemmetti ku sormenpäätkin ovat niin pulleat, että aina osuu kaksi kirjainta kerrallaan. Kelle tikkusormille tää on oikein suunniteltu??

Mulla on takaraivossa aika  monta aihetta koskien mun matkaa, mutta taidankin esitellä nyt pari ostosta  ja  ilmaistavaraa (oojaa, niitä olikin enemmän, kuin ostoksia)

Paras ostos oli tämä ihana ranskalainen pilkkutapetti.
EURON rulla!! (ok, 1.13, mutta kuka niitä senttejä oikein laskee?)
En vielä kerro, minkä seinän mä sillä päällystän.


Tämä muhkea ihanuus oli pakko saada, koska oli -50% eli vähän päälle kakskymppii ja vei vaan puolet yhden matkalaukun tilasta! Joten tottakai mukaan!



Isoäidiltäni sain ( tai siis itse kysyin.. no ja mitä sitten?) enneaikaisena perintönä upeat vanhat käsityötossut, oikein kansalliskuoseissa ja kaikkee. Muistan kun pienenä otin ne usein salaa laatikosta ja leikin nukenlaivaa. Onneks en sentään veteen laittanut.
Mutta siis näillä on todella paljon tunnearvoa (..ja sisustusarvoa).


Nyt kun tässä kirjoitan, tajusin, etten kuvanutkaan niitä ihania vanhoja pulloja, jotka äitini suostui luovuttamaan mulle omasta jättikokoelmasta.. sitten ikivanhoja kirjoja, ja lakanoita ja ja..
No.. loput kertokoon se, että kun lähin, minulla oli yksi jätti vetolaukku.. ja kun palaasin, minulla olikin 2 jättivetolaukkua.. 

Kaikki tietenkin odotivat antiikki-postausta, mutta minulla ei ollut onnea. Ne muutama paikka jossa kävin.. khöm.. siellä ei ollut mitään, mitä olisin edes halunut.. ja juma kuinka kalliit hinnat!!
No..ehkä ensi kerralla tärppää.


Ja tässä olis Teille pieni, mutta sitäkin suloisempi tuliainen, jonka ostin Tartosta, eräästä superihanasta sisustuskaupasta.
(vietin siellä muuten niin kauan aikaa, pyörien edes-takaisin jo ties montakymmentä minuuttia, kun sitten  myyjä varmaan luulii minun suunnitelevan ryöstöoperaattiota, ja tuli kyselemään ja seuramaan mua, mutta ku mää vaan en osannut päättää, mitä ostan!! hmm..ja kieltämättä oliskin tehnyt mieli ryöstää koko kauppa kun oli niin suloista tavaraa myynnissä)



Eli pikkukori joka on tarkoitettu saippua-alustaksi kai & enkelisaippua (hänen käsiluun onnistuin jo katkasemaan, mutta ei huolta, liimasin sen takas! mitäs on niin hento ja pieni!)

Koska tätä on yks ja teitä on suurinpiirtein tuhat (no ok, 70, mutta minulle tää on yhtä pyöristyttävän kutkuttava numero kun tuhat), minun pitää järjestää arvonta.
Ja kestäköön tämä taas viikon, eli päättykköön 22.8 illalla.
Kommentoimalla saa yhden lapun, linkittämällä toisen.

Jeps, tää ol täsä! (ooks mä kertonu, et asuin 2 vuotta Turkusesa?)


En tiennyt ennen tätä kuvaa, miten mun kulmat kuvatessa vääntyvät.
Mä ihmettelinkin, että mistä ne vinot rypyt sinne väliin ovat tullu.

55 kommenttia:

  1. Hihi, kivoja juttuja olet löydellyt (puhumattakaan niistä mitä et vielä meille näyttäny!)
    Lomalta paluu on aina ikävää.. kaikki laukut purkamatta tai lattioilla ja työt odottaa..hyi.

    Osallistun kolmella! :) josko kerrankin löytyisi arpaonnea tai sitten tää on mun viimeinen arvonta johon osallistun :D

    Kivaa viikkoa!

    VastaaPoista
  2. Mä jo aattelin, että oot tosi hyvä tyyppi, mut mut... että Turussa. Huoh. Illuusio mennyttä.

    Upeita juttuja, toi tarjoilujutska on makea!! Ihana, kun siinä on korkeutta.

    Edellisen postauksen pöytä on muuten suloinen söpöläinen. :)

    Niin siis, yksi tanperelainen arpa, kiitos! ;)

    VastaaPoista
  3. Älä ny luovuta Jasmiina! :D Mukavaa viikkoa sullekin!

    Eveeee! Anna armoa! Asusin siellä vaan kaks vuotta, eikä se näy missään :D

    VastaaPoista
  4. Saako paljastjalkaiset stadilaiset osallitua ollekaan?
    Jos saa, niin yksi arpa kiitos =)

    VastaaPoista
  5. Mahtavia tuliaisia! Pilkkutapetti on kerrassaan suloinen - ja millä hinnalla...voih :) Tossut ovat ihanat niin kuin varmasti muutkin saamasi vanhat ja arvokkaat jutut.

    Arvonnassa mukana, jee!

    VastaaPoista
  6. ihania aarteita olet löytänyt/saanut ja tuo tapetti on tosi kaunista. Yhdellä arvalla mukana.

    VastaaPoista
  7. Yhdellä arvalla mukana, jos ei arvontavoitto jo itsestään olisi tarpeeksi ihana, niin pitäisihän sitä osallistua vaikka vain Turun maineen takia...

    VastaaPoista
  8. Hyppään arvontaa mukaan yhellä lipukkeella, hop!!! :D
    Aika ihana toi tarjotin systeemi! Ja mihin hintaan, HUOH. Pikkusen täällä saattaa naaman väri muutttua vihreeks, mutta se varmaan vaan heijastuu tosta sun taustasta... ;P

    VastaaPoista
  9. 1 arpa mulleki ja ihanoita löytöjä oli nuokin!

    VastaaPoista
  10. Juujuu! Kaikki paljasjalkaiset Hesalaiset sun muut eläimet mukaan!!
    Kiitos kivoista kommenteista! :D

    VastaaPoista
  11. Ai, Turust.... kröhm, meni pullapala väärään kurkkuun! Ei vaineskaan! Turku on ihana kaupunki!

    Mä jään odottamaan innolla kuvia Tartosta, jos niitä vaikka olisi tarjolla myöhemmin ;D

    Hieno tarjoiluastia, enpäs ole moiseen törmännytkään, mutta mähän oonkin "landelta" ;D

    Ai niin, meinas unohtua: mukana 1 arvalla tökkimässä kepillä jäätä!

    Tere tulemast tagasi, vai miten se menikään...!

    VastaaPoista
  12. Ensinäkin ihania löytöjä olet tehnyt varsinkin tuo lasikupu rottinkialustan kanssa..(kelpais mullekii) Ja tietysti OSALLISTUN KAHDELLA arvalla mukaan arvontaasi :)
    No nythän mäkin sit hokasin, että nuo otsarypyt(siis muutamat) ovat tulleet ahkerasta valokuvaamisesta eivätkä ole siis iän tuomia juttuja!!

    VastaaPoista
  13. Turku on todella kaunis kaupunki!! Ja siellä oli kivoja kirppareita :))
    Mä en tainnutkaan Tartosta kuvia räpsiä.. hmm.. tyhmä minä!

    Niin, on se kiva se kupujuttu. Mä vaan en sitten olekaan keksinyt vielä missä mä sitä säilytän ja mitä mä siinä säilytän :D

    VastaaPoista
  14. Hienoja tuliaisia, nuo tossut varsinkin on hienot!

    Matkaraporttia odotellessa...

    VastaaPoista
  15. Viehtättävät tuliaiset! Tapetti ei ole hinnalla pilattu, olisi varmaan tarttunut minunkin mukaan. Mukana arvonnassa yhdellä arvalla! Kivaa syksyä sinulle!

    VastaaPoista
  16. Makeita tuliaisia :) Yhdellä arvalla mukana iiiiihanassa arvonnassa! :)

    VastaaPoista
  17. Ihana pilkkutapetti! Mulla on pilkkukuume :)
    Ja tahdon just tuon korin, joten osallistun kahdella arvalla, kiitos.

    VastaaPoista
  18. Makeita löytöjä olet tehnyt,matkailu kannattaa=D Kahdella arvalla suloista palkintoa tavoittelemaan!

    VastaaPoista
  19. Uiui,mitä ihania ostoksia ihan jokainen!! Tahtoo korin ja saippuaisen! arvonnassa mukana yhdellä arvalla !:)

    VastaaPoista
  20. Johanna, mulla on ihan samalainen kuume!! Mul tekis mieli pilkuttaa koko kämppä, mutta se ilmeisesti ei näyttäis kovin hyvältä loppujen lopulta :D

    Kiitos kaikille kommenteista ja ihanaa, että tykkätte palkinnosta, mul meni, kuten kerroinkin jo, hyvin kauan, ennen kun pystyin päättämään, minkä ostan :)

    VastaaPoista
  21. Ei Turku vissiin ole pekkaa pahempi, mun vanhin poika on asunu siellä jo vuosia :)

    Yhdellä arvalla mukaan kilpaan.

    VastaaPoista
  22. Turku on kiva paikka! Siellä on hauska murre, joka muistuttaa viron kieltä, sitä lähinnä tarkoitinkin tolla kommentilla :)

    VastaaPoista
  23. Ihania tuliaisia! Upea tuo rottinkinen lasikuvullinen tarjoiluastia!:b
    Osallistun kahdella arvalla.

    VastaaPoista
  24. Kylläpä hymyilyttää kun lukee näitä kommentteja, hassuja olette kaikki... Kivoja löytöjä olet tehnyt, kerro sitten millaisiin käyttöihin lasikupu on päätynyt. Arvonnassa mukana yhdellä arvalla.

    VastaaPoista
  25. Mä tässä jo toista päivää kävelen naama kuin täysikuu.. hymyilyttää niin paljon :D

    VastaaPoista
  26. Ompa kivoja löytöjä. Samaa mieltä näistä läppäreistä, jollaisella tätä yritän takoa ja saa jatkuvasti krjata, kun osuu vääriin näppylöihin..
    Kiva arvonta sulla, muuten en olis tänne löytänytkään, mutta kurkkasin Kirsin laittaman linkin. Ja tykästyin ja jään. Ja osallistun tietty arvontaan, mutta vain yhdellä arvalla, koska toi linkitys kuvalla on mulle(ja varsinkin tälle masiinalle) hepreaa..

    VastaaPoista
  27. Pilkkukuume on ihan ok, kunhan henkilökohtaisesti mulla pysyy sisustuksessa eikä leviää vaatteisiin asti. Tai siis no, Marimekon pallopaita on asia erikseen. Kivat palkinnot arvonnassasi, mukana yhdellä mahdollisuudella.

    VastaaPoista
  28. Tänään muuten olin henkkamaukalla ja hiplasin pallopaitaa.. Onneks en ostanut! Musta tuntuu että pallokuvio tekee minusta pyöreän-näköisen.. :D

    VastaaPoista
  29. No niin, pääsinpäs mä tänne asti vihdoin!! On ollut vähän hässäkkää ;) Noh, voit lukea kohta lisää...

    Noi antiikkikaupat on jänniä paikkoja, välillä lykästää ihan hirmuisesti, ja pitää jättää puolet kauppaan, kun kaikkea ei vaan voi saada, ja välillä taas... pöh, ei mitään :(

    Sulloiset nuo tossut ja ihana tapetti, sille ois ollut meilläkin tänään käyttöä...noh, voit lukea siitäkin kohta lisää ;)

    Myös super-suloinen (ja mulle hyvin tarpeellinen!) palkinto... Meiltä meni vähän aikaa sitten yksi saippua-astia rikki, enkä ole vielä sanut uutta tilalle, nyt siellä on semmonen väliaikaisratkaisu käytössä...

    Mukavaa illan jatkoa!

    VastaaPoista
  30. Niin, siis tietty 2:lla mesessä! Linkittämään, mars!

    VastaaPoista
  31. Yhdellä arvalla mukana, kun vielä kerkeää. Pallotapetti on loistolöytö, ja jos jää yli niin loistava erilaisten säilytyslaatikoiden yms päällystämiseen.

    VastaaPoista
  32. Nikoladeus: JUST samaa ajattelin itsekin!!

    VastaaPoista
  33. Ihanat tossut!
    Yhdellä arvalla olen mukana.
    T:Anu
    www.sukkasukua.vuodatus.net

    VastaaPoista
  34. Mukaan arvontaan kiitos :) Yhdellä arvalla.

    VastaaPoista
  35. Jos anonyymitkin saa osallistua, nii yhellä oon mukana arvonnassa:)

    PP81

    VastaaPoista
  36. Olispa mulla kerrankin onnea. Yhdellä arvalla mukana!
    - Susanna maalta -

    VastaaPoista
  37. Kauniit on tossut. Mukana yhdellä arvalla.

    VastaaPoista
  38. Mukaan yhdellä arvalla. Pirjos

    VastaaPoista
  39. Kiva arvonta, mukana yhdellä arvalla. Joskus yksi riittää. Toisin kuin turkulaiseksi tulemisessa, missä kaksikin vuotta on liian vähän aikaa, eli älä huoli, paranet kyllä vielä ennalleen turkulaistartunnoista.

    VastaaPoista
  40. Eksyin tänne sattumalta. Sinulla on kiva blogi. Mukana arvonnassa yhdellä arvalla.

    VastaaPoista
  41. Hianot on tuliaiset.
    Mä lähren voitto biljetil mukkaa

    VastaaPoista
  42. Suloiset nuo Isoäitisi tossut <3 Mammeli haluaa mukaan arvontaan kolmella arvalla:)))

    VastaaPoista
  43. Minä myös yhdellä arvalla mukana:)

    VastaaPoista
  44. Tosi nätit on tossut kyllä! =) Ja yhdellä arvalla mukana minäkin =)

    VastaaPoista
  45. Kivoja shoppailuja!!:)

    Mukaan kahdella lipukkeella!

    VastaaPoista
  46. Ekaa kertaa blogissasi, jäin lukiaksi heti!! :D Yhdellä mukana!

    VastaaPoista
  47. Mie osallistun yhdellä arvalla mukaan, olen Aamukahvin aikaan blogin kirjoittaja..
    ja muutens minusta Turku on aivan ihana paikka..minun mummo asui Korpisaaressa, sinne mentiin jostain sillisatamasta laivalla saareen..Oliskohan ollu Röölästä...
    Oikein mukavaa alkavaa viikkoa sinulle :)

    VastaaPoista
  48. Onpas kivoja tuliaisia! Ihanien tavaroiden keskellä on minullakin aina vaikea päättää, mitä ostan mukaani. Kun oikeasti en tarvitsisi juuri mitään.

    Yhdellä arvallani olen mukana ihanaa palkintoa tavoittelemassa, sillä tuo kori sopisi niin hyvin yhteen vessamme naulakoiden kanssa. Niin ja keräilen enkeleitä.

    VastaaPoista
  49. yhdellä arvalla mukana kivojen esineiden arvonnassa. Mukavaa elokuuta ;)

    VastaaPoista
  50. Ihkut tossut!!!
    Arvonnassa mukana myös!

    VastaaPoista
  51. Eksyin jostain tänne ja pakko kommentoida...Kiva palkinto! Yhdellä arvalla yritän mää...

    VastaaPoista
  52. Yhdellä arvalla mukaan, jos vielä ehtii :) Ihania tuliaisia! Ja kauniit tossut :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...