18. elokuuta 2011

Lisää Cräckiä ja muuta mukavaa


Vietin koko eilisaamun jutelleen Soneran vianrajauspalvelun puhelinautomaatin kanssa.
Onko kukaan Soneran asiakas?
Siis tiesittekö, että siellä pystyy asioimaan ainoastaan puhelinrobotin kanssa?!
No ok.. miellyttävä, melko luonnollinen miesääni, mikäs siinä.. ja hyvin kärsivällinenkin kaiken lisäksi - toisti asian moneen kertaan, jos en heti ymmärtänyt.
Ja kun vahingossa röyhtäilin suoraan luuriin  tai kiroilin tai muuten vaan sekoilin hän ilmoitti yliystävällisesti: "Anteeksi, en saanut selvä".
Sitä kiroilua tais tulla aika paljon, varsinkin silloin kun 20 minuutin "keskustelun"  jälkeen kännykästäni loppui virta ja minun täyttyi aloittaa kaikki alusta.
 "Hei , soitit Soneran asiakaspalveluun. Palveluvalikoimme toimii puheella. Kerro nyt muutamalla sanalla mitä asiasi koskee... Anteeksi, en saanut selvä.. ".
Aaaargh!!
MIHIN TÄMÄ MAAILMA ON MENNYT?!


Olen jo pitkään halunnut kokeilla decoupagiointia (mikä sana!?).
Vaan että mistään ei meinaa löytää kivoja servettejä (anyone?).
No mutta kun minä olen saanut päähän, että just tänään haluan kokeilla, niin mikään ei kyllä estä mua..
Joten  decoupaagisin servettien sijasta pieniä vanhoja lehtileikkeita ja hyvinhan se onnistui!
Ensin vaan kulutin lehteä hiekkapaperilla, koska vaikka se on vuodelta 1937, niin silti ei ollut tarpeeksi vanhan näköinen.

Tuossa ne mun ihanuudet ovat rivissä.






Hirveästi harmitti, että jouduin ottamaan vanhan omenalaatikkon pois kaapin päältä, koska pullot eivät päässyt siinä tarpeeksi esille.
Nyt vanhus toimittaa olohuoneen nurkassa ylitärkeetä virkaa - yhden koristetyynyt sälilyttäjänä.



Dodii ja sitten krakleerasin vanhan tuolin.
Eräs ihana lukijani kommentoi viime kerralla, että hyvin onnistuin.. et hänellä ei meinaa krakleeraus onnistua ollenkaan, jää klönttejä tms.

No mä en edes tiennyt, että siinä voi epäonnistuakin, mutta nyt tiedän ja sen takia päätin kertoa mestarikrakleerajan 2 tärkeää vinkkiä.

1. osta kaupasta mahdolliseman halpaa maalia (kuka noita ylihinnoiteltua kalustemaaleja edes ostaa, kun yhtä hyvin kelepaa esimerkiksi ylihalpa kattomaali)

2. sivele maali erittäin nopeasti ja huolettomasti (minähän harrastan huolettomuutta kaikessa, mutta onpa harmi, että tämä elämänviisauteni ei päde esimerkiksi oppikirjojen päällystämisessä kontaktimuovilla)




Ps. käsi ylös kuka vihaa kontaktimuovia!!

23 kommenttia:

  1. Minä, minä!!!!!! Vihaan siis kontaktimuovia.=D
    Sulla onkin ollut kova tuunauspuht päällä! Ihania nuo pullot!

    Mulle askarteluliikkeen pitäjä antoi krakelointiin vinkin, että aina yhdensuuntaisin vedoin, ei saa vetää edestakaisin. Ja hyvin on onnistunut, vaikka en olekaan tehnyt kuin jotain pieniä juttuja. Muihin ohjeistuksiin en tietty tapani mukaan ole perehtynyt..=D

    VastaaPoista
  2. Niin.. tietenkin sieltä saa inhimillisiä vinkkejä. Minä olenkin vaan mukamestari :D

    VastaaPoista
  3. Pitääpi taas heittää tänne suuntaan kommenttia sen verta, että itse kokeilin deco juttuja ala servettien ja siinä jos jossain meikä päästeli muutaman "sammakon" suustaan. Ei meinaan ole tälläisen suurpiirteisen immeisen hommaa..Siinä täytyy olla niin hiton tarkka, että..Joten suosiolla itsekin päädyin vanhojen lehtien sivuihin ja se onnistui kuin rasvattu ainakin melkein :) Joten onnea vain kun sitä kokeilet (odotankin innolla sinun kokeilu kuulumisia) josko onnistuisit paremmin!!

    VastaaPoista
  4. Hienoja tuunauksia! Ja täältäkin löytyy yksi kontaktimuovin vihaaja! Siksipä onkin onni omistaa pari näppärää tyttöä ;)

    VastaaPoista
  5. Sara: Nyt meni mielenkiintoiseksi. Heti kun löydän kivoja servettejä, kokeilen :)

    Virpi: Mun täyttyy odottaa varmaankin vielä muutama vuosi, ennen kun pääseen tästä inhottavasta hommasta.

    VastaaPoista
  6. Mulla on käsi ylhäällä :D Joo vihaan kans kirjojen päällystämistä! Ja toi helv***n sonera on meillä ainakin yks ISO murheenkryyni, netti menee poikki vähintään neljä kertaa päivässä, maksa siinä sitten laskuja kun netti on pimeenä!! Mulle kävi kerran niin kun puhelin meni lukkoon ja soitin sinne saadakseni puk-koodin, jonotin eka tunnin ja sit kun sieltä joku vastas... Niin se hemmo tajus VÄÄRIN mitä mä tarkotin ja eikun uus yritys ja toinen tunti jonossa! Yhteensä mulla meni noin kolme tuntia aikaa et sain mun puhelimen auki! :D Ihania tuunauksia oot siellä taas väännelly, pöllin sulta ton hiekkapaperilla kulutus-idean :D!! <3

    VastaaPoista
  7. käsi ylös kenen ei tarvi enää "kontaktoida" ☺

    *yyyyylhäällä*

    Toi Soneran autoMatti on kauhee....mulla meni joskus hermo totaalisesti...kun suurinpiirtein tavasin luuriin ASIAKASPALVELUUNS**TANA!! ei kuulunut enää ettei saa selvää! Yhdisty! ☺

    VastaaPoista
  8. *käsi pystyssä* Mutta mulla onneksi kestää vielä jokusen vuoden, että joudun (uudestaan) siihen hommaan.

    Hieno tuoli! Munkin on pitänyt koklata molempia moista sun tän kertasista askarteluista...siis tota halkeamisjuttua ja sitä lakkaliimajuttua...decoup...mikä lie. Pulloista tuli aivan ihania! Hyvä idea tosiaan kuluttaa lehteä ensin hiekkiksellä.

    Ja hei, mikä noihin puhelinpalveluihin tulee niin OMG! Nauran aina kippurassa, kun mies soittaa johonkin, jossa moinen palvelu. "Valitkaa tarvitsemanne palvelu" Mies: "ASIAKASPALVELU!!!" "En ymmärtänyt Teitä, voisitteko toistaa." Mies: "V...U!!! A-S-I-A-K-A-S-P-A-L-V-E-L-U!!!" " En ymmärtänyt Teitä vieläkään, voisitteko toistaa." ...Miestä ei silloin jostain kumman syystä naurata. Paitsi viime kerralla hänkin nauroi katketakseen ja silloinhan se robotti vasta ymmärtääkin ;DD
    (Keskustelu oli vapaa suomennos saksan kielestä ;))

    VastaaPoista
  9. Mua alkaa niin kaduttaa, että otin vaihdoin Dna-n Soneraksi. Prkle. No.. saas nähdä, tänään viimeistään pitäis olla vianselvitys tehty ja jos ne edes kehtaa laskutta mut siitä, mä haaskan ne oikeuteen :D

    VastaaPoista
  10. Mie inhoon kontaktimuovia! Kirjojen päällystäminen ei onnistu ikinä kunnolla. Onneksi ei tarvi enää tehdä sitä, ainakaan koulukirjoja päällystää.
    Aivan ihania pulloja teit!
    Miulla ei ole soneraa ollut vuosiin, ainakin 5 vuotta on ollu saunalahti. Asiat, siis ihan kaikki, pystyy hoitamaan netin kautta. Tosi hyvät omat sivut niillä.

    VastaaPoista
  11. Huh mitä palvelua, asiakaspalvelua ;D

    Kivat nuo pullot, kivemmat mitkä itse taannoin tein! miksen mä keksinyt kuluttaa etikettejä hiekkapaperilla..?

    Tuoli on 10! :)

    VastaaPoista
  12. Olen varmaan ihan outolintu, mutta musta se kontaktimuovilla päällystäminen on kivaa! :o

    Ihanat pullot! Vau. Ihan pikkiriikkisen tekisi mieli kopsata ideasi. :) Hiekkapaperikulutus on ihan ylihyväjuttu.
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  13. Jasmiina: En minäkään tajua, mistä tuo idea tuli.. aika harvinnaista :D

    Minna: No mutta siitä vaan kopsamaan!! :P

    Mukavaa viikonloppua Teillekin!!

    VastaaPoista
  14. Hih...muistuu mieleen "keskustelu" samaisen automaatin kanssa keväällä. Näin jälkeenpäin naurattaa koko homma, silloin ei niinkään :). Tosiaan, jos sattui päästämään jonkin pienen äännähdyksen välissä niin heti tuli "en saanut selvää"...noh, nyt olen Saunalahden asiakas, mutta tosin en kuitenkaan automaatin takia :).

    VastaaPoista
  15. Joo o. Selvä homma, mussa on jotain vikaa. Mä tykkään kontaktoinnista. Aikanaan olin harjoittelijana teippauspuljussa ja se oli ehkä kivointa hommaa, mitä oon koskaan tehny. :D

    T: teippari-ässä

    VastaaPoista
  16. Minäkin tykkään kirjoja päällystellä,tosin tuosta verhoilijan ammatista on hyötyä siinä(kin)...Upea tuoli,samoin kiva idea nuo pullot,taitava ja kekseliäs olet!Kauniita ja tosi monenlaisia servettejä myydään ainakin täällä meillä ihan kappaleittain askartelukaupoissa,itse olen ainakin löytänyt tosi kivoja..Aurinkoista viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  17. Juu, kontaktimuovi ei oo munkaan ystävä...näkisitpä lasten koulukirjat ;DD Kuulemma kuplia täynnä *täh, on vai *

    Decoupe-lakalla touhuaminen on kivaa, ostelen joskus kaupoista siihen tarkoitettuja kuva-arkkeja ja niillä saa ihania juttuja aikaiseksi ;D

    Krakleeraus antaa ilmettä ja sitä on helppo rajoittaa tiettyyn kohtaan huonekalua, jos ei halua kokonaan krakleerata. Hienon tuolin olet saanut aikaiseksi!

    Pullot on tosi hienoja ja vanha look on huippuvalinta kauniisiin vanhoihin pulloihisi!

    VastaaPoista
  18. Sari ensimmäisessä kommentissa sanoi jo kaiken oleellisen, minä en enää muuta osaa lisätä, HIENOJA ovat.

    Teuvo Noormarkusta

    VastaaPoista
  19. Eiju: Arvaa, kuinka paljon mua ahdistaa, että täällä kaikki ovat entisia Soneran asiakkaita.Voi miks mä en tätä tiennyt.

    Eve: Hae hoitoon :D..tai sitten.. voisiksää päällistää meijänkin kirjat?? pliis!

    Kirsi: Kyllä siinä pitääkin vissi olla käsityöläinen, jotta onnistuisi :)
    Siellä kaupassa ei ollut ainakaan yhtään kivaa servettiä. Mä haluaisis sellaisia servettejä, jossa olis tekstiä myös.

    Aseman laidalla: Minä en tiennytkään, että on olemassa jotain siihen tarkoitettuja kuva-arkkeja. :P Pitä mennää ja ottaa selvää :P

    Teuvo: Kiitoksia! :)

    VastaaPoista
  20. Ihana tuoli! Ja pullot!

    Minulla on vähän saman tyyppinen tuoli tuunauksen alla...pitäisköhän minulla siirtyä klakeerauspuuhiin.

    VastaaPoista
  21. Pitäiskö tehdä näin-muovitat-koulukirjat-tutorial? Se kun ei oo vaikeeta.
    Nimim. Kirjastonhoitajalta oppinsa saanut - Adalmiina

    VastaaPoista
  22. Siirry ihmeessä, Willenmiina!!

    Adalmiina, ehdottomasti!!!!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...