24. elokuuta 2011

Tähän en keksinytkään otsikkoa


Minä en ole kertakaikkiaan mistään onnistunut löytämään hyvännäköistä vanhaa koulutaulua.
Ja mä en kertakaikkiaan jaksaa enää odottaa, milloin sellainen tule vastaan.
Joten ostin korvikkeen. Maksoi 2 euroa. Stockmann-outletistä.
Kotiin kun pääsin alkoi harmittaa että ostin vaan yhden.
Ois pitänyt ottaa vähintään kolme kappaletta.
Ainahan tälläisille olis käyttöä.



Tässä ois loistokirjallisuutta kirppikseltä, eurolla.
Musta tuntuu, että tästä tule mun uusi raamattu, jolla mä läimäytän aina isäntää päähän, jos se ei taas tajua.


"Naiset osaavat puhua ja kuunella samanaikaisesti ja vielä syyttää miehiä siitä, että nämä eivät osaa kumpaakaan."

Mutta joo.. on se kyllä kumma, kun miettii, miten mä vielä puoltoist vuotta sitten luin hulluna anatomiakirjoja ja opiskelin latinankielisiä sanoja.

Nyt minä luen typeriä miten-pääset-kotona-pätemään-elämänoppaita ja latinan sanoista muistan vaan ne, mitä ei edes kuulunut opettella.
Kuten esimerkiksi flatus.. joka tarkoittaa pierua.

***


Kiinnostaako ketään, miten minun vianilmoitustarina Soneran kanssa päättyi?
Ai ei vai..? no.. eli tein sitten sen kuuluisan vianilmoituksen, kun netti yhtäkkiä lopetti toiminnan.

Minulla oli ennen Welho, mutta kun postilaatikkoon tupsahti mainos melkein ilmaisesta Soneran  liittymästä, niin tottahantoki mä menin vaihtamaan yhtiötä.

Vihdoin minulle soitti huoltomies, joka ilmoitti, että ei minulla ole Soneran netti edes kytkettynä koko  modeemiin.
No on varmasti!! 
Ei muuten ole!
Soneran nettihan tule puhelinpistokkeesta, ei antennipistokkeesta niinkun kehittynyt nykypäivän netti (esim. Welho) tule!

Welhon oli määrä loppua viimeisenä heinäkuun päivänä, mutta näköjään ne eivät osaa lopettaa ajoissa, vaan päräyttivät ilmaista nettiä minulle vielä parisen viikkoa, antaen kaiken lisäksi ymmärtää, että tämä onkin se melkein ilmainen Soneran-netti. KUNNON HUIJAUSTA!!

Jaa-aa.. siis missäpäin kämppää meillä mahtaa edes olla koko puhelinpistokerasia..
Oooo.. siinä ihanan tulitikkurasiankokoisessa eteisessä!!
Vautsi!

Toisaltaan, nyttenhän minä saisinkin eteisestämme kodin käynttikortin.
Nettiriippuvaisiahan täällä vaan asuu..

17 kommenttia:

  1. HAhah, voihan sonera :D
    Kiva karttataulu! itsekin pidän niistä tosi paljon, varsinkin vanhoista tauluista jossa on hassuja maitten nimiä :D

    Hyvän kirjan olet löytänyt, kerrohan sitten kirjan hyviä vinkkejä meille muillekin! :D

    VastaaPoista
  2. Minä en edes yritä osallistua mihinkään netti / digiboksi / muu "hifi" hankintoihin meidän kotona kun mulle kävis just noin :) Se on meillä miehen työtä :D

    VastaaPoista
  3. Oi, oi Sonera! Siitä on aikaa, kun tuohon lankaan meikäläinenkin aikoinaan meni....ja päästin muuten äkkiä irtikin ;D

    Tuo karttakuva on täydellinen, tahtoo samanlaisen!!! Missä lähin Stockmann?! Ai niin, Oulussa... *plääh*

    Ja tuota kirjaakin kyllä alan metsästää, kuulostaa just minun mieleiseltä lukemiselta ;D

    Aurinkoista päivänjatkoa!

    t. toinen nettiriippuvainen täällä

    VastaaPoista
  4. Jasmiina, kyllä varmasti kerron! :P

    Johanna: No mulle mies kertoi, että nyt pitää pienentää kuluja. Hän ilmeisesti tarkoitti sisustusmenoja, mutta minä otin heti "helpommasta" kiinni .

    Aseman laidalla: En ole tollaista karttaa koskaan Stockalla ees nähnyt, mutta outletissä, siellä missä jämiä myydään, sielläpä oli. Hitsit, ku se on niin kaukana. Todellakin tahtoisin vielä ainakin toisen. Ja sitäpaitsi siellä oli erinäköisiä karttoja! Höh.

    VastaaPoista
  5. Hieno kartta,näyttää oikeesti vanhalta wanhalta=D Mä löysin tänään kirpparilta laihdutusoppaan nimeltä "laihduttaminen pehmittää aivot",kirjan kuolemattomiin vinkkeihin kuuluu tälläinenkin neuvo:Hyvä konsti laihtua pysyvästi on yksinkertaisesti lakata mättämästä ruokaa suuhun=D Pysyvä konsti tosiaan,siinä on pian pari metriä multaa päällä,kun lakkaat sitä ruokaa suuhun "mättämästä"...Jasmiinan kanssa samaa mieltä,esittelehän joskus hormonien sodan sisältöä:D

    VastaaPoista
  6. Tuo kuulostaa oikein viisaalta kirjalta! :D

    VastaaPoista
  7. Kiva kirja, siis huippu löytö..minäkin noita latinankielisiä jutskia opettelin, "joskus"
    voi kun ei ole lähistöllä kauppaa mistä saisi tollasen kartan...nyyyyhhh tahtoisi kanssa..
    Mukavaa tätä ja huomista päivää sinulle :)
    Niin ja mistäs noista netti liittymistä aina tietää mie oon aikas vihreä näitten asioitten suhteen.. :)

    VastaaPoista
  8. Noniin, mun ois pitänyt vaikka senkin takia ostaa enemmän, jotta kaikki muutkin halukkaat ois saanut sitten mun kautta!!

    VastaaPoista
  9. Flatus on sana, jonka lähihoitajakaverille jäi myös päähän opinnoista. Mulle jäi (toisista opinnoista) mieleen sentään sellaiset sanat kuin pelvis ja pollux. Ensimmäinen on KAI lantio ja jälkimmäinen peukalo...? Jaa, taas olet outletissä ollut... ;) -Adalmiina-

    VastaaPoista
  10. Tietenkin aina jää mieleen sellaiset sanat, joita ei ikinä tarvitsee.. tai missähän sitä tavallinen tallaajaa latinaa muutenkaan tarvitsee..
    Olin juu outletissä, kun taas oli asiaa sinne Hobbyhallille. :)

    VastaaPoista
  11. Samaan tapaan menee nämä nettihommat sun muut täällä Ranskassakin.Todellinen sekasorto,meillä se kesti ainakin 2kk ja aina langanpäässä oli eri henkilö ja aina erinlaisella aksentilla puhuttiin.Mieheni meinas saada hermoromahduksen,kun paikallinen Sonera eli täällä Orange otti huimia laskuja suoraan tililtä.Siinä tarvittiin jo asianajaja jne.,mutta tuli kuitenkin HAPPY END eli saimme rahamme takaisin ja vähän enemmänkin,mutta voit kuvitella,että seuraamme laskujamme tarkasti.Yksi kerta riitti.
    Taulu on ihana, en vaan saanut selvää, mitä siinä luki.
    Odotan myös vinkkejä hormonien sodasta,ne voisivat olla joskus tarpeen, kun käy tämä suomi-ranska sota,vaikkakin harvemmin näin vanhetessa, mutta vois antaa ideoita kuitenkin.
    Kivaa keskiviikkoa (iltaa).

    VastaaPoista
  12. VKK =Viisaiden Kirjojen Kerho ☺
    -kuka pistää ylös mitä kaikkea ihanaa tuleekaan vastaan ☺

    Vieläköhän mulla olis tallessa kirja Kivaa kuin kissanraadolla....en kuolemaksenikaan muista oliko se kiva, hyvä vai hyödyllinen, vaiko mitään niistä -hauska nimi vain on jäänyt päähän.
    Kuten moni muukin turhake.

    VastaaPoista
  13. Marjori: no tuo kuulostaa kyllä semmoiselta, että oli itteltäkin palanut käpy jos toinenkin. Aika paha!
    En minäkään saa selvä, mitä siellä lukee, tai että edes millä kielellä. Mutta vanha pohjoismaiden kartta se vissi on.
    Joo, kyllä raporttia varmasti on tulossa. Mä nyt jo katselen miestäni eri tavalla, kun olen lukenut jo jonkun verran sitä kirjaa :D

    Pepi: Mahtoiks olla väkivaltainenkin kirja? :D

    VastaaPoista
  14. =) Minä oon lukenut venäjää ja suurinpiirtein saman verran on jäänyt muistin lokeroihin. Harmi sinänsä.

    Ja toi kirja=) Mainio.

    VastaaPoista
  15. Ooo.. mäkin osaan venäjää!! öö.. pari sanaa.. Sentään 8 vuotta koulussa pakko-opiskellut! :D

    VastaaPoista
  16. Ei muutekseen harmainta muistikuvaa :/
    -missähän se on....vai joutuikohan sekin niihin ziljooniin poistokirjoihin...

    VastaaPoista
  17. Miten se sanonta menikään.. älä heitä vanhaa kirvestä kaivoon. Mutta toimiiks tää edes tässä :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...