22. elokuuta 2011

Muhvineita ja muuta


Mini kikkarapää veti arpalipukekorista tällä kertaa pihalle Jarna'n. 
Onneksi olkoon!


Sunnuntaina minä leivoin. Minä en yleensä leipoo, koska en osaa.
Leivoksista piti tulla muffinsseja, mutta ei noita kokkareita kehtaa näin hienolla nimellä kutsua, joten olkoon muhvinit!

Ulkonäkö on kieltämättä epämuodostunut, mutta jumaleishön, maku oli hyvä!
Vai mitä muutakaan voi odottaa kaakaotaikinaan upotettusta dumle-karkista ja päälle ripoteltuista TuttiFrutti rakeista.


Sivistyneet ihmiset laittaisi noille pikkulautaisille tarkoituksenmukaisesti käytetyt teepussit, mutta sitä minä en todellakaan ole.


Tapettijämillä päällystin pari kenkälaatikkoa.
Näinkään helppo homma meni todella päin peetä. 
Laatikoista tuli vahingossa erinäköiset ja tapettikerros tuli niin paksu, että vain raakaa voimaa käyttäen sain kannen päälle, enkä lähe edes kokeilemaan, että saako sen pois päältä.



Rm-ltä löysin suloisia servettejä ja kaapissa oli pari oudon väristä kukkaruukkua.
Onneksi minulla oli vielä hieman kattomaalia jäljellä, joten ei muuta kun sutimaan.
Ja sitten decoupage (ai että se on hieno sana se)-tekniikkalla niistä tuli tommoset:
 



Tulin muuten vähän aikaa sitten iltakävelyltä. Tarkoitus oli kerätä vähän pihlajanoksia maljakkoon. 
No kas kumma, kun kaikki hyvännäköiset oksat olivat suurinpiirtein 3 metrin korkeudella ja siihen minä en alennu, että rupeis kiipemään pihlajamarjojen perässä puuhun.
Päätin sitten kerätä vähän kanervanvarsia. 
Sitä varten piti kiivetä kalliolle.
Hienostihan se meni! 
Vaan että alas tulin jalat eellä, takapuoli tiukkaasti kiinni kivissä.
Ei sillä, että olis jotenkin nolottanu..
Morjes!

16 kommenttia:

  1. Vautsivau täälläkin tuota servettituunailua!!Täytyypä kans ostaa tuota decoupagea kun sillä saa noin kivoja aikaan!!:)

    VastaaPoista
  2. ;DDDD

    Oi, miten hauska ja iloinen postaus!

    Hyvännäköiset on muhvinit vai mitä ne olikaan!
    Ja noi ruukut, siis ihan pakko on itsekin kokeilla! On muuten sen verran rumia ruukkuja tuolla kaapissa.

    Joo, mä taidan käydä kaupasta noi kanervat noutamassa *auts ja hih*

    Iloista viikonalkua!

    VastaaPoista
  3. Oi vitsi, ihgut ruukut! Mä tykkään näistä omatekemistä jutuista niin paljon enemmän kuin kaupasta haetuista!
    Ihanat kuvat muutenkin!

    VastaaPoista
  4. Ooo, voitin voitin! Sataan vuoteen en oo oittanu mitään! Aukeaako tästä taas uusi voittoputki! Viimeksi kun voitin blogiarpajaisissa, voitin sitten monta putkeen=)

    Laitan postia!

    VastaaPoista
  5. Ja taas hymyilyttää!!!

    Erinomaisen erikoisen näköisiä muhvineita - mutta taatusti hyviä, pakko olla tuollaisella reseptillä!

    ps. mäenlaskun aika on vasta jonkin ajan kuluttua, sitten kun tulee sitä valkoista maahan :)

    Mukavaa iltaa!

    VastaaPoista
  6. Auts, toivottavasti ei sattunut peffaan. Ja kyllä noi muffinssit mulle maistuis, nam nam.

    VastaaPoista
  7. Niina: Mul on nyt purkki lopussa ja pitää ehdottomasti hakea uusi. Tämä on oikeesti kiva homma!

    Aseman laidalla: Kiva alkanutta viikkoa myös Sinulle! Joo, seuraavaksi mäkin menen kauppaan :)

    Marika: Kiitos Sinulle!

    Jarna: No se on vissi totta, et kun voittaa niin sitten joka paikasta. Mäkin voitin kahdessa blogiarvonnassa peräkkäin. Jos tietäis vielä varmaks, että tähän laskettaan myös lotto, niin sekin kannatais hakea :)

    Tiina: Sanos muuta mun muhvineista! :)
    Voeh.. mä en halua sitä valkoista maahan, ainakaan vielä :)

    VastaaPoista
  8. Outi: Ei tuntunu missään :)
    Mun muhvinit näyttää ulosteelta verrattuna Sun tekemiin ihaniin leivoksiin-kakkuihin ja mitä kaikkea ihanaa teetkään.. :)

    VastaaPoista
  9. Oi oi, mitä tuunauksia, HIENOT!! <3

    VastaaPoista
  10. Kätevä emäntä leipoo,päällystää,decoupaa ja vielä kanervatkin poimii vaaroista välittämättä;)Hauska postaus taas=D

    VastaaPoista
  11. Olen lukenut blogiasi jo hetken aikaa,mutta en ole koskaan vielä kirjoittanut.Minusta se on niitä hauskempia blogeja, mitä luen.
    Olin lomalla Suomen Tampereella ja näin näköisesi henkilön Pispalassa, mutta en edes tiedä, oletko tamperelainen,mutta se on toi tukan väri joka on vähän ORIGINAL ja jää helposti mieleen.
    No se siitä, nyt olen täällä Ranskanmaalla taasen kotonani. Olen kanssa tehnyt paljon kaikkea servieteillä ja liimalla.Se découpage tarkoittaa vaan paperin leikkaamista suomeksi ja collage on liimaamista.Miksi niistä käytetään Suomessa ranskalaisia vastikkeita, kun suomalaisetkin löytyy ja ihan helpot vielä?Ruukkusi ovat tosi söpöt.Kuinka teet,laitatko koko servietin yhtenä palana vai pieninä palasina?Minä käytän enemmän patchwork-tyyliä ,kun se on helpompaa, ei tarvitse liimata isoja pintoja.Kivaa työtä joka tapauksessa,eiks'vaan?Kivaa viikonjatkoa.

    VastaaPoista
  12. Pääasia, että kanervnoksat pääs ehjänä kotiin ja maljakkoon! Silti hyvä, jos ei tuntunut missään ;D
    Ihanat ruukut, *raks raks* kuuluu päästä, kun tää miettii, mitkä ruukut vois muuttaa ulkonäköään ja saada uuden elämän...
    Muhvinit on namskis :)

    VastaaPoista
  13. Kiitti Mimma!

    Kirsi: Heh.. no mutta en ainakaan tehnyt yhtään mitään muuta :D

    Marjori: No tämä kyllä kommenti lämmittää mieltä. Varmaankin tulen noin 15 kertaa tänään sitä kommentiasi lukemaan, kunnes lopulta muistan sen ulkoa :D Kiitos!

    Pispalassakin liikkuu "outoja" tyyppejä, luen monta blogia sieltäpäin..
    Mutta siis itse en ole käynyt Tampereella vuosia, jostain syystä.

    Vai että decoupage ei muuta tarkoittakaan. Höh.. mä vielä luulin, että se on jotain todella upeeta :D

    Mä paloittelin servetin 3-n osaan ja loput aukot mitä jäi, täytit pienillä paloilla. Olihan se jäänyt siistimpi, jos olis kokonaisena saanut servetin kiinni, mutta ruukku on niin typerän muotoinen, että se ei ollut mahdollista. Ja ryppyyn meni, mutta se ei haittaa mun mielestä ollenkaan!

    Mukavaa viikkoa sinne ihanaan Ranskaan!


    Liisa: Noniin! Olis kiva nähdä, mitä/miten muut keksii päällystää. Sais itsekin ehkä jotain vielä kivempaa ideaa :P

    VastaaPoista
  14. Moikkis, ekaa kertaa vierailulla :)! Ihana postaus...hymy huulilla sitä lueskelin:D!
    Ruukuista tuli kauniit ja muffinit näyttävät herkullisilta.
    Mukavaa tiistai päivää sinulle :)
    -Tiina-

    VastaaPoista
  15. nam mitä MUHVINEITA! ei se leipominen niin vaikeaa ole;))

    Tuunaaminen nähtävästi on ihan sun juttu! pakko itsekin kokeilla tätä jokapuolella hehkuvaa decouapappepajjfa servettipaperi tekniikkaa :D

    Kivaa loppuiltaa niin ja onnea voittajalle (nyt mä en osallistu enään arvontoihin:D) ehkä...;)

    VastaaPoista
  16. No voi kökkö!
    Vissiin oon jotain pikalukua harrastanut, tai sit ollut pää mullassa kun meni ohi koko ihana arvontakin!
    Mä en ala!!

    Joo mu(rrrr)ffineita...jä mulla hirvee nälkä kun yritän (pika)lukea kaikki rästit, että pääsen suihkuun ja yösyöpöttelemään ☺

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...