9. tammikuuta 2012

Ryyniperä


Nyt sitten päätti tulla se pahuksen pakkanen.
Just kun minä ostin vkl-kirpparilta kevättakin!
Tuntuu ihan kuin minut ois huijattu pahemman kerran.

Jos joku näkee kadulla pamppua, jolla on kaksi jalkaa, eikä se näe kunnolla mihin se kävelee, se olen minä, käärittynä jättivillahuivin sisälle.
Vähän niinku muumio.


Kerkesin vaihtaa jo kesäverhotkin makkarin ikkunaan.
En löytänyt mistään sopivaa pussilakanaa, joten jouduin tällä kertaa tyytymään ihan oikeisiin verhoihin.
Yläkapaksi laitoin sentään kaitaliinan.
Mä en myöskään väsy ihmettelemästä, että tuo kokonaisuus on vanhojen hintalappujen mukaan 70 euron arvoinen. Mä maksoin 16 ja sekin on tavallaan paljon! Esim. markoissa!


Sitten mä kyllästyin tohon siniseen pelikapistukseen ja pokkana maalasin sen valkoiseksi.
Siitä tuli just hyvä!
En tietenkään käyttänyt mitään teippejä ja sotkin peilin ja sitten tulikin kiire ja unohdin koko jutun.
Tänään sitten käytin tunnin peilin jynssäämiseen, käyttämällä ylikätevää meikkivoiteen spaattelia. Joka on 0,5 cm leveä.



Vahingoillakin on tarkoitus.
Kun kaataa lettujauhot ruokailuvälinelipastoon (joo, älä kysy), on pakko pestä jo aikoja sitten pesua kaivannut lipasto ja samalla voi kätevästi heittää menemään erilaisia tarpeettomia tavaroita, kuten esimerkiksi 8 kappaletta syömispuikkoja.
Kepeilla ruoan jahtaaminen ei vaan oo mun juttu..

Tästä alkoi mun puhdistautuminen.
Viikonloppuna mennään vissi kamujen kaa kirpparille myymään.
Eli pääsen puhdistatumaan oikein kunnolla.

Sen jälkeen voisin alkaa puhdistatumaan sisäisesti.
Musta nimittäin tuntuu, että ryynimakkarat ovat majoittuneet pysyvästi mun takapuoleen (en edes muista syöneeni niitä).

25 kommenttia:

  1. Päivä on ollut tosi hyvä ja nyt vielä sai hyvät naurut päivän päätteeksi (anteeks vaan, mut taas sun kustannuksella), kiitos ;D

    Puhdistautumista, siis sitä sisäistä, oon kans parin päivän aikana harrastanut! Ja ARVAAAAA, tekeekö nyt nakkisämpylää mieli???? :(

    VastaaPoista
  2. Juu, kiitti nauruista jälleen ;D

    Jos leutoa säätä kaipaat, kannattaa muuttaa tänne pohjoiseen.
    Täällä ei vielä pakkanen pauku (tai pakkanen on, kun puhutaan -25 asteesta...), mutta lunta kylä on vaikka muille jakaa. Pistänkö pakettiin samantien? Halvalla lähtee, eikä kaikki näy kinosten takaa ;D

    Peili on kaunis valkoisenakin, mikäpä ei olisi. Tosi ihana!

    VastaaPoista
  3. Haa mä just tilasin saman kaitaliinan Bling bling Hömppälästä! Tosiaan, sitä voi pitää verhona, kuinka nerokasta!
    Hei vitosen vinkkinä, lasista/peilistä lähtee maalitahrat tosi kätsysti partaterällä tahi mattoveittellä. SIitä vaa skraabutat irti ja voila.

    VastaaPoista
  4. Sori, nauru pääsi täälläkin.
    Peili on kaunis ja keittiölaatikko tod näk puhdas :).

    -Mia-

    VastaaPoista
  5. huippu tuo kaitaliina-verho! Saisiko udella mistä niitä saa?
    hyvää puhdistautumista (ei kai sellaista voi toivottaa, kuullostaa lähinnä joltain suolihuuhtelulta...) tai mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
  6. Hauskoja nämä sinun jutut!!

    Meillä kanssa puhdistetaan pääasiassa ylälaatikot keittiöstä silloin, kun niihin on mennyt jauhoja, mehua ym. moskaa ja kun poikani alkaa ilmoittaa, että ruokailuvälineet on likaisia, vaikka ne on astianpesukoneesta laatikkoon laitettu. Meillä poika on kaikkein tarkin!!

    VastaaPoista
  7. Mä vähän luulen ettei susta kaksjalkasta pamppua sais vaikka oikein yrittäis=D Puhdistautuminen on tärkeä osa KEVÄTrituaaleja,joka saapuu ihan näillä näppäimillä,viimestään neljän kuukauden kuluttua;)

    VastaaPoista
  8. Minäkin muuten ostin kevätpalttoon itselleni aivan ennen aikoja, joten nyt se kummittelee tuolla henkarissa :) Puhdistautuminen kuulostaa kyllä aikas hyvältä.Täälläkin suunnalla vaatis jonkin sortin puhdistautumista ainakin sisäisesti..

    VastaaPoista
  9. =DDDDD
    Hyvän näkönen verhokokonaisuus ,kohtahan se on jo kesä !
    Mie aloitin puhdistautumisen riisumalla olkkarin verhot pois ! aattelin kans ehkä jotain lakanaviritelmää, ko on fyffet vähissä ...

    VastaaPoista
  10. ☺☺☺☺☺ voihan muumioitunut ryynimakkara☺☺☺☺☺

    *ei nyt pysty kykeneen enempään ☺☺☺*

    VastaaPoista
  11. Ihana tuli tuosta ikkunapeilistä!! Ja muutenkin jälleen ihania kuvia <3

    Itsekin olen täällä (mm. blogini päivittämisen sijaan) kolunnut kaappeja lävitse ja lajitellut tavaroita kirppis/kierrätys/varasto-kategorioittain.

    PUHDISTAUTUMINEN on siis alkanut: kodin jälkeen sitten täytynee taas alkaa kiinnittämään huomiota itseensä...

    VastaaPoista
  12. Marru: Oikestaan olen sitä mieltä, että puhdistautuminen on ihan nakkisämpylästä.
    Ja todennäköiseti en tule ikinä puhdistautumaan, oon niin tahdonvoimaton (jos toi on ees oikea sana ) :D

    Satu: Minä en kestä edes -5 astetta.. :D
    Kuule, Itella veloittaa nykyään aika pahoja postikuluja.. ehkä ei kannata :P

    Outi: Ja paljo maksoi? Mul maksoi 3 euroa. Sit siellä oli vielä liiloja ja mustiakin :P
    Muuten, en omistaa kumpakaan terää.. höh.

    Mia: Sehän on hyvä vaan, nauru on terveellista :P

    Taina: H&M Home, kaupasta. Muuten, kävin tsekkaamassa samoja tuotteita nettikaupassa ja herrajestas, siellä kaikki aletuotteet monta kerta kalliimmat. TÖRKEETÄ PETOSTA, sanon mä! Sen ymmärtäis, jos postikulut olis ilmaisia, mutta ku ei varmana oo!!
    Hyi suolihuuhtelua :D Mutta toisaltaan..ehkä pääsis ryyneistä eroon :D

    Pami: Heh, ihana poika :)
    Mulla oli lipasto auki ja koko jauhopussi päättyi kaatua just sillä hetkellä, suoraan lipastoon.. :D

    Kirsi: ÄLÄ SANO SITÄ ÄÄNEEN, meinaan 4 kk. EN kestäis noin kauan! :D
    Muuta aafrikkaan saman tien, kun lapseni aikuistuvat.. eli huoh.. 8 vuotta vielä.. puhh.. :D

    Sara: Nimenomaan kummittelee! :DD

    Riikka: En tiedä, mä etsiskelin kans lakanoita, mutta olivat vielä aivan liian kalleita.. ehkä hinta tippuu, sit pitää laittaa uusiks, koska mikään ei voita pussilakanavehoa :D

    Pepi: En oo sentään musta! Vaikka mustakin on ihan kiva! :D

    HoO: Juu, sitä näyttää olevan kaikilla liikkeella. Kai se kuuluu alkavaan vuoteen. Ennen koskaan en ole näitä juttuja ajattellut, mutta onneksi blogimaailma pistää ajattelemaan. Tai sit se on sellaista, että no kyllä mäkin sitten, jos muutkin :D

    VastaaPoista
  13. Äh sä aina käännät veistä haavassa kun ostat samat tavarat niin paljon halvemmalla, oli kybän mun oma liina.
    Ja hei, eiku tiimariin, sieltä askarteluun tarkotettu mattoveitsileikkuri tahi rautakauppaan niin johan saat säkin tämän kätevän apuvälineen. On hyvä myös tapetin ja paprun leikkuuseen jos tuunailee!!

    VastaaPoista
  14. Sun pitäis laittaa listaa, mitä ois hakusessa, niin mä käyn keskustassa H&M-llä tsekkaamassa, että josko niitä sais eurolla tai kolmella :P

    VastaaPoista
  15. Tyhmää kun täälläkään ei voi olla h&m home osastoa..ja netistä ei viitsi tilata kerran siellä on kalliimpaa, höööh!

    Voehan ryynimakkara :DD

    VastaaPoista
  16. Ja niinkun mun pitäs mennä sinne henkalle..Muttei, niin ei.
    Ei nyt lähe kaupoissa kiertely.

    Kyllä se siittä.
    Kai.
    Mä oon vakiintunu vaan pariin kauppaan kätevyyden, mukavuuden ja ruuhkattomuuden ilosta.

    Kaitaliinaa himoitsin mäkin joulupöytään, mutta se sitten jäi.
    Sopii ku nyrkki niskaan ikkunaanki.

    VastaaPoista
  17. Kiitos vaan nauruista jälleen kerran :)

    VastaaPoista
  18. Ihana makkari!!!

    Siis tuo kaitaliina kappana on hieno ja tuo peili ja ...☺

    VastaaPoista
  19. Hieno idis toi kaitalöiina-verho, ostin jouluksi itelle tabletin kokoisena, siis pöytätabletin...
    Ja peilistä tuli hieno...itse kun maalailen peilejä (vähän innostuksissa menee ohi...) niin kynsilakan poistoaineella sain pois, vanupuikko on kans hyvä työkalu siinä tarkoissa pyyhkimisissä::))
    Voi ryynäri, niin tuttu juttu...röyh!

    VastaaPoista
  20. Kyllä verhoissakin voi olla luova ja saada kaunista aikaan!! Kirppis myynti ja kevät hulinat kuulostaa myös hyvältä... Kevättä odotellassa..

    VastaaPoista
  21. Kaunis tuo sinun peili.Valkosena ihana.
    Munkin pitäis varmaan kattoo tarkemmin peiliin.Jos sais potkua enempi liikkumiseen.Onneks on joulu suklaat syöty.
    Kyllä se siitä tasottuu=)

    VastaaPoista
  22. Vaikea kuvitella sulle mitään ryynimakkaroita! Mulla kait sit tirriä ja kinkkua ja suklaata ja glögiä ja ties mitä muuta ties missä, kun KUUKAUDESSA tuli 3 KILOA!!! Lyhyellä matikalla laskettuna se on 5 (VIISI!!!!) KILOA enemmän kuin tasan vuosi sitten painoin...puuuh :( Jos tätä menoa mennään, painan nejäkybäsenä yli SATA KILOA!!! ;DDD

    Tuu meille, täällä on leutoa, muttamärkää, eikä kyllä yhtään miellyttävää, tuulee siihen malliin harvase päivä ja ton märän takia se menee luihin ja ytimiin, joten ehkö sun ei sittenkään kannata tulla... Aurinkoa ei ole hetkeen näkynyt.

    Ihanat sisustusjutskat, peilistä tuli hieno ja mun alko tehdä mieli maalata, ihan vaan että pääsisin rapsuttelemaan maalia jostain pois ;D

    VastaaPoista
  23. :D
    Puhdistautuminen on täälläkin aloitettu...hm. monella tapaa :)
    Sä oot ollu tosi touhukas, peilistä tuli hieno, valkoinen on sen väri ehdottomasti! Mä en oo saanu tehtyä mitää kivaa, suunnitelmia kyllä taas olis.. mutta ei vaan jaksa :)

    VastaaPoista
  24. Kai sä tiesit, että syömispuikot ovat erinomaisia kapistuksia maalin sekoittamiseen? Tai ainakin mä käytän niitä siihen.

    Toisekseen, marketeissa(kin) on semmosia ikkunaraappoja, joilla saa mm. maalin erinomaisesti pois lasista ja peilistä. Maksaa joku 3-4 euroa. Se on niinku tän näkönen vekotin.

    VastaaPoista
  25. Jasmiina: Joo,se on kumma. He3lsingissäkään ei ole kun keskustassa vaan. Ois paljon helpompaa (ja vaarallisempaa) jos se olis vaikka Itäkeskuksessä, josta ma kuljen joka päivä ohi :)

    Onnenkyynel: Mä suorastaan ihailen Sua :))

    Ole hyvä, Sirutuuli :)

    Kiitos Irmastiina!

    Anne-Mari: Niimpä tietenkin! Kynsilakka. Ei tullut mieleenkään vaikka itsekin olen sitä joskus käyttänyt. Röyh :D

    Anne: Kyllä, kevättä odottellessaan.. nyyh.

    Pitsienkeli: Mulla vielä iso laatikko karkkeja tallessa :P

    Liisa: ONNEKSI en omista vaakaa :P
    Mnjoo, ei se tuulikaan oo mukava tosiaan.. No, kuulemma tulossa vähän vesi-kelia, edes hetkeksi.. Niin voin hengähtää ja sitten taas jaksaa pakkasta hetken aikaa..

    Marika: Kyllä mä pikkuhilja pakotan itseäni palamaan siihen touhu-elämään. Se vaan on niin paljon mukavampaa :P

    Eve: MIKSI Sä et muistuttanut minua siitä aiemmin!!!
    Tottakai mä olen sekoittanut noilla maalia.. Hitto kun pitää olla tollainen dementikko, näin nuorena jo.. :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...