30. tammikuuta 2012

Moottoripyöriä ja piilokokkeja


Elämää äitinä- blogista tuli haaste 8sta paljastuksesta.
Ajattelin tehdä siitä yhden pitkän paljastuksen. Ettei vaan menis överiksi..

1. Olen istunut nuorempana moottoripyörän kyydissä 300km/h vauhdissa. Ei-ollut-kiva.
 Isäntä halua kiihkeästi moottoripyörää.. minä taas en yhtään, koska nykyään mua pe-lot-taa..
Alussa hän haaveili katupyörästä, mutta nyt se on vaihtunu harlikkaan.. Onneksi.. ku eihä nuo ees kovin kovaa kulje? Vai mitä?
Ainoa mikä mua häiritsee suunnattomasti on se, että hän on alkanut kasvattaa harlikka-partaa!! 

Olen matkustanut mp kyydissä Virosta Italiaan ja takas. Kaks juttua, mitkä palaa mieleen heti ensimmäisenä ovat että Venetsia haisi pahalle ja mua sattui takapuoleen aivan perkeleesti.

Mua pelottaa nykyään ajaa myös polkupyörällä. Pelkään, että renkaat irtoa kesken ajelua... tai jotain..

Mun pyörä on edelleen pihalla, vaikka kaikki muut asukkaat ovat laittanut omansa jo aikoja sitten varastoon.
Mä en oo kertakaikkiaan muistanut (vaikka joka päivä kävelen sen ohi vähintään 2 kertaa)..
 Ja hei, varastoon on kuitenkin melkoinen matkaa! (15 metriä).

Sitäpaitsi se näyttää hyvältä siinä! Hieno pihakoriste!


Ja ensi keväällä se näyttää vielä paremmalta, ku on saanut vähän lisää ruostetta pintaan..
Siitä tule mun ihana rustiikkinen polkupyöräni (jolla en uskalla ajaa).

Eikä kukaan oo kyllä sanonutkaan että se olisi tiellä tai jotain..

Kerran kun tulin töistä oli talonmies lunta lapioimassa  ja juuri sillä hetkellä hän alkoi vattuuntuneen-näköisenä nostelemaan mun pyörää. Käännyin samantien ympäri ja kyttäsin kulman takaa, kunnes hän häipyi. 
Siis ihan kaiken varalta.. jos se ois vaikka ruvennut kyselemään, että kenenköhän pyörä tämäkin tässä on.. Eihän noista koskaan tiedä.. Ihme hiippareita!


Viikonloppu sujui hyvin, nuha väistyi viimeistään siinä vaiheessa kun aukasin punkkupullon.
On se vaan kunnon terveysjuoma!
Vierailleni tein mm. savukala-leppäkerttu-voileipiä..


En olekaan koskaan mitään ruokaan liittyvää kuvaa tänne laittanut (ellei muhvineita lasketa), koska ruoanlaitto ei oo mun juttu (lue: en osaa) , mutta näistä tuli kyllä söpöt.
Ehkä minun pitää vaan rohkeasti heittäytyä ruoanlaiton ihmeelliseen maailmaan..
Ehkä minussa piilee Sara la Fountain, mutta mä vaan en ole löytänyt sitä.

 Uusi kukaan-ei-istu-siinä-nurkkaus.

28 kommenttia:

  1. Ei muuta ku Top Cheffiin ens vuonna hakemaan,on niin hienot leivät<3 Mun oli pakko siirtää pyörä varastoon vähän aikaa sitten kun naapurin 90-vuotias mummo oli siihen teipannut siirtokehotuksen ja se tiesi sen olevan mun pyörä,työtähän tuo teetti,oli lukko perhana aikas jäässä;)Kaunis K-E-I-S-nurkkaus<3

    VastaaPoista
  2. Hui, mä en kyl ikinä uskaltaisi olla 300km/h kyydis :o vuokrattiin joku vuosi kreikas skootteri ja koko ajan pelkäsin et koska se lähtee rasasta :D sitä on tullu nii vanhaks ja varovaaseksi...

    VastaaPoista
  3. Kyllä susta vielä kokki saadaa. Tuollainen yks leppäkerttu maksais ravintolassa varmaan maltaita ja mansikoita :-).

    -Tuija-

    VastaaPoista
  4. No miksi ei kukaan istu siinä? Punkkulasi käteen ja istumaan!

    Kivoja leppisleipiä <3

    VastaaPoista
  5. Ihania "Kerttu" leipiä!! :)
    Hieno on talvinen pyörä teos..

    VastaaPoista
  6. Oishan se makee kun lumen alta pilkistäin keväällä ihanan vanha ruosteinen kaunotar:))

    VastaaPoista
  7. Suloiset leppisleivät! :)

    Ja hei, älä välitä - meillä on pihalla palelemassa 2 pyörää! Mutta toisaalta, kyllä niillä välillä ajellaan näin talvellakin...enimpiä lumia vain vähän kopistellaan pois ensin. ;)

    VastaaPoista
  8. Kirsi: Niin, juuri sinne ja sitten vielä idolsiin :D Pistetään mollausurakka pystyyn :)
    Jäin tässä miettimään.. että enhän minä edes kehtää enää viedä pyörää pois.. jos vaikka joku näkee, niin tietää heti kenen pyörä se oli.. :D

    Miia: No en mäkään todellakaan enää uskaltais.. siitä onkin 6 tai 7 vuotta, eli ikuisuus.. :)

    Tuija: Varmasti, koska niiten tekemiseen meni sikana aikaa :)
    Tai no, ammattikokki tekee yhen tollaisen tollaisen varmaan 10ssä sekunnissa..

    Tiina: Koska se on epämukavassa paikassa..eikä siinä oo mitään muuta tekemistä, eikä edes katseltavaa.. ku sitä punkkulasia.. :D

    Satu: Minustakin se on oikein teos :) En taas tiedä, onko muillakin asukkailla samalainen taitesilmä kun minulla.. :D

    Anne-Mari: Jooo! Ihana!! :P

    Mari: Hui, te ootte rohkeita!!! . Mä aina mietin, kun joku hurjastele ohi, että miten ne pyörät pysyy pystyssä.. ettei liukuu nuriin..

    VastaaPoista
  9. kuules nainen, mitä siellä kyydissä tutisemaan! Mä ajoin kolmekympisenä ite mp kortin, se on kuule hauskaa se! (eikä vaadi ees minkäänlaisten partojen kasvattamista)
    enää en kyydissä välitä istua, on se niin puuduttavaa hommaa, mutta joku kunnon tonninen pyörä kyllä kelpaisi!!! (no, menee sille mitä tekisit jos saisit kaikki maailman rahat osastolle..)
    mahtavat leppikset, pakko joskus apinoida! :)

    VastaaPoista
  10. Sulla on kyllä niin kiva ja piristävä blogi :) Meillä miehellä kans moottoripyörä, ja kasvatti "typerän" harlikkaparran jota inhoan x)+ että mun polkupyörä nököttää nurkalla lumikasan alla!!!!

    VastaaPoista
  11. Mä taidankin rosvota tuon leppisleipäidean vaalivalvojaisiin -jos vaikka saatais tass yks mahtava naisporukka kasaan hyvällä syyllä :)

    Ei miekään enää pyörän kyydist välitä, yhden kerran olen pelännyt kunnolla...oltiin Kanariansaarilla vuoristossa kapeilla sorateillä, vauhtia oli vähän enemmän kuin etanalla, mutta se pyörivä sora ja viereinen putous, se teki sen että hyppäsin pois ja tuumasin, että jos nyt ei lähdetä alas, niin mä kävelen loppumatkan!
    Saksan autobahnoja en suostunut edes harkitsemaan :)

    Mun fillari on myös ulkoruokinnassa noin sadan muun kanssa, tosin porttikongissa...

    Terveisin harrikkaparran muzi :D

    VastaaPoista
  12. Mä voin kyllä tulla istumaan ja syödä noi leppisleivät (siis jos teet uusia ;D

    Ihana nurkkaus!

    PS. Mun pyörällä sama kohtalo, tosin se on jo lähes puoliks hautuneena kinoksen alla. Mäkin toivon sitä ruostetta ilmestyvän ;D

    VastaaPoista
  13. Voi kulkeehan harrikkakin kovaa...Tykkään moottoripyöristä...☺

    Ihanat leppikset.

    VastaaPoista
  14. Kyllä se ruoka puolikin näyttää onnistuvan! :) Ja harrikan kyytiin en mikään vältisti istuis... Ainakaan ilman vaippaa!!!!

    VastaaPoista
  15. Taina: En mä voi sille mitään, että iän myötä alkaa ilmestymään tutinaa :DD

    Aamuaurinko: Unohdin vielä lisätä, että parran lisäksi sillä kasvaa myös harrikkamaha :D

    Pepi: Mä tein hengistä kuolemaa kanaareilla silloin kun ajeltiin bussilla. Sivuikkunasta ei nähnyt tietä ollenkaan vaan 3 km alaspäin. Hyi! Ei koskaan enää!! :)

    Toisille se parta sopii, toisille ei :D

    Satu: En tiedä, teenkö uudestaan.. meni nimittäin ihan sikana aikaa :D

    Irmastiina: Ai kulkee vai? Kuinka kovaa?? :O

    Anne: Hah.. vaippa pöksyyn ja menoks :DD

    VastaaPoista
  16. Mun täytyis kysyä pojalta lupa saanko julkaista yhden harrikkakuvan, siinä isi ja kaks vanhinta rinsessaa :D
    Ihana kuva...

    VastaaPoista
  17. No vähemmstäkin vauhdista olisin kauhusta kankee!!!
    Hih... noi sun leivät on siis NIIN suloisia, kekseliäisyyttä ainakin löytyy :)) Eli, ei muuta, kuin jatkamaan kokkailuja!
    Toi nurkkaus näyttää hyvältä, istuu siinä joku tai ei... kaunis!

    VastaaPoista
  18. Oi! Ihanat herkkuvoileivät!!
    Ja mikä tuolinurkkaus - hieno - istuus siinä sitten tosiaan kukaan taikka ei, silti hieno :D

    Ja voin vain kuvitella tuon moottoripyöräreissun... Ikinä en ole kyydissä ollut - haluttais kyllä käydä, mutta 10kilometriä kauemmas en semmosella kyllä lähtis ;)
    P.S. Meän isi omistaa vuoden -58 (tai muistaakseni jtn sinnepäin) BSA:n. Se on semmonen ikivanha ja tyylikäs motskari ;) - eikä sillä ees pääse lujaa. Ensi kesänä täytyy kyllä muistaa kävästä pikkulenkki kyydissä istumassa.

    VastaaPoista
  19. Mun miehellä oli prätkä..myi sen lapsen synnyttyä.. Nyt sekin haaveilee harlikasta ja kai se sen joskus viel saakin. Saanhan mäkin aika paljon juttui mistä sei niin piittaa..

    Musta ei ikin tuu prätkämimmii vaik kyydis oon joskus tykännyt ollakin. Mut oikees et peffaa sattuu pirusti.

    Ihana uus nurkkaus :)

    Meil seisoo kotona kaikki. Siis myös sänkytuunaus. Jouduin sairaalaan. Kotiin kait joskus to:na. En saa jostain syystä postattua puhelimel :(

    VastaaPoista
  20. Meilläkin oli prätkä mutta myytiin se lasten synnyttyä pois. Ja kyydissä en ollut kuin 250 km/h vauhdissa... Ei kyllä ollut yhtään hauskaa...
    Kivoja leppisleipiä, varmasti hyviä :)
    Ja hei, kun se Tallinna-ohjelma alkoi, siinä oli se punatukkainen tyttö (Indican Jonsu) siellä hevostilalla, mä olin ihan varma ekaks että se olit sinä ;))

    VastaaPoista
  21. Ihana tuo teidän pihan pihakoriste! ;D

    VastaaPoista
  22. Ihanat leppikset. Ja nurkkaus jossa kukaan ei istu <3

    Ootkohan sä pyörän selässä samanlainen tapaus kun mun yks ystävä, en uskalla liikenteeseen lähteä jos tiedän että se on pyörällä liikkeellä... Onneks sillä ei oo ajokorttia, pitäis varmaan hommata lentolupakirja.

    VastaaPoista
  23. Pepi: Voin vain kuvittella... :P

    Marru: Ethän luullut, että keksin nuo itse.. :)) En todellakaan.. tuli kuva vastaan jossain päin nettiä ja näytti niin helpolta, että kirjoitin idean ylös :P


    HoO: Mä en varmana enää edes muista, mitenpäin siinä istutaan.. on siitä jo sen verran aikaa.. :D
    Mutta ehdottomasti käy kyydissä.. voi olla ettet halukaan pois :D

    Liisa: Voi ei, apua, toivottavasti ei oo mitään vakavaa.. :O


    Mari: Heh.. ei mul oo noin nättejä hiuksia :D
    Joo, ei liian kova vauhti oo kiva.. sitäpaitsi se on vaarallista, joten sitä kautta myös lapsellista.. :D


    Kiitos Minttu!

    Hanne: Kyllä mä pyörän selässä jotenkin pysyn, muita ihmisia tappamatta... mutta ajokorttia mul ei tuu ikinä olemaan :D

    VastaaPoista
  24. Hah, taas sain nauraa sun hassunhauskoille jutuille <3! :D By the Way, mulla on oikeesti lähtenyt eturengas kilpapyörästä irti vanteineen päivineen, enkä kuollu :O)!

    VastaaPoista
  25. Mie taas täällä!
    Sinulle olisi haaste blogissani :)

    VastaaPoista
  26. MasterChef kutsuu! :D Hirrrrrveen söpöt leivät.
    Kiitän vinkistä flunssan hoitoon, hirvee tauti iskenyt ja menenkin nyt ostamaan viiniä illaksi. :)

    VastaaPoista
  27. voi miten söpöjä leppäkerttuleipiä. :) mulla on ollu taas paljon luettavaa kun en ole muistanut käydä.PS. tosi nätin suihkuverhon olit ostanu. -reetta

    VastaaPoista
  28. Minna: Älä!! :O Selvä teki, mä en ainakaan aja enää pyörällä koskaan! :D

    HoO: Kiitos!

    Johanna: Joo, se on loistava lääke.. vaan että se auttaa hetkeellisesti.. pöh!

    Reetta: Mukavia lukuhetkiä :))

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...