26. tammikuuta 2012

Rosamunda


Sain Liisalta ja Suskulta haasteen kertoa minkä 5 juttua hankkisin, jos pystyis ostamaan osamaksuttomasti.
No sehän on itsestäänselvyys, että ostaisin heti talon-auton-lentokonen-mökin ja Nokian osakkeita.
Joten ei siitä sen enempää..
Sen sijaan ajattelin esittellä 5 juttua jotka ovat hiukan lähempänä todellista Ostapois-listaani.


Vika kuva esittää vanhaa lankkupöytää.
Oispa mulla edes lankkuja, tekisin ehdottomasti itse sellaisen.. 
Teinhän minä itse kerran vanhasta lankusta penkin!!
JA MITÄ SITTEN ettei se kestä istumista!!!

Joo.. ja edelleen mä haaveilen Löyiii Vitöönin laukusta! En väsy, en!



Makkarin hempeä vaaleansinisyys on jäljellä enää tapetin kukissa.
Toisaltaa mua harmittaa, ku siinä oli kuiteski se ihana seesteinen mummo-tunnelma, mutta toisaltaan..
MUA KYLLÄSTYTTI!



Arvatkaa, minkä mä ompelin?
Päiväpeiton!!
Siihen tarvitaan peruspeitto Ikeasta, pitsinauhaa ja enkeli-keittiöpyyhe (joka oli jossain vaiheessa myös tyynyliina, mutta sotkin sen punaviinillä).
Niin ja ompelukone tarvitaan myös.. ja ainakin mulla kului kauhee määrä kärsivällisyyttä.. niin paljon, että mua ei vähän aikaa huvittaa olla minkään -vällinen.

Minusta siitä tuli ihana kaikkineen ompelusvirheineen. <3
Vaan että se on onnettoman pieni tohon meidän sänkyyn.
Eli kun olen löytänyt jostain uuden valkoisen päiväpeiton, siitä tule torkkupeitto (jota ei saa käyttää koska se saattaa likaantua ja sitä ei saa pestää ,koska pitsit saattaa irtoutua ja kangas nyppyyntyä).

Tyynyjäkin on onnettoman vähän.. vielä..

Tämä kiertää koko muhkean peiton, äidiltä sain..



Pelastin kirpparilta Essi Paajasen tekemän sisustustaulun.

Muokkasin sen verran, että vaihdoin roikkuvan kuvan. Mun ol nätimpi.

Essi on kyllä yhtä suloinen kun hänen tekemät jututkin. <3
Käykkää ihmeessä vilkaisemassa!


Sitten löysin kirpulta PIP kupit.

Mä en edes tykkää niistä kovin paljon, mutta pakko oli ostaa ku en oo ennen nähnyt Pippiä kirpparilla. Niinku daaa!!


Ooukeidou!
Minuun on muuten iskenut se kuuluisa yläpäänuha.
Kuka tietää, millä nuha lähtee?
Minun pitää vääntää pe ja la vielä töitä ja la illalla tulee vieraita, joten mun on pakko näyttää hienostuneeltä ja tyylikkäältä.
Tällä hetkellä olen kuin turvonnut hamsteri (rauha hänen sielulle sinne pakastimeen) , nokkani on kuin puolikas Rosamunda-peruna  ja hengitykseni kuulostaa Pappa-Tunturin moottorilta.


27 kommenttia:

  1. ainahan sitä ihan perinteista kannattaa kummiskin kokeilla. siis että nuha lähtee nusimalla.
    ps. nyt on se "hei-mä-tunnen-ton" post ;)

    VastaaPoista
  2. Kiva toi taulu ja noi mukit on musta ihanat, hyviä löytöjä! :)

    VastaaPoista
  3. Ei pitäs nuhassa pi...;) No ei minulla itse asiassa ole mitään hyvää neuvoa, mut eikös se oo se sanonta et, sillä se lähtee millä on tullukkii, vai menikö se noin, oon niin huono noissa. Kivoja juttuja oot hankkinu ja ommellu:)

    VastaaPoista
  4. Jestas....mä olin jo ihan unohtnut sen sun pakasteen :D
    Oleks kertakaan yrittänyt avata ja miettiä, että mitäs tässä paketissa oikein onkaan...

    VastaaPoista
  5. Nuha lähtee niistämällä, vai miten se nyt oli. Tai sillä millä se tulikin. Ei kun sehän olikin krapula. Heh heh.
    Näppärä ompelus!

    VastaaPoista
  6. Pip-mukit on ihania ja istuu sopivasti käteen (ainakin tähän kouraan). Capuccino Pipin kukkamukista, nam. Kelpais se kyllä noista lintumukeistakin, ne on kauniit.

    VastaaPoista
  7. Odota kun alat näyttämään norsulta ja varsinkin kuulostamaan siltä :D Mä odotinkin tuota perunaa ja tulihan se sieltä sillä kun näin otsinkon minulle tuli mikäs muu mieleen kuin POTTU !! (nälkähän tässä tulee) Juu ja mulla olis muutama vanha laudanpätkä pikkupöytää varten jos kiinnostaa.(navetan lattialankkua)OSTA muuten apteekista sellaista pastillia kuin CARMOLIS on sen verta tuhtii pastillii(vihreä pss), että...(toimii)

    VastaaPoista
  8. Taina: Haahh! Mä en tiedä, mitä tuo sana tarkoittaa!! :D

    Maija: Joo, mäkin alan tykkämään noista mukeista enemmän ja enemmän koko ajan :)

    Villa Brickyard: Mitähän tuo Pi-Pi mahtaa meinaa.. mä oon vielä huonompi noissa asioissa :DD

    Pepi: Enenenen!! se on alimmaisessa.. enkä kyllä ole sitä lokeroa avannutkaan koskaan!
    Kaapin sulatuskin pitää vissi siirtää kesääkuuhun.. vaikka jäätä olis jo nyt hurja määrä..

    Johanna: Minä sain nuhan kaverilta.. eli nyt se siis onkin tavalla tulossa lauantaina hakemaan sitä pois :D

    Tiina: Joo, mä alan olla todellakin samaa mieltä.. niin monesti ovat tässä kourassa jo ollut.. :)

    Sara: Voihan navetanlattia!! <3 minua kiinnostaa aina.. pistätkö postiin?? :D
    Ok, kiitos vinksistä! :)

    VastaaPoista
  9. Näppärästi näyttää sujuvan ompelutyöt vaikka alkuun hyppytikkiä tulikin,kauniin peiton olet saanut tehtyä<3 Taas ihmettelen mistä hiivatin kirpparilta sä nuo löytös teet,täälläpäin ei ole mitään tollasta ikinä tarjolla=O

    VastaaPoista
  10. Sää oot niiiin mun idoli ♥. Vitsit, kun näille sun kirjoituksille saa aina nauraa (siis hyvässä mielessä) :o).
    Ihania juttuja olet tuohon valinnut! Minäkin haluaisin tuollaisen lankkupöydän (en ole vielä paljastanut isännälle, tää olen hionut meidän keittiönpöydän kannen tuolta vahakankaan alta ja suunnitelmat on vielä kesken).

    ♥Paranemishaliterveisiä♥

    VastaaPoista
  11. Sullahan sujuu jo ompelustyöt kuin tanssi=)Aina on kivaa,kun saa valmista aikaan.Ja mikä parasta,ite tehty on aina ite tehty=)
    Nenäsuihkeet on aika hyviä nuhan hoitoon ja nenäliinoja tarvitaan myös.
    Kivaa viikonloppua sulle=)

    VastaaPoista
  12. Ylempänä jo suositeltiinkin, mutta komppaan: apteekin Carmolikset ovat tosi hyviä myös yskään. Ovat kyllä maultaan aika ärväköitä, mutta itse olen jo niin tottunut, että syön niitä jo ilman nuhaa ja yskääkin!!

    VastaaPoista
  13. Voi ku kaunis päiväpeitto!! Meiltä samanlainen enkelityynyliina, tosi söpö! :) Ja hitto minkälaiset kirpparilöydöt oot taas tehny! Miks ei täällä päin löydy tollasia aarteita, nyyh!

    VastaaPoista
  14. ahahaa - mitäs menit vasta kehuskelemaan että sairastat vain muutaman kerran vuodessa, nyt se iski! :D mutta onneksi nuha lähtee hmh.. ja jos kurkkua kirvelee, sen kurlaa kätevästi kirkkaalla, desinfioi hyvin:) punaviini auttaa myös oloon ja takuulla aamulla päänsärky ei johdu enään nuhasta:)

    Itse aion ainakin tätä hoitomenetelmää käyttää viikonloppuna;)

    paranemisia ja mukavaa viikonloppua<3

    VastaaPoista
  15. ps. höyryhengittely jollain anismaisella alkomahoolillakin auttaa kummasti nokan tukkoisuuteen;)

    VastaaPoista
  16. Kirsi: Niilla samoilla hiivatin kirppareilla missä aina..
    :D

    Pirkkis: Kiitos!! <3 Eihän tollaista kannattakaan paljastaa ennen kun se on valmis. Meilläkin monesti kun olen kertonut suunnitelman, sitten sitä halveksitaan, mutta kun on valmista, ihastellaan.. ihme juippeja! :D

    Pitsienkeli: Mä olen kans aika ylpee siitä peitosta! :))

    Suihke auttaa onneks yöllä, pystyy nukkumaan, mutta ei se päivällä edes pysy sisällä..valuu ulos :D

    Pami: Miltäköhän se mahtaa maistua.. ku esmes mä en pystyy syömään viilean mintun makuista Mynthonia.. on liian voimakas ja tulee pahaa olo..

    Nissunassu: Sinun täyttyy kans tulla tännepäin kirppuilemaan :)

    Jasmiina: Hehe.. mutta mulla onkin vaan nuha.. eip oo kurkkukipua, eikä kuumetta.. :P
    Mä aion kans kokeilla kurkun desinfiointia lauantaina :D
    Aniisi on yksi kamalin maku mitä tiedän.. jopa ehkä pahempi kuin salmiakki :D
    En pystyy, en.. :))

    Anne: Ooo.. kiitti, pistetään työn alle :)

    VastaaPoista
  17. Mä ilmoittelen kun olen rantautumassa sinne suuntaan niin otan lankut kyytiin ni katsellaan tilanne..(niistä saa nikkaroitua vaikka mitä jos jaksaa)

    VastaaPoista
  18. JUST TOMMONEN lankkupöytä on munkin haave! Oon jo saanu miehen suostuteltua et heti ku lankut löytyy vaihdetaan tohon pöytään levy. Sit sinne alle viel jotain poikkipuita..salaa..koska siihen mies viel suostunut ;-/
    Mäkin olin jo ihan unohtanut sen hamsterin!!!! Miten lapset muuten otti asian?!
    Sipuli auttaa!!! Leikkaa sipuli yöksi lautaselle sängyn viereen! Haisee sikapahalle kämppä aamulla mut auttaa!

    VastaaPoista
  19. Hih joo mökki, lentokone yms muttei ehkä niitä nokian osakkeita :D Ei mäin pieni ihminen osaa haaveilla noin suurista!
    Nuha lähtee nussi...lla!! :)

    Lankkupöytä on sitäpaitsi helppo ja nopee toteuttaa, meillä on sellainen terassilla! Niin kiva!

    Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  20. Heh, hyvät naurut sain ku aattelin silmissäni, miltä nuhassa näytät:) Hyviä nuo vertauskuvat! Nuha lähtee nu...niistämällä!

    VastaaPoista
  21. Kirkasta viinaa saunassa, siinä se. Lähtee kyllä helpolla myös taju jos ei tiedä annostusta :D
    Neljä noista olis mullekin sellaset että heti nyt. Mutta sängystä oon jo luopunut ajatuksena.. nitisee tääkin iha riittämiin.. o.O
    Ai joo, ja mä en oo ikinä kuulutkaan mistään pipi merkistä. Mutta älyttömän sievät on kupit! :)

    VastaaPoista
  22. Kivoja tollaiset haasteet (mä vielä mietin, mitä mä tahtoisin isona ;D)

    Ihanahan toi peitto on! Aivan syötävän suloinen punaviinienkeleineen ;D

    Tuo sisustustaulu on just hyvä noin! Kaunis kuin mikä.

    SIIS TÄH!!! Onko "se" pikkuinen vieläkin pakastimessa...?!? Oukkidoukki...

    Munkkitipat ja höyryhengitys voisi helpottaa oloa...Tsemppiä!

    VastaaPoista
  23. Sara: Voi, tuon jos teet, niin mä olisin kyllä maailman onnellisin :)) Aattele! Aitoa vanhaa lankkua!! Ei täältäpäin sellaista saa mistään.
    Silloin kun nikkaroin sen penkin, niin sitäkin lankkua me etsitiin Turun lähellä, jostain metsistä :D

    Liisa: En tiedä, voinko nyt käyttää sitä sipaliraikastinta ku illalla kerta vieraita tulee.. kaveri sen uuden miehen kanssa, jota mä en oo koskaan edes nähnyt :))
    Lapset otti sen ihan hyvin, pienemmällä pääsi muutama tippa, mutta mä selitin siinä samalla niin paljon ja nopeasti, että se ei kerkenyt liikaa miettimään :)

    Marika: Pakko haaveilla jostain sellaisesta, josta saa myös myöhemmin täpäkkää ku ekat satsit on jo tuhlattu :D

    Aikku: Niistämällä khylläkyllä :D

    Rva Heroja: Hui, kirkas on hurja, hyvä jos pystyn viinaa juomaan jonkun mehun kanssa.. mutta mielummin ei sitäkään.. Koska mun taju todellakin lähtee :D
    Ei tuo Ikean sänky nitise, ei varmasti! :)

    Pippiä myy meilläpäin ainakin Stockmann. Käypähän googletamassa, Pipstudio.com.

    Satu: Kyllä se on vielä siellä, koska lumet tuli maahan, eipä paljon hautaa kaivaa tuolla ulkona :)
    Joku kommentoi että heillä hamsteri pakastimessa ollut jo 4 vuotta.. joten kai se on ihan normaalia :DD

    VastaaPoista
  24. Kyllä oli kiva, kun sait sen ompelukoneen:) Vähän väliä olet ommellut jotain kivaa kotiin!

    VastaaPoista
  25. Sari: Todellakin oon vieläkin onnessa siitä :)
    Ei ollut mikään turha ostos se.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...