17. maaliskuuta 2011

About me

Olen aina ollut melko hyvä kirjoittamaan tarinoita, vaikka itse niin sanonkin.
Jo ekalla luokalla kirjoitin monen sivun pituisen satutarinan pienestä siasta.
Tarinani sai opettajalta niin paljon tunnustusta, että hän monisti sen ja jakeli muillekin luettavaksi.
Pojat alkoi tietenkin nauraa mulle ja haukkumaan porsaaksi. Että kiitti vaan, ope!


Mutta muuten minulla on kyllä positiivisia kokemuksia.
Olen kirjoittanut elämäni aikana vaikka mitä ja vaikka kenelle ja ne ovat olleet hyviä, sen myönnän.
Lukion loppukoessa sain yhen parhaista numeroista kirjoittaessaan 8-sivuisen näkemykseni siitä miksi maailmassa on sotia. Harmi, etten muista enää, miksi niitä sitten on..

Olen jopa joutunut ystäväni puolesta keksimään kaksimielisiä tekstiviestejä hänen uusille poikaystäville ja siinä en pidättellyt luovuuttani. Khöm!
Harmikseni yhestäkään ei tullut hänelle pysyvämpää puolisoa. (siis ei sillä, että olisin halunnut joskus myöhemmin paljastaa sille salaisuuteni.. Haloo!!)

Anyway, tykkään kirjoittaa. Tykkään leikkiä sanoilla, dramatisoida ja liioitella, hassutella ja hullutella.


MUTTA.. oikeassa keskustelutilanteessa olenkin sitten yleensä aivan tuppisuuna ja silloin, kun pitäisi sanoa jotain vitsikästä tai älykästä, minä vain mumisen epämääräisiä sanoja. 
Vasta illalla sängyssä maatessa ja itsekseni päivän tapahtumia läpi käydessä keksin  vihdoin nappiin osuvan lauseen, jolla olisin ehdottomasti päässyt pätemään. Tätä saatan sitten harmittella jälkeen päin jopa monta viikkoa. Miksi mä en keksinyt tätä heti??!!

Tosin tuppisuuna oleminen toi minulle 10-vuotiaana oman kylän missitittelin.
Kun mini-missiehdokkaat seisoivat rivissä lavalla ja odottivat vuoroaan, joka ikinen heistä pälpätti ja pelleili taukoamatta.
Joka ikinen, paitsi MÄ.
Olin hilja, hymyilin ja tuijotin tyynesti katsojien yli kaukaisuuteen. Koska olin nähnyt telkkarista oikeiden missien tekevään niin!
Kysymysvuorossa nolasin itseni täysin, sillä en edes ymmärtänyt koko kysymystä ja vastaukseni oli yksinkertainen ja osuva: En tiedä!
No, nauhan sain ympärilleni ja olen ihan varma, että voitto tuli kotiin vaan sen takia, että olin hiljaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...