17. helmikuuta 2014

Uusi köökki


Nyt se alkaa olla esittelykelpoinen se mun uusi keittiö.

Tattaraa:


Kaikki siis lähti siitä, että minun piti keksiä itselleni joku lahja isännältä, ku se sai kerta boonuksia.

Mä sitten ykskaks keskin et mä haluan ton jättilampun Ikeasta.

Oisin kyllä tietenkin halunnu lähteä johonkin hotelliin tai Haikon kartanoon, mutta päätettiin että toi lamppu tule kuitenkin halvemmaksi ja siitä tule mulle melkein yhtä iloinen mieli.





Jo vuosi sitten kuolasin meidän työpaikalla vanhoja metallisia hyllyjä, ja uskomatonta, mutta pari viikoa sitten yksi niistä oli mukamas menossa roskalavalle.

Mä laitoin siihen saman tien 3 keltaista lappua että se on MUNMUNMUN, ihana sama, mä vaikka raahan sen kävellen 20 km pitkin kehä ykköstä kotiin!


Onneks ei tarvinnut raahata, kaverilta saatiin pakettiauto lainaan!

Rungon maalasin mustalla vasaralakalla, hyllylevyt pesin ja käsittelin parafiiniöljyllä.


Näitä tuoleja mun piti mennä vaan varovaisesti katsomaan HobbyHalliin, koska ne on ihan sikakalleita, mutta ohops, kun liikkeessä oli niitä asiakaspalautuksena lähes puoleen hintaan, niin loppui vähän äkkiä toi mun katsominen ja seuraavalla sekunnilla olinkin kantelemassa niitä kassalle.

Asiakaspalautus syyksi oli laitettu jokaiselle kulumia.
En tiedä, mutta mun mielestä kulumat kuuluu industrial-tyylisiin kalusteisiin. Tai ei ne ainakaan mua haittaa siis niinku yhtään!


Ainakin sataan vuoteen kävin Riviera Maisonilla ja tein mahtavan löydön!
Lasisen kahvikannun 13.- ale eurolla.
Meillä ei ole kahvikonetta ollenkaan. Valmistetaan kahvia just tollaisella kannulla.





Kun mentiin lamppua ostamaan, mun vatsassa alkoi nykimään pieni epäilyksenpoikanen.
Onko tämä sittenkin liian ISO.
Onneksi en sanonut sitä ääneen, koska en viitsinyt paljastaa isännälle, että tämä ei olekaan pitkään haaveilemani lamppu vaan sekava rapulainen päähänpisto.

Ku minusta se on just täydellinen!



Mulla on sellainen karvainen tunne, että teen joku päivä sille seinällekin jotain..
Ja ajattelin myös metsästää pöydän toiselle puolelle mustat pinnatuolit.


Inspistä olen käynyt hakemassa yhen mun idolin blogista.
Vaikka enhän minä uskalla käyttää puoltakaan noin paljon värejä. Ainakaan vielä.


56 kommenttia:

  1. No wau! Aivan ihana keittiö :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Vaikka olihan toi edellinenkin versio kaunis, mutta industriaali on vienyt hitaasti mutta varmasti mun sydämmen :)

      Poista
  2. Mageen löydön oot tehny =)

    VastaaPoista
  3. Tosi upea keittiö, nuo hankinnat (siis ostokset) ja löydöt... WAU!!! Ja upealta näyttää sun idolinkin blogissa :D

    VastaaPoista
  4. Aivan mahtava keittiö!! Hylly on hieno ja nuo tuolit, onks hh:ssa tuollasia! Ihan menny ohi?!
    Mut samaa mieltä että tuollasissa tuoleissa pitääkin olla kulumia. Outoja asiakkaita mut sehän oli vain sun onni ni sait hyvällä alella!:) voikkupelto on yks munkin idoleista <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! <3
      En mäkään tiennyt, kun en halua hirveesti Hobbarin sivuilla vierailla,ku aina mä sorrun johonkin.:D
      Mut jossain sisustuslehdessä oli kuva siitä tuolista ja että niitä myy Hobbari, niin väkisinkin piti mennä katsomaan.
      Ja olin kyllä aika helvetin tyytyväinen et bongasin noi tuolit tohon hintaan!

      Poista
  5. Mä katsoin jo ekasta kuvasta, että onpa ihan hemmetin hyvännäköinen hylly!!!
    Ja tuolit! Ja valaisin! ☺
    Nainen, sä olet tehnyt LÖYTÖJÄ!!!! Isolla ÖÖllä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja arva miten moni mua katsoi kuin mielipuolta, että MITÄ mä teen tolla rumalla hyllyllä? Ja MIKÄ toi lamppu on? :D

      Poista
    2. Kaikki ei vaan VOI nähdä potentiaalia :)

      Poista
  6. Vautsi! Upeeta on ja tuo hylly se vasta komeus onkin :)

    VastaaPoista
  7. Mä ihailin tota sun hyllyä ja sit sä sanot että roskislavasta! Mäkin tahdon tollasen!! Se on aivan ihana!!
    Samoin nuo tuolit ja lamppu, kaikki sopii yhteen eikä ne näytä ollenkaan rapulaisen päähänpistolta :)

    VastaaPoista
  8. Ai että kun näyttää upeelta!! Uus lamppu ja tuolit -niin ihania! Ja aivan oikeen kokonen lamppu on mun silmään :)
    Metallinen hylly on kyllä mahtilöytö, sun onni et olivat nakkaamassa sitä pois!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No todellakin mun onni!! Ja kerrankin mun ei tarvinnut maksaa mitään löydöstä :) (ok, diiselia meni kympillä)

      Poista
  9. Ihan mieletön. Mahtava!! Ja tuo hylly on iha sikasiisti.. ja sen voi helpolla rullailla uuteen paikkaan, jos saa inspiraation. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo!!! Siitä mäkin tyykkään eniten.. että siinä on renkaat alla :))

      Poista
  10. Voi miten upealta näyttää!! Ihan Ikeassako tuollaisia lamppuja?! Pitääkin käydä kurkkaamassa. Selkeästi esikoisen huone huutelee moista kattoonsa. Ja voi super minkä ihanan blogin linkitit. Tack tack siis ja ihanata viikon jatkoa <3. P.S Ihanaa, että löytyy sielunsiskoja tälle huonekalujen "dyykkäämis" linjalle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäpäs laitan linkin ton kuvan alle, ne aina tuuppaa unohtumaan. Mä jotenkin oletan, että kun mä tiedän jostain, niin takuulla kaikki muut tietää siitä jo ajat sitten. :D

      Jeee!!! <3

      Poista
  11. Vautsi vau, ihan mahtavia löytöjä kaikki ja tosi makeeks oot laittanu keittiön!!

    VastaaPoista
  12. Todella kaunis hylly! Ja lamppu, sekä nuo tuolit! Ja nyt sitten vaan tekemään pitkä pöytää vanhoista lankuista;)

    VastaaPoista
  13. Toi hylly on kyllä nappiveto !! Tuunausta parhaimmillaan sanoo hän. Ja nuo tuolit, onnex ne on mennyt multa hobbarista ohi sillä olisin myös kiikuttannut ne kotiin asti. Keittiö näyttää hyvältä ja lamppukin sopii kuin piste iin päälle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Hei...niitä tuoleja saa vieläkin!! :P

      Poista
  14. Voi MORJENS että on hyvännäköistä! Toi lamppu on just hieno (ei yhtään liian iso) ja tuolit iiiiiiihanat. En tiedä, mitä oisin tehnyt, jos olisin löytänyt noi puoleen hintaan... ehkä kävellyt niiden kanssa kotiin ja miettinyt sitten, että mitäs nyt. Tuoleja nimittäin alkaa olla tässä talossa hieman liikaa. Ja toi hylly - huikee löytö :) Ja aika kivat tavarat sulla siinä - pilkkupurkkejakin oot löytänyt! =)
    Vai että idoli... hassu oot <3

    VastaaPoista
  15. Ihana keittiö!! Lamppu on tosi makea ja noi tuolit...iiks:)) Hyllystä tuli upea! Kyl sä osaat:)

    VastaaPoista
  16. Just olin kysymässä, että mistäs tuo hylly ja wow. Lucky you :).

    VastaaPoista
  17. Täyden kympin muutos!!

    Mahtava tuo maalaamasi hylly ja noi tuolit on niiiiinnn *sanomattakin selvää* ihania!

    VastaaPoista
  18. Mä kanssa heti bongasin tuon järkyttävän hienon hyllyn, täydellinen tuunaus! Ja mielestäni pienet kulumat just kuuluvat tuollaisiin tuoleihin, toisten pintavirhe on toisten onni ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeee!!
      Mulla raksuttaa päässä jo uusi ajatus, mutta sitä varten mä tarttesin töistä yhden hyllylevyn.
      Siis noista hyllyistä mitä sinne jä.
      Tässä mietin, että miten mä muotoilisin mun kysymyksen.. "Saisinko tästä hyllystä yhden levyn itselleni?" "Ei olis sattumalta yks hyllylevy menossa lähiaikana roskiin?" :D

      Poista
  19. Voi mikä hylly, oikea aarre! Ja nuo tuolit ja valaisin.. hienolta näyttää!

    VastaaPoista
  20. Ihanalta näyttää, varsinkin tuo hylly! Ja tuolit ja lamppu ja noi verhot... Mistähän mäkin löytäisin jotain tollasta kivaa ja mielellään ilmaseksi? Mua vähän nauratti toi sun karvainen tunne :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä muuten joku aika sitten rupesin miettimään, että käytetäänköhän Suomessa sellaista sanontaa ku karvainen tunne.
      Googletin ja no EI tietenkään.
      Meillä Virossa siis käytetän kyllä, ja se meinää että on epäilyttävä tunne....
      Enpä sitten viitsinyt lähteä poistamaankaan. Ajattelin että lukijat ovat jo tottunut mun outoon ja virheelliseen kirjoitustyyliin :D

      Poista
  21. Ei se karvainen ole kuule mikään virheellinen, se on ihana! Jatka vaan lisää niin saadaan suomenkieleenkin rikkautta ja karvaisuutta lisää :D Ja ihana köökki! Sää oot niin hauska kun kerrot noista hakureissuista ja muista, voin melkein sieluni silmin nähdä sut epäilemässä siellä sitä lamppua ja mies loistaa vieressä :D :D Mukavaa viikonjatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, koska mä yritän kovasti, että kirjoittamani vastaisi tasan tilannetta miten mikäkin on tapahtunut. Toi karvainen oli kyllä tosiaan hieman harhaanjohtava, kenties.. :D
      Kiitos! <3

      Poista
  22. OMG miten upee. Ihana tuo hylly!

    VastaaPoista
  23. Hyvältä näyttää - (peukku)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänks! Muuten, mun mielestä bloggerissa voisi olla sellainen peukutussysteemi. Kun usein jos vaikka halua kommentoita, niin pää lyö tyhjää. Peukutus olisi pelästajana siinä tilanteessa.

      Poista
  24. kaikki ylistyssanat on jo tossa ylemmissä kommenteissa käytetty mutta sanon vielä.kun te nukutte mä siirrän ton keittiön meille!!!!! ihan kokonaan.kiitos ja sun kieli on just yks syy seurata sua! se on niin hersyvää ja tekee ainakin mut iloseksi. viikonloppua t.Nitoja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahha.. mä muutenkin jo pelkään pimeää, niin arvaa miten mun käy jos Sä tuut sinne vielä hiippailemaan ja hyllyjä liikuttamaan :DD

      Kiitos <3

      Poista
  25. Okei, oon ihan vihreenä täällä, mistä ees aloittaisin... No ekaks, toi hylly<3 Aivan mahtava ja kaikki kamat siinä*huoh* Noita tuoleja oon itekin huokaillut hh:ssa, mutta ihan liian kalliit! Huikee löytö siis, kuten toi rm-kannukin<3 Sinä hannu hanhi:D
    IHANA keittiö<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään ois alkuperäistä hintaa maksanut.. Tai no ehkä oisin yhden tuolin ostanu :D
      Hehhe. hanhi kiittää! <3

      Poista
  26. Ihanalta näyttää! Ja voi tuo hylly, mikä löytö!! <3

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...