10. marraskuuta 2013

Kakkakakku


Mä päätin tehdä isänpäiväksi Kinuskikissan ohjeiden mukaan Rockyroad kakun.
Eli popparit, piparkakut, suklaa ja sokerikirsikat sekoitetaan keskenään ja väänettään tortuksi.

Tosi yksinkertainen ja helppo, vaan eipä mulle.

Unohdin ostaa piparkakkuja ja jouduin käyttämään 2 viikko pöydällä pölystyneitä pahoja saksalaisia keksejä, jossa kylläkin mieto piparin maku.  

Suklaa ei ihan riittänyt, kun sitä piti käydä kaikkien noukkimassa ennen kun se alkoi kattilassa sulamaan.
(viikko sitten muuten piilotin yhen taloussuklaalevyn johonkin ettei isäntä söis sitä ja eilen etsittiin sitten koko miehistön voimin, koska mulla ei ole mitään muistikuvaa, mihin mä sen työnsin, ja.. emme löytäneet)

Kirsikkaat ovat vihreät (!?!?) ja minen en saanut tuosta tortusta pyöreetä vaikka päällä oisin seisonu!!


Käsi ylös kenen mielestä mun taikomalla pötkylällä on suora visuaalinen yhteys koiranpaskaan!



Mua on pitkään himottanut ostaa tietokoneseinälle joku hylly tai lokero tai jokin, joka kuitenkin maksaisi ihan sikana.
Sit mulla välähti, et jos mä poran äkkiä sen vanhan laatikon sinne, mun ei tarvikaan ostaa mitään hyllyjä!
Ja säästyy rahat! Jeppii!!

Arvattekin varmaan jo, että kävi samoin kun makkarissa.
Rahat säästyi, mutta eivät kuitenkaan.
Siitä sitten vähän myöhemmin.



Kirpparilta löysin vanhan sinkkiruukun.
Tekis mieli ostaa sinne kaunis oliivipuu, mutta koska mä niin tiedän mun jaloin taidon tappaa niin kukka kuin puu,  taidan tyytyä Tarjoustalon 8 egen sypressiin.


Meidän hoitolapsi/pikkuäijä täytti  täs ykspäivä 2 vee <3
Lurps!
*iuuu



Hyvät isänpäivät! 
Mä meen nyt herättää ton yhen pekonilla ja munakkaalla.

Ton Rocky-kakun syön itse vähin äänin ja loput otan huomenna töihin.
Siellä jännästi maistuu kaikki paremmalle.






26 kommenttia:

  1. No ei se kakku mun mielestä näytä pökäleeltä:D Harjoitus tekee mestarin ja sit enskerralla tulee napakymppi. Mullakin on ollut ajatuksissa laittaa tollanen koppa seinään-mut ei ole seinäpintaa enää näkyvissä mihin laittaisi....no joo mut ajatuksissa on...;) Hauskaa isänpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen kyl joskus lapsena nähnyt maassa just tonnäköisen pökäleen! :D
      Kiitti!

      Poista
  2. Mut hei..niinkuin mun murkkuikäinen poikani aina sanoo: "yritä edes äiti, vaikket sä osaakkaan" :D Mä en edes vaivaudu yrittään mitään kinuskikissa hässäkkää! T:äiti Turusta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta, en mäkään vähän aikaa leivo todellakaan yhtään mitään.. paitsi tänään voisin tehdä lettuja. Mut onko toi leipomista? :D

      Poista
  3. Hihii, taas piristit mun päivääni kirjoitustyylilläs, aamu alkoi nauraen. Ja varmasti hyvää tuo kakkunen, eikä mulla kyllä tullu koiran kakka mieleen.. nuo vihreet kirsikat on ekä vähän kummitusmaisia.. ;) Meidän perheen tuoreelle isälle kakun teki Ingmar Kamprad.. eilen tarttui mantelikrokanttikakku handuun ku kävästiin IKEASSA parin ystävän kanssa. :) Että sulla on sentään saavutus, kun oot saanu ite tehtyä.

    Ps, mun blogista voi voittaa jotain... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih, Ingmarin kakut on hyviä!! Paitsi toi mustikka-juusto.. toi maistui paperille. :D

      Poista
  4. Hei... älä nyt, anna toisillekin (vai maistuiko se sittenkin herkulliselta)! Ei se ulkonäkö ain niin tärkee oo :D
    Mukavaa isänpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti!
      Usko tai älä, mut yksin oon saanut syödä sitä pitkin päivää :D

      Poista
  5. Ihanhan se näyttää popparilta ja suklaalta :D

    Ja varmasti maistuu aivan muulta kuin kuvailet sen näyttävän !

    Tuo hylly on parempi kuin kaupasta saatavat, ehdottomasti.

    Hauskaa isäinpäivää !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä maistuuko koirankakalle, ku en tiedä miltä se tarkemmin maistuu, mutta noi pölyset keksit maistuu siinä kyllä.. yäk! :D

      Poista
  6. Eikös se maku ole kuitenkin tärkeintä :-)
    Jos leikkaat valmiiksi viipaleiksi, niin ehkä mielikuva sitten katoaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvaa mitä kävi kun leikkelin? No hajos palasiksi! Mitään viipaleita siitä saa! :D

      Poista
  7. Näyttää ainakin minusta herkulliselta ja taatusti maistuukin!

    Mukavaa isäinpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      No, mä onneks syön melkein mitä vaan missä on sokeria :)

      Poista
  8. Jos ei muuta, sait ainakin kirjoituksellasi minut naurahtamaan ääneen. Sitten tietysti muu perhe halusi tietää miksi ja kun kaikki sitten yhdessä analysoitiin tuotostasi, emme ihan kakkakökköön päätyneet vaan ei kuulemma paljoa eroa mun tekemästä rocky roadista, paitsi ettei mun omassa "ollut noita vihreitä jörtsyjä"(lainaus nuorimmaiseltani). Tai voihan se olla, että meidän perheen mielestä se mun omani muistutti jotain eläimellistä tuotosta....

    Mukavaa isänpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Haha.. voihan jörtsy. Mun tyttö kysyi, et mitä noi ällöt vihreät karkit ovat :D
      Minä en taas ymmärä miten saa kirsikoista ton värisiä... pelottavaa.. :D

      Poista
  9. Moni kakku päältä kaunis.. sinun kakkusi on tehty luovuutta käyttäen ja varmasti maku on hyvä!! Itsellekin monesti käy, että ei niitä aineksia sitten olekkaan ja joutuu vähän soveltaa reseptejä - aina on hävinnyt parempiin suihin tekeleet! Ihania kotikuvia!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti.
      Juu, kyl mäkin sen viimeistään huomenna saan syöty kun otan loput töihin mukaan.
      Mutta ihan totta, mul on ollut koko iltapäivän vatsa kipeä.. En tiedä, onko sattuma.. :D

      Poista
  10. Mie nauroin aamulla vedet silmissä kun luin tätä postausta kännykällä. kyllä sie oot mahtava tyyppi. ja hei..tuo leipomushan on varmasti ihan hyvää. paskaakos siitä jos näyttää siltä iteltään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :)) Oli se ihan syötävä, mutta vatsa tuli kipeäksi sekä toissa päivänä että eilen.. Tiedä sitten.. :D

      Poista
  11. Ehkä paras postausotsikko ikinä :D :D !! Mut maistuvaa varmaan oli :) Mäpä taas osaan tehdä sellasia ruokia,että joutavat pannulta suoraan roskikseen!
    Ihana tuo loota tossa seinällä;piristi kivasti koko seinän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Mnjoo.. pakko todeta etten muista mitä oisin viimeks roskiin heittänyt.. Yleensä kun mies tekee jotain (kerran vuodessa), se jättää kaiken "raa'aksi",ja mä joudun tekee sen uudelleen, tai sit en syö ollenkaan. Kuten esim eilinen makaronilaatikko . Yäk.. munamaito oli ihan löysänä vielä. Työnsin ainakin puoleks tunniks takas uuniin.

      Poista
  12. Aika harvoin mullakaan leipomiset onnistuu yhtä hyvin ku ohjeessa, ihan syötävältähän toi sun luomus näytti :) Kivoja räpsyjä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taidan nyt kuitenkin vähäks aikaa pistää ton leipuriurani hyllylle :D

      Poista
  13. ihania kuvia! Ja mä ainakin olisin syönyt tota! :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...