20. maaliskuuta 2013

Naulapää




Olen päättänyt että uusiin seiniin ei tehdä ainuttakaan ylimääräistä reikää.
Kaiken porauksen ja naulinnan jätän isännälle, koska silloin voin syyttää häntä hän taitaa poraamisen paremmin kuin mä.

No mutta yks ilta olin  yksin kotona ja mulle tuli pakkomieli laittaa eräs peltitaulu seinään, pois lattialta pyörimästä.

Tihrustin suurinpiirtein (vatupassit ja mittanauhat ovat nyhveröille) mihin kohtaa noi naulat pitää hakata ja tokstoks sinne mäni... taulu seinään.. jaaaaa .....v*  vinossa!

Irrotin sitten toisen nauloista ja hakkasin sen vähen alemmas.

No nyt se taulu oli toiseen suuntaan vinossa!!

Itku kurkussa irrotin naulan ja takosin sen kolmatta kertaa seinään. Eihän tuossa vaiheessa enää olis kannatanut lopettakaan.

Kolmas kerta todellakin toden sanoo, sillä taulu oli suorassa.
Jes, vitsi, oon mä sittenkin hyvä!

Muutaman kerran kun kävelin myöhemmin taulun ohi tajusin  -  EI se perkele sovi sinne seinään ollenkaan! 






Joku tuli tänne hakusanalla  wasabi teippi.

Ei se mitään, mäkin luulin joskus että washiteippi on wasabiteippi.

Miten toi muuten edes lausutaan? Englantilaisittain voshi vai suomettain vassi?

Japanittain se kuulostaisi kuitenkin siltä että mä en ainakaan kehtaisi lausua koko sanaa.

Kaikille ei vaan sovi japaninkieli.

Tilasin Teippitarhasta muutaman rullan  sitä vassiteippiä itsekin.

Keittiön hylly uudistui:




Ja vessassa kun meillä on tollaiset maailman tylsimmät koukut ja wcpaperitelineet, enkä mä millään viittis heti ruveta repimään niitä pois, niin teippailin nekin.

Lähti kyl vähän lapasesta - lopulta teipissa oli kaikki kaapin reunat ja jopa peilikaapin reunat,  pesukone..ja  mitä niitä nyt on..

 Ja KYLLÄ! ajattelin ihan vaan sekunnin aikana myös pytyn teippaamista.
Ja EI, en ottanut kuvaa.

Revin ne sitten pois joskus kun jaksan..





lyrpsti :P



Pst. edellisessa postauksessa on arvonta!

41 kommenttia:

  1. Joskus luin japania yliopistossa pari vuotta. Kyllä tuo melko varmasti lausutaan japanilaisittain washi :)

    Toivottavasti arpajaisvoittosi saapui perille sinne uuteen asuntoon. Lähetin sen jo joku aika sitten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vau, siis se on mun mielestä tosi hieno juttu että joku oikeesti osaa japania!!

      Poista
  2. Heh... parasta se on antaa miesten naulata ja ruuvata, mukavampi niitä on sättiä, ku itsekseen itkeä ja tihruttaa... ku ei mee suoraan ;)

    VastaaPoista
  3. Tutulta kuulostaa tuo naulahommeli, vähän samanlailla kävi mulle taulukoukkujen kanssa... Usko pois, ne on maailman helpoimmat laittaa, mutta jotenkin ne on väärässä kohdassa suhteessa toisiinsa tai jotain. En ole edelleenkään niihin tyytyväinen, vaikka niitä pariin kertaan fiksailin :P

    Repeilin tuota sun teippihommaa. Jääkö siitä jotain liimaa, kun ne poistaa, tarkoittaako siis automaattisesti, että täytyy vaan uusi teippi laittaa päälle, jos haluaa vaihtaa ilmettä..? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on superhyvät just sen takia että lähtee helposti pois eikä mitään tahroja jää. Ja jos ei kerralla mee suoraan, nii voi repästä pois ja laittaa uudestaan.

      Poista
  4. Nyt ei voi ottaa sitä taulua pois, sen on sovittava siihen :-)
    Sitä kun innostuu johonkin, niin sitten menee kaikki samassa buumissa, mulla se on nyt tuo liitutaulumaali....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiku mun pitää hankkia uusi taulu joka sopii :)))

      Poista
  5. Just tuon takia kaikki naulaushommat miehille; nytkin oisit voinut vaan sanoa että vinoon laitoit perhana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oisin :D vaan että ku se ei koskaan laita edes mitään vinoon koska se käyttää sitä helkutin vatupassia :D

      Poista
  6. Mullakin meni tuossa viime viikolla yksi kokonainen päivä teippaillessa :D Nyt mulla on ihan uudet keittiön kaapit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikäää! Voi vitsi! Mäkin tahtoisin teippailla keittiön kaappeja :P

      Poista
  7. hehe..voin kuvitella ton teippivimman mikä sulla on ollu päällänsä. etkai vaan pesukoneen sisältä kuitenkaan teipannu??selität sen sitten ukolles että tei "makgaiverismeja" XD buaha..joo hyvältä näyttää kuitennii!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En sisältä sentään, mutta ihan sama ku ruma siitä tuli kuitenki :D

      Poista
  8. Jotenkin mulle tuli ihan urpo olo....pitääks mun nyt hommata mies että mä saan syyttää sitä jos reikiä on siellä täällä ☺☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuule, Sut ei lasketa ku Sä oot muutenkin niin mestari kaikessa, puuseppä ja mitä kaikkea ootkin! :)

      Poista
  9. Washiteippailu ei ole vielä pyttyyn asti ulottunut, mutta muutama vuosi takaperin lähti kalvovärikuvien ripottaminen niin lapasesta, että sellainen pytystä löytyi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, pitää käydä kooklettamassa mitä toi on , jos se sopis meidän pyttyynkin :D

      Poista
  10. En mäkään pyttyä ole teipannu, mutta sen pesukoneen kyllä - you know;)
    Ja toi naulaamisjuttu on niin tuttua, mulla taitaa olla kaikki vähän vinos loppujenlopuksi. Mut jospa seinät ei oo ihan suorat??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, mä tiedän, ja eipä oo sunkaan konesta kuvia näkyny :DD
      Seinatkin ovat varmasti vinossa, ne on aina!!

      Poista
  11. Mulle käy ihan samoin kun lähden laittamaan jotain seinälle - vaistolla mennään eikä millään vatupassilla. Paitsi, että se on kyllä huono, jos/kun se reikäinen seinä pitääkin ottaa esiin taulun alta... siinä jää niin kiinni, että mitäs taas tulikaan tehtyä ;D
    Huomenna aion ottaa haasteen vastaan ja kiinnitän hirvittävän hökötyksen kattoon ja siinä operaatiossa tarvii laittaa kattoon NELJÄ KOUKKUA. Taivas varjele... =D
    Teippihommat näyttää kivoilta. Pitäisköhän munkin hommata tuommosta vasapiteippiä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on hyvä motto: Valitse vaisto, ei vatupassi! :D
      Haha..mullakin olis edessä 4 koukun asennus.. katsotaan nyt että uskallanko..

      Poista
  12. Meillä on ihan sama kumpi ne naulat laittaa, vinoon menee kuitenkin. Jos minä laitan, niin ei tartte odottaa kuukautta, jotta saa sen vasaran haettua varastosta - mulla on oma jemmassa;) Tuo teippihomma sopii kyllä tuohon naulakkoon, mutta niistä muista ei nyt sitten tiedä, kun et kuvia suostunut laittamaan;) Mä en ole vielä tuohon ihmewasapiin retkahtanut, kun mulla se taatusti lähtis lapasesta oikein olan takaa - meillä kun olis noita tuunattavia ja peiteltäviä kohteita aika lailla;)

    VastaaPoista
  13. Itse ratkaisin täm'ä vino ongelman maalaamalla seinälle kuvion vinoon. Nyt ei haittaa vaikka taulutkin on vinossa.

    VastaaPoista
  14. Minä jo suosiolla jätän naulaamiset isännän tehtäväksi......:)

    VastaaPoista
  15. Voi hitsi niin tuttuu homma sulla menossa...
    Tässä meidän yht. uudessa kodissa mulla ei ole edes lupaa yhtään mitään laittaa seinille. Oli hiinäjahiinä etten joutunut laitta nimi alle etten hakkaa seiniä ;)
    Saan kyllä juttuja seinille mutta Herra itse niitä laittaa. Mutta voin sitten myös kommentoida =)
    Syy on vissiin kun mun vanhan kämpän seinät oli niin täynnä niitä huti-reikiä (vaikka kyllä tökkäsin reippaasti colgate niihin)

    Siihen teippaus hommaan en ole pahemmin vielä ryhtynyt, muutama tuikku mutta tuntui tyhmältä..ehkä paermpi niin.

    terkkuja Monica

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Colgatella?? hhaaaaa... mä en kestä.. :DD

      Poista
  16. mie en voi syyttää ko itteäni ... joten hakkaan menemään minkä kerkiän ! mutta niin tutun kuulosta, käyttääkö joku oikeesti vatupassia...?

    VastaaPoista
  17. Hahaa, toi naulaaminen kuulostaa niin tutulta ja itsekin aina naureskelen noille hakusanoille millä mun blogiin on saavuttu, mut wasabiteippi kuulostaa kyllä hienolta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mutta se ei kyl mun mielestä ole syötävä ainakaan :))

      Poista
  18. HAHAHAHAH! Mä en kestä! Sun tyyli kirjottaa on niin mahtava!! Mä niin jotenkin näin sut naulaamassa noita nauloja ( vaikken sinua ole edes nähnyt )..:D

    Kivaa päivää :))

    -S-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :)) Et haluis nähdä, ihan pimee touhu! :D

      Poista
  19. mut onhan se hyvä että miehillekkin on joku vastuualue kannettavaksi, siis kaikkien likaisten ja haisevien töiden lisäksi, olla syyllisiä kaikkii väärissä paikoissa oleviin vääränlaisiin taulunreikiin ja muihin tyhmiin edellisten sisustusten jälkiin. :D
    Hauskaa viikonloppua! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ja niin, jos ottaa tarpeeksi insinöörin kolmijalkaisen niin ei käytetä edes vatupassia vaan sitä konetta joka näyttää seinälle sen punaisen suoran viivan JUST kato oikein... ;) (en nyt muista nimeä...)

      Poista
  20. Haha :D Toi ois kyl aika kone! :P Mut entäs jos lattia on vinossa..?

    Minen tiedä teillä, mutta meillä miehellä ainut haiseva työ on paskalla käynti.
    Minä ne pytyt pesen :D

    Ihanaa vkl Sulle myös!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. omakotitalossa niitä on tarjolla sit enemmänkin, kaikkia viemäri- roskis- ja pihamutaällö juttuja. Tästä syystä meillä ei ole kompostia - kumpikaan ei halua sitä hoitaa :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...