23. maaliskuuta 2013

Vastaukset part 1



Vihdoin sain kasaan vastaukset teidän kysymyksille. Kiitos niistä. <3
Tässä tuntee olonsa niin tärkeäksi -  oo, mut vähä niinku haastatellaan ja kaikkee... nojoo... itsehän mä niitä kysymyksiä kerjäsin.


Marru - Olisitko valmis tulee kesälomareisulle Raumalle terassikierrokselle mun kaa (ja muidenkin kaa)?

Mä oon aina valmis lähtee radalle!!

Pepi - Mikä on se kysymys, minkä olet AINA halunnut jonkun kysyvän, mutta kukaan ei vaan koskaan kysy?

Haluatko että autan ruoanlaitossa? Saanko siivota sun puolesta? Voinko ostaa sulle jotain kivaa?  Riittähän näitä..

Tiina - Oletko oikeasti blondi? Saa käsittää ihan miten päin vaan.

En ole, mutta punainen väri on 15 vuoden aikana selvästi imeytynyt jo verenkiertoon ja sillä on sama vaikutus kun blondeerausaineellakin.

Minttu- Mitä teit ennen bloggaamista? Siis otitko kuvia kodistasi omaksi iloksi esim. tekemistäsi sisustusjutuista?

Olen ottanut kodistani kuvia niin kauan kuin muistan. Sisustamisen taito on kyllä selvästi ollut hakusessa. 
Tässä kuvia 4 vuoden takaa. 


Ensimmäiset valkoiset kalusteet ja ne ovat mulla vieläkin!

Aika jännittävästi asennettu verho!

Toi kulmikas lammas oli se osto jonka jälkeen isäntä alkoi epäilemään mun sisustusmielenterveyttä. Sen jälkeen lähti lapasesta ja  loput on ollut näkyvillä tässä blogissa jo 2 vuotta.



Marika - Onko sulla jokin hassu arkirutiini, joka on pakko tehdä jokapäivä?

Hävitän rutiininomaisesti joka ilta mun silmälasit ja juoksen ympäri kämppä valittaen: Missä mun silmät on, heii, mitä te siellä istutte, autakkaa etsimään!
Kuulemma hirveän rasittava tälläinen puolisokea äiti.

Toinen rutiini on ilmestynyt iän myötä - en pystyy nukkumaan enää ilman kahta tyynyä. Yks on pään alla, toinen vatsan alla. Päivällä nukkuessa minulla on myös kolmas tyyny - se on pään päällä. Oon siinä vähän niinku hotdogi. 

Heidi - Millainen olisi haavekotisi?

Siellä missä on hyvä olla. Tässä missä nyt olen, on tosi hyvä. Eikä haittaa pätkäkään, että tämä on vaan vuokrakämppä.
 

Sude - Onko sinulla enemmänkin noita hauskoja "mietelauseita"? Minua ainakin nauratti ja voisin jossakin sopivassa tilanteessa siteerata sinu.

Minulta irtoo iso määrä mietelauseita aina viihdeviikonloppuisin. Harmikseni en muista niitä enää seuraavana päivänä kovin tarkkaan.


Mehtäemäntä - Mitäs teet kun oot niin tylsistyny, jotta et tylsyydeltäsi keksi mitään tekemistä?

Mä nukun. Mulla on niin hyvät unilahjat, että mä voin nukkua missä vaan milloin vaan (kunhan saan mun unityynyt).

Image - Miksi aloitit bloggaamisen?

  Ennen kun aloitin omani, luin yhtä odotus-blogia. Se oli niin sairaan hauska, olin aivan koukussa! Sit se synnytti ja blogi loppui. Ihan tyhjä olo. Aloin sit itse bloggamaan.


Mia - Millon sä olet muuttanut Suomeen?

Muutin Suomeen vuoden 2004 alkupuolella. Olin ihmeissä ja tohkeissani  ja kunnon kultuurishokissa tästä upeasta maasta, jossa kaikki näytti olevan niin hieno ja ihmiset niin yliystävällisiä, kohteliaita.
 Olen todellakin edelleen sitä samaa mieltä ja olen kiitollinen, että olen saanut täällä asua!
Olin kerran silloisen puolison kanssa ekaa kertaa lenkillä jossain Helsingin lähimetsässä.
Yhtäkkiä näin kiven, joka oli mua 3 kertaa isompi.
-Aaaah!!! MIKÄ tää on?!?!?
-Ööö..kivi..?
Mun maassa tälläiseen kiveen ois lyöty heti metallilaatta ja se olisi omistettu sodassa lankenuille tai presidentille. Ku ei meilläpäin vaan oo tollaisia kiviä!!
Piti ottaa heti soitto kotimaahan!
-Et usko, mutta täällä on metsät täynnä isoja kiviä!
-Vau!


Kirsi - Osaatko sä ollenkaan olla äksy ja suuttua ja jos osaat niin minkäslainen sä silloin olet,sitä kun on niin kamalan vaikea mielikuvitella?

-En ole äkkipikainen, enkä siedä huutamista (lapsille on pakko joskus korottaa ääntä, kun ei ne muuten tajua asian vakavuutta).
Muutamia kertoja elämästä tule kuitenkin mieleen kun olen pahasti suuttunut.
Mitä olen tehnyt? Heitin esimerkiksi valokuvakehyksen varovaisesti päin seinää ja toisella kerralla lasin lattialle ( lähinnä mielenkiinnosta, että menekö se rikkikin..meni, perkele).


Vastaukset jatkuu seuraavalla kerralla.





Kuopuksen huone alkaa olla aika lailla valmis.
Vielä puuttuu iso peili ja seinälamppu.
Ja uusi päivipeitto..
Niin ja tuoli!
No onhan niitä näköjään sittenkin..
Hmph!


Joo, mä tiedän, se telkkari.. mutku meillä oli niitä kolme, niin ihan tyhmä ois viedä ne varastoon mätänemään.
Sitäpaitsi se on hänellä pyhässä käytössä jokaisena arkipäivänä puoli kahdeksasta kahdeksaan. Kolmosella.


Tekstijulisteen voitin White&fresh blogiarvonnasta.
Parin eurtsin kehykset Ikeasta ja siitä tuli just kiva!!
Verhokokonaisuus on Ikeasta kans, yhteensä 20.- edestä.


Sänky on täältä, Jyskistä. 
Mun kuvissa se näyttää sitten jostain syystä likaisen valkoiselta,mutta on se oikeesti kaunis luonnossa!
Jytskin sivulla lukee kasausohje: Itse kasattava.
Sitä se todellakin oli!
Mutta ois ne nyt edes vähän voinut auttaa ihmisiä alkuun!
Herrajestas niitä palikoiten määrää!!



40 kommenttia:

  1. Hauskoja vastauksia :D Toi kivijuttu oli paras xDD Ihana huone, kyllä varmasti kelpaa :)

    VastaaPoista
  2. Ihania vastauksia, Kristi ;D Ja takuuvarmaa tekstiä kuten aina ♥

    Kivijuttu oli minunkin mieleen *heh* Pitäisköhän alkaa katsella kiviä vähän eri silmillä ;D

    Telkkareitakaan ei voi olla liikaa - mä oon sitä mieltä, että 1/perheenjäsen on hyvä (aina sekään ei riitä...olkkari vetää jostain syystä eniten porukkaa ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, hyvä kuulla, mä olin jotenkin varma että kaikki kattoo vähän vinossa sitä että lastenhuoneessa on telkkari :)

      Poista
  3. Sano sitten kun haluat lisää kysymyksiä :D
    Näitä on niin kiva lueskella - onhan niitä vielä paljon, onhan?

    Suloisen herkkä huone siellä melkein valmiina....toivottavasti sinne ei sitten ilmesty seinät täyteen justiinpiiperiätaimuutavastaavaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä sanon! Vielä ois saman verran tulossa.
      Ja ei, ei oo tulossa julisteita. Tai siis ne on jo siellä, mutta vaatekaapin sisäovissa :)

      Poista
  4. Ihana näitä oli lukea!! Hih, meillä on tosiaan isoja kiviä ja paljon :-)

    VastaaPoista
  5. Heh, nämä oli kivoja:)

    Voikun olisin tiennyt, niin mä olisin voinut lähettää sen kiven meidän pihasta sun kotimaahan. Se oli tosi iso :) Jossain niitä kiviä siellä kuitenkin on, kun mekin otetaan kivitasot sun kotimaasta :)

    Kuopuksen huone on tosi kaunis, ja verhotkin on oikein ripustettu ;) Näkisitpä kuvan mun opiskelijaboxista... ehkä sillon pidettiin verhoja noin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minen tiedä mistä ne niitä kiviä kaivaa, mutta näkyvillä niitä ei oo. Ehkä ne onkin myynyt kaiken pois :D

      Nuo vanhat kuvat on just mun opiskelija-asunnosta, Turusta :)

      Poista
    2. Ja me vielä ostetaan niitä, viedään tuhkatkin pesästä ;)

      Poista
  6. Kiva blogi sulla.Oikea positiivinen asenne elämään,ilo lukea.Siisti huone tyttärelläsi,ei taida vaan pysyä tuossa kunnossa,mikäli normi nuorison elkeet,joo mää kohta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Toi huone on niin uusi vielä että sitä ei oo keretty kertakaan kunnolla sotkemaan, oikein odotan, että millaiseen kuntoon se päättyy jos on päättyäkseen :P

      Poista
  7. No niin, kiinnostuneita haalimaan ja leirintäalueelta mökkiä vuokraamaan :))
    Oon muuten epäillyt kans tota värin imeytymistä verenkiertoon... ihan varmasti on jo jotain haittaa aiheuttanut harmaisiin aivosoluihini! - Ja TV pitää olla kaikilla, siis mullakin kuuluis olla... onhan mein jokaisella miehelläkin ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :)
      Mutta heii, mun mielestä punaiset ajusolut ovat paljon kivemmat ku harmaat! :D

      Poista
    2. Pirtsakkaan värikkäät aivosolut kuulostaa hyvältä :D

      Poista
  8. Kiva lukea kysymyksiä & vastauksia. Tuo kivi juttu oli paras! Mulla on muuten niitä kiviä ja kallioita HURRRRJA ikävä kun ei täällä Alankomaissa sellaisia ole laisinkaan... Joka kerta kun käymme Suomessa niin meinaan halata & suudella ensimmäistä kunnon järkälettä joka kohdalle osuu :-)

    Ja ihku tuo sun kuopuksen huone, vaikka vielä muutama juttu puuttuukin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, eli näitä kivettömiä maita on enemmänkin :)

      Poista
  9. Ihanalta näyttää kuopuksen huone - niin tyttömäinen - itsellä kun "vain" nuita poikia.. Hauska oli lukea kyssareita - ja hyvä kun aloitit oman Blogin pitämisen!! (se innosti minua aloittamaan..)

    VastaaPoista
  10. Joo,helposti saa kulttuurishokin jos törmää Suomessa yliystävällisiin ja kohteliaisiin ihmisiin;)

    ja ihan just niin kiltti ja ihana ja "suutahtamaton" oot kuin ajattelinkin,ei sua vaan pysty kuvittelemaan myrskynmerkkinä;D

    Kaunis huone kuopuksella ja tuo on niin hyvin sanottu tuo että haavekoti on siellä missä on hyvä olla,enempää ei vois olla samaa mieltä kanssasi<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jesh! Kiitti!
      Oon mä sitä toista ääripäätäkin kohdannut.. esim jossain kapakassa pariin kertaan :D

      Poista
  11. Oikein nätti huone!
    Vähänkö mä taas repesin, kun kuvittelin sut viipottamaan sinne varaston käytäville ja hörähtelemään pukumiehen syleilyssä :D
    Muuten, vähän karkas mopo käsissä täälläkin sen tarramuovin suhteen...mutta syytän tytärtä, joka keksi päällystää sillä vessapaperitelineen (sellainen ruma metallinen..) pitääkin kuvata blogiin, tai noh, ehkä fb riittää ;D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta jos jälki on hyvä (kuten Sulla) niin se ei haittaa. Mutta toi mun pesukone on OIKEESTI ruma :D

      Poista
  12. Jep, ihan normi "suomelainen ihana muija"-vai miten se oli;)) Tytön huone on söpö<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii oliks se somelainen vai somelalainen :D

      Poista
  13. Ihania :)
    Tykkäsin etenkin tuosta kivi-jutusta :)
    Nuo kasattavat sohvasängyt on kyllä tosiaan kasattu palikoista. Meilläkin kun se on muuttanut huoneesta toiseen, joka kerta se pitää purkaa alkutekijöihinsä ja kasata uudestaan, kun se ei mahdu oviaukoista. Hirveä homma! Mutta nyt menee jo rutiinilla, kun se on tehty niin monta kertaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi et te ootte reippaita! Veikkaan että meillä tuo sänky jää sinne huoneseen iäks ja ajaks :)

      Poista
  14. Hah, mä luulin, että meidän lastenhuoneesta on tulossa kiva, mut olin väärässä, oon niin kateellinen noista kuvista...

    Sisustusmielenterveys... *nauraa ääneen*
    Mulla on hyvä tyynyvinkki, parisängyssä kannattaa pitää kolmea tyynyä rinnakkain niin on koko sängyn leveydeltä tyynyä, eli vaikka liikkuis unissaan, niin aina on tyyny pään alla! Yks mun parhaista oivalluksista ikinä. :)

    VastaaPoista
  15. Ai niin, mä kokosin viime viikolla YKSIN IKEAn parvisängyn. Korkeus 2 m, pituus 2 m, leveys 90 cm. Hiukan oli askartelemista, mutta jotenkin onnistui...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua alkaa väsyttää jo pelkästä ajatuksesta koota joku ikean juttu! Mut Sä oot niin kunkku!

      Poista
  16. Tosi mielenkiintoisia ja hauskoja vastauksia :)
    Ja kylläpä teidän kodissa on niin kaunista, voi että!

    VastaaPoista
  17. Vitsi, että sä osaat! Niin viihdyttävä persoona olet :D toi kivijuttu oli paras! Sulla oli sitten aika paljon ihmeteltävää ja pällisteltävää, niitä kiviähän täältä nimittäin löytyy :D
    Odotellaan innolla part. 2:sta!

    Muksaa palmusunnuntaita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä vieläkin käännän päätä ku ajetaan jonkun kivimöhkälen ohi :D

      Poista
  18. Sää oot iha mahtava =) Ihana idea nää lukijoiden kyssärit.

    Upea tytskän huone <3 Kyllä sä osaat...<3<3<3<3

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...