1. elokuuta 2012

Tukaton


Mänin sitten leikkauttaa tukan pois.

Mun maanantai oli syvän sininen huolimatta ylihauskista kahdenpäiväsistä viikonloppukekkereistä.
Halusin syntyä uudelleen.
Huuhdella sisuksistani mustaksi kärynnyt grillimakkarat ja suoliston seinämiin jumittunut vanha siideri. Vetää korvien taakse nukkumattoman yön aiheuttamat silmäpussit ja peittää auringon tartuttamat maksaläiskät.

Kaiken lisäksi koko muu perhe meni Särkikseen ja mä ilmoitin aamutuimaan etten jaksa.. mut heti kun nousin sängystä alkoi jumalattomasti kaduttamaan.

  Sen syvän sinisen aiheuttamana menin ja leikkauttin tukan pois.
Myös otsis ilmestyi takas 4 vuoden kasvatusurakan jälkeen.


Laitoin sitten isännälle viestiä, että täällä odottaa lähes tukaton nainen.

Ilmeisesti siitä inspiroituneenä hän osti mulle pään kokoisen tuliaisen:


Huomatteko yhtenäisyyksiä?


Lyhyt-tukkaisena on oikestaan paljon kivempaa kuin pitkätukkaisena.

Esimerkiksi lyhyt-tukkaiset painaa huomattavasti vähemmän kuin pitkätukkaiset (ainakin mun kampaajatädin vaa´an mukaan multa tippui heti 1,5 kiloa. Vaikka hän yritti väittää että vaaka on rikki, mutta enhän mä mitään tollaisia mene uskomaan)
Lyhyt-tukkaiset ovat myös tyylikkäitä ja erittäin viisaita.
Entinen presidenttikin oli lyhyt-tukkainen!

Ainut miinus on että lyhyt-tukkaiset saattaa takaapäin katsottuna muistuttaa miestä..


37 kommenttia:

  1. Siis sinulle sopii tosi hyvin lyhet hiukset...olet kaunis.

    VastaaPoista
  2. Tukaton vaan ei väritön,olet kaunis !

    VastaaPoista
  3. Tosi megamageet hiukset, olen aina ihaillut tuota sun räväkkää väriä, itsekin punatukkaisena oleileva.Minä taas yritän kasvattaa...heh..ei kasva sitten millään..ei..
    Ainakin sulla ja tuolla äkäisellä linnulla on samanvärinen kuontalo, mutta luonne on eri..eikö vain?
    Mukavaa loppuviikoa punapää..

    VastaaPoista
  4. Onneksi ei kuitenkaan ihan kaikki hiukset lähteneet,että näkyy tuo upea väri.Sopii sinulle hyvin.

    VastaaPoista
  5. Ihan samikset olette, yhtä punaisia ja yhtä vihaisia ;-D
    Summa summarum, upea uudistus!

    VastaaPoista
  6. hyvä se on! tuskin mieheksi luullaan kummiskaan :) aika hyvä tuliainen!
    oisit hypänny autoon ja tullu meille viettään karpula-päivää! :D

    VastaaPoista
  7. Hah, tosi hyvät tuli hiuksista! Miehes on muuten aika huumorintajuinen:)

    VastaaPoista
  8. Hih, minun tukkaan verrattuna sinulla on hurjasti sitä vielä jäljellä;) Ja hienosti sopii:)

    VastaaPoista
  9. Ja minä kun pidin itseäni punatukkaisena! Pah! Kuinka väärässä sitä ihminen voikaan olla :D

    Mutta...lyhyesti: BRAVO!!

    Eiks se muuten mene niin että punatukkaisilla on hauskempaa?? Ei sillä että mulla mitenkään olis...

    VastaaPoista
  10. Siis jos tuo on lyhyt, niin....

    Älyttömän hyvä malli! Teillä kummallakin :)

    VastaaPoista
  11. Iiihanat hiukset ja hitsi mikä väri!! :) Kaunotar! ♥

    VastaaPoista
  12. nyt voin kyllä sanoa että sulla on punaistakin punaisemmat hiukset!!!! =)

    VastaaPoista
  13. Hyvin huuhdeltu,oikea ujon ihmisen hiustenväri;)
    Niin pahaa ikänäköä ei ole olemassakaan että sua mieheks luulis vaikka kalju olist kun sä oot sellanen keijukainen:D

    VastaaPoista
  14. Kuin kaksi marjaa ;D

    Et sää kyllä miestä muistuta millään...

    Huippukauniit hiukset, Kristi!!

    VastaaPoista
  15. Tervetuloa tähän lyhyiden ja räiskyvien hiusten/naisten maailmaan. Ei mua ainakaan oo kukaan mieheks luullu vaiks lyhyt hiuksinen oonkin ainakaan niiden perusteella, puheethan on välillä kun tukkijätkällä mutta se onkin sitten eriasia. Ihq tuliainen.. =)

    VastaaPoista
  16. Aika harvalla miehellä on kuitenkaan tuon värinen tukka ja jos on niin ehkä miehet katsovat häntäkin :) himoiten! Ja yhdennäköisyys on aivan ilmeinen ja jos pallukasta pääsee vielä vihainen äänikin :))

    VastaaPoista
  17. Mähän jo facessa kehuin että toi on ihan super toi tukka ;)

    VastaaPoista
  18. Irmastiina: Kiitti! <3

    Vaahteramäen emäntä: Tukaton väripönttö kiittää! :)

    Tuija: Mä just ihmettelin tässä mun kampaajatädille, et kun asuin kaukana Turussa, värjäsin kaupan väreillä, eikä kukaan leikannut mun tukkaa koskaan, niin mul oli tosi hyvännäköinen tukka..ja kuinka pitkäkin se vielä oli!
    Mut heti kun muutin tänne, kampaajan lähelle, niin tukasta ei oo mitään enää jäljellä :D

    JaanaElina: Kiitos. Kaikki ovat sitä mieltä että mulla ei oo ennen tollaista väriä ollut, mutta ku aivan sama väri se on ollut koko ajan. Ehkä nyt kiinnittää enemmän huomiota, ku ei oo tukka ponihännällä, kuten ennen aina oli.


    Rv.Kivitikka: Kyl mä osan olla juuri noin vihainenkin :D

    Taina: No nyt sen vasta sitten sanot! :D

    Sari: Näköjään.. vaikkaki viattomasti yritti olla, kun ojensi tuon pallopään :D

    Heidi: En mä hurjaaksi sitä määrää sanoisi.. kaikki karvat on tuuhennettu laitteilla ja aineilla :))

    Pepi: On punainen ja sitten on punainen. Mulla on sellainen älä-katso-mua-krapulassa-punainen.
    Sulla on naisellinen punainen!
    Ja mistä lähtien Sulla ei oo muka hauska? :P

    Tiina: Onhan se verrattuna siihen mitä oli ennen. Kipeän kokoiset karvapalat lensi lattialle kun sakset heilui.. Voiko tukan leikkauttaminen oikeesti sattua..

    Heli: Kiittii <3

    Annika: MNo joo, ei se mikään normi punainen olekaan.. enemmän sellainen tuun-hulluks-punainen :)

    Kirsi: Voisin kuvitella, että juuri mulla ois sellainen ikänäkö..varsinkin hämärässä :D

    Satu: Et Sä voi tietää miltä näytän hämärässä takapäin katsottuna :D

    Mirstaakkeli: Johtuu varmaan siitä, että Sulla on enemmän naisellisia muotoja.. mulla ei oo mitään, joten helpostihan ne saattaa luulla. :P

    Bikke: Haha.. Hyi hitto, meinaaks Sä et mä muistutan homoa? :D

    Jasmiina: Joo niin teit <3 :)

    VastaaPoista
  19. Tosi hyvännäköinen lyhyt tukka! Kannatan :) Ja on lyhyttukkaset ihania ja fiksuja ja vaikka mitä - itekin kun leikkasin lyhyen tukan tänä kesänä :)

    VastaaPoista
  20. Voi upea mikä tukka! Minä tein samanlaisen tempauksen tuossa kesän alussa, kylläpä keveni olo!

    VastaaPoista
  21. Olen sama mieltä, että lyhyt tukka on kivempi! :-)) Itse tein saman ratkaisun viime vuonna. Vaikka kyllä nyt syksyä kohden ajattelin kasvatella takaisin vähän pitemmäksi.

    Sinulle sopii tuo tukka!! Kaunis!!!

    VastaaPoista
  22. Sopii tosi hyvin sulle!!! Otsiksen leikkaaminen nuorentaa ihmistä melkienpä aina :)Yritän psyykata itseäni samaan;)

    Olen sanonut, että yli 40 vuotiaille ei sovi pitkät hiukset!! Nyt kun omani 40 lähestyy kovalla vaihdilla (reilu kuukauden päästä), niin en enää ole kovinkaan samaa mieltä. Itselläni on ollut AINA pitkät hiukset ja en millään malttaisi niitä leikata.
    Kylmä tosiasia on, että pitkä hiukset "vanhemmalla" ihmisellä vanhentaa (minun mielipide) ja jotain olisi tehtävä. Pitkiä etuhiuksia olen kasvattanut ... montakohan vuotta ja nyt kun ne ovat minun mielestä hyvät, mietin jälleen kerran otsiksen leikkausta, sillä kaikki kuvat, joissa mulla on otsis, olen huomattavasti nuoremman näköinen.

    No jaa, paatos siihen. Sulle sopii ja tosi hyvin!! Ja yhdennäköisyyttä lahjaan on kyllä huomattavissa;)

    VastaaPoista
  23. Tuo malli sopii sulle kyllä oikein mainiosti. Enkä usko ollenkaan, että kukaan luulisi sua takaapäin mieheksi, niin naiselliselta näytät!

    VastaaPoista
  24. Hienot uudet hiukset.Eikä ollenkaan lyhyet.Ei sua ainakaan mieheksi luulla.Ellei sulla sitten oon peruukki päässä;)
    Väri on kyllä erittäin pirtsakka ja huomiota herättävä.Käy sulle tosi hyvin.
    Pirtsakkaa viikon jatkoa sulle=)

    VastaaPoista
  25. Kaunis oot! Mulle kävi toi sama kuukausi takaperin ja nyt on ollut sopeutumista, kun niitä hiuksia pitää jotenkin osata laittaa... ;) Onneksi menee vielä ihan pienen pienelle ponnarille, jos iskee bad hair day.

    VastaaPoista
  26. Oi ku makee pää! Sopii sulle tosi hyvin ja oikeastaan voisit olla tuon ankri böörtsin luoja:))

    VastaaPoista
  27. Siis rakastuin sun hiuksiin heti, kun ne näin!!! AIVAN UPEAT ja sopivat tosi hyvin sulle!
    Niin ja kiitos sanoistasi (vaikka en koekkaan olevani tyylikäs, saatikka viisas) ;D

    VastaaPoista
  28. Aivan ihana väri! Ja malli sopii siulle hyvin :)

    VastaaPoista
  29. Otsikkosi viittaa kaljuun, mutta sitähän tuo sinun kampauksesi ei ole. Upea väritykitys ja timmi leikkaus!

    VastaaPoista
  30. Makee!!<3 oot kaunis!:) Mä oon haaveillu etutukasta ja tämän kuvan jälkeen mä nyt ainakin haluun sen!!

    VastaaPoista
  31. Onpas hehkuva. Nyt meet ja luukutat youtubesta Sakari Kuosmasen Punatukkaiselle tytölleni! :)

    VastaaPoista
  32. Johanna: Jee, ollaan samiksii! :D

    Lorraine: Joo, keveni. Mut nyt kun mul on ollut se jo jonkun ajan niin huh että mene peilin edessä kauan aikaa. Enää en olekaan se 10 minsaa ja valmis.

    Pami: Kiitos! No en yhtään ihmettele kun oon itteki jonkun vuoden päästä taas kasvattamassa :D

    Enne: Kiitti! :)

    Mia: Mä oon itse kans sitä mieltä, että vanhemmat ihmiset (siis tarkoitan tosi vanhoja) :D ovat paljon nuorekkaamman näköiset lyhyessä tukassa.

    Hanni: Kiitos! :))

    JaanaKristiina: Kiitos paljon kehuista!:)

    Anna: No JUST sama juttu mulla! Ku nyt niitä tosiaan pitää osaa laittaa (mitä mä en osaa todellakaan). Mullakin mene miniponnarille, luojan kiitos!

    Anne-Mari: Voi kun olisinkin.. eiks ne oo aika varakkaita nykyään.. :P

    Marru: Höpöhöpö! Tottakai oot (me ollaan) :))

    Sirutuuli: Kiitos!

    Intianminttu: Muutoksen jälkeen jokunen aika oloni olikin kuin kaljulla :))

    Niina: No sitten Sun pitää saada se! Ja vielä ku se nuorentaa aika kivasti (ainakin haluun uskoa niin) :D

    Taikku: Heti meen! :P

    VastaaPoista
  33. Ihanat hiukset <3 Mä niin leikkaisin kans ton pituset, jos nämä ei olisi p******le kiharat!

    VastaaPoista
  34. Miia: Nyt on viikko takana ja jumalauta että mul mene hermot niitten kans. En vaan osaa laittaa! Mulla ei oo badhairday vaan VERYbadhairday. aarrhg :D

    VastaaPoista
  35. Tosi tyylikkäät uudet hiukset.:) Sopii sulle hyvin. Sun ei kannata kyllä miettiä että näyttäisit mieheltä edes takaapäin. Hyvät on! T:Reetta

    VastaaPoista
  36. Reetta: Niin, ne oli tyylikkäät tasan 3 ensimmäistä päivää. nyt kun joutuu itse laittamaan niin ei tuu mitään ja mul onkin edelleen tukka ponnarilla! :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...