7. elokuuta 2012

Köhä ja kummitukset












 Isäntä on ollut jo 5 päivää eteläreissussa ja mä olen rangaistukseksi  muuttanut tavaroiden paikkaa koko kämpässä.

Mutta nyt tulin kipeeks.

Yskäni on samalainen kuin sillä voimakkaasti virtsalle haisevalla pultsarilla, joka kerran metrossa istui mun viereen,  enkä mä uskaltanut vaihtaa paikkaa, vaan kärsin hiljaa koko matkan ja koitin huomaamattomasti hengittää käsilaukkuuni.


Onneks mä en haise pahalle, mutta tää yskä on inhottava.

Töissä pitää taas laittaa suusuoja, joka sitten vasta yskäkohtauksia aiheuttaakin.

Varsinkin kun katson peiliin.

Näytän nimittäin siltä saksalaiselta hullulta Hostel-leffasta (klik).

Tää on yks niistä vähäisistä kauhuleffoista, jota olen aikuisiässä katsonut.

Koska niitä katsottuja leffoja on niin vähän, olen onnistunut tallentamaan muistiini lähes jokaisen kohtauksen ja voin vapaasti aina tarpeen tulleen verrata näitä kohtauksia mun omaan elämään.
Esimerkiksi suihkussa tai  yöllä kun kävelen baarista kotiin ja siiderin olen-maan-mahtavin-vaikutus on jo ohi  jne jne.

Eilen yöllä heräsin, kun 3 nenää oli hengittänyt makkarista kaiken ilman (joo, mä oon taas pakottanut lapset mun viereen nukkumaan) , ja heti aloin vahvasti epäilemään jonkun kummituksen läsnäoloa.
Muistan pohtineeni ainakin puoli tuntia, että kannataisko mun laittaa eteisen valot päälle vai kutsuuko se väreilevä pieni lamppu, jossa pörrää yksinäinen kärpänen, meille entistä enemmän kummituksia.

24 kommenttia:

  1. Ei kenenkään kotona voi olla noin kaunista<3 Ja älä sinä huoli kummituksista,nehän viihtyy semmosissa epämääräsen näkösissä paikoissa niinkun just tollasissa hostelihommeleissa,ei ne tykkää kauniista paikoista ollenkaan:D
    Pikaista paranemista sulle ihana<3

    VastaaPoista
  2. Kummasti se rauhoittaa, kun valo on jossakin päällä...meinaan, kun on yksin kotona...tai pienten nenien kanssa...:)

    Ihana oikein, että olet järjästellyt huonekalut uuteen uskoon...saapahan rangaistuksensa isäntä.

    VastaaPoista
  3. Voi sua ja sun kummituksia...
    - Aina kun isäntä on poissa, niin meijän kellarissa (koti on kolme kerroksinen) on IHAN varmasti joku!!! :(
    Eli oon paraski hihittelee sun kummitusjutuille... ite käyn ulko-ovet useampaan kertaan varmistamassa, että varmasti ovat lukossa ;D

    VastaaPoista
  4. hahahahahaha tää on nii hyvä ku kuvat on nii eleganttisia ja kauniita ja sit ku rupee tekstii lukemaa ni puhutaa p*skalt haisevist pultsareista ym ym muuta :D ihan parasta <3

    VastaaPoista
  5. Aika paha rangaistus miehellesi ;-D
    Ens kerralla kaivat sieltä käsilaukusta hajuvesipullon ja rupeat sillä suihkimaan, kyllä pultsarit kaikkoaa.
    Kotikummitushan on kiva, hu huu!!!

    VastaaPoista
  6. Mä niin pystyn kuvittelemaan sut nenä käsilaukussa siinä pultsarin vieressä :DD
    Koitahan parantua, niin mielikuvituskin lakkaa vilistämästä ihan omilla teillään.....

    VastaaPoista
  7. Hauskoja vertauskuvia, oikein houkutteleva ajatus saada hoitoja tuolta hostel-ukolta. Hui! Siis ei! No ei siusta semmosta saa tekemälläkään :)
    Miekin pelkäsin kummituksia, kun likat oli pieniä. Aina, kun mies lähti johonkin, esim. koulutukseen Helsinkiin, pyysin likat viereen nukkumaan. Nyt ei enää pelota, mistä lie johtuu. Oonkohan mie jo liian vanha pelkäämään :)
    Mutta ihania kuvia teiltä, aivan mahtavia.

    VastaaPoista
  8. No luulis olevan isännän tyytyväinen uuteen järjestykseen! Näyttää ihan sairaan ihanalta!
    Ja myös uus tukka on tosi magee!! Munkin pitää mennä taas lyhentään tätä kuontalia..mut otsista en leikkaa! Vaik keskimäärin 4 vuoden välein senkin teen...:-/

    VastaaPoista
  9. Hyvä rangaistus ukolle :D Tuntuu muute että jotain flunssaa pukkaa täälläkin, ehkä sitä on liikkeellä. Paranemisia!

    VastaaPoista
  10. hahahha.. täälläkin mies palasi reissusta tyystin uuteen kotiin!! Ja ne lapsetkin oli pakotettuina kaksi yötä mun vieressä.. hehehe!

    VastaaPoista
  11. Voihan pultsari!:D
    Hyvä rangaistus!!

    VastaaPoista
  12. Hyvä muutos! Mitäs on poissa kotoa ;D

    I feel you tuon yskän kanssa ;( mutten pultsarin enkä kummituksen ;D

    Hui, se leffa oli kamala (nyt meni yöunet...)!

    Paranemisia ♥

    VastaaPoista
  13. no ei voi kehdata valittaa järjestyksestä ainakaan, niin ihanalta näyttää!
    Onpas pitänyt kysyä, kun kerran kommentoit johonkin mun muumi-disco laivakuva postaukseen että kehtaiskohan sitä mennä yksin discoileen, niin että menitkö? :)
    Koitahan parantua pikaiseen!

    VastaaPoista
  14. Sullon vaan virkayskä!

    Minä en suostuis täällä korvessa nukkumaan ilman hunksiseuraa. Joskus pimeässä vähän mielikuvitus laukkaa niin tulee mieleen että jos ne tän talon ekat asukkaat asustelee täällä vielä myös... huhuu...

    VastaaPoista
  15. Juu se on se Hulda sullakin kämpässäsi?? Meinaan kun itse muutin nykyiseen kotiini, aina oli siivouskaapin ovi auki ja tässä sentään vanha kunnon nepparisulkin lukko. Ristin sen siis Huldaksi pelostani huolimatta ja välillä jopa ääneen tokaisin et pysy siellä komerossasi, ei ole enää kurkkinut ja asutaan nyt yhteisymmärryksessä:)) Kivat mööbelivalssit olet suorittanut, sul on niin nättiä<3

    VastaaPoista
  16. Voi kun meitin Isäntäkin lähtis reissuun niin saisin ihan rauhassa pyörittää romuja pitkin kämppää - Kivalta näyttää teidän koti!!!!

    VastaaPoista
  17. Hyvin järjestelty, kyllä mäkin tekisin jotain radikaalia kostoksi jos isäntä lähtisi ILMAN minua ulkomaille :D

    VastaaPoista
  18. Ihania kuvia! Kipeenaä, voih ei, tää on nyt taas se vuodenaika kun ne hemskutin köhät kiusaa..Murr! paranemisia!

    VastaaPoista
  19. PÖÖ JA HERÄTYS SIELLÄ !!
    Vanhan torpan "hullu akka "huutelee vieraisiin pöytiin ja kehottaa käymään visiitillä blogissaan..siellä on jotain SINULLE ..

    VastaaPoista
  20. Kirsi: Kiitos! <3
    Tää pikainen paraneminen on kestänyt jo viikon.

    Irmastiina: Joo, kyllä se yleensä rauhoittaa. Onneks en oo kovin paljon yksin.. paukkuisi sähkölukemat :D

    Marru: Mä olen pelkänyt kerroskoteja niin kauan kuin muistan. Varsinkin kun on sellaiset avoporttaat. Varmasti joku pistää käden välistä ja ottaa jalasta kiinni :D

    Annika: Näin se mun kanssa yleensä menee.. Heti kun avan suun on illuusio mennyttä. Enkä tarkoita että olisin elegantti tai jotain.. harvemmin. Mut kummiski :D

    Rv.Kivitikka: Mul ei oo pokka olla ilkee edes pultsareille. Koko ajan odotan että ikä töisi lisää röyhkeyttä, niin pääsis monesti helpommalla. :))

    Pepi: ehe ehe :D Mä ainakin muistan ei ku haistan sen kohtauksen elävästi :D

    Sirutuuli: Kyl se voi ollaa, että iän myötä pelko katoa, koska mäkin pelkään HUOMATTAVASTI vähemmän mitä joskus aikaisemmin. Joskus mä olin ihan maaninen niiden pelkojeni kanssa :)

    Liisa: Mun pitäis kohta tehdä uusi postaus miten mä olen jo kerkenyt alkaa vihamaan tätä tukkaa. Ku en osaa laittaa. Ainoa hyvä juttu on terveemmät hiukset, muu on perseestä! :))

    Marjut: Joo, sitä ON liikkeellä. Ja kuulemma pitkäaikainen versio sellainen. :/

    Hanna-Riikka: Kiva-kiva! Onneks me ollaan niin normaaleja kaikki! Pakkohan se on olla normaali, eikö! :)

    Niina: Joo, on! Oisin rangaistanut enemmänkin ellen olisi tullut kipeeks :/

    Satu: NIIMPÄ! Ja parasta et olis kiva tuliainen! Muuten pistän sen huomenna seiniä poramaan! :D

    Taina: taisin olla selvin päin, joten arvaa vaan, meninkö! :D

    Hanne: Kuhan se virkayskä, joka on kestänyt jo viikon, ei tarttuisi virka-aikana mun asiakkaille.. :)

    Anne-Mari: Voi HULDA! Se kyl kuulostaa tosi suloiselta! En sit tiedä, näyttääks yhtä suloiselta :)

    Tanni: Niin, mut te käytte yhdessä reissussa! Mäkin menisin juuri tällä hetkellä sata kerta ennemmin mukaan kun jäisin kotiin remppamaan, kun ei sitten talven ollaa käyty missään kahestaan.. (en ainakaan muista)

    Jasmiina: Hyvä Sä!! :))

    Aino-Kaisa: Kiitos!! <3

    Sara: tuun het katsomaan!

    VastaaPoista
  21. Mielikuvitus saa aikaan vaikka mitä...mutta kivalta näyttää kotisi ja uskon että miehesikin on tyytyväinen järjestelyysi!
    Pikaista paranemista!<3

    VastaaPoista
  22. Kristi mä lovetan sun blogiasi,käyhän kurkkamassa:D

    VastaaPoista
  23. Toivottavasti miehesi tulee päiväsaikaan kotiin, ettei epäile tuleensa väärään asuntoon;)
    Tosi ihanalta näyttää!! Kuten aina:)

    Pikaista paranemista!!

    VastaaPoista
  24. Sirkka: Jos nyt totta puhutaan, niin se ei edes huomannut muutosta :D

    Kirsi: Jee <3

    Mia: Joo, ei ollut pelkoa, kun ei se edes huomannut ennen kun HUOMAUTTIN :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...