7. heinäkuuta 2012

Orpokoti


Nukuin tänä yönä melkein 12 tuntia. 
Uni-kaunistaa-teorian mukaan minun pitäisi olla nyt erittäin kaunis. Jee!!

Mut siis vaan 3 päivää uudessa paikassa ja mä oon ihan poikki.
Lähen aamulla, tulen joskus illalla 7-8lta, laitan ruokaa, valitan kaikille ketkä ovat kuuloetäisyydellä että kotimme on kuin sian karsina, ahmin ison lautasellisen  ja kaadun sohvalle tai sänkyyn.
Vitsi et on jännää elämää! 
Jos tää jatkuu pitkään, niin mun perhe hajoa - parisuhde kuivuu  ja lapset menee vapaaehtoisesti lastenkotiin.
 
 
Yks ilta tuijotin telkkarista espanjalaista kauhuleffaa Orpokoti. 
Yksin!
Mä en ikinä katso kauhuleffoja edes kaksin, ku mä oon niin herkkä sekoamaan, mutta silloin paistoi vielä aurinko ja mä olin väsynyt, joten mä jäin vaan katsomaan.
Ilta meni hyvin..yö meni hyvin.. mutta aamulla kun menin suihkuun, niin mun uuden suihkuverhon vanha-aikaset lapsienkelit alkoivat kummasti muistuttamaan niitä orpokodin kuolleita lapsia ja mun piti monta kerta vedästää verho sivuun, kun olin kuulevinaan jotain ääniä verhon takaa..
 Aarghh!!
 
 

Mun uuden työpaikan vieressä (n. 20 metriä) on pieni kirppis.
Sieltä mä olen ostanut yleensä vaatteita, mutta eilen kävin tauolla pyörähtämässä ja löysin homehtuneita pyykinpoikia, 10 senttiä kipale! Jess!

 
Mulla ei oo mitään hajua, mitä mä niillä teen, mutta rustiikkiset pyykinpojat ovat selvästikin muotia, koska kaikkihan niitä haluaa!
 
 
*Osallistukkaa arvontaan toiseks edellisessa postauksessa*



25 kommenttia:

  1. Minä en katso koskaan kauhuleffoja, muuten en uskaltaisi olla yksin ollenkaan missään...¨
    Hienot pyykkipojat! Minäkin sain mökille sellaiset kun jätin uudet pyykkipojat talveksi pyykkinarulle, ;D
    Tsemppiä töihin, alku se on aina kovin väsyttävää, mutta kyllä se siitä tasaantuu. :)

    VastaaPoista
  2. Mä oon kerran kattonut Orpokodin ja löytyy se meidän leffakokoelmastakin, mutta en halunnut katsoa sitä nyt kun se tuli telkkarista. Se loppu on niin ahdistava ja karmiva ja surullinen. Siitä tulee vaan paha mieli, ei mua sillai kauhistuta tollaset leffat mutta Orpokoti oli kyllä ahdistava.

    VastaaPoista
  3. Tuo selittääkin kaiken....mä oon olut AINA huono nukkuja...

    Minen suostu katsoon kauhuja missään olosuhteissa, luen kyllä sujuvasti kaikki Kingit ja Koonzit, ilmeisesti mulla on tarpeeksi hyvä mielikuvitus muutenkin :)
    Ja sitäpaitsi, maailmassa o jo muutenkin niin paljon niin rumia ja pahoja asioita että ei mun niitä enää tarvi telkkarista katsoa....säilyy nämä vähätkin unet...

    Koitas nyt pitää family kasassa :D

    VastaaPoista
  4. Eipä tule katsottua mitään kauhuleffoja...muutenkin olen huono uninen...:)

    Tottahan sinullakin pitää olla vanhoja pyykkipoikia...:))

    VastaaPoista
  5. On tuo kyllä rankkaa tuo sun työpäiväs, pituus nimittäin ja kotityöt päälle...voimia!

    VastaaPoista
  6. Jos yhtään piristää, puhuin esikoisen kanssa tänään puhelimessa. Sanoin, että kun he pääsevät tekemään kaikkea kivaa ja äiti vaan joutuu tekemään töitä, oli vastaus, että sä saat siitä rahaa sitte ja kujeilevasti jatku, jotka annat sitte mulle uusiin leluihin... Nii, siis vaikka on rankkaa, sä saat rahaa ja voit taas sisustaa lisää. ;P

    VastaaPoista
  7. Siis aina olen ollut sitä mieltä että hommeiset pyykkipojat kunniaan...Orpokoti minulla tallennuksessa, huomenissa jos päivänvalolla kattos :)

    VastaaPoista
  8. Kauhuleffat on kamalia!! En katso kuin vahingossa!

    Riittääkö jos pyykkipojat vaan haisee homeelle? Mulla olis tuolla autotallissa täys letka isännän vanhan kodin pystyyn määnneestä varastomökistä pelastettuja pyykkipoikia...

    Tuolla ne siis oottaa että uitan ne jossain tentussa ja tuunaan niistä jotain ulos :)

    VastaaPoista
  9. No kyl sul sit tosiaan pitkiks noi työpäivät tulee, tosiaan kaik muu sit kyl jää ku on iha poikki ku kotti pääsee..Kyl noit työvuoroi kannattais jotenkki järkeistää, et jää muutakki aikka laste ja miehen kans ♥
    Mun ei kannat katto mittä kauhuleffoi, ku sit en nuku ollenkka yöl ku vaan fundeeraan sitä elokuvaa..Välil kyl sit tulee kummiski katottuu ja sit valvon melkke koko yön tai sit käy niin ku sul et olen varuillani koko aja hah..
    Muutama vuoas sit ku kattosin sen Ring vai mite se ny kirjotetaankki, ni siin yhres kohtaukses kuollu tyttö tulee ulos telkkarist ja se oli kyl torel airost tehty..No yöl en sit uskaltanukka nukku yksi ja onneks ei ollu telkkaria makkaris hah..

    VastaaPoista
  10. Minttu: Heiiii.. älä yritä! Noi mun pyykinpojat on varmasti vuodelta 70!! Ei oo viimekesäisiä!! Ei voi olla!! :DDD

    Susku: Se taisikin olla vähän niinku psyhhologinen kauhudraama.. eli se on vielä pahempi kuin peruskauhu, oletan..

    Pepi: Joo, pidetään! Ja ei kauhua enää! :D

    Irmastiina: Voitaisi perustaa vanhojen pyykinpoikien kerho!! :))

    Kiitos Sesse! <3

    Kati: Viel kun jaksais sisustaa :D
    Jaksais edes siivota! No, onneks on sunnuntai! Ihana!! :)

    Lovviisa: Ei muuta ku mukavia leffahetkiä :D

    Eskurin emäntä: Tottakai riittää! :D Kerro sit mullekin, mitä Sä niistä tuunasit.. mulla on kaikki luovuus kadonnut. :)

    Johanna: Kyllä mä uskon että se rauhoittuu, ja saa jotain järkeä järkeä siihen työpäivään.
    Hyi Ringi!! Mulla on makkarissakin telkkari..Mä oon nähnyt siitä leffasta kuvan ja sekin on jo tarpeeks paha! :D

    VastaaPoista
  11. Jotenkin kauhuleffat kiehtovat, mutta niiden katsomisen jälkeen on ihan friikkiolo. Pari vuodessa riittää.

    Noi pyykkipojat on erihienoja!!!

    VastaaPoista
  12. Mä oon ennen tykänny kauhuleffoista. Nykyään jos joudun niitä kattomaan, niin istuskelen tyynyn "takana" ja kattelen salaa kattolistoja, kun tulee jännä paikka;) Yö menee sitten tosi levottomasti.

    Pyykkipojat on muuten tosi hienoja, kyllä sä niille vielä käyttöä löydät :)

    VastaaPoista
  13. Minä en oo kattonu kauhuleffoja sitten nuoruusvuosien jälkeen...
    jotenkin pelkään, että ne tulee sitten mun uniin :-((

    Pyykkipojat on ihanan kuluneita<3


    Mukavaa alkavaa viikkoa<3

    VastaaPoista
  14. Hanni: Joo..voi sitä sanoa friikkioloksikin.. on se ihan friikkia kun pelkää kummituksia, mörköjä ja näkymättömiä murhamiehiä sen jälkeen :))

    Mia: Haha.. tuttu tunne se tyynyn takaa muualle kurkkiminen :DD

    Arja: Hyvä ettet katso, sillä kyllä ne tulee uniin! Hyi!
    Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
  15. mä katsoin sen orpokotielokuvan ja mutta mä en nukkunut yöllä :D mä en voi sietää kauhuelokuvia, mun päässä näkyi vain kuva siitä pojasta jolla oli se säkki päässä ja että se näytti ihan linnunpelättimeltä!!! :D

    VastaaPoista
  16. Mulla on tuo elokuva itsellä kun satun olemaan niin hullu, että keräilen noita kauhuleffoja. On se aika häiriintyny elokuva, pitää myöntää. En ihmettele, jos suihkuverhotkin rupee elämään omaa elämäänsä ;)

    VastaaPoista
  17. En halua edes ajatella kauhuleffoja, mutta nyt, kirjoituksesi luettuani, jouduin ajattelemaan, joten tuskin nukun ensi yönä. Että kiitos vaan.. ;)

    Ihan oikea kiitos tästä blogistasi, se on täysin nimensä veroinen. Niin kaunista kaikki. Nimeen pitäisi vaan lisätä vielä hauskaa, sillä sitäkin se on. :)

    VastaaPoista
  18. Ilmankos oon tän näkönen, aina kukonlaulun aikaa hereillä!!!

    No huhuh... kauhut sivuun ja romanttisia elokuvia kattomaan :D

    VastaaPoista
  19. Hyi jyi kauhuelokuvat!! En kato niitä koskaan!:D
    12 tuntia unta..*haaveilen* onneks loma on ihan nurkan takana!

    VastaaPoista
  20. Voi tsiisus tuo kuulostaa ihan mun normi arjelta se vaan että mä yleensä en jaksa ees motkottaa vaan huokailen syvään ja merkittävästi jota kukaan ei kuitenkaa laita merkille, ei edes hiirenkorvalle. Ja jos homeiset pyykkipojat on nyt in ja niit kaikki haluaa, mull ois pilvin pimein.... hahaa olen siis kerrankin jotensakkin aikaani eellä... enkä aina jälkijunassa. =)

    VastaaPoista
  21. Joo ja siis mä rakastan kauhuelokuvia ahmin niitä urakalla silloin kun en nukahda töllön ääreen.... Sit kyllä nään viikon mörköjä joka paikassa. =)

    VastaaPoista
  22. Tässä on syy, miksen katso kauhuleffoja.

    Ekaa kertaa täällä, ja ajattelin jättää puumerkin! Loistava blogi, huvittavia juttuja... :D

    VastaaPoista
  23. Mulle käy juuri noin, jos satun kattelemaan jotakin liian jännittävää - ja yksin. Kuvittelen, että kyllä tää tästä, ja eihän mua tätä katsoessa edes jännitä, ja sitten kuljen monta päivää ihan vainoharhaisena ja säikyn kaikkea. Kattelin tuon orpokodin joskus sata vuotta sitten, ja tosiaan, nuo sun suihkuverhon enkelit kyllä pahasti muistuttaa sitä leffaa - sun on nyt ehkä hävitettävä koko verho ja ostettava mummolaruusuinen tilalle :D

    Mäkin löysin ehkä reipas vuosi sitten kirpparilta säkillisen noita muodikkaita vanhoja pyykkipoikia hintaan 0,50 e / pussi. Olin ihan intoa täynnä, ja se pussi odottelee edelleen, että muodikkaat pyykkipojat löytäisivät muodikkaan paikkansa meiltä. Hei ihmiset, näyttäkäähän nyt niitä hyviä ideoita näiden käytölle, niin saan mäkin hienot pyykkipoikani esille. :)

    VastaaPoista
  24. Kysynpä tätä kautta, kun tuonne sun toiseen blogiin ei pääse kommentoimaan.
    Mä olen nyt kohta tunnin yrittäny tehä itelle tuollasta listaa.... ja se ei vaan onnistu. Sain listan, mutta sitten siinä näkyy vaan webbiosotteet, ei kuvia saatikka niin että ne päivittyis julkaisuajankohdan mukaan.

    Auta naista mäessä;) Miten toi tehdään???

    VastaaPoista
  25. Jasmiina: HYI, oliks pakko muistuttaa :DD

    Marika: Haha.. ja mä kun oon itsekin jo lievästi häiriintunyt :D

    Lasionkiruilija: Sorge! :D
    Kiitos kauniista sanoista :)

    Marru: Romanttisetki kauhistuttavat mua.. sit aina leffan jälkeen tule sellainen tunne, että miksei mulla ole yhtä kiva elämä ku nuilla siellä :D

    Niina: Mulle maistuisi todennäköisesti joka yö ainakin se 12 unen setti. Nukkuminen on ihana! :D

    Mirstaakkeli: Uskon kyllä, että se onkin Sun normi arkea.. en vaan ymmärrä miten jaksat ku Sulla on kaiken lisäksi vielä niin pitkä työmatka. Mä oo alle tunnissa perillä.

    Liisa: Kiitos :)

    Eena: :DD Joo, nyt kyllä kelpaisi muutama hyvä idea. Mulla olis itsellakin yksi vaivainen idea, mutta sekin on keskeneräinen eli en ole ajattellut asiaa loppuun asti :D

    Kävin vastaamassa , Mia.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...