19. heinäkuuta 2012

Siemensatoa


Kuten huomaatte, olen maalannut parvekkeen puulattian mustaksi.
Taas kerran mulla ei ollut yhtään kumihanskaa kotona.
Ja uskokaa pois - lasten vaaleanpunaiset villahanskat eivät suojaa käsiä puuöljyltä!
Meinas iskee paniikki kun katselin käsiäni - aivan kun mulla ois ollut joku parantumaton ihotauti, lepra tai jotain joka tarttuu pelkästä katselemisesta.
Miten mä voin mennä töihin tälläisillä käpälöillä!?
Kokeilin viimeisessä hädässä hankata PataPata-lapuilla.
Lepra lähti ja ihosta tuli silkinpehmeä!
Suosittelen PataPata-manikyyriä lämpimästi kaikille!
Vaikkei oliskaan lepraa!


Mutta nyt minulla on kunnia esittää teille siemenpussin satoa!
En voi tätä oikein itsekään todeksi uskoa, miten pikkuisista siemenistä kasvoi kun kasvoikin ihka oikeat kukat!!



Nämä keltaiset kukat on meidän 10vee neidin siemenpussista.

Mää oon niin ylpee meistä!


Huomenna hyppään töitten jälkeen laivaan ja purjehdan Eestiin ystävän kolmekymppisiä viettämään.  
 Tulossa melko kostea viikonloppu... 

...mikäli sataa vettä.. 
daa.. mitä te oikein ajattelitte!?

22 kommenttia:

  1. Ai sielläkin ennustettu kosteaa keliä;)

    Hienot on istutukset! Miun tillit sun muut näyttää kans ihan hyvältä, sallaatti ei tykännyt kaatosateesta ja rakeista =(

    VastaaPoista
  2. mulla on vähän samaa vikaa, kun innostun maalailemaan tms. Pakko ryhtyä heti hommiin, oli sitten hanskoja tai ei... minkäs sille voi että on hätäinen luonne!!

    VastaaPoista
  3. Sähän oot vanha viherpeukalo!

    No just sitä vesisadetta!!! Mitäs ite aattelit ;D Oikein hauskaa ja kosteaa syntymäpäivää teille juhlijoille!

    VastaaPoista
  4. Ahaa, pitääköhän mun perua mun jalkahoitoaika enskuulta ja hangata varpaat vaan patapadalla ?! Tulis halvemmaksikin ja kaikkea :)

    Mukavaa viikonloppureissua!

    VastaaPoista
  5. Wau - hienoa satoa.. ruiskukkaa, samettikukkaa.. mulla sama vika - hanskat aina hukassa jne..kun maalailen - noloo olla duunissa kädet ties minkä värisinä.. Mukavaa aikaa teille!!

    VastaaPoista
  6. Kiva patapata idea.Heti kokeiluun.

    Onnittelut viherpeukaloille.Kannattaa ola ylpeä.

    Mukavaa viikonloppua.Aurinkoista sellaista.

    VastaaPoista
  7. Oho, mikä viherpeukalo!!!
    Sit sitä suolasta syötävää jos oikein paljon sataa vettä :)

    VastaaPoista
  8. Tuo musta on aikas magee lattia väri! Niin usein kaikki on vaan ruskeaa puuöljyä.
    Ja hihittelin kyllä tuolle edellisen postauksen porausvideollekin. I-Ha-naa, että jollain muullakin ongelmia porauksessa. täällä ei meinaa onnistua ei sit millään koneella, ei reiät, ei ruuvit. Mukavia synntäreitä!

    VastaaPoista
  9. Patapatapedikyyri! SEN mä kyllä kokeilen ☺
    Manikyyriin menee edelleen oliiviöljysuolaseos...

    Vai että kosteeta luvassa ☺
    No, eipähän o aikakaan kuivat pirskeet!

    VastaaPoista
  10. Makee musta parvekelattia. Meilläkin on sellainen, ostettiin tosin valmiiksi mustaksi käsiteltyä lautaa. Se on kai aika trendikäs nyt. Mut meitsi diggaa!
    Ihana parveke teillä muutenkin :)

    VastaaPoista
  11. Oi miten ihanalle näyttää! Kumpa saisi itsekin aikaiseksi tehdä omalle parvekkeelle jotain..!

    VastaaPoista
  12. PataPataa kannattaa aina pitää keittiön kaapissa varuilta :-)

    Siemenestä lähtee yleensä aina uusi elämä :-))

    VastaaPoista
  13. Herranjestas, pata-pataa!!! Onks sulla edes ihoa enää käpälissä, hui?

    Sulla on parempia siemeniä kuin mulla, ihan onnettomia on mun pikkiriikkiset alut ja kesä on kohta ohi.

    Ota sadetakki mukaan, ettet kastu. ;D

    VastaaPoista
  14. Wuhuu! Mullakin tänä vuonna yhtäkkiä nousi kukkapenkistä kukat, mitkä oon istuttanu 2 vuotta sitten :D

    VastaaPoista
  15. Auringon kuivattamaa vikonloppua kosteuden sekaan=)
    Hieno parveke.Patapataa pitää aina olla varastossa.

    VastaaPoista
  16. Aikamoinen viherpeukalo oot,se on muuten PALJON vaikeempaa saada siemenistä kasvamaan kukkia kuin joku hitsin reikä seinään,miehelle vaan tiedoksi;)
    Silkinpehmein kätösin kohti kosteaa viikonloppua,hauskaa sellaista!

    VastaaPoista
  17. Onneksi olkoon kukista ja toivottavasti oli hauska reissu eikä pää kovin kipeä sen jälkeen :)

    VastaaPoista
  18. no nythän sä voit kutsua itseäsi ihan ammatti kasvattajaksi ;) mukavan kosteaa viikonloppua, vähän sateita se tännekin lupasi ;P

    VastaaPoista
  19. Kylläpäs ryhditti tuo musta väri parveketta! Ja tosi viherpeukaloita olette molemmat, ei se omena kauaksi puusta putoa!
    Hauskoja juhlia! -toivottavasti ei sada ;-D -

    VastaaPoista
  20. Laitatko mulle osoitteesi uudestaan - edellinen postisi ei ole saapunut perille!

    VastaaPoista
  21. Juu, heh, ihan sitä minäkin ajattelin, että kosteat juhlat johtuu tietenkin siitä että on Suomen suvi, ja vettä vihmoo! ;)

    Ja kuule; amatöörit ne hanskoja käyttää (kuten myös mittanauhaa yms)! Tehdään ensin - ajatellaan vasta sitten!

    Halaus!
    -Pia-

    VastaaPoista
  22. Hanne: Mua oikein harmitti kun kävin äidillä ja ihan kaikki sen kukat olivat sateen raiskamia.

    Sari: Vielä pahempi on hiusvärin kanssa.. siis sen punaisen.. :D

    Marru: Joo, mä tiedän et mä oon vanha.. yhyy :D

    Marika: No ainakin kannattaa kokeilla! :D

    Tanni: Kiitti, mukava oli :)

    JaanaElina: Jes, hyvä juttu! Joku vois viellä lähettää sen niskipirkalle, tiedä vaikka tupsahtaisi palkinto :D

    Johanna: Voi miten olikin suolaista syötävää! Taas tuli ainakin kilo lisää :D

    Peppi: Mulla oli valita joko harmaa tai musta, mut kyllä sen mustaa olla pitää! :)

    Pepi: Kuulostaa niin hyvälle se patapatapedikyyri. Voiskohan sen laittaa mun hinnastoon.. :D

    Susku: On se makee :P

    Anski: Ei ollut mullakaan helppo tehdä aloitetta. Se on se kesä (tai muka-kesä)

    Pami: No periaatteessa joo, lähtee.. :D

    Minna: No mun oli ilmeisesti niin paljon kuollutta ihoa käsissä, että eipä muuten näkyny verinahkaa :D

    Miia: Wuhuu! Selvästi Juhlanaihetta! :))

    Pitsienkeli: Näin se suurinpiirtein menkikin, kuten toivotit :)

    Kirsi: Niin varmasti muuten on! Haa! :D

    Sari: Oli se kipee.. :D

    Jasmiina: Sinä se ammattikasvattaja oot. Olen salaa sitä mieltä, että toi mun sato oli vahingo :D

    Rv.Kivitikka: Tytön kukat on paljon paremmassa kunnossa. Ehkä johtuu siitä että hän laittoi siemenen kerrallaan, mä kaatoin koko pussin multaan :D

    VM-Laitettu :)

    Pia: Toi on hyvä motto!! <3

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...