28. marraskuuta 2011

Maallinen viikonloppu


Viikonloppu meni oikein hujauksessa.
Kirpparilla pyöriten ja shopaten muuten vaan.
Pah, kuinka maallista!

Adventin kunniaksi käytiin syömässä kiinalaisessa ravintolassa. 
Ooks kukaan maistanut punaista kiinalaista viiniä?
Ruoka oli hik hyvää kanssa!!

 Ja se sää!! Kuinka paljon mä tykkän!
Ihana on tuijottaa satepisaroita ikkunalla, kun katulamput tekee niistä timantteja..
Oo, ne saa näköjään lyyrisen minän herämään..

Ja tämä ei ole mikään kapina, vaan ihan aikuismaisesti perusteltu juttu, miksen pidä lumesta.
Koska mä saan pakkassäällä ihottuman!
Koko vartalo täynnä punaisia kutiavia läiskiä ja ihan kun tästä ei olis jo tarpeeksi- noita ilmestyy myös naamaan!

***

Löysin kirpparilta Riviera Maisonin pikkukannun. 3.-



Mä olin varma, että se on tarkoitettu kahvimaidolle tai kermalle.
Kotona katsoin sanakirjasta, niin se tarkoittaa jotain helkkarin etikkaa!
Mitä mä etikalla?!
Tiedän, että äitini käyttää sitä kun tekee säilykkeitä, mutta en minä mitään säilykkeitä osaa tehdä!
Mietiskelin, että jos piirtäis tohon M-kirjaimen, että tulis sana Maceto, niin sehän kuulostaa enemmän maidolta..

ONNEKSI kävin sanakirjasta tarkastamassa!!
Maceto nimittäin on esperanto kielellä viidakkoveitsi..

Parilla eurolla pellavapussi.
Eikä tää todellakaan oo mikään joulukassi!
Koska mähän lupasin, etten osta enempää joulukamaa ja tottakai pidän sanani!!
Itseasiassa mä ostinkin tän just sen takia, ku siinä on niin hyvä kuljettaa kesällä torilta ostamia vihanneksia!


Eurolla sain vessaan korit, joita olenkin jo pitkään halunut!
Nyt mulla on taas miettimisen aihetta..
Mihin mä laitan pyyhkeet roikkumaan?
Minusta ainoa järkevä vaihtoehto on isompi naulakko..



Hemtexista ostin keittiöpyyhkeitä ja ompelin niistä tyynynpäälliset (käsiin).


Eilen kerroin isännälle, että olispa kiva saada joululahjaksi ompelukone...
Hän siihen, että no.. oletko varma, että sille tulee olemaan käyttöä..?
Siis täh!! Yhtähyvin voisi kysyä minulta, että oletko varma, että tykkäät sisustamisesta?

Tosin mä haluaisin käsiin pyöritettävän konen, mutta sellaista ei kuulemma saa ku antiikkiliikkeistä!!
Mitä ihmettä!
Ei mua huvittaa surauttaa sillä sähköisellä mun sormia kankaseen kiinni!!

 Joku olis voinut tietenkin silittää tuon pellavaliinankin..

Harmaa lammastalja on kirpparilta. 



Valkoisen leininkkin Hanne oli tehnyt vanhasta kirjasta upean joulukuusen!
Tottakai se oli hetipakko kokeilla itsekin!
Ilman ohjeita.

Tässä minun omilla pikkuaivoillani tekemä kirjakuusi:


Pitkään pohdiskelin, että mikäs tässä mättää..
Meinasin jo leikata saksilla kapeammaksi, mutta sitten todesin, että liian iso urakka, joten suutuin ja heitin koko kuusen siivouskomeroon.

Onneksi ihana Hanne laittoi seuraavassa postauksessa OHJEET.
Joita jopa minäkin ymmärsin.


25 kommenttia:

  1. Mulla tulee sääriin ihottumaa kovista pakkasista :S mutta silti en lunta vihaa<3

    Mulla onkin tänään vapaa ja päätin että kokeilen myös tota kirjakuusta! :) ps. kivoja ostoksia!

    VastaaPoista
  2. Naurattaa, aina vaan sun sepittelyt:D
    Voi, voi noita kirpparilöytöjä!! Silti aina ihmettelen kuka jaksaa luopua noista tavaroista??Ilmankos omat kaapit on niin t.ä.y.n.n.ä tavaraa et saa olla sateenvarjo päänyllä ku kaappeja avaa! Eli harvoin raaskin jostain luopua...
    Kiva kuusi idea...pitäisköhän....?

    VastaaPoista
  3. Heips, mukavahan tuo tuollainen viikonloppu ja ihania löytöjä olet taas tehnyt.. mulla kun meni taas töissä aika niin ei kirpullekkaan päässyt.. mulla sama haave uudesta ompelukoneesta..

    VastaaPoista
  4. HYviä löytöjä! Söpö kassi :)
    mieki kävin eilen kirpparilla tarkotuksena löytää poikien vessaan uus naulakko, mutta kaikkea muuta kyllä tarttu mukaan mutta ei sitä naulakkoa, pitää vissiin oikeaan kauppaan suunnata.

    VastaaPoista
  5. Ilmeisen mukava viikonloppu siis takana;kivoja ostoksia!
    Ja sun kirjakuusi on myös hieno!Niitä onkin ilo taitella :)

    VastaaPoista
  6. Jasmiina: vihamaan on liian rajua, mutta en vaan tykkää. Ihanaa vapaa päivää! Voin kuvitella kuin hieno Sun kuusesta tulee!! :)

    Anne-Mari: Mä itsekin luovun tavaroista heti kun alkaa kyllästyttämään. Ensinnäkin mulla ei ole kovin paljon kaappitilaa. :) joten se on vähän niinku pakko.

    Tanni: mul ei oo ikinä ollut ompelukonetta. Viimeks teininä ommellut sillä käsilläpyöritettävällä :D

    Riikka: Mä olen vaan kerran elämässä löytänyt jotain jota todella olen etsinyt, ja se oli torson jalka. :))

    Marika: joo, ekat 5 minsaa on iloa, sit alkaa tuskaa, ku en millään raaski istua paikoillaan.. Ja se taittelu sitten kesti ja kesti... :))

    VastaaPoista
  7. Hauska oot=)
    Niin, siis kyllä mullakin ihan ekana tosta suloisesta kassista tuli kesäiset vihannekset naatteineen ja päivineen mieleeni ;)

    VastaaPoista
  8. Onnenkyynel: Eikö!! Hyvä, että löytyy ihmisia, jotka ajattele aivan samalla tavalla! :D

    VastaaPoista
  9. Sä olet kyllä ihanien selitysten kuningatar :D

    Mä en edes saa lumesta näppylöitä enkä muutakaan, mutta en vaan odota sitä. Sitten kun se tulee, niin ok, jos se ON lunta, eikä loskaa, etsitään taas kellarista sopivia tamineita.

    Mutta.....oli kiva laiskotella kotona eilisen vesisateen verran -ja mun ikkunatkin puhdistui. Riittävästi!

    VastaaPoista
  10. Tori.fi on täynnä vanhoja poljettavia ompelukoneita.
    Hintahaarukka on 20-200€, löytyy myös ihan toimivia yksilöitä.
    Sanohan vaan ukolles, että alkaa sieltä katella että mistä haluaa sun joululahjas noutaa =)

    VastaaPoista
  11. Hienon kuusen teit! Vau mikä tähti, tuollaista just tarkoitin.
    Vai että lumesta näppylöitä ja minä kun rakastan lunta ja valkoista luontoa.
    Mukavaa adventin aikaa!

    VastaaPoista
  12. Mitä, mitä! Talvi on parasta...kesän jälkeen ;D

    Jos et muuten tykkää etikkakannusta, voit lähettää sen minulle ;D Ai niin, etikkaa voi käyttää myös puhdistusaineena (Ainakin Hyvästit sotkulle-tädit käyttävät harva se kerta siinä ohjelmassa sitä ja ilmeisesti on sitten hyväkin)

    Mahtislöytöjä olet taas suorittanut ja kuusi on hiano!!!

    Maanantaita!!

    VastaaPoista
  13. Aivan ihania löytöjä! Ja upea kuusi!

    VastaaPoista
  14. Täällä satoi eilen kymmenisen senttiä lunta,IHANAA<3 Makeet löydöt olet tehnyt,enkelityynyidiksen joutuu väkisinkin kopsaamaan...Kirjakuusen tein minäkin,nyt suunnitelmissa tehdä kolme eri kokoista,kivan näköisiä ovat..Ehdottomasti on sun saatava se ompelukone,uskoisin tuotosten olevan meille lukijoillekin viihdyttävää materiaalia=D

    VastaaPoista
  15. Heheheh noit sun juttujasi:D. Tuo kuusi onkin kokeilun arvoinen, vanhoja kirjoja kun löytyy. Juu, en voi suositella sormen läpi ompelua. Tuli kokeiltua (vahingossa) kynnen läpi ja neula katkesi sormen sisään. Se piti leikata ulos. 2 synnytystä takana ja tuo SATTUI!

    VastaaPoista
  16. Voi siuta taas :)
    Hyvät naurut taas sain :)
    Oli kyllä nuo siun löydötkin kivoja.

    VastaaPoista
  17. Pepi: Mä taas rakastan myös loskaa!! :D

    Hopeless: Kiitti vinkista!!!

    Hanne: Älä edes kuvittele, että se on mun tekemä :))
    Sinellista ostin. Maskoi jotain päälle euron :P
    Minäkin rakastan valkoista- sisätiloissa! :)

    Satu: No en tiedä haluanko sitä haisemaan tonne kannuun :)

    Kiitti Anne!

    Kirsi: Joo, ja ajattele, että nuo maksoi alle 4 euroa kappalelta. Sitten oli sama sarjaa tyynyjäkin myynnissä, mutta hinta oli muistaakseni lähemmäs 20 euroa kappale.. Että siitä vaan ostamaan, jos on rahalle vihainen :D

    Vintage-sunflower: Hui KAMALAA!! Se on mun pahin painajainen. Jopa ajattelu tekee niin pahaa!! :O

    Sirutuuli: Nauru onkin terveellista! :P

    VastaaPoista
  18. Mä oon niin kade noista kirppareista, aina sulla on ihania löytöjä! (mutta mutta, ehkä kohta minäkin pyörin samoilla kirppiksillä... :D)
    Mulla tulee pakkasella naamaan ihme kuivia läiskiä, mutta silti otan tän lumisen maan mieluummin kuin vesisateen - siksikin että koiraa ei tartte aina lenkin jälkeen pestä!

    VastaaPoista
  19. Tää sun blogi on ihana! :) Tulin vaan sanoon, että putosin ihan totaalisesti tuolle viidakkoveitsi-jutulle.. Toki ihan hyvä, jos tarvii viidakkoveitselle hyvän ja kauniin säilytyspaikan...

    VastaaPoista
  20. Oi voi... mä HALUUN lunta!!! Oon ihan hajalla, kun sitä ei oo ja kateellinen niille, jotka sitä on jo saanut :/
    Tota kirjakuusta pitää kyllä vielä kokeilla (en vaan tiedä minkä kirjan raaskin taitella)?!

    VastaaPoista
  21. Hitsi, miten paljon ihanuuksia olet bongaillu! Ja kuusestasi tuli mahtava!

    VastaaPoista
  22. Sinulla on kyllä aina niin hauskoja postauksia:-))

    Oikein mukavaa alkanutta viikkoa♥

    VastaaPoista
  23. Olipas taas mieltäpiristävä postaus :)

    Missä ihmeessä tuollaisia löytöjä on?!? En ole koko "kirppiselämässäni" nähnyt täällä myytävän RM:n tavaraa kirppiksellä (tai sitten joku ehtii ensin), saatikka mitää muutakaan arvokasta. Ehkä joku päivä löydän sen Muumipeikkounelmoi kupin parilla eurolla ;)

    Sen verran minä odottelen lunta, että tulisi valkoista. Palelen talvella (ja kesällä) tosi paljon, vaikka olisin pukeutunut kuin eskimo :/

    VastaaPoista
  24. Johanna: oo, kivakiva!! Sit tapellaan samoista tavaroista! :D

    Marionella: Vielä pitäis hankkia sellainen.. hmm.. mistäköhän niitä saisi.. :P

    Marru: Kirppareilla on niitä puolilmateeks. Käy hakee sieltä joku hirveän tylsä kirja.. :P

    Kiitos Pia ja Arja!! <3

    Mia: Ehkä Sä et käy tarpeeksi usein.. nimittäin mä käyn monta kertaa viikossa. Ja en todellakaan aina tee löytöjä.
    Heh.. tuo muumipeikko taitaa huutiksessa maksaakin aika montaa satasta :P

    VastaaPoista
  25. Mullon täysin samanlaiset korit vessassa. Oikein hyvät! :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...