22. marraskuuta 2011

Korventtikynttilät


Vapaan päivän kunniaksi ajattelin matkustaa Helsingin Tuomarinkylään, ensivierailulle  Country White sisustuskauppaan.
Reittiopas heitti mut bussista pihalle keskelle ei mitään.
Onneksi minulla on puhelimessa sovellus, joka kertoo missä ollaan ja minne pitäis suurin piirtein mennä..
Lähin sitten kävelemään ja yhtäkkiä olinkin keskellä isoja talleja, hevosia ja vapaana juoksentelevia koiria..
Olin siinä aika hoomoilasena, kun seisoin keskellä soratietä ja hevosia käveli tasaista tahtia mun ohi joka suunnasta.
 Enkä halunut millään rikkoa tätä epätodellisen satumaista hetkeä kysymällä hevosten taluttajilta tietä!!
Ku se on ensinnäkin jotenkin hirveän hävettävä myöntää, että on tullut keskelle tätä seesteistä maalaisidylliä vaan haaliakseen sisustustavaroita..

Mutta pakkohan se sitten oli, kun tila oli valtavan kokoinen ja mulla alkoi varpaista lähteä tunto.


Mä: "Anteeksi, missä on C-talo?"
Hevostyttö: "Mitä siinä pitäis olla?"
Mä: "Yks kauppa."   
En todellakaan aio sanoa ääneen mikä kauppa!!
Hevostyttö: "Mikä kauppa?"
Aargh!!
Mä: "mmmno se ss-sustuskauppa."


 Country White oli sitten kerrassaan ihana!!
Monta huonetta lattiasta kattoon asti täynnä IHAN KAIKKEA, mitä yks Sisustaja voi ikinä halutakaan!!
Sinne tulen matkustamaan varmasti uudelleen!!



Mukaan  lähtivät keitiönpyyhkeet ja sinkkisydämmet, joilla sitten tuunasin näitä typeriä  pyykkikoreja, jossa me säilytetään niitä olevinaan rakkaimpia pehmoleluja (joiden olemassaoloa kukaan ei kuitenkaan edes muista).





Marjori, jos luet tän, niin voisitko tulkata? <3

Ja pieni annos GG-tä.


Siis kuinka herttainen voi yks kulho olla!!?? 


***

 Minä en ole ennen blogimaailmaa tiennytkään, että  "pitää" polttaa adventtikynttilöitä.
Ja luonnollisesti, kun kuulen jostain uudesta jutusta, mä kapinoin sitä vastaan vähintään puoli vuotta .

Eilen kun kävin hierojalla, keksittiin vahingossa uusi tapaa juhlia adventtia.
Korvakynttilät!
 Aivan loistava!

bestblogposts.com

Kun kynttilä pistetään palamaan,kuulemma liekin värähtely aiheuttaa tärinää korvassa joka toimii ikään kuin hierontana. 
Lopputuloksena korvan verenkierto vilkastuu!

Siis ou mai gaad!!
Mun korvien verenkierto taitaa olla aika olematon, kun niitä ei oo kukaan koskaan sisäpuolelta hieronu!
Puhumattakaan, että joku olisi polttanut niissä kynttilöitä!
Kerran nuoruudessa yks kaveri työnsi palaavan tupakan korvaani, mutta se oli vahinko.

No..nyt olisi hyvää syy alkaa pitämään korvista huolta!
Adventti siis!

 En tosiaan ole vielä ihan loppuun asti tätä miettinyt.
Esimerkiksi sitä, miten saan viimeisenä adventtipäivänä työnnettyä korvaani 4 kokonaista kynttilää.


Ps. Uudet/vanhat  lukijat, jotka vielä eivät ole huomannut osallistua arvontaan, niin vielä kerkee!!

36 kommenttia:

  1. No oliko se ihana kauppa siellä hevosten keskellä, vai jossain ihan muualla???
    Ja toiseksi jäin miettimään, että miten voi työntää "vahingossa" tupakan toisen korvaan???
    Ei mulla sit varmaan muuta... no voisin vielä toivotella ihania korvahieronta hetkiä :D

    VastaaPoista
  2. Mun on pitänyt kanssa mennä mutta oon uskonu etten sine löydä. Paitsi kaverit sano että se on ihan jossain tammiston kulmilla.
    Mies ei mua sinne päästä jos kuulis.

    Oon käyny niillä usein kun ne oli Jumbossa. Onnex muuttivat. Säästyy fygyt.

    VastaaPoista
  3. voi korvakynttilä! enpä muistanu senkään olemassaoloa. mun korvissa on poltettu korvakynttilät ja kyllä tuli puhtaat korvat :) se siis puhdistaa vaikut korvasta :/ hih, kaikkeen sitä on pitänyt päänsä (korvansa) tunkea ;)

    ja kyllä onkin herttainen gg kulho, IHANA!

    VastaaPoista
  4. Marru: Kyllä se oli siinä hevosten keskellä <3
    En minä sitä muista, miten on mahdollista.. Mutta kyllä silloin näytti kaikki olevan mahdollista. Esim itse olen polttanut kaverini ripsikarvan, kun tarjosin hänen tupakalle tulta :DD

    Outi: Muistaha nyt! Sisustustavaroiden ostaminen on investointia! Eli ostamattomuus ei ole fyrkan säästämistä!
    Ja kyllä Sä perille löydät! Kysyt vaan noilta hevostytöiltä, kuten mäkin! :)
    Ja muuten, tyrkytin itteeni sunnuntaina mukaan jumbolle, kun kuvittelin, että se kauppa on edelleen siellä :D Oli-oli jee..

    VastaaPoista
  5. Satsuma: No, saa sitä tunkea, kuhan ei kovin syvälle tunkee :D

    VastaaPoista
  6. Uskotko, mulla ei tähän ikään ole ollut adventtikynttilöitä!
    Eikä ole vieläkään.
    Tuskin tuleekaan.
    Mä olen niin kova polttamaan kynttilöitä, että ottais päähän polttaa neljästä vain yhtä, sitten kahta....hemmetti, hermot olis jo kärvähtänyt odotellessa, että saa polttaa kaikkia neljää!!

    Jotta täällä vaan täys roihu, kaikki kynttilät kerralla!

    VastaaPoista
  7. =DDDD
    siis illan pelastus :)))
    ja vielä Pepi siihen omine juttuineen :))
    kiitos, nyt taas jaksaa!!!
    jaana

    VastaaPoista
  8. Kyllä adventtikynttilöitä "kuuluu" polttaa, kysy vaikka meidän äitiltä. Tuli tosta tupakkajutusta mieleen, että mua on kerran (en tiedä tapahtuiko se vahingossa) nuoruudessa heitetty darts-tikalla käteen, tohon peukalon ja etusormen välissä olevaan "kielekkeeseen" se jäi pystyyn. Ja kaikki paikalla olleet olivat selvinpäin. -Adalmiina-

    VastaaPoista
  9. Apua mistä sä revit näitä juttuja!!!: D :D
    Mäkin ihmettelin miten voi työntää tupakan VAHINGOSSA jonku korvaan!!!:D

    VastaaPoista
  10. Hih.. jos tyytyisit kumminkin perinteisiin adventti kynttilöihin:-))

    VastaaPoista
  11. Ihan mielettömän hauska postaus, kikattelin täällä itsekseni niin, että meinas päästä pis..t housuun:)

    Lokoisaa loppuviikoa!

    VastaaPoista
  12. Hmmmm... täytyy myöntää että oon myös ihmetelly adventtikynttilöimis intoa, ihania juttuja niihin on ohmiset viritelly mutta että vaan yhtä kerrallaan .... ei meillä kans semmonen kokko koko talven ettei siin yhen polttelut kerrallaan tuntuis missään... Mää en vaan ymmärrä.... ja kyllä se tupakka on tässäkin torpassa löytynyt mitä ihmeellisimmistä paikoista... ei tuo nyt niin kummallista oo että korvasta....Olen joskus tökännyt itteeni sieraimeenkin ja se teki kipiää

    VastaaPoista
  13. Yhdyn Jaanaan...! Ja aika moneen muuhunkin ;D Tää oli kommentteineen päivineen taas parasta huvitusta hetkeen! Kiitos :)

    Mulle näytti kerran teininä yhdessä discossa kaveri sytkärillä valoa, että näin kellon, niin siitä tulvahti semmonen 10 sentin liekki, joka poltti multa toiselta puolelta sekä ripset että kulmakarvat tyngälle...oli kiva käry ja kiva myös selitellä sitä äitille kotona ;) Ikää oli 13-14...

    Tonne kauppaan on PAKKO päästä seuraavalla Suomilomalla (eli ihan pian, jeee!!!)

    Adventtikynttilöitä kyllä polttelen, mutta mua ärsyttää se, että nelosen kohdalla (vihdoin!!!) on se ykkönen jo ihan tynkä!

    VastaaPoista
  14. Pepi: Sitä en ajattellutkaan. Ai eikö sitten voikaan sama-aikaisesti polttaa muita kynttilöitä? :O

    Jaana: Kiva kuulla, todellakin! :))

    Adalmiina: Auuts.. eikä varmaan edes sattunut, kun olitte kaikki niin selvinpäin :))

    Niina: Korvakynttilät tulivat mieleen just keskellä hierontapöytää ja siitä sitten lähin kehittämään koko juttua. Meil oli hauska, eikä hieromisesta meinannut tulla mitään, kun yks niska jäykkänä kikattaa :D

    Arja: Katotaan.. :D

    Aana: Kiitos! :))

    Mirstaakkeli: Hui sieraimeen!! :DD Ei kai ole epäkohteliasta nauraa sille aamuseittemältä ? :))
    Joskus jopa nokankin kaivaaminen sattuu, mitäs sitten vielä palava tumppi!! :D

    Liisa: No just sen saman aiheutin myös kaverilleni.. Vaan että liekkiä en muista.. Ehkä Sulla oli vaan niin pal tuuheammat karvat.. :))

    Ehdottomasti sinne kauppaan! Upea paikka..hevosineen!! <3

    VastaaPoista
  15. =) Nuorena kylä onnistuu melkiis mikä vaan =)
    Voin vaan uskoa sen kynnyksen lähteä kysymään heppatytöiltä, heh.

    En muutes tienny, että on muuttanu.
    Mä en ole viimiseen vuoteen tainnut paljon sisustusputiikeissa käydä. Hyvä mä!

    VastaaPoista
  16. Nuorenahan noita onnistuu tehdä vaikka mitä :D (olen polttanut omat kulmakarvani sytytellessäni coolina käärylettä!)

    Mutta tota korvakynttiläpuuhaa olisi kiva kokeilla! JOO! uskaltaakohan sitä kokeilla itse? no ei kai :DD

    VastaaPoista
  17. Vintage-sunflower: Kato, kiitti! Joku huomas niitäkin kommentoita :) Mäkin tykkään! Ja laitoin ne silleen ovelasti, että kun joskus kyllästyy, niin niistä saisi taas keittiönpyyhket :)

    Onnenkyynel: No mutta nyt olisi hyvä aika aloittaa uudestaan! :)

    Jasmiina: Kiva-kiva, Säkin kuulut karvanpolttaijen joukkoon :D
    En mä tiedä, voiko sitä yksin tehdä.. Meinaan, saattaa vahingossa syttyä koko pää tuleen :D

    VastaaPoista
  18. =DDD sie oot kyllä huippu !!!
    Mutta mie voisin kyllä kokkeilla tuota korva juttua, jos ilimaseksi sais ;)
    Mie taas tykästyin sydämmiin :)

    VastaaPoista
  19. Ihanat tuli nuista koreista! Mieko ostin yhen tuommoisen GG-kupin, aivan suloinen :) vastustamaton siis. Lukijaksi liityin ja jatkan selailua!

    VastaaPoista
  20. Hienolta näyttää ja kauppa kuulostaa aivan sadulta.
    Adventti tai korventtikynttilöistä- ei niitä varmaan mitenkään saa korvaan neljää työnnettyä, mutta jospa ne voisivat myös korvata nenänorsun. Tiedäthän, se on sellainen tötterö, joka kuulemma auttaa tukkoiseen nenään...?

    VastaaPoista
  21. Oot kyllä säilyttäny miun suosikkiblogistin paikan ja näillä jutuilla se on ihan helppoa! Taas tuli hekotukset täältä.. :)

    Hienot tuunaukset!

    VastaaPoista
  22. Tankkasin tuota otsikkoa ja mietin mikä siinä on hassusti... oo blondi kuin blondi...
    Päivän piristysruiske saatu, kiitos siitä! :)

    VastaaPoista
  23. Siis ihan oikeesti selvinpäin oltiin ku tikasta käteen tuli. Se tapahtui seurakunnan nuorisotilassa. Ei siellä edes sais olla muuten ku selvinpäin. Ja ei se kyl sattunu. Se tuli kai niin vauhdilla, ettei "ehtiny" sattua. Hämmästyin vaan, ku yht'äkkiä tikka oli kädessä pystyssä. -Adalmiina-

    VastaaPoista
  24. Sie oot kyllä huippu kertoon näitä sinun seikkailuja :D :D :D

    Ja kyllä onnistuu melkein mikä vaan vielä aikusenaki..pari viikkoa sitte olin tiskialtaalla tiskipöyvän eessä ja tipahti haarukka lattialle, aloin nostaan sitä niin tottakai otta(otsa) kolahti tiskipöyvän reunaan! äkkiä villasukka ottaan (pienentää kuhmua) mutta iso kuhmu ehti tulla...selitä siinä sitte että ei, ei minun mies pahoinpitele vaan tiskipöytä :D Mies ei anna minun käyttää puukkoja ko mie saan melekein aina haavan sormeen enkä saa silittää silitysrauvalla (onneksi) ko poltan melekein aina käsivarteen laikun silitysrauvalla, en kyllä tajua miten mie onnistun :D Sitte on margariinipurkki (helepottaa palovammaa) lämmätty eli voipaperilla kaivettu margariinia ko mie käyny hakkeen siittä poltto/palovammaan helepotusta :D Enkä ees kehtaa kertoa enempää minun klömseilyistä ko aikunen kuitekki jo oon :P

    Ja nuo ostokset on ihania :) Näyttiki niin ihanalta se liike ko tuli Tyylivarkaissa juttua sieltä :)

    VastaaPoista
  25. Taas mä repesin nauruun, kun luin postaustasi. Naapurit rupee pitää mua hulluna, kun "yksin se iltaisin siellä hirnuu".

    Olet niin äärettömän hauska kirjoittamaan - tämä on tosi terapeuttista:)

    Kävin itse muuten viime lauantaina tuossa samaisessa Country White -myymälässä. Se oli tosi i-h-a-n-a! Ihmisiä oli tupa täynnä, joten kaikkea ei välttämättä nähnyt tai pystynyt ekalla kerralla ees sulattamaan. Uudestaan sinne on munkin päästävä.

    Pitäisköhän meilaa niille, ettei vaan myy sulle kynttilöitä...
    Tommosesta korvakynttilästä en ollu ennen kuullutkaan ja taidan jättää kyllä väliin. Se 4 kynttilää tekee kyl tosi tiukkaa, ja jo vähempikin, vai pitäiskö kokeilla joissain pikkujouluissa... niissähän on monesti jotain ohjelmaa;)

    VastaaPoista
  26. Riikka: Mä en tiedä, mistä niitä ilmaiseksi sais.. enkä kyllä edes tiedä kuis paljon ne maksaa :))

    PiuPau: Tervetuloa! Nimenomaan VASTUSTAMATON! :) Ja aatella, että vielä joku aika sitten mä en edes tiennyt mitä tää GG olevinaan on..äpyhh-meininki :D

    Mustakissa: iihh.. nenänorsu!! Toi on pakko kokeilla!! :))

    Voi kiitos Anni! <3

    Minttu: No mut se on hyvä, että sain blondin ajattelemaan :DD

    Adalmiina: Niin toisaan joskus voi käydä - niin nopee ettei ehdi sattua :)

    Satu: No mutta siinähän on blogillinen tarinaa :))
    Se on kummastuttava, miten toiselle sattuneet vahingot aina vaan naurattavat muita :D

    Se on livenä paljon parempi koko kauppa mitä ruudussa oli.:P

    Sari: Kiitos ja kerro naapureille terveiset! :D
    Mä kun kävin siellä niin ei ollut paljon ketään mun lisäksi. Ihan omassa rauhassa sai katsella.
    Mutta en minäkään IHAN kaikkea katsonut. Olis muuten alkanut pyörryttää. Pitää jättää jotain seuraavaksikin kerraksi :)

    VastaaPoista
  27. Ihania ostoksia ♥. Satuitkos kahtoon Tyylivarkaita eilen? Sielläkin vierailtiin samaisessa kaupassa ja minä täälä huokailin, että Luojalle kiitos kerrankin siitä, että joku on niin kaukana ;o)

    VastaaPoista
  28. Pirkkis: Joo, katsoin, ku samainen kauppa mainosti, että nekin ovat siinä, niin minun tietenkin heti pakko katsoa :)

    VastaaPoista
  29. Mulla on adventikot mutta mä poltan niissä kynttilöitä koko ajan=D Mulle on käyny vähän samanlainen juttu kuin Liisalle,entinen (ei se tän takia entiseks tullu)poikaystävä räpsytteli sytkäriä ihan turhanpäiten ja kuinka ollakaan mun hiukset sytty palamaan,onneks olin justa vähän aiemmin käyny suihkussa,niin ei palanut kuin latvat,HIEMAN kyllä keskusteltiin tuon jälkeen...Mä näin kanssa ton tyylivarkaat,ei tuolla kaupassa taida olla mitään mitä ei vois ostaa;)

    VastaaPoista
  30. Ihana tuunaus keittiöpyyhkeillä!
    Mukavaa ekaa adventtia ..vaikka sitten se kynttilä korvassa :D!

    VastaaPoista
  31. Kirsi: Heh.. johan on ihmisille sattunut. Muistan kun mun veli oli pieni ja se kiipes ikkunapöydälle, jossa oli kynttilän palaamassa, niin tietenkin sen hiukset leimahti isolla liekillä palamaan. Vähän niinku Jeesus :D

    Kiitos Tiina!

    Mia: ;D

    VastaaPoista
  32. Hahaa, kyllä sai taas nauraa sun mahtaville jutuille - kiitos :)

    VastaaPoista
  33. Kiitos vaan itsellesi Voikukkapelto!
    Aattele, jos mä joutuisin yksin nauramaan nälle jutuille.. Ei kyl kovin kauan naurattais :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...