4. kesäkuuta 2012

Perunasalaattia


Tämä postaus on jo kerran tullut.
Vaan että minä en sitä silloin julkaissut.. se julkastui ihan itsestään!!

Olin ihan paniikkissa että joku supervirus on vallannut mun tunnukset ja kohta mun bogi täyttyy aikuisviihdekuvista,  joissa on mun kasvot, mutta Ron Jeremy vartalo.
Kun olin rauhoittunut, todesin, että tässä uudessa bloggerissa tuo tallenna-linkki on aivan liian lähellä julkaise-linkkiä.
Ok, ehkä sittenkin mun sormi värähti..  ja virusta ei olekaan... ehkä..

***
Mutta nyt siihen salaattiin..

Muistan kun tulin eka kerta Suomeen ja tilasin jossain enmuistamissä perunasalaattia.
Koin melkoisen järkytyksen, kun pöytään tuli kulho jossa oli lähes kokonaiset perunat ja isot sipuliviipalet ja thäts it.
Meillä päin käsitys perunasalatista on hieman erilainen.
Mäpäs päätinkin näyttää, kuinka erilainen.

Perinteinen perunasalaatti maahanmuuttajan tapaan.




Tärkeimmät ainekset on nämä kaks:


Tykkään kun kaikki on pilkottu hyvinhyvin pieneksi.
Sen lisäksi että se näyttää tyylikkäältä, sitä ei myöskään tarvii hirveesti pureskella.
Sopii erinomaisesti sellaisille ruoka-ahmatteille, joilla on kiire nielemisen kanssa,  kuten mä.

Siis oikeesti! Tiedän, että hammaslääkärit pakottaa märehtimään ruokaa ainakin jotain 25 kertaa ennen nielemistä, mutta minä en pystyy, mua alkaa oksettaa!

Eli sekoitat noi kaikki yhteen pataan ja valmista!
Ei sovi painonpudottajille, karppaajille eikä laktoosi-ihmisille.
Sen verran tuhtia on!

Mun vappulautanen.



Uusi pöytäkone on muuten tilattu!
Tekee kyllä kipeetä luopua siitä vanhasta!!
Minusta sen ois voinu vielä kerran edes YRITTÄÄ korjata!
Okok..pojat yritti, mutta mun mielestä ois voinu yrittää vähän tehokkaammin..

Se kone vaan on niin rakas minulle, koska se on ollut 4 vuotta mun paras kaveri
 ja mä jumalauta pulitin siitä Soneralle tonnin verran kolmen vuoden osamaksuja!!

16 kommenttia:

  1. Oho toi herne, muna ja maggara on ihan outo yhdistelmä täkäläiseen PERNAsalaattiin :)
    Mutta oih , varmasti makoisaa!

    VastaaPoista
  2. Kiesus minkä näköiset vappumunkit sulla oli! Ja kyllä sä oikeassa olet, perunasalaatin pitää olla hienojakoista tavaraa, jossa on paljon makua ja majoneesia! Ja menee ilman isompaa pureskelua alas vatsaa kohden. Lehmät muistaakseni märehtii eikä ihmiset

    VastaaPoista
  3. Mä en olis kyllä uskonutkaan jos olisit kirjoittanu että SÄ olet tehnyt nuo munkit :DD

    VastaaPoista
  4. Jes,vihdoin kokkailupostaus;) Ja varsinaisia herkkuja onkin,ruisleipäkin niin suloisesti muistuttaa sydäntä=D

    VastaaPoista
  5. Kelpais mulle! Ja ilman perunaa karppaajallekin... mut oho, sithän se ei oliskaan enää perunasalaatti... heh :)

    VastaaPoista
  6. Mielenkiintoista...pakko varmaan joskus kokeilla!

    VastaaPoista
  7. Anna: Noniin mullakin, heti kun julkaisin tän uudelleen.. :)

    Outi: Muna ja makkara sopii mun mielestä kaikin puolin hyvin yhteen :D

    Ulla: Mää oon muuten joskus nähnyt ihmisiakin jotka märehtii!! :DD

    Jasmiina: Munkkikuvan poistinkin..vahingossa :P

    Kirsi:Kas kun en itse huomannut ollenkaan.. Sulla on niin tarkka silmä! :)

    Voikukkapelto: Sit se ois munamakkara-salaatti.. :P

    Sanna-Mari: Voin sitten postissa lähettää oikeat ainekset..ellet löydä niitä jostain. :)
    Näitä Eestiläisiä ruokakauppoja on oikestaan ympäri Suomea..

    VastaaPoista
  8. Kiitos tästä ohjeesta!
    Pystyn kyllä kuvittelemaan, että toi "perunasalaatti" on tosi hyvää :D

    VastaaPoista
  9. Ei se mittään vaikka tuplasti tuli tämä mainio resepti :). Kiva kun olet mukana arvonnassani ja myönnän että kaikki tuottett CL:ssa ovan i-h-a-n-i-a !

    VastaaPoista
  10. Postasin juuri oman versioni sulta apinoiduista leppäkerttuleivistä. Sun oli kyl paljon nätimmät. Sä taidat olla melkoinen kokki, vaikka muuta väität, koska toi "salaatti" näyttää super-namilta!

    VastaaPoista
  11. Mun iskä kärvensi saunan pesässä tuollaisia mustia makkaroita ja parasta niis oli kuori! Hyvä lapsuusmuisto! Sonera on riistäjä!!

    VastaaPoista
  12. Ihanaa, juuri tämän ohjeen kopsaan ja teen juurikin samoista aineista kotona Pärnussa. Kiitos. olen löytänyt blogiisi jo aiemmin, mutta nyt vasta kommentoin, kun luen lähes aina puhelimeni kauttaa ja siinä kommentointi on NIIIIIIIIn tavattoman työlästä. Vai olenko vain "siinä iässä", että sekin alkaa tuntua haastavalta. Kuulunhan sukupolveen joka vielä uskollisesti ottaa tv ohjelman "nauhalle", heh.

    Kiitos siis kauniista kuvista ja hersyvästä sanankäytöstä. nautin lukea ja katsoa.

    Itse harjoittelen osa-aika asumista Virossa, tule kurkkaan jos innostut katsomaan
    http://terveisinmiret.blogspot.fi/2012/02/selitan-ja-ihmettelen-itsekin-miksi.html

    Terveisin Miret

    VastaaPoista
  13. Marru: On se :P

    Lotta: Juu.. Onneks oli palkinto valmiina. Siis jos sen ois pitänyt valita itse, varmaan jokainen voittaja olis pulassa :))

    Taina: hehe.. se ei niin ole totta! :)

    Bikke: Musta kuori on niin mun herkku! Syön aina toisten makkaroiden mustat kuoret. :D

    VastaaPoista
  14. Miret: Kiva kun kommentoit! :)
    Tulen varmasti tutustumaan blogiisi!

    VastaaPoista
  15. En minäkään suomalaisesta perunasalaatista liiemmin välitä, mutta tätä sinun salaattia pitää kyllä kokeilla! Näytti niin herkulliselta!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...