22. kesäkuuta 2011

Uusi kamu


Meille muutti pesukone.

...
Olin hyvin onnellinen, kun muuttimme tänne, ettei meidän tarvitse hommata pesukonetta, sillä taloyhtiössä on isoja koneita perätti kaksi kappaletta ja niissähän pesee viikon pyykit (muka) yhellä ajanvarauksella.. Ja siitä ei tarvitse maksaa mitään!!
Olin (olevinaan) onnellinen myös kalorien palaamisesta, kun juoksin 4-6 kertaa porttaita ylös-alas, pihan läpi, 2sta raskaasta metalliovesta sisään-ulos, molemmassa olkapäässä roikkuumassa 20 kilon ikea kassit.

...

Nyt kun tätä pyykkirallia on kestänyt vuoden, olen hemmettin onnellinen siitä, että minulla on pesukone, ihan omassa kylpyhuoneessa.

Vaikka se on iso ja ruma!! (pohdiskelin tuossa vakavasti, että saisko sen jotenkin muokattu maalaisromanttiseksi? liimaamalla siihen kukkia? piilottamalla se ison pitsiliinan alle?)

Vaikka se rupea pyörimään todennäköisesti joka päivä (vettä, sähköä ja luontoa säästämättä) ja vaikka mun pyykkikuntoilu muuttuu aika kevyeksi  kumarru-ja-ojenna-tyyliseksi. 

Mä en enää koskaan suostuu pesemään pyykkiäni missään yleispesulassa, joka sijaitsee niin monen porttaan, askeleen ja oven päässä!
Ähhpyhh!



Onneks löysin kaapista sisustustarroja!



Arvatkaa mitä toi on!
Tuoli, jolta puuttuu selkänoja!

Isäntä kun oli vähän ISTAHTANUT (?!?)
Minä en tuota soopaa suostu uskomaan! 
Kummiskin harrasti mun tuolilla jotain itämaista akrobatiaa tai venyttelyä!! 

Kyllä tollaisten 10 euron Ikean tuolien pitäisi kestää enemmän kun 3 vuotta! Vai mitä??


***
(Vielä ois aikaa osallistua Facebook-arvontaan )



9 kommenttia:

  1. Mää kans harrastin sammanmoist rumbaa, ko asun tälläses vanhas funkkis pienkerrostalos jos koko talos o yhreksän asuntoo ja meitil o tuol kolmen palo-oven takan, alakerras, yhres huonees kaik asukkaire omat pesukoneet, siel nee kaik 9 konet ovat hienost vierivieres, on ns. pesutupa, voi siel jotta mattoiki pestä, ko on sellaset vanhat kiviset altaatki ja vesipataki siel o, jos ei kyl enään käytös, ova piipun muuranneet kiinne! :) Mää lörpötän! ;D Noo, kuitenki, mää oles liikuntarajoitteine, ja Jouluha siittä tul ko kaik koneet asennettiin keittiöön rempan yhteyres ja juu, enk mää niit ikuna pois antais, kyl nee o niinpal mukavii, tos käre ulottuvil!

    VastaaPoista
  2. Hyvin paljon onnea uudesta tosiystävästä! :) kivasti sitä keksit jo vähän tuunailla, pitääkin keksiä omallekin kamulle jotain piristystä ylle :D
    Mä kyllä salaa uskon ja isäntäsi harrastaneen jotain tuolileikkejä, yksin, salaa :D

    VastaaPoista
  3. Adolfina:Nimenomaan! Se tuntui just joululta, kun pääsi eka kertaa pesemään pyykkiä omassa kylppärissä. Pesin heti kolme koneellista putkeen ja oikein hymyillin, kun kaivelin vaatteita ja laitoin kuivumaan :)

    Jasmiina: Kiitos kiitos!! Noniin! Mä arvasinkin, etten ole ainoa, jonka mielikuvitus lähtee lentämään, kun näkee tollaisen muka-istumalla särkyneen tuolin :D

    VastaaPoista
  4. Meillä talossa ihan yhtä hyvä palvelu ja suunilleen yhtä kivan matkan päässä, voi valita reitinkin siä tai ulkokautta ☺ -mutta kun Wanha hywin palvellut sanoi työsuhteen irti, olin samalla sekunnilla tilaamassa netistä uutta konetta ☺ -en juokse!!( kun en enää edes yöjuoksujakaan, enkä bussinkaan perässä!)

    Mä heti muutettuani teetin tason kylppäriin ja siellä ne on pitsiverhon takana siististi vierekkäin, pesukone ja kuivaaja ☺

    VastaaPoista
  5. Puuh, ymmärrän tunteesi... Onnea siis uuden perheenjäsenen johdosta!

    Pepin tapaan ehdottaisin jonkinlaista taso/verho-systeemiä... Näin tekisin itsekin, jos koneet olisivat kylppärissä. Ja näin olen suunnitellut tekeväni joskus, vaikka koneet ovat erillisessä "pyykkituvassa" oman kodin seinien sisällä..

    Mutta noinkin, pöntöt tuossa koneen päällä jne. on oikein kivan näköinen! Tähtöset vievät huomion muualle hih ;)

    VastaaPoista
  6. Hyvältä näyttää teidän pesupiste... En uskaltais omastani kuvaa laittaa=) Ei ihan noin harmonisen näköistä meillä... =)

    VastaaPoista
  7. Mä teettaisin kans heti tollaisen tason, mutta kun meidän vessa on muodoltaan niin epäinhimmillinen , ettei sinne oikein pystyy rakentamaan mitään tollaista.. no.. tällä hetkellä olen niin onnessa (taas kun pyykit pyörimässä) etten jaksa edes ajatella, miten saisin konen piiloon :)

    VastaaPoista
  8. Hanne: Sitä en usko :) Teillä on niin ihanaa joka puolella. On varmaan pesupisteelläkin! :P

    VastaaPoista
  9. Trust me. Meidän pesupiste ei ole kovin kaunis=) Olen miettinyt usein että vois tehdä joskus referaatin niistä nurkista jotka ei välttämättä niitä kauneimpia ole. Meidän pesupiste kuuluu siihen sarjaan. Tosin onneksi pesukoneelle on ihan oma pieni koppi, eli on oven takana=)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...