23. maaliskuuta 2014

Koira



Jee, eräs kaveri muutti taas vajaaksi viikoksi meille asumaan <3

Mä en ole mikään eläinrakas ihminen enkä tule ikinä olemaankaan (koska mä pelkään eläimiä enkä työntäisi ikinä vapaaehtoisesti sormea edes kohti jänistä).

Mutta tätä kamua mä rakastan.


Se on aika hauska, että heti kun olen koiran"omistaja"roolissa, minä huomaan miten osa minusta muuttuu.

Esimerkiksi kun koira ilmaisee lenkillepääsemishaluaan, minä pomppaan siltä seisomalta kumppareihin ja seuraavalla sekunnilla ollaankin jo ulkona. 

Mitä sitten että näytän henkilöltä, joka on mitä todennäköisemmin varastanut koko koiran ja yrittää myydä sitä väärennettyillä papereilla ulkomaille.


Vertauskohteena tuon vaikka että  jos isäntä ilmaisee lenkillepääsemishaluaan, minä aloitan  sillä että tyhjennän ekaks astianpesukonen, sitten vaihdan vaatteet ja sit kun isäntä on jo hississa, toinen jalka oven välissä, minä juoksen huutaen ympäri kämppää etsien hiuspompulaa.



Monta koiruuteen liittyvää asiaa olen myös tässä viikonloppuna pohtinut.


Miten voi olla, että ihan mikä tahansa ihmisten ruoka - kanamuna, näkkileipä, juusto tai jopa tuorekurkku olisi koiralle ehdottomasti maailman suurinta herkkua, jota sitten yritetään saada vankkumattomalla nappisilmätuijotusmanipulointitaktiikkalla.

Ja miten suurta syyllisyyden tunnetta minä tunnen, kun kaadan hänen kuppiin telkkarissa mainostettuja korkealaatuisia aterioita, joita jokainen kunnollinen koiranomistaja koiralleensa antaa, koska se on ansainnut vain parasta!

Mitä tekee koira?

Hän nuuhkaisee kuppia, nykäisee ikään kuin ällötyksestä päätänsä taaksepäin, ottaa viereisestä kupista pari hörppyä vettä ja sipsuttelee loukantuneen oloisena olkkarin sohvalle. 
Heittää mua kohti vielä kerran syyttävän katseen, huokaisee ja teeskentelee sekunnissa uneen vaipunutta.

Kunnes avan jääkaapin oven ja tyyppi on sekunnissa jaloilla ja toisella sekunnilla mun vieressä nappitapittamassa ja kieltä lipittämässä.

HEI! Sinun ruokasi on kupissa! Tule katso nyt tänne, nammnamm! 
Mitäs meillä täällä on..
Herneitä ja porkkanapalasia epämääräisessä lihahyytelömössössä.
 Ööö.. namnam..


Ihanoikeesti! Kun mä olin pieni, meillä koirat söi samaa ruokaa mitä ihmisetkin!
Mitä on tapahtunut??



Olen myös pannut merkille, että halutessa koira osaa piilottaa sen haluja erittäin taitavasti.
Hän voi seisoa sängyn reunalle nojaten minuuttikausia, kasvoilla maailman välinpitämättömin ilme, vaikka hänen mielessä ei liiku mitään muuta ku se kinkkupiiras jota sä parhaillaan sängyssä syöt.

En tiedä, miksi hän noin tekee, mutta olen kade tuosta piirteestä.
Itse yleensä vedän samalaisessa tilanteessa itkupotkuraivarit tai en puhu monta päivää.




Mutta silloin kun toista väsyttää, heittäydytään aidosti söpöksi ja piipitellään sängyn edessä niin kauan kun joku nostaa vihdoin peittojen väliin.


Maailmassa ei selvästikään ole parempaa paikkaa <3


34 kommenttia:

  1. Ihana kaveri janiin ovelan, viisaan näköinen katse.

    VastaaPoista
  2. Siis täydellinen kuvasarja!!! <3 ja tuo eka kuva... tosta lämpee ja heltyy ihan jokainen :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Sanoo hän joka kävi äsken pyyhe märkiin hiuksiin käärittynä, isännän kylpytakissa koiran kanssa klo 5 aamulla pihalla :D Mikä näky!

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Niin, miettikkää miten se niillä tapittaa :D

      Poista
  4. Suloinen vieras teillä <3 Hyvinhän tuo yhteiselo näyttää sujuvan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä sujuu! Eilen mentiin illalla kauppaan, mutta sit muistin että ei vissi koiria oteta kauppaan mukaan, niin mä laitoin sen käsilaukkuun ja otin silti mukaan. Eihän noin pientä voi autoonkaan yksin jättää! :))

      Poista
  5. Mikähän siinä on, että noille pikkunappisilmille sallitaan kaikki "koiruudet" :D
    Ja yleensä niille lässytetään samalla lailla kuin vauvoille....mä kun tänään divaanilla rapsuttelin muutamaa kymmentä kiloa koiruutta, niin puhuin kyl ihan melkein kun koiralle :) - ja täytyy sanoa, että kyllä nekin yrittää joskus vaivihkaa kerjätä, mutta tietävät, ettei ruokapöytään tulla ja "menes nyt siitä" toimii aika hyvin.
    Mutta eipä kukaan varmaan kestäiskään huushollissaan kolmea keskikokoista kerjääjää ja kolmea alle kouluikäistä rinsessaa :D
    (Siitä karvanaamasta siinä huushollissa mä en puhu mitään kun sattuu olemaan lähisukua)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No näkisitpä mun piipitystä kun mä sille puhun. Ja ihan julkkisesti, yksin (tai koiran kanssa kaksin) ollessaan. Välillä havahdun itsekin että HETKINEN, ryhdistäytyy, nainen! :D

      Poista
  6. Mutta sä voit olla se kiva täti, vähän niinku kummitäti vaikka, joka sallii kaikki höpötykset joita omille kakruille ei salli. Niinku vaikka ne kinkkupiirakat jotka saattaa ihan vahingossa tipahtaa lattialle pikku nappisilmien tuijotuksen voimasta.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulemma ei noille koirille saa antaa mitään normiruokaa.. Mutta oon mä silti antanut ihan puolinäkymättömiä minipalasia. Kuten eilen illalla ruokapöydässä kun syötiin tacoja. Silloin ei kyl oikestaan tarvinnut antaa mitään kun tippui muutenkin vähän väliä sinne pöydän alle milloin mitäkin. Ja imurihan oli tottakai päivystämässä. Ihana, pysyy paikat siistinä! :D

      Poista
  7. Sulla saattaa iskeä koirulikuume ennenkuin ehdit kissaa eiku koiraa sanoa kun tuollaisiin nappisilmiin siellä aikas tuijottelet:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tähän asti mulle on riittänyt tämä hoitovauveli .Onneks hän käy meillä kohtuullisen usein :)

      Poista
  8. Voi kääk mikä söpöys!! Jos en olisi näin saamaton laiskimus,just tuollaisen koirulin tahtoisin!! Tietty jos löytyis sellanen aina valmis koiranulkoiluttaja,joka lähtis ennen mun herätyskelloa jo ulos ja veisi viimeisenä ennen nukkuumaanmenoa kauheessa lumipyryssä vielä lenkille, niin voisin kenties harkita. Eipä oo näkyny :/ Siksipä kiitos näistä ihanista ja hauskoista kuvista! Pitäkääs kivaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä on myös siitä ihana kaveri, että tykkää ulkoilla tasan sen verran että hädät tule tehtyä. Ku siellä on kylmä. Onneksi. Ei tarvi munkaan ottaa kauheesti ylimääräisä askeleita :D

      Poista
  9. Voi mikä suloinen koiruli! <3 Kyllähän tuollaisen ottais mielellään viikoks tai useammaksikin hoitoon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin ottaisi.. yhyy että hän lähtee jo huomenna :/

      Poista
  10. Niin söötti pikkukaveri ja tosi osuvasti ja hauskasti kirjoitettu :))

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...