2. lokakuuta 2013

Zazaza..


Kokonaiset kuusi kuukautta meidän makkarin katossa on roikkunut pelkkä hehkulamppu.

Olen kyllä välillä katsellut erilaisia valaisimia, mutta mikään ei oo tuntunut ostamisen arvoiselta.

Viime Talo&Koti lehdestä jäi takamuistiin säilytyskorista tehty valaisin.
Tosin, se oli ruma, mutta idea ei.

Niinpä yksilta kuin salamana mulla välähti, että voisinkohan tehdä mun verkkokorista valaisimen! 

No voisinpas ja siihen meni ehkä 5 minuuttia.
Kahvat vaan irti ja siivet tilalle!





Nykyään harvemmin multa mitään tuunausideoita irtoa, joten varmaan sen takia olin kuin puupalikalla lyöty - kävin joka 5 minuutin välein typerä hymy kasvoillaan katsomassa miltä se lamppu näyttikään.



Äidin kanssa kierrettiin koko viikonlopun joka päivä 5-7 tuntia kirpputoreilla.
Perjantai aamulla mä yskäsin väärässä asennossa ja selässä revähti joku lihas niin että multa lähti jalat alta.
Siinä lattialla pyöriessä hampaat ristissä päätin että tämän mä en todellakaan anna mun viikonloppua pilata.
Ylös kun pääsin kävelin niin että vasen olkapää osoitti kohtisuoraan maahan.

Selvisin työpäivästä hittaasti mutta varmasti ja kun aloitettiin äidin kanssa kirppisratsia, huomasin että mitä enemmän kivoja löytöjä tein, sitä enemmän selkä suoristui.
Sunnuntaiksi olinkin jo täysin kunnossa!


Pakkosaada kannut.



Aina niin tarpeellinen keittiökippo.


Ranskankielisia kylttejä en voi vastustaa.
Mutta koska en itse kielestä tajua mitään, niin välillä on ollut mitä kummallisimpia tekstejä mitä kummallisimmissa paikoissa.
Kuten kerran luki tietokonepöydässä syöminen on elämä.
Tai sitten roikkui vessassa  - vanhempien makuuhuone..

"Hyvien löytöjen osasto"
Hmm..


Tätä kylttiä säikähdin, kun vahingossa naputtelin google transletoriin Sale de Bain ja käännös oli likainen kylpyhuone.
Meinasin jo että no,eipä sille voi mitään, kun sitten huomasin että puuttuu  yks L-kirjain.
Oihan se helpotus!



Vanha säkki joutui toistaiseksi parvekkeelle, kunnes mä keksin sille jotain kivempaa käyttöä.



Yksilta eksyin aivan vahingossa Zalandon ihmeelliseen maailmaan.
Nykyään mä en käy yhessäkään vaate- tai kenkäkaupassa, en niinku ikinä,  joten lipsuin ilahduttamaan mua pienellä paketilla.
Etsi kuvasta maan mahtavimmat  bikersaappaat sekä suloisin ja pehmoisin tähtipaita
Kuvasta puuttuu tilamaani huivi, tähtikuosissa sekin, tottakai.
Meni överiksi, mutta menköön nyt tää kerta.


Pitikö mun myöntää, että olen tallentanut Zalandon tietokonen yläpalkkiin?
Kätevästi  Facebookin, Wilman ja verkkopankin viereen.


26 kommenttia:

  1. kivoja kirppulöytöjä - eikä tuo varjostinkaan hassumpi ole - hauska idea!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mä olen tosta lampusta hirveen innoissa, ehkä siksi että on se paljon nätimpi kun hehkulamppu :D
      Eikä maksanut mitään.

      Poista
  2. On kyllä hienosti tuunattu lamppu :) Melkosen kippismaratoonin olette vetäneet, ostoksien perusteella hyvin onnistuneen sellaisen! Musta on kans viime aikoina tullu tosi laiska käymään missään vaate- tai kenkäkaupassa... Tarvetta uusille kyllä olis, mut mielummin sen rahan pistää vaikka sisustushankintoihin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :)
      Olihan niitä löytöjä vielä vaikka ja minkälaisia. Esimerkiksi löysin 7 eurolla lähes uudet rullaluistimet suojasysteemeineet jotka maksaa netanttilassa yht yli 200 euroa! Ihan ton hinnan takia päätin ruveta harrastamaan rullaluistelua. Olenkin jo harjoitellut luistelua monesti reitillä eteinen-olkkari-keittiö :D

      Poista
  3. Kaunis kokonaisuus on asuntonne! Harvoin on noi, että läpi asunnon on samantyylistä. Upeaa!
    Hyviä kirppislöytöjä ja hauska kuulla, että sinäkin olet nyt vasta innostunut tähdistä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      No mä olen aina ollut näissä trendiasioissa hidas. Innostun vasta silloin kun ne ovat jo pois muodista. :D

      Poista
  4. Quartier des bonnes affaires ei tarkoita palvelusväkeä ollenkaan, vaan suunnilleen "hyvien löytöjen kortteli/osasto". Tai hyvien kauppojen merkityksessä "teinpä hyvät kaupat".

    Ja lamppu on hieno!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitäkin facessa ehdotetti, mutta kaikista vaihtoehtoista tolla palvelusväellä oli mun mielestä eniten järkeä sopia kylttiin.
      Tai näköjään kyltin tekijöilläkin on ihan sama mitä outoa siinä kyltissä lukee, kuhan se on ranskaksi :D

      Poista
  5. Hyi sua,nyt mä mietin koko ajan että mistäs korista väsäisin lampun ja mihin kohtaan,tarttuvaa laatua tuntuis olevan:) Joo kyllä se niin menee että hyvillä kirppislöydöillä on selkää suoristava vaikutus ja sun selkäs taitaa olla nyt tikkusuora,niin makeita löytöjä oot tehny:)

    Saappaat on makeet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihhii :)
      No ovat ne saappaat niin hienot että vielä en oo raaskinut edes käyttää.. menevät pian likaiseksi :D

      Poista
  6. No siis kyllähän tuota lamppua nyt tuijottelee useammin ja pitempäänkin!! ;) Tosi kaunis ja sopii kuin nenä päähän!! Siivet kaunis yksityiskohta. TYKKÄÄN! Ja loisto"lääke" tuo kirppiskiertely tosiaan. Mahtavaa! Ja vaatteetkin on tosi kivat. Kyllä teän kodissa silmä lepää <3

    VastaaPoista
  7. Kirppiksellä nyt aina selkä suortuu paitsi silloin kuin tavarat on alahyllyssä:D On se kumma vaikutus kun löytää jotain fiilikset nousee sataan? Makee lamppu ja oikeastaan kaikki tähtiostoksia myöten:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon vaikka polvillaan jos alahyllyssä jotain kivaa löytyy :D

      Poista
  8. Melekosen häiskä lamppu :) Tuo keittiökippohan oli nyt oli aivan pakko ostaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii.. Onneks mä en tiedä mitä sana häiskä tarkoittaa :D
      Toinen versio sanasta härski? :D

      Poista
  9. Tuli nätti lamppu! Hyvin sopii noi siivetkin <3 Hei mä kävin ilmoittamassa sut arvontaan osoitteessa http://jovelassa.blogspot.fi/2013/09/arvonta-teemassa-kiitos-piristyksesta.html?showComment=1380930122851#c996578979106393928 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana!!! <3 Nyt peukut pystyyn :))

      Poista
  10. Omatekoiset lamput on ihania! Meilläkin Mikko teki ruokailuhuoneeseen itse kattolampun, kun ei kaupasta löytynyt mieluista tai sitten maksavat ihan maltaita. Nyt on hieno =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niih! Musta on ihana kun tietää, että ei oo tullut maksamaan mitään ja on silti mielusempi kun ykskään maksava lamppu! :)

      Poista
  11. Loistoidea tuo lampun tuunaus, pitääpä kokeilla itsekin!

    VastaaPoista
  12. Voi ihqu sää, sun ihanat tuunaukset, kaunis koti ja ihanat jutut ja kaikki, tuun täällä aina niiiin hyvälle tuulelle! :) Meille kyl sellainen likainen kypääri-kyltti vois olla ihan passeli ;)
    Mukavata viikkoa sinne! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja samoin Sulle <3
      Kyllä toi kyltti sopii tännekin... just tänään siivosin sielläkin päässä. Ei helvata, mistä sitä sontaa tulee? :D

      Poista
  13. Tuo on huippuhieno tuunaus!!!
    Hih, mä en kans osaa ranskaa, ja siks jätän yleensä sen kieliset kyltit suosiolla kauppan ;)
    Ihania löytäjä sä oot taas tehny, ja tosta sun kakkutarjottimestas mä tykkään ihan hirveesti eli jos josku oot siitä luopumassa, niin ilmottele ;)

    VastaaPoista
  14. Are you looking for free Twitter Re-tweets?
    Did you know you can get these AUTOMATICALLY & TOTALLY FREE by registering on Like 4 Like?

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...