3. elokuuta 2013

Ihanaa imurointia!!




Meillä on ollut pölynimuri jo ainakin 3 viikkoa rikki. 
Imuteho olematonta, vaikka pussi oli hetki sitten vaihdettu.

Aina kun sohvalle istahti, lensi ilmaan muhkea pölynpilvi.
Olkkarin maton päälle koitin olla astumatta, koska se näytti 7 vuotta vanhalta  ilmanvaihtosuodattimelta.

Joka päivä valitin isännälle, vierailleni ja kaikille ketkä jaksoi kauhistella mun kanssa, et hyi  kamalaa ku niin elämäntärkeä kapistus on rikki!

Tänään kuitenkin vedin kumihanskaat käteen, rätin naamalle ja avasin imurin.

Ja pölypussiaukosta törötti KUUMEMITTARI!

Nyt mua alkoi kiinnostamaan, että mikä on teillä muilla ollut isoin esine, mikä letkusta sisään on tullut vedettyä?


No mutta kyllä nyt on imut kohillaan ja mä oon niin innoissa.
Siis oikeesti kuinka kiva on imuroiminen!!
Aatella et ei tarvi ku kerran vedästä ja villakoirat-hiuskarvat-varpaankynnet ovat poissa! Jippii!





Jalat ostin Halpa-hallista, siisti kauppa!!


Toinen mikä meillä oli rikki oli pesukone.
Vaatteet jäi liian märäksi, ne haiskahti jollekin ihan muulle kun pesuaineelle.

En muista miten kauan sitäkin kesti ennen kun sain aikaiseksi avata puhdistusluukku.

Yleensä kun oon sen avannut, ei ole ollut ikinä paljon mitään puhdistettavaa, niin oletin, että ei se vika siinä kuitenkaan oo.
Rikkihan se on se vahna ruma paska ja mä haluun uuden!

No kas kun se olikin niin tukossa koko luukku, että mul meni puoli tuntia kaivaa pois sitä harmaata sontaa.
Mistä lie tullut..
Ei kai siitä eteisen matosta jota mä parin viikon välein pesen??



Isäntä on äijäporukalla Barcelonassa lomailemassa.
Ja mä lohdutan mun lomatonta kesää haaskamalla niitä olemattomia lomarahoja.



Esimerkiksi tänään kävin Tuomarinkylässä CountryWhitessa ja ostin nuo 2 ruusuista GG lautasta ja sen palloruukun.
Onneks ne oli -40% alennuksessa!!



Meitä molempia jänskättää kuopuksen kanssa että onko tämä paprika vai chili. Hän on kuulkas ihan siemenestä asti ne kasvattanut! Vähänkö mä olen ylpeä!




Kirpparilta olen kans löytänyt vaikka ja mitä, esim ton kakkualustan! 


Ja munalaatikkon, jossa mä säilytän kylläkin puhelimen latureita.



Mut mä meen nyt jatkamaan imuroimista!
Viuhuu!


44 kommenttia:

  1. Epistä, ihan liian hieno kirppislöytö, toi kakkualusta siis. Höh sanon minä.
    Mulla on parvekkeella Lidlistä ostettu paprikan taimi, näkyvissä 2 pientä paprikan alkua ja lisäks siemenestä kasvatettuja chilien (eri lajeja) taimia, joista yksikään ei edes kuki...
    Meillä oli hyvä imuri, johon kyllästyin ja ostin uuden, joka olikin sitten ihan paska. Eikä meillä ole edes kuumemittari hukassa, joten se ei voi olla syynä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nonii on! Ja sit siellä oli vielä vaikka minkälaisia hienoja pelttipurkkeja, kaikki englannista, kuten se alusta ja munapurkki. Rupesin kitupiikkeilemaan ja jätin muut ostamatta. Kyl nyt toisaltaan harmittaa. More is more!!

      Poista
  2. No ihanaa! Mullakin oli pölynimuri rikki tuossa joku aika sitten mutta sain ihan uuden samanlaisen tilalle vain 19e omavastuulla kun oli pölypussi jäänyt jotenkin vituralleen ja se näytti kuulema sisältä ihan rakennustyömaan imurilta! Ihanaa se imuroiminen on kyllä kun vehkeet toimii. Monet kerrat olen imuroinut kissojen rottaleluja pölypussin sisuksiin, mutta kuumemittaria en kertaakaan :D Ja mullakin oli pyykinpesukone tukkeessa, sieltä löytyi sitten rintaliivien pehmuste tuhannen mujusina...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh :D
      Musta tuntuu että mä jopa pystyn hengittämään tässä kämpässä nyt kun isoimmat villakoirat ovat poissa :)

      Poista
  3. Aivan ihana tuo kakkulautanen ja tajusin myös, et munapurkki latureille on saatava tänne myös!!

    VastaaPoista
  4. Meidän imuri syö erittäin likaisia tennissukkia jotka asustaa nuoren miehen sängyn alla! Ihan joka kerta kun uskallan mennä sinne imurin kanssa (mua on kehoitettu pysymään poissa huoneesta) häviää sukka ja tietty imuri lopettaa toimintansa siihen!!

    Niin ja tuo kirppislöytö on aika makee!! Ja munarasia kanssa, miksi mä säilytän latureita tylsästi eteisen lipaston laatikossa muiden miljoonan tavaran kera??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä käyn imurin kanssa sänkyjen alla aika tosi harvoin. Ne ovat jotenkin pelottavia ja pimeita paikkoja! :D

      Poista
  5. Verhot meinaa usiasti vilahtaa imuriin, onneksi ovat ylläältä kiinni...Hih hienot Shrek-jalat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin verhot ovat kans sellainen juttu jonka muistan jo lapsuudesta että aina imas sisään :))

      Poista
  6. Luulin otsikosta että oot ostanu robotti-imurin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D arvaa vaan kun tekee mieli, mutta mies on toistaiseksi eri mieltä.
      Nii, hyvä se on olla eri mieltä ku itse ei osaa edes käynnistää tätä meidän nykyistä imuria, saatti sitten tehdä sillä jotain! :D

      Poista
  7. Hienoja löytöjä olet tehnyt! Mä olen kerran imaissut miehen sukan sillä seurauksella, että imuri lakkasi samoin tein toimimasta. Vaikka mies sai sukkansa sieltä imurin uumenista kaivaa ja tiukkaan sävyyn ilmoitin, että tulevaisuudessa ne likaiset vaatteet voisi viedä suoraan pyykkikoriin, siltikin saan jatkuvasti niitä pelastella sieltä lattioilta, etteivät joudu syödyiksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. meillä on muuten mies ihan itse kysynyt, et saisko makkariin pyykkikorin, ei tarttis lattialle heitellä. :)
      Mut ei oo löytynyt mitään koreja vielä, ei, joten joka ilta lattialla on nätissä järjestyksessä (verkkarit-kalsarit-sukat)kääretortut. :D

      Poista
  8. Mä en oo mitään kovin suurta onnistunut imuroimaan, mut Dysonissa on se hauska puoli, et näkee heti, mitä säiliöön milloinkin sujahti. Sieltä voi sit tytölle osoitella, et kato, sun Barbin korkkarit on tuolla :) Tää muuten tapahtui viimeks viime viikolla. Pampulat ja pinnit on ihan jokaviikkoista settiä, mut kuumemittari on jo saavutus sinänsä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oioi, mä kans niin haluisin Dysonin :P

      Poista
  9. Arkisia asioita alkaa kaipaamaan silloin kun niitä ei ole saatavilla... Meillä on imuri syönyt yhtä sun toista (äiskä ei aina jaksa siivota tavaroita lattialta) -sukkia, leluja, hammasharjan :D Kyllä oot tehnyt taas makeita kirppislöytöjä, ihastelin niitä jo facen puolella :)

    VastaaPoista
  10. "Pienistä" sitä ihminen on iloinen... ei vaiskaan, tuiki tärkeitä kapistuksia kumpikin! :D
    En nyt tarkkaan muista mitä kaikkee meijän imurista on löytynyt, mut kalsareita ja sukkii nyt ainaskin :)
    Tuo kakkuvati on aivan ihana!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, varsinkin toi pesukone on aika isokin :D
      Haha..eikää, kalsareita!!

      Poista

  11. Olá amiga,vim retribuir sua carinhosa visita ao meu cantinho.
    Fiquei feliz por seguir-me!!!
    Obrigada,volte sempre e pegue o meu selinho de agradecimento!

    Beijos Marie.

    VastaaPoista
  12. Isännän/pikkumiehen sukat on aika hanakoita meillä imuriin menemään! Joskus isännän sukka menee ihan pussiin asti ja joskus se jää siihen putkeen silleen että saapi vaikka millä poppakonsteilla yrittää saada se pois! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh!
      Mua vieläkin mietityttää, että miten ihmeessä toi kuumemittari on päässyt pölypussiin asti. Se on vasten kaikkia luonnonlakeja mun mielestä, ku ei se edes taivu! :D

      Poista
    2. Juu kieltämättä outo juttu! :D Se on vaan ollu oikkeessa asennossa oikeeseen aikaan! x)

      Poista
  13. Meidän imurista on löytynyt kauan kadoksissa ollut valkoinen tanssihiiri lemmikki...ja ihan elossa...arvaa vain oliko enää valkonen:)

    VastaaPoista
  14. Voi kuumemittari:D
    Ihana tuo teidän partsi ja shoppailut kans!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii..en muuten lähteny enää edes kokeilemaan et toimiiko. Ei jotenki huvittanu sitä sontamittaria mihkään kainaloon työntää. Roskiin lensi! :)

      Poista
  15. Pölynimurista löytyy täälläkin yleensä sukkia ja leluja mutta rahaa ei koskaan niin paljon että saisi sisustuksen uusiksi niinkuin mainoksessa.Kumma imuri.
    VHS-laitteesta löytyi aikoinaan kynttilänjalka.Ilmanko sinne ei kasetti mennyt :)
    Aika makee kakkulautanen,niinkuin kaikki muukin hyllyssä!Mistä oot tuota reunoissa olevaa teippiä ostanut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D

      Muistaakseni tilaasin sen aikoinaan Quriosa Intriorista. Nyt en oo vähän aikaan sellaiseen teippiin törmännyt.

      Poista
  16. IIIIH, ihanat nuo räpylät ( jalanjäljet ) !! :)))

    VastaaPoista
  17. Hah vai kuumemittari kyl torel saa ihmetel, mite se on imuriin menny hahahhahha.. ♥ Meirä imurii ei ol mittä kummalist menny ja varmaa johtuuki siit et olla murun kans torel järjestelmällissi ♥ Ku mennä nukkumaaki ni meil on vessas omat naulakot kummalkki mihi laitetta kotivaatteet ja sukat kans sin roikku ym ♥ Sul on kyl ain niin hauskase jutut ♥ Oikke kivaa kesän jatkoa sin päi ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :)
      Me ollaan taas järjestelmällisen epäsiistejä molemmat :D

      Poista
  18. Aaw kun on ihania kuvia!! Meillä keskuspölynimuri ei kestänyt kuin hetken, roinaa täynnä... Nykyään meillä on robotti-imuri, todella hyvä sellainen, laitan siitä piakkoin juttua blogiin!
    -Helena ja Blackie Kahden Naisen Loukusta-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, pitää tulla lukemaan! Mä oon nimittäin ajattelut sitä jo pitkään.. et helpottaisko se mun elämää.

      Poista
  19. Mä täällä kuolaan sun kuvia. Missähän mä olen taas ollut, jos olet näyttänyt täällä jo aiemmin...
    Meillä ei ole tainnut olla lyijykynää isompaa, ja sekään ei ole ollut täysmittainen...

    Mä tahon kans nuo jalat, sellanen askelmarivistö tuonne ulos :) Oulustako sä ne löysit? Ei siellä sattuis olemaan pohjassa enaria? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ostin ne Halpahallista, joka oli jossain Zeppelinin kauppakeskuksessa. Hintakin oli vissi 5 euroa pari..tai 6. Enari oli muovipaketissa ja se on jo roskissa.
      Ois ne kyl ihanat nurmikon päällä!

      Poista
    2. Mun on pakko kävästä kattomassa täällä huomenna :)

      Poista
  20. Heippa!

    Ihanaa kun löysin takaisin blogiisi!!! Kaunis on koti,vieläkin ja ihania juttuja!:)

    -A- (entinen elämää äitinä-blogisti) :)

    VastaaPoista
  21. Aaaa.. tämä kolmen lapsen ja koiran omistaja ihan kauhulla jo aatteli, että mitäs jos meille kävis nuin. Aaaapua!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hirveetä, eikö! Mietin että eihän ennevanhaa edes ollut pölynimureita..? Vai oliko se sitä aikaa kun lattiat olivat mullasta tehty? :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...