28. huhtikuuta 2013

Kaalikääryle


Meidän piti rakentaa partsille eurolavoista hieno ja iso sohva.
Sain jopa psyykätty isännän myönteiselle asenteelle.

Mutta heti kun näin lehdessä erittäin hyvän tarjouksen puutarhakalusteista ymmärsin kuin salamaniskusta, että minulla ei tule ennen tätä kesää olemaan intoa eikä aikaa sellaisen lavasysteemin rakentamiseen ja maalamiseen.

Joten tämmöiseen on pakko tyytyä:



Enää puuttuu yksi matto ja valkoiset verhot.

Ja hei tsiigatkaa mun kasvimaata!!




Mehtäemäntä halusi esittää mm minulle seuraavia kysymyksiä:



1.Jos voisit valita minkä tahansa lemmikin, niin mikä se olisi?

Mä olen täysin tyytyväinen meidän hoito-lemmikkiin, pikkuseen chiuahuahaan.
Sais tulla useimminkin..

2.Luottoleipomuksesi, jossa onnistut aina?

Mä en leivo ollenkaan nykyään.
En edes keksi sille mitään järkevää selitystä.

Mutta olen kyllä hyvä syömään toisten leivoksia!

3.Ensimmäisen autonne merkki?

Autoista puhuessa  käytän värejä.

Sininen auto..
Punainen auto..

Osaan kyllä luetella automerkkejä, mutten osaa yhdistää niitä mihinkään konkreettiseen autoon.

Ladan tunnistan kyllä ja sellaisella meillä ajeltiin kun olin pieni.


4.Suosikki urheilulaji?

Keilaus.


5.Ehdoton herkkusi?

Voisin elää pelkillä pavuilla... 

Ja ei, kiitos kysymästä, mutta ne eivät aiheuttaa minulle pierumaratooneja. Enää.

Halloumijuustolla..
Ruisleivällä..
Pekonilla..

Ei ihme että mun alavartalo näyttää valoa vasten tutkittuna paistetulta pekonilta.


6. Onko sinulla paheita joita et mainosta blogissasi?

On, mutta enhän mä niitä täällä mainostaa.


7.Paras päähänpistosi tällä viikolla?

Ainut mikä mut päähän pisti oli aurinko.
Kesällä mä vältän auringossa istumista, mutta kyllä keväisin tuntuu mukavalta nostaa nenä hetkeksi kohti keltaista nappia.


8.Oletko saavuttanut elämässäsi ne joita pienenä halusit?

En onneks muista mitä kaikkea pienenä halusin.

Ballerinaksi halusin kyllä.
Olen myös päässyt kohtuullisen lähelle tätä unelmaammattia - minulla on jalkaterissä alkavia vaivasenluita ja tykkään tanssia Joutsenlampea aina kun siihen ilmestyy  mahdollisuus.
Tyhjä lähikaupan käytävä esimerkiksi..


9.Mikä on riittävä määrä unta sinulle?

Paljon!

Mutta voin myös valvoa koko vuorokauden jos näin haluan.


10.Pidätkö talvella hattua?

Mul on takuulla jäänyt pää joskus puristuksiin, koska sen muoto on takapuolelta täysin epänormaali ja siitä syystä en ole ikinä tavannut pipoa joka mun päähän sopisi. 


Käytän aina pään ympärille käärittyä huivia. 
Ja näytän kävelevältä kaalikääryleeltä.




39 kommenttia:

  1. Hitsi miten tyylikäs partsi!!

    Terkkuja Monica

    VastaaPoista
  2. Mä olin jo vesikielellä ja odotin ihan OIKEESTI, että nyt se on tehnyt kaalikääryleitä :D

    Tuo parveke on mahtavan kokoinen ja hienon kalustuksen oot hankkinut! Ja mikä viherpeukalo ootkaan!!!

    VastaaPoista
  3. heehe..hauskoja vastauksia ja vautsi mikä vihannes/yrtti tarha sulla onkaan tulossa. mahtavaaaaa!! Mulla ei oo edes vielä istutettu.*kirosana* jospas ens viikolla..tosin mie joudun kyllä suoraan maahan ne laittaa ja meillähän vielä lykkää miun tuurilla sen sadan graadin pakkaset ni sinne meni emännän vihireet ja terveelliset*kirosana* :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, vielä ne kerkee kuihtua :D
      Esimerkiksi tomaatit on pystynyt 3 viikkoa täysin samakokoisina. Ei oo kasvanut milliäkään. Ovat varmaan juuresta mätäntyneet. :D

      Poista
  4. Voi kun mun on ollut sua jo ikävä! Sä niin harvoin näytät ehtivän tänne.
    Mutta parveke on nätti! Mitä sä sen kanssa oikein suotta tuskailit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, en tiennyt että tule vastaan kivoja muovimattoja Ikeassa ja sikahalpa parvekesetti :P
      Ei kerke tänne, ei. Ihan tylsä!
      Ja sit mun kameran salama on ollut rikki jo kuukauden, eli ei onnistuu kuvatkaan. Olen koittanut vaikka kuinka monesti kuvata muuta kämppää, mutta nääh.

      Poista
  5. Olipas kiva kuulla susta <3
    Teidän partsi on kyllä ihana, ja ihan mahtavan kokoinen! :)

    VastaaPoista
  6. Huikean tyylikäs partsinne! Kyllä tuolla kelpaa syödä vaikk kaalikääryleitä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole ikinä maistanut niitä kääryleitä! Näyttää kyl pahoilta. :D

      Poista
  7. Voi kun tykkään partsista!! Ihana!! Ja tuollahan voi pitää vaikka kokonaista perunamaata:)) Luin samalla edellisenkin postauksen kun jostain syystä on väliin jäänyt-mahtavia löytöjä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Kuvasta ulos jää grillinurkka ja toinen parvekeryhmä. Kyllä, meillä on niitä kaksi :D

      Poista
  8. tuo partsihan on valtavan kokoinen ! mahtava, ei muutako potut vaan kasvaan isoihin tynnyreihin .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et usko, mutta nyt siellä on oikeesti ahdasta, ei paljon mahdu mambottamaan kun on esimerkiksi parikin vierasta.

      Poista
  9. Hei vaan :) Nyt pitää ihan kysästä että mistä olet tuon puisentsydeemin hommannut jossa taimia kasvattelet (jossa tekstikin)? Aurinkoista päivän jatkoa :) -Minttu-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä sain sen laatikon kaverilta ja toi teksti on itseasiassa peltitaulu :) kiitos, samoin!

      Poista
  10. Heipsan - aivan turhaan tuskailit partsin suhteen - taas näytit taitosi - On hieno ja tosi ihana kun tuota tilaa on silti ja vieläpä kasvimaallekkin.. Mukavaa viikon jatkoa..ja aurinkoa sun kasveille!!

    VastaaPoista
  11. Aivan ihana ja valoisa parveke, todellakin!
    Voithan sä vaikka tuunata yhden eurolavan maalilla ja renkaat alle. Se voi toimia partsin apupöytänä tms ;)
    Kyllä nuo polyrottinkiset kalusteet on kestäviä ja nättejä musta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä idea tosiaan, mutta nyt ei taida olla edes tilaa tollaiselle. Se siitä isokokoisesta parvekkeesta :))

      Poista
  12. Kyllä tolla parstsilla kelepaa simat vetästä, tai aamukaffet tai mikkä vaan!
    Iloista vappua kaupankäytävällä teputtelevalle kaalikääryleelle! :)

    VastaaPoista
  13. Kyllä näyttää parveke nyt ihanalta!!
    Aurinkoista Vapunpäivää teille!

    VastaaPoista
  14. Mä sanon vaan et niiden lavojen maalailuun menee kyllä hese!!! Joten hyvä, ellei parempikin ratkaisu tää...noi kalusteet sopii tosi upeasti tuonne!!! Je huraa-huuto kasvimaalle :)!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vähän jotenkin epäilinkin sitä maalausurakan laajuutta..Se mut ahdisti eniten :))

      Poista
  15. Ihan kun muistaisin lukeneeni joskus "jostain", että "joku" ei saisi parveketta ollenkaan sisustettua. En nyt muista enää miten se meni, mutta eihän mun tarvitsekaan... Ihan mieltsin hienon näköistä on nimittäin!!! Joo, ne lavasohvat olisivat olleet kuitenkin tosi huonot istua - tai jotain ;D Nämä hyvät. Ja matot ovat tosi kivat. Kasvimaakin kukoistaa niin, ettei paremmasta väliä. Kohta saat jo ekan porkkanalaatikon tehtyä ;) Kaalikääryleiden oheen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niii muttaku mä en osanut arvatakaan että meillä ois varaa ostaa ihka oikeat kalusteet :D
      Haha.. onneks mä en edes syö porkkanalaatikkoita, ni ei tuu paineita :)
      En syö kyllä kaalikääryleitäkaan.. ainakin luulen niin.. en oo koskaan maistanut :)

      Poista
  16. Tajusinko oikein et noi matot on Ikeasta? Mun on ilmeisesti lähdettävä sinne pika-pikaa :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...