28. marraskuuta 2012

Tikapuut Turkuun


Sunnuntaina käytiin Turkusessa kirppareilla.
Uskallan väittää että Turku on Suomen paras Kirppiskaupunki/seutu.
Missään ei oo näin montaa, näin isoa kirpputoria!

Takapenkki oli taas niin täynnä tavaraa. Enimmäkseen kyl vaatteita ja kenkiä. Monen sisustusjutun kohdalla jouduin teeskentelemään että minua ei itseasiassa kiinnostaa sisustaminen ollenkaan. Muuten tili olisi tyhjentynyt nopeammin kun ripulinen peräsuoli.

Viime kerralla minähän löysin isot ikkunapokat joiden vuoksi meidän kotimatkakin oli hieman ahdistava.

Tälläkertaa löysin tikapuut.



Kurvailin tikkaat ostoskärryssä kirppiskäytäviä, kun isäntä yllätti mut kulman takaa.

Heti vääntyi etootosissas-ilme: Äh? Mitä sä niillä??
-Kiipeän. Kaappeille ja kaikkee, ku mä oon niin lyhyt..

Olin selvästi ostamassa itselleni apuvälinettä!
Eihän nyt kukaan voi kyseenalaista tollaisen ostoa!
Se että ne ovat koristetikapuut, jääköön nyt ainakin toistaiseksi mainitsematta. 
Mitä sitä kaikesta juoruilemaan! Luin jostain, että naiset jotka puhuu liikaa ovat muutenkin miesten mielestä ärsyttäviä..


Etsi kuvasta ostokset-  palloliina, servettilaatikko ja suklaanaiheinen liitutaulu.
Sitä viimeistä en näe edes mä, koska se nyt ei vaan näy, vaikka se on siinä.


Riihimäen 3n litran purkit lähti 3,5 euroa per purnukka.


Mä en hirveesti oo perehtynyt noihin purkkeihin, mutta eikö nää oo yleensä paljon arvokkaammat?
Sinne jäi vielä kolmaskin.
En ollut päässyt kotimatkan puoleenkaan väliin,  kun alkoi suunnattomasti harmittamaan etten ottanu kolmatta..
Mikä ois sen ihanampaa kun pistää 3 samalaista purkkia vierekkäin..
  


Oiskohan kokonaisen vuoden viiveellä nyt minullakin on se upotettu kommenttisysteemi, jossa pääsee vastamaan suoraan kommentin alle.
Ennen mulla oli ponnahdusikkuna, koska se oli niin ponnahteleva ja koska mulla on ollut se alusta alkaen.

Ja koska minä olen luonnostaan joissakin tietyissä asioissa intohimoinen (eli ärsyttävä) konservatiivi, minä hampaat ristissä kelasin kommenteille vastatessa aina hiirellä ylös-alas ja vastaus, ylös-alas ja vastaus. 
Ja näin jopa 30 kertaa, mikäli kommenteja sattui noin paljon olemaan.
Miksi? 
 Enminä rupee vaihtamaan mitään asetuksia, ku se ponnahdusikkuna on ollut alusta asti ja se on kiva. Tavallaan.. Koska se on kuitenkin aina ollut siinä..
Kaikkihan sen tietää että maanvaivalla on ponnahdusikkuna..
 

No mutta nyt se on vaihdettu..
Ja nyt pitäis se kommenteille vastaaminenkin sujua nopeammin kun viikon viiveellä..

Mutta se ponnahdusikkuna oli kyl paljon kivempi!

Voi olla että mä vaihdan sen takas.. 




47 kommenttia:

  1. haha ihana :D Ponnahdusikkuna rules! Ihanat tikkaat ja hyvin pimitetty isännältä ;D

    VastaaPoista
  2. Heh, eikö isäntä ihmetelly, kun noillehan pitäs apuvälinekäytössä aina olla tuki jostaki et voi kiipeillä. =) Kivoja löytöjä taas kerran.
    Mulla on muutes "joulukalenteri" käynnissä... hyppää mukaan vaan. ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se kerkeny mitään ajattelemaan :)) Heti ku ehdin, tulen :P

      Poista
  3. Ei parane isännille kaikkea kerralla annostella;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, musta fiksut naiset pimittää melkein kaiken :D

      Poista
  4. Upeita löytöjä! Ja kauniin näköinen keittiö teillä, ihania asetelmia!
    Juu, oikeen emännänjatkeet olet löytänyt, ihana mies, jos tuollainen selitys uppoaa....
    Hieno ripaus punaista kuvassa, vähän jo jouluttaa ;-D
    Nyt voit ponnahdella sitten muuten vaan!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, toi punainen tölkki taitaa olla keittiön ainut joulukoriste tänä vuonna.. tai sitten ei..
      Haha.. ai muuten vaan.. :D

      Poista
  5. Hyi sua,nyt mä nään varmaan unta ripulisen peräsuolen vauhdilla tyhjenevästä lompakosta,siis jos saan naurunpyrskähdyksiltäni edes nukuttua,sulla se on tuo sana hallussa:D
    Upeet on apuvälineet,täytyykin laittaa muistiin tuo(kin) selitys,kaikki konstit on sallittuja kirppisostosten perustelemiseksi ja kuka muka vois olla niin julma että apuvälineen menis kieltämään...
    ja ihan ilmaiset oli purkkisi,täällä katsoin männä viikolla samanlaisia,kakskypää makso ilman kantta,että revi siitä sitten;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitähän minäkin!!! Ei lilliputeilta voi kieltää tikapuita!
      Herrajestas, siis 20!!! :O
      Nyt ahistaa vielä enemmän etten ottanu sitä kolmatta.

      Poista
  6. Joo, nyt mä haluan lähteä Turkuun, ja ILMAN isäntää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en voi lähteä ilman sitä.. kuka kuskaa mun ostokset? :D

      Poista
  7. Mahtavia löytöjä! Tää postaus saa Tamperelaisenkin halajamaan hetkeksi Turkuun ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Ja heiii.. me ollaan vissi parin viikon päästä menossa taas sinne :P

      Poista
  8. MIKSI ET OSTANUT kaikkia Riihimäen purkkeja???!!! :D
    Nuo kaksikin ovat tosin hienoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En minä vaan tiedä.. nyt itkettää melkein.. :D

      Poista
  9. Hienoja löytöjä taas! Varsinkin nuo tikkaat on tosi ihanat (ja hyödylliset tietysti!) ;) Teillä on kyllä tosi kaunis koti, kivoja pikku yksityiskohtia täynnä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tikapuut toimii yhden huivin ja yhden kaulakorun telineenä :D
      Kiitos Sulle!

      Poista
  10. Kyllähän ne tikkaat pitää emännällä olla!! Käyttötapa voi olla aivan mikä vaan ;D

    Komeat olet löytänyt ja vau, miten halvalla Riihiksen purkit olet saanut!!!

    Älä laita ponnahdusikkunaa enää, please...

    VastaaPoista
  11. Hehe.. No ok :) sait ylipuhuttu mut :D

    VastaaPoista
  12. Olenks mä paljonki menettänyt kun ei tarvi selitellä eikä piilotella eikä puolustella ostoksiaan kenellekään....?
    Huomasin just, että mun elämä taitaa olla t y l s ä ä.....

    Mulla olis just sen verran lautatavaraa/rimaa jemmassa että saisin tehtyä tikkaat...mihis mä ne laittaisin...hmmmm

    Käännänkö mä vielä veitseä haavassa: MIKSI sä jätit sen yhden purkin ostamatta??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuntuu just siltä veitseltä haavassa, muuten. Että kiitti vaan!
      Ehkä.. EHKÄ siihen liittyi se että mies oli vieressä kun katselin niitä.. Väänteli naamaa jo niistä kahdesta.. :D

      Poista
    2. Nii ja sit me mentiin miehen veljelle kylään ja sen nainen sanoi että hän ois voinu tehdä mulle tikapuut heinäseipäistä ku heillä sattuu niitä olemaan.. Siis vau :P ehkä joku kerta saankin ne..

      Poista
    3. Noita heinäseipäitä tuntuu riittävän joka paikassa paitsi täällä!
      Onneksi oli sentään ladonseinää :D

      Poista
  13. Tikapuut kelpais mullekin!
    Bongasin sun yhden vastauksen tuolt ylempää ja totesin "itsekseni", että taidan olla melko fiksu nainen ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä en nys sitten tajunu ollenkaan, että minkä vastauksen bongasit :D

      Poista
    2. Lady of the Messille vastasit, että "musta fiksut naiset pimittää melkein kaiken" ;D

      Poista
  14. Upeita löytöjä! Täällä Karhulan tölkeistä pyydetään 15 egee per purkki.B)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, yks karhulan tölkki tuli silloin vastaan ja joo, oli sielläkin 15.-
      Mutta mä en tosiaan tiedä mikä karhula ja mikä riihimäki. Pitäis alkaa lukemaan vähän historiaa, niin arvostaisi enemmän :)

      Poista
  15. Hienot tikapuut!
    Minä maksoin omasta Riihimäestä 15 ekeä ja ilman kantta.Kansi nostattaa vielä hintaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nohuh huh.. Varsinainen löytö mulla siis!

      Poista
  16. Äkkiä takasin Turkuse hakke se purnukka ! mie muka yritin turun murthela ;)
    Ihanan Jeannedarcmainen tuo keittiöjuttu :)

    VastaaPoista
  17. Me itseasiassa ollaan kai menossakin taas viikonloppuna, mutta ei kirppareille.. Nyyyhhh!

    VastaaPoista
  18. Sulla on mainio tyyli kirjoittaa! Tuli mieleen, että entä, jos tarjoutuisit kolumnistiksi johonkin lehteen? Tulisi hauskoja kolumneja tosielämän tilanteista :). Terveisin Eiju...se, jolla on vieläkin hamsteri pakastimessa...entä teillä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh! Kiitos! Mutta pakosta ei multa irtoa yhtään mitään tekstiä. Pitää olla" sillä päällä " :)

      Hamsteri on ollut jo pari kk. haudattuna :D

      Poista
  19. Haha, tulee tuosta tikapuun ostosta ihan itseni mieleen.. :D Tai siis tuo "kiipeän". Pitäis itsekin keksiä yhtä hyvä selitys miehelle, miksi haluan rukkilavoja tuoda kotiin, kun sekin katselee minua hieman epäuskoisesti, kun ehdotan jotain sellaista. :) Mutta aivan ihanat tikkaat! Haaveilen itsekin tuollaisista. Valkoisessa värissä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hitsi, toi vaatii jo vähän enemmän aivotyötä keksiä trukkilavoille looginen selitys :D

      Poista
  20. Ja nyt mä tahdon tietää, että missä ne kirppikset siellä on? Varaudun siis ripuloivaan peräsuoleen, eli lompakon tyhjennykseen, mutta Turkkusen kirppiksille on päästävä!
    Onneksi Mixun veli muutti sinne, niin on aina hyvä syy "kipaista" siellä. ;) Ja käydä moikkaamassa Rintsikoita. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Googletamalla löytyy ne uusimmatkin joihin en oo kerennyt ,mutta mun vanhat lempparit on ne kaks: Manhattan ja Länsikeskus :P

      Poista
  21. No ni, nyt sit asuntoja katsomaan ja muutatte tänne, onhan täällä kuitenkin ne kirppikset! Hävyttömän vähän sitä taas viime aikoina tullut käytyä noissa. Duunipaikan naapurissa on myös valtavan kokoinen kirppis, josta löysin viimeksi ruskeita lasipulloja pilkkahinnalla. Siitä ei olekaan pitkä matka toiselle suurehkolle kirppikselle. Manhattanin lähellä on myös toinen suurehko, Länsikeskus taitaa olla sunnuntaisin vain jos sitä parkkihallissa olevaa meinasit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Länsikeskus on ihan päivittäin auki oleva kirpputori. Sittarin vastapäätä, oisko siinä ollut mäkkärikin pihalla.
      Kyllä Sun kannattais käydä useimmin :P
      Mä kun siellä asuin niin kävin n 4 kertaa viikossa :) enkä ollut silloin edes sisustamisesta kiinnostunut.
      Joo, en oo Ehkä muuttamassa, mutta päätettiin että ruvetaan käymään useimmin. :P

      Poista
  22. Mulla koristaa samanlaiset tikapuut keittiössä ;) Sain ystävältä ennakkoon joululahjaksi ja oli ostanut itselleen myös =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä pöydässä oli niitä enemmänkin, eri teksteillä. Arvaa, oliks vaikee päättää minkä otan :D

      Poista
  23. Mutta kun sä oot vastannut suoraan tohon kommentin alle, niin hyppääkö sunkin sivu takas ylös? Mun hyppää, joten se siitä helppudesta :(
    Mieletön löytö noi purkit, koska joo, ne ON normaalisti paljon arvokkaampia! (ellei niitä ole sattunut saamaan äitin mökiltä :)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyppää ylös, mutta sitten viiveellä pompsahtaa taas alas.. varmaan nettinopeudesta kiinni..

      Poista
  24. Turku on kyllä Seinäjoen lisäks tosi hyvä kirppiskaupunki :)
    Oikein odotan, että mennään välipäivinä juhliin sinne. Saa samalla syyn mennä kirppiksille ;)

    Mulla ei muuten pomppaa sivu ylös, kun vastailen. Ponnahdusikkuna toimii tosi hyvin. Oliskohan Liisa sulla joku asetus erilainen kun esim. mulla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seinäjoen kirpparilla en oo tainnut koskaan käydä vaikka muuten oon käynyt vaikka missä Suomen kirpparikolossa :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...