2. lokakuuta 2012

Metroismi



Mitä järkeä on omistaa tollainen purkki kerta se on aina tyhjä?
Taidan vetää yli ja kirjoittaa siihen vihannekset.. tai esim. pakastemaissi. Niistä ei meillä pidä kukaan.

En tiedä, onko tämä edes vanha purkki, mutta se löysi paikan mun vanhojen tavaroiden hyllyltä.


Tunnustuksia on tullut Hanna-Riikkalta  ja Mialta ja joltain ihanalta, joka on päässyt unohtumaan. (sanon sen ihan kaikenvaralta, jos joku onkin tunnustanut, ja mä en muista, niin saan ehkä helpommin anteeks). <3

Mitä tässä paljastais, jota mä en muka oo vielä kertonu?
Kuuluisia metro-tarinoita?

Mä säikähdän metrossa joka ikinen kerta kun sisään astuu mies, jolla on päällä tumma takki ja yksi käsi taskussa.
Tai mies, jolla on molemmat kädet taskussa ja niistä roikkuu epäilyttävän näköisiä johtoja (usein ne paljastuu kyl mp3soittimiksi).

Kerran viereeni istui munahattupäinen mies, jonka kädet eivät olleet taskussa vaan se piteli niillä raamattua.
Hän hikoili valtavasti, keikutti itseään penkillä ees-taas, mumisi koko matkan jotain ja väänteli hermostuneesti raamattua.

Silloin minua pelotti niin paljon, että hyvä ku en oksentanu. 

En silti lähtenyt pois, koska silloinhan minä olisin virallisesti vainoharhainen foobikko.

Onkohan sillä tautilla nimeä? Terrofobia?  Lopetasotaleffojenkatsominenismi? 
Idiotismi?



Olin eilen hirveessä maanantaimasennuksessa.
 Koko päivän oli naama nutturalla.

Mutta jossain kohti illalla sain hillittömän naurukohtauksen. 

Aloin yhtäkkiä nauramaan isännälle (tietenkin) ja mä tunsin melkein fyysisesti miten kaikki mun ilokromosoomit alkoivat palaamaan takas nuppiin ja mä muutuin iloisemmaksi ja iloisemmaksi ja vaan jatkoin ja jatkoin nauramista.. kunnes isäntä suuttui.
Huh, nauru on paras terapia!

25 kommenttia:

  1. Tosi epäilyttäviä miehet joil on takki päällä ja kädet munaskuis! Mulla maanantai depis jatkuu vieläkin;( kyllä täytyis saada niskasta kiinni!!

    VastaaPoista
  2. kyllä muakin epäillyttää kaikki miehet joilla on musta pitkä takki, sinnehän mahtuu vaikka haulikko :D

    VastaaPoista
  3. Tossa saattaa olla kyse vaikka kristismistä,maanvaivaismista tai sitten ihan arkisesti vaan mustatakkikammoisuudesta,tosin ehkä ei kannata ruokkia tota sellasilla leffoilla joissa seikkaillaan metrossa;)
    Mikä noita miehiä muuten vaivaa,ei oo hyvä jos on naama nutturalla,sit jos nauraa niin siitäkin suututaan:)Kaiken lisäks vielä kehtaavat väittää että naiset on vaikeaselkoisia,siis HÄH?

    VastaaPoista
  4. Onneksi täälläpäin ei ole metroja...eihän niissä uskaltaisi matkustaa...:))

    Miehet ne ei kestä yhtään naurunalaiseksi joutumista...

    VastaaPoista
  5. Kyllä mäkin pelkäisin!! Meilläkään ei ole metroja, ei edes paikallisbusseja, joten täällä ei tarvi pelätä. Lontoossa laitettiin kesällä meidänkin aikana linja kiinni pommiuhan takia, onneks oli väärä hälytys:)

    Nauru pidentää ikää! Ei muutakun nauramaan, vaikka miehen kustannuksella;)

    VastaaPoista
  6. Tämä alkuviikko on ollut kyllä niin tahmeaa, että sympaan suo täysillä! Tuota nauriterapiaa en ole vielä kokeillut, ei ole naurattanut...
    Mutta taas on syy miehen; hän on reissussa, kenelle mä nyt nauran?

    VastaaPoista
  7. Mun mielestä kaikki miehet on epäilyttäviä...
    Tai naurettavia...
    Tai...

    Juu, viikko on alkanut tahmeesti.
    Onneks äsken tuli "postia pohjosesta".
    Ja kohta pääsee kiropraktikolle.
    Se on muuten mies...

    VastaaPoista
  8. Mulla on vähän samoja piirteitä esim. bussissa tai jossain ostoskeskuksessa. Thank god täällä ei oo metroo :)
    Parasta on nauraa niin että joku suuttuu :D :D Been there, done that :D

    VastaaPoista
  9. Mä omistan kuules kans moooonta purkkia, jolla ei ole varsinaisesti muuta kuin somistuskäyttöä! Järkevää sekin, ainakin mun mielestä ;)

    VastaaPoista
  10. Mie en ole vielä tavannu pelottavaa mustatakkista miestä, mutta turkoosissa tuulipuvussa haahuilevaa mies hieman pisti epäilyttämään. Etenki ku tuulipuvun takki oli pituutta napapaita ja tyyppi örisi vaan. Hui, kaikenlaisia sitä onki :D

    VastaaPoista
  11. Hei mä voin samaistua :D
    Kerran aikoinaan silloin, kun vielä tuli asioitua pankissa sisällä, niin ovesta pankkiin sisään astui mies; musta puolipitkä tukka, nilkkapituinen musta nahkatakki ja virtaviivaiset aurinkolasit. Jumaleizön suoraan, kuin jostain Desperadosta. Käsi oli hälläkin takin alla ja odotin koska pumppuhaulikko kiskaistaan esille!
    Mies huusi umpihumalaisella äänellä "mä ryöstän tän pankin!"
    No onneks se oli ihan aseeton, paikallinen harvinaisen tyylikäs hamppari, joka ohjattiin tämän jälkeen ulos pankista:) Mutta kyllä vähän olin peloissani.

    VastaaPoista
  12. Sä OOT hullu! Mut ei se mitään, hulluna on hyvä olla :D join the club, ja silleen!
    Mut kyllä muakin pelottais noissa sun metrotilanteissa, on se hyvä, ettei mun tarvii kulkea metrolla. Ja nyt en ehkä uskalla enää ikinä kulkea.
    Nauru pidentää ikää! :)

    VastaaPoista
  13. En taida uskaltautua enää metroon, vaikka ei sillä, kun niillä tulee kujettua ehkä kerta vuoteen :P Tampereen busseissa ei ole ihan noin villiä... Tota ketutusta on liikenteessä, olen joka toinen päivä leka otsassa ja joka toinen ihan jees-fiiliksellä :D

    VastaaPoista
  14. Tyhmä lååda tommonen, joka vielä lupaa hyvää...


    Terkkuja Monica

    VastaaPoista
  15. Hih..olipas hauska postaus taas :-))

    VastaaPoista
  16. Pakastemaissi!!:D

    Huih meillä töissä käy joka ikinen päivä pyörimässä epämääräinen mies joka pitää kättä povitaskussa, se kehuskelee olevansa tosi rikas ja että kaikki kadehtii sitä, luultavasti pitää tiukasti kiinni kukkarostaan mut mä oon aina ihan paniikissa kun sen nään et se vetää aseen esiin, on oikeesti sellanen ihan pimeen olonen tyyppi .:P

    VastaaPoista
  17. Mun lootassa voisi lukea PARSAKAALIA!!

    Mainio postaus:)

    VastaaPoista
  18. Meil ei onneks oo metroi ja linja-autoillakaan ei kukaan kulje (niin lyhyet välimatkat).
    Mä haluaisin ehottomasti tuollaisen chocolates-purkin, ihana!!! Tyhjä se tosin meilläkin olis... mun pitää piilottaa kaikki herkut, jos meinaan niitä toisenakin päivänä syödä!

    VastaaPoista
  19. Voi ketutusta, mulla oli maanantaina hyvä päivä... olikin vapaata. =)

    Minähän se vasta hullu olen, kun en osaa pelätä tollasia takkimiehiä. Varmaan kävisin kimppuun, jos alkais kättä hitaasti taskusta vetää. ;D

    Jos vielä riepoo, käy piristykseksi ottamassa osaa mun arvontaan. =)

    VastaaPoista
  20. Mä olen taas ihan metro-juntti, en ymmärrä pelätä mitään. TAi ainakaan ymmärtänyt, kakskyt vuotta sitten New Yorkissa olin tosi iloinen, kun löysin sellaisesta Metro North- junasta tyhjän vaunuosaston :) Kunness sinne tuli noin parikymmentä meksikaanoa mun ympärille istumaan... Lipuntarkastaja (joka onneksi sattui paikalle) katsoi mua kuin idioottia, nykäisi hihasta ja alkoi kiskoa perässään toiseen vaunuun. Mä luulin suurinpiirtein että se heittää mut pihalle (oli pikkasen hankala lippuautomaatti ollut mulla, mun mielestä) mutta se veikin toiseen ihmisten kansoittamaan vaunuun ja saarnasi "never ever et mee yksin tyhjään junanvaunuun..." Hih, joo maalaishiiri kaupungissa.

    VastaaPoista
  21. Bikke: Kyyyllä Sä vielä saat! <3

    Jasmiina: No hui, sanos muuta!

    Kirsi: Kristisismi on kyl parasta! Alan käyttää tätä kun perustelen omia mielipiteitä. :D

    Irmastiina: no daa..mahtaaks heillä kaikilla olla itsetunto heikkona.

    Mia: Mä olen kans siitä satavarma, että nauru on erittäin terveellistä. paitsi jos nauraa niin että saa sydärin :D

    Rv.Kivitikka: Soita sille ja naura päin luuria! :D

    Pepi: Mnjoo.. jos tarkemmin ajattele, niin ovathan ne :D

    LittleB: Niin.. "parasta" :D

    Heli: Mä aloin ykspäivä tunkemaan nuihin purkkeihin kaikenlasta pikkukrääsää. Nyt jo voin sanoa, etten muista mitä on missäkin.

    Marjut: Voi ihanuutta :DD

    Maija: Huh! Mä oon niin herkkä säikähdämään, että oisin varmana kussut housuun :D

    Liisa: Joo, olen sen aina tiennyt, alitajunnassa. Mutta tämä blogin kirjoittaminen on auttanut hahmottamaan että täys seko on siis kysessä. :D

    Anna: Miksei ihmisen luonnollinen tila voisi olla onnellinen. :) Tylsää!

    Monica: Niimpä! :)

    Kiitti Arja!

    Niina: Riittää näitä joka menoon näköjään :D

    Pohdiskelija: Haha.. toi on hyvä!

    Marru: Mua ei auta piilottaminen ku mä kuitenkin muistan et mihin piilotin :D

    Kati: :D Sain hulvattoman mielikuvan ku yks hyppää kimppuun ku toinen kaivaa taskuista nenäliinaa :D

    Kupla: Siis mul nousi kaikki karvat pystyyn ku tota luin :O

    VastaaPoista
  22. Hahhah, teillä on kyllä varmaan niin virkistävää kotielämää :D

    VastaaPoista
  23. Miia: pakko myöntää, on se :))

    VastaaPoista
  24. Kyl mäki tommost ihme ukkelii pelkkäisi ♥ Mä en voi meirä nalle keksi purkkii mittää laittaa sisäl, ku ne syöttäis sekunnis hahahah ♥

    VastaaPoista
  25. Jhanna: Ollaan me ihme syöppöjä! :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...