26. helmikuuta 2012

M niinku Mutsi niinku Mikä??


 Löysin Facebookin muistiinpanoistani 3 vuotta vanhan haastetehtävän.
Point oli kysyä omilta lapsilta seuraavia kysymyksia ja kirjoittaa vastaukset juuri niin kuin ne sanottiin.
Laitanpas muutamia vastauksia teillekin luettavaksi.

Mariel 7v:

1.Mitä äitisi aina sanoo sinulle? älä röyhtäilee

2. Mikä tekee äidin onnelliseksi? se että se saa uusia taikamukin tavaroita  taisin keräillä silloin iittalan taika-sarjaa

6. Kuinka vanha äitisi on? enmää tiiä, 20?

7. Kuinka pitkä äitisi on? 100 grammaa?

8. Mikä on äitisi lempipuuhaa? nukkuminen

9. Mitä äitisi tekee, kun et ole itse paikalla? nukkuu

12. Missä äitisi ei ole kovin hyvä lainkaan? auton ajamisessa ei mulla ole edes ajokorttia 

13. Mitä äitisi tekee työkseen? jotain ihme hoitoja

16. Jos äitisi olisi joku sarjakuvahahmo, kuka hän olisi? shrekista se aasi

google

20. Mistä tiedät, että äitisi rakastaa sinua? koska mä olen niin pieni



Marleen 10v.


1.Mitä äitisi aina sanoo sinulle? tuliks läksyi?

8. Mikä on äitisi lempipuuhaa? emmä seuraa sen puuhoja

10. Jos äidistäsi tulisi kuuluisa, niin miksiköhän? sellainen joka laulaa joka päivä

12. Missä äitisi ei ole kovin hyvä lainkaan? laulamisessa

16. Jos äitisi olisi joku sarjakuvahahmo, kuka hän olisi? karvinen

google

21. Mikä on äitisi lempipaikka, minne mennä? netti


 


Kerjäsin itselleen bloggerissa leviävän Vuoden mutsin tunnustuksen.. tai haasteen..
Taina oli niin ihana ja antoi sen mulle <3


1. Tunnen itseni vuoden mutsiksi, kun... heistä tule isona yhtä kivoja kun mä.. hähäää.. no ei sentään, lapsiparat.
 En ole tähän asti tuntenut itseäni erityisemmin mikskään mutsiksi. Ja mitä isommaks ne kasvaa, sitä epätodellisemmaksi se mutsius muuttuu. Esim. jo sekin, että mä olen kohta tässä talossa kaikista lyhyin!
Ei kukaan ota tosissaan pientä jäkättävää lilliputtia.

2. LapsiTeiniperhe-elämässä haasteellisinta on muistaa, että kaikkia mielipiteitäni ei kannata sanoa ääneen.
 
3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän... nauraa vatsa kipeenä mun vitseille.

4. Kello 24 yöllä olen yleensä...kääntämässä sivuja.. tai kylkeä.

5. Kello 8 aamulla olen yleensä...bloggerissa.

7. Haluaisin sanoa omalle äidille, että...  mitä vanhemmaksi mä muutun, sitä mukavammaksi sä muutut.


8. Viimeksi kiroilin, kun... mä kiroilen aika paljon, mutta omalla äidinkielellä. Eli tätähän ei kiroiluksi lasketa ku ei kukaan kuitenkaan ymmärrä mitään.. Kurat!

9. En ole koskaan osannut... kasvattaa lapsia.
Minusta ne olivat itsestään hyvin kasvatettuja jo heti synnyttyä.
Heillä ei ole koskaan ollut uhmaikää. Ei raivokohtauksia keskellä ruokakauppaa eivätkä he ole tarhassa vetäneet toisia lapsia turpaan tms.
Heidän itkukin on ollut aina sellainen hiljainen, tyylikäs.
Olisin ollut pahassa jamassa, jos he olis ollut yhtään mitään muuta.
Koska mä en todisesti tiedä yhtään Dr. Phillin vinkkiä lapsien viisasta kasvattamisesta.
Nyt kun tässä sitä kirjoitan, niin tuli mieleen, että n. 10 v sitten toinen sai jonkun kiukkukohtauksen, kun oltiin kyläilemässä. Mitä mä tein? Mä menin shokkiin  ja aloin nauramaan. Niin. Tosi fiksua.

10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä on...
 miks housujen pitää olla jalassa?
Eikö hame käy?
JUST ku mä löysin kirpparilta ihanan hamen 2-lla eurolla!

Takapuoli
Olen viimeaikona ihastunut vaatetuksessa kaikkeen kermaiseen ja röyhelöiseen.
Sellaiseen maalaisromanttiseen, tiedättehän..
Vaikka tukan tyylin puolesta voisin olla enemmänkin hullu punkkari, joka viiltele voiveitsellä ranteita.

20 kommenttia:

  1. Suloisenihana-postaus suloisesta lilliputti äidistä <3 Äläkä vähättele taitojas, tai sit oot tosiaan päässy liian helpolla ;D
    Helpolla oon tainnu kyl itekin päästä, paria pientä "erimielisyyttä" lukuunottamatta... ei oo ilmeisesti montaa harmaata hiusta tullut :)

    Todella mahtava toi hame, tollanen kelpais mullekin!!!
    Niin ja kiitos voiteesta, tykkään todellakin :))

    VastaaPoista
  2. sulosia lapsukaisesten vastauksia ja älä yhttä vähättel taitojas äitinä, kyl se vaan sit tosiaan luonnontaa tulee .

    jännän näköne toi hame ja taas kirpparilt, mist mä en löydä mittää ku rikkinäisii hiusvärei ;)

    VastaaPoista
  3. Huiput vastaukset! Ja tosiaan, munkin mielestä lapset kasvaa usein vähän vähemmälläkin kasvattamisella. Kunhan on läsnä. kun on mutsi. Hyvin sä vedät!

    VastaaPoista
  4. Kivan haasteen sait, tai sitähän se taitaa olla äitinä oleminen koko ajan... haastetta. Siis jos on niitä riiviöitä lapsina, mutta sinullahan ei niin taida olla, vastauksista päätellen... ;D
    Ihanan mekon olet löytänyt!

    VastaaPoista
  5. Ihania vastauksia ja on kaunis mekko! :D

    VastaaPoista
  6. Hyvin sä oot pärjännyt, älä yhtään huoli ;D Taitavat lapsosetkin olla samaa mieltä, vai mitä?

    Ihana postaus, veti mahalihakset (=läskit) liikkeelle ;DD

    Noi röyhelöjutskat tulee varmaan iän myötä...mäkin nimittäin huomaan omaavani muutamia sellaisia ja lisää halajan aina vaateliikkeitä kolutessani.

    Aurinkoista sunnuntaita!

    VastaaPoista
  7. Mäkin teetin joskus meidän vanhemmalla poitsulla tuon "testin". Vastaukset on vauvakirjan välissä tallessa. Ihana mekko <3

    VastaaPoista
  8. Ihana mekko!

    Tuosta bannerikuvasta tulee mieleen myrskyluodon maija, sellainen vähän modernimpi hiusväri vaan maijalla=) Rupes heti soimaan päässä Lasse Mårtenson. Hieno kuva!

    VastaaPoista
  9. Ihania vastauksia!!!
    Minun on vaikea kuvitella sinua kirppislöydössäsi,onneksi ne villasukat pelastivat.Maalais- romantiikka ja keskiaikaisuus sinulle ???No ehkä joskus...

    VastaaPoista
  10. Marru: Mä vähän epäilen, että tämä liian helppo lapsuus kostautuu teini-iässä. :P

    Johanna: Heh.. Mä sanon JÄNNÄÄN NÄKÖINEN tai sitten mielenkiintoisen-näköinen aina kun en oikestaan tykkää :DD

    Taina: Kiits! :)

    Minttu: Joo, en tiedä, miten on mahdollista, mutta tosiaan, melko helpolla olen päässyt noina vuosina. Vauva-ikää (ne itkut) ja teini-ikää ovatkin sitten aivan omaa luokkaa.

    Anne: Kiitos!!

    Satu: No sehän selittää kaiken! Että ikäkriisi kun pukkaa, niin alan näyttämään röyhelötyynyltä :D

    Jonna: Heh.. kiva, mäkin olen onnessa, että älysin säilyttää sen.. facebookissa, tosiaan. Kai mun pitää printata se. Ei sitä tiedä milloin koko bookki kaatuu :)

    Hanne: Mun pitää nyt sitten vihdoin ottaa selvää, kuka se Maija on, ku Sä aina puhut siitä :)

    Marjori: Voi keskiaikaisuus :DD
    Ehkä mä joskus otan kokokuvan, niin pääsette sitten arvosanoja antamaan, et näytänkö ihan pimeeltä :D

    VastaaPoista
  11. Pettämättämän mukava postaus :D

    Ei voi olla totta, että jostain löytyy tommosia hameita kahdella eurolla....ei sillä että mulle sopis, mutta haluaisin, että sopis !

    Voiveitselläkö nykyisin ranteita viillellään...mä käyttän viel kynsiviilaa :)

    VastaaPoista
  12. Joopa joo, just ku mä kerkesin kuvitella, että olen tässä viikon sisällä tehnyt lukuisia hyviä kirpparilöytöjä...oliks pakko löytää tommonen noin halvalla, argh. -Adalmiina-

    VastaaPoista
  13. Ziisus kun ihana hame (vai mekko, ylhäälläkin näkyy röyhelöä). Just tuollaisen hoikan olennon vaate.
    Pieni talo preerialla meininkiä...

    VastaaPoista
  14. Pepi: Onko metallinen vai lasinen kynsiviila? :D

    Adalmiina: No, mä löysin vaikka mitä muutakin, vielä halvemmalla, mutta juuri Sun mielenterveuden takia jätin pois esittelystä :D
    No ei.. kyl mä nekin varmaan jossain vaiheessa näytille tuon :)

    Tiina: Ylhäällä on jo eri vaatekappale, täyttä röyhelöä sekin :D
    Just Pieni-talo-siellä on aivan ihana.. muistan, että jo pienenä ihailin niitä isoja hameita :)

    Kiitos RiittaSinikka!

    VastaaPoista
  15. Hah no kyl mä oikeest siit tykkään, tarkotin et on persoonalline hamone ;) Huomasin et on kirjotus virhei edellises postaukses, täytyy men kouluu takas ;)

    VastaaPoista
  16. Kukkuu..Heitän sinua nyt haasteella, joka löytyy blogistani..Ota koppi täältä tulloo :D

    VastaaPoista
  17. Eikun se ihan perinteinen hiekkapaperisellainen :D
    ....en mä nyt niin itsetuhoinen sentään...

    VastaaPoista
  18. Äitejä on niin kovin monenlaisia. Mainioita vastauksia niin lapsilta, kuin äidiltä itseltäänkin. Hauska postaus.
    Ihanan hameen olet löytänyt!!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...