17. tammikuuta 2013

Aikamatka


Bloggerissa on kiertämässä esittele Top 3 DIY-tä haaste.
Mä sain omani Sadulta <3, innostuin oikein urakalla ja selasin läpi kaikki picassan kuvat.
Melkoisen aikamatkan tein, välillä jopa herkistyin.

Mä en tiedä mitä DIY tarkkaan käsittää, laitoin tänne vähän kaikkea mihin olen sormellani koskenut.
Olkaas hyvät!



Siinä on yksi ensimmäisiä ja hengisesti raskaimpia tuunauksia.
 Tästä voi halutessa lukea lisää.


Pallohullutus:
 

Mä en ihan totta enää muista minkänäköiset ne korit ovat ennen olleet.
Kannet päällystin keittiönpyyhkeillä.
 

Rumat ruskeat kalusteet ja sermin sutisin ykskaks valkoisiksi. 
Sermi-idealla pääsin parveke.fi sivulle. uuu..


 
Ompelin (liimanauhailin) GG-pallokankaasta keittiökapan, jota rakastan vieläkin!
Toivottavasti sopivat uuteen kotiin!!
 



 Luistimien uusi elämä:



Vanhoihin pulloihin liimasin decoupage-liimalla lehtimainoksia:

 
Olin joskus aika innostunut decoupaagimisesta, näköjään:
 


Jossain vaiheessa alkoi washiteippi-hulluus:
 


Kakkabeige matkalaukku sai selkään maalia, sanomalehtiä ja valokuvia. Tänäpäivänä siellä on myös pitsiä. En olekaan muistanut kuvata teille.



Minilaatikoston tuunaus liitutaulumaalilla ja servetillä:
 


Tämä on majavalamppu.
Tästä voi lukea miksi se on majavalamppu.



Parit kupukellot olen tuhonnut:





Tein ihan itse rannekorun, jonka pallerot päällystin servetillä. Huh mikä homma! En ole tehnyt sen jälkeen yhtään rannekorua.



Peilihylly on yksi niistä ikivanhoista (3v) tuunauksista.


Toi penkki on mun tekemä, mutta nyt se on rikki, koska joku ääliö meni istumaan sen päälle. Ei ole vielä saatu kiinni.



 Isoäidin vanha kello sai uuden värin ja vähän muutakin:



Kaljakorin uusi elämä:



Villatakkityyny. Sitä ei harmikseni ole enää, ku joku vei sen partsille istuintyynyksi ja joku heitti siihen palavan tulitikun josta jäi rumia jälkiä. Tekijää ei ole saatu kiinni.
 


Viirinauha juuttinarusta ja vanhoista lehdista. Aika pelottavannäköinen..



Lehtikoriin liimasin palan kangasta ja silityskuvan:
 


Vanhat painavat ovet päällystin raamatulla.
Näistä en enää tykkää, mutta koska nämä ovat muistoja täynnä, minun pakko pidä ne.
Esimerkiksi yksi muisto on se miten ne tipahtivat kolisten isännälle päähän.

 


Pellavatyynyt. Ihan itse ompelin ja silitin kuvat niihin.



Näillä decoupaagimalla tehtyillä kehyksillä pääsen elvistelemään lähes joka viikko, kun asiakkaat ihastelee ja kyselee, että mistä ostit.


Turun kirpparilta meille matkusti 2 kpl ikkunapokia, jotka tuunasin tarroilla ja naulakoilla:



Toiselle niistä kävi näin:
 


Sain nerokkaan ajatuksen askartella torso:
 




Vielä yksi torso:


Koska minua valtasi torsohulluus ostin muovisen torsohenkarin ja taputtelin siihen servettiä, mutta jokaikisen ihmisen mielestä se oli pelottava ja sairaan näköinen.
Joten mä pistin sen kirpparille myyntiin ja joku seuraava seinähullu ostikin sen pois.

 
 
Ikea lampun päällystäminen lannoitesäkillä. Vieläkin tykkään paljon!



Kortsulamppu sai maalia, servettiä ja kristalleja, jotta se ei muistuttaisi kortsua niin pahasti.
Tästä voi vilkaista. 
 





Hyllynreuna sai washiteippiä:


Yksi lempiurakoista oli oman työhuoneen remontti:




Ja toinen lempiurakka oli kampaamon remontti
Molemmat tein itse, enkä edes kaivannut kenenkään apua, pah!








46 kommenttia:

  1. No huhhuh! Muakin alkoi (melkein) itkettää sun tuunailusi,ihan käsittämätön määrä toinen toistaan kauniimpia juttuja,sä oot ihan tuninkipäällikkö:D

    VastaaPoista
  2. Vitsit, sähän oon tehnyt vaikka mitä!!!!!! Mä komppaan edellistä. olet tuninkipäällikkö ja nykyisin ihan puolijumala mulle!!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :))) jumalakin vielä :P siistiä!! Sanoispa mulle joku kotona näin :D

      Poista
  3. Multa pääsi ruma sana, koska olin unohtanut tuon minilipaston tuunauksen. Nyt nousen heti persiiltäni ja laitan lipastoni näkösälle, ettei toista kertaa tämmöinen moka pääse tapahtumaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin! Jotain hyötyäkin mun postauksesta! :))

      Poista
  4. Jopas olikin tuunailuja poikineen. Mua hymyilytti jostain syystä ne pilkulliset tarjottimet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niille ei ole tähän päivään asti ollut mitään järkevää käyttöä :D

      Poista
  5. Mulle kortsulamppu toi ennemmin mieleen kuukupin (ennen tuninkia) :DD miltein samaa osastoa kylläkin ;D Tosi kaunista kädenjälkeä sulla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha.. oli pakko googlettaa kuukuppi :D

      Poista
  6. Sä oot himotuunailija! Ihan törkee määrä hauskoja tuunailuja.

    Mulla on blogissa ARVONTA!!!!!! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On tässä ollut 1,5 vuotta aikaakin tuunata näitä :P Mä käyn ihan heti osallistumassa!

      Poista
  7. Aivan ihania juttuja sä olet tehnyt ja tosi taitavasti. Näkee todellakin, että ole kädentaitaja, kaikella osa-alueella, plus että tekstiäsi on mukava lukea, kun se on silleen "parempi yksi ruuvi löysällä,kuin kymmenen liian tiukalla" fiiliksellä. MINÄ pidän ja paljon. Mukavaa kevään odotusta sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DDD Niin munkin mielestä! Antaa toisten tiukkailla ruuveillansa :)

      Poista
  8. ihyan mielttömästi vaikkas mitä kivaa olet saanu tehtyä..noihin torsoihin tahtoisin kyllä ihan mallin kuinka tehdään, koska miun vajaa pää ei osaa edes mielenvieressäkään ajatella, että tekisin ihan omasta päästä :D muistutttas varmaan enemmän alapäätä sen jälkeen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Torson ostin Sinellistä, siihen vaan lehtiä päälle ja kirpparilta sopiva jalka :P

      Poista
  9. Olipa hauska aikamatka :)
    Ainahan mä olen tiennyt että olet ahkera DIY-harrastaja, mutta pääsit yllättämään! Uskomaton määrä hauskoja juttuja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Mnjoo, on sitä näköjään kokeiltu vaikka mitä..

      Poista
  10. Olipa kiva tuunausreissu ja oot sä mahtava likka, nostan hattua sulle, jota mulla nyt ei oo päässä, mut kummiskin. Mieletön määrä tuunauksia!! Upeeta mahtaa...huusi Bulttipoiskin pojat jossain sketsisarjassa vuonna ööh....85?95? no sinnepäin:D

    VastaaPoista
  11. Ihan uskomaton DIYnari sie oot !!!
    nyt mie lähen googlaan parveke.fi sivua...

    VastaaPoista
  12. Sää oot ihan SUPERRRRRRtehokas nainen. Monta ihan mahtavaa ideaa sain tuosta sun kuvakavalkaadistasi.. saas nähä, saanko mitään toteutettua.. hehheh.. oon kovempi suunnitteleen. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, tän postauksen yksi idea oli mm just se että jospa jollakin välähtäisi. :P

      Poista
  13. No huh huh, hitaanpaa jo hengästyttää.
    Huippu hienoja!
    -päivi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minuakin hengästytti kun tein sitä postausta tänä aamulla, meinasin myöhästyä töistä. :) Juuri sen takia jäi varmasti jotakin esittelemättäkin.

      Poista
  14. Niin paljon ihania ideoita, että sai tällänen nuori itelleen paljon inspiraatioita! Tosi ihania tuunauksia ja vitsit miten jollakin on silmää ja energiaa tehdä (;

    VastaaPoista
  15. Siis hertimäleijaa...Sulla on vaikka kuinka paljon ihanuuksia <3 Yhdyn alkupään kirjoittajien kommentteihin =) Sut nimitetään nyt tuninkipääliköksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kerroin jo miehelle että mä oon sitten tuninkipäällikkö ja mä määrään :D

      Poista
  16. Wau!
    Kylläpä olet monipuolinen! Tuo mausteteline on yksi suosikeistani! Sekä nuo isot rempat ja niiden tarinat! Olet hyvä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3
      Mikä niistä on muuten mausteteline? Se lokerokaappiko??

      Poista
  17. Voi apua, mitä kaikkea ihanaa oot tehnyt, mä en kestä! Olet kyllä niin tehokas ja taitava, että en oikein keksi tarpeeksi ylistäviä sanoja. Siis todellakin ihan ehdoton tuninkipäällikkö :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, kiitos! Miksei muuten suomen kielellä voi kiittää ku sillä yhellä ainoalla sanalla?? Hirveän tylsää.. kiitoskiitoskiitos..:D

      Poista
  18. Sulla on aivan käsittämättömän hienoja tuunauksia!! Miten sulla riittääkin ideat ja energia niiden toteuttamiseen? Uusia ideoita odotellessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Silloin kun se energiaa iskee, silloin pitää heti todeuttaa :)

      Poista
  19. moi, aivan ihania juttuja olet väsännyt, sekä kaunis koti.. vähän jo oottelen teitin muuttoa - jospa päästäisiin kurkkimaan mitä sä sitten keksit uuden asunnos sisustamisessa.. muksaa viikonloppua!!

    VastaaPoista
  20. Moi, uudehkona lukijana ja tosi uuten tuunaajana oli todella mukava katsella nämä kuvat, joita en ole ennen nähnytkään!! Oot sie vaan ETEVÄ! Me vallan häkellyttiin.
    -Helena ja Blackie-

    VastaaPoista
  21. Voi että olet taitava, ihania juttuja olet tehnyt!! ♥♥

    VastaaPoista
  22. Kaikkia ihania oot tehnyt, ei noita ees muistanu kaikkia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin oli unohtanut joitakin juttuja!!

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...