12. joulukuuta 2012

Lahja-asiaa



Minusta on ihana, jos joululahjat ostetaan/tehdään ajatellen lahjan saajaa oikeesti eikä vaan hommata jotain..

Oo.. tämä sininen kynttilänjalka on ihan kiva! Ostanpas sen serkulle, niin on ainakin yks lahja pois alta.. huh.
Tässä olis pitkät kalsarit 3 kahden hinnalla. Jes, nää menis sitten kahet miehen veljelle ja yhet vävylle, ku ei siitä tiiä että onko se tyttö kuinka kauan sen kaa.

Meidän sukujoulujuhlissa lahjojen jakaminen on tiukka ja rautainen perinne. Kaikille pitää olla! Ja monta!
Lahjoja pyörii kuusen alla riippuen ihmisten määrästä aina sadasta kappalesta reilusti  ylöspäin.  

Päivänselvä juttu että jokaisen lahjaoston kohdalla ei kerkee kovin paljon hempeitä mietiskelemään (en tarkoita itseään).

Sen takia olen jo parina vuotena miettinyt, että oispa kiva jos en saisi lahjoja ollenkaan. 
(tässä  linkki  viime vuoden top3 joululahjoihin)

Minusta olisi mahtava ryhtyä kestävän kulutuksen opetuslapseksi, pistää liikkeelle koko sukua mullistava innovaatio: säästä vaikkapa maanpalloa, sanoo tiukka ei kaupallisille joululahjoille, ja näin poispäin.. Mnjoo..

Tosiaan, näin jouluna sitä rupee väkisinkin miettimään kaikenlaista..mm sitä kuinka paljon ne joulut ihmisille maksaa. Liekö juuri sen takia useimilla joulumieli hukassa?




Ok, let's cut the crap!

Mulle ei sovi syvällisten pohdiskelu sitten ollenkaan.


Tässä on mun joululahjatoivelista isännälle:


No joo.. mutku se on sitä kysellyt jo monta viikkoa..



Itse olen saanut valmiiksi jo 4 lahjaa.



Ps. Kaikki paketit olen rakkaudella ja melko kestävällä kulutuksella askarrellut.

36 kommenttia:

  1. Oi... varmasti paketit yhtä ihania sisältä, kuin ulkoa päin! Todellakin rakkaudella lahjat "kääritty" <3

    VastaaPoista
  2. Voi kuinka söpöjä paketteja! Mulla lojuu kaikki lahjat pitkin keittiötä, mutta ostin jo tänään nättejä papereita ja satiininauhaa :D

    VastaaPoista
  3. Mä muistan viime joululta yhden pienen suloisen paketin jonka psoti toi :)
    Ja joka avataan miltei joka päivä, edelleenkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Selvästi kestävän kulutuksen lahja :)

      Poista
  4. Ihanaiset paketit olet luonut! Todella kauniit! Minulla on paketointia luvassa huomenna...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja multa puuttuu vielä vaikka kuinka monta pakettia. Mutta ei tässä hätää ole.. mitä.. reilu viikko joulumatkaan aikaa.. :D

      Poista
  5. Meillä suvun kesken päätetään joka joulu, että tänä vuonna ei sitten hössätä, että yhdet lahjat vaan. Yhden kerran päätös on pitänyt - minun kohdallani. Sitten jouluaattona saapuu anoppi ja appiukko tavarasäkillisen kanssa! Just - nyt mä sitten hankin useamman paketin joka joulu, kun tiedän, että sopimukset ei pidä. Onneksi meidän nuoret jo alkaa tottumaan siihen, että mukavampi saada yksi tai kaksi oikein hyvää ja mieluista lahjaa kuin valtava määrä lahjoja, jotka ei miellytä;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Veikkaan että meillä kävis kans just noin. Kun se on kuitenkin ollut niin älyttömän pitkä perinne. Ainakin mun syntymästä asti ja siitä on 30 vuotta :D

      Poista
  6. Onpa kauniit paketit<3 Meillä ei pitäisi hössätä pakettien kanssa, mutta jotain pientä annan systereille ja tietenkin omille muksuille ja lapsenlapselle...tietenkin mulle saisi antaa monta pekettia-sillä minähän olen 100% kiltti tyttö koko vuoden:))) Tänä vuonna olen toivonut muksuilta Vain elämää-cd:n ja vihjassut miehelleni jostain kivasta korusta-saas nähdä ny mitä tuleepi?;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole ikinä miehelleni mitään listaa/vinkkiä antanut, mutta ku viime vuonna tuli se hemmetin hajuvesipullo, jota oli samalainen pullo melkein käyttämättömänä kotona kaapissa(ku en erityisemmin pitänyt siitä), niin ajattelin, että tehdään nyt sitten se lista.

      Poista
  7. Varmasti on rakkaudella tehtyjä lahjoja, Kristi!

    Ihanat on nuo pakkaukset!!

    Täällä on kasa toiveita heitetty ilmaan, saas nähdä kuinka käy (ja jaksanko olla kiltti jouluun asti ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö tuhmana olemisesta saakaan tänä vuonna lahjoja? :D

      Poista
  8. Meilläkin ennen annetiin tosi paljon lahjoja, nyt olemme (yrittäneet) ottaa käytäntöön sen, että vain lapsille ostetaan lahjat.
    Kauniita paketteja olet tehnyt, sehän on jo puoli pakettia, kun pakkaus on kaunis.
    Ostin muuten juuri tuon kirjan miehelleni synttärilahjaksi, hän piti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon että on hyvä kirja!
      Kaikki oksasen kirjat olen lukenut sekä suomen että viron kielisinä. :P

      Poista
  9. Meillä on jo muutaman vuoden suvussa ollut periaate, että aikuisille ei lahjoja osteta. Ja ne lapsetkin alkaa olla aikuisia, joille ostetaan korkeintaan pari lahjaa, joten nyt on mukavaa tehdä jouluostoksia..:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta se on ihan järkevä periaate. Tai sit jossain ohjelmassa oli et arvotaan kuka tekee Kenellekin. Toi olisi kans hauskaa.

      Poista
  10. Meillä oli kymmenisen vuotta sitten tuo sama periaate kuin teillä. Siinä ei mennyt kuin rahat ja ennenkaikkea hermot!! Meillä oli 21, joita piti muistaa.
    Nyt emme osta kuin lapsillemme ja kummilapsille. Ja tottakai minun vanhemmille ostamme aina jotain pientä, kun he auttavat lastenhoidossa tarvittaessa. Paljon helpompaa :)

    Kauniita paketteja olet tehnyt!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä sitten tiedät tunteeni just eikä melkein. :)

      Poista
  11. Miten se vuori sitten mahtuu kuusen alle? :O
    Mutta meillä kans ettei aikuisille lahjoja, paitsi että joka vuos sitä jotain pientä mummit ja papat saa sekä miehen kans jotain vaihdetaan keskenämmä. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä on yleensä joulupukki. Arvaa sitten mikä hiki lentää kun pitää kantaa sisälle noin 12 isoa jätesäkillistä lahjoja :D
      Sen takia mun mies ei suostu enää olemaan pukki. Ku tule hiki :D

      Poista
  12. Voi mitä kauniita paketteja, olet tosi taitava!

    VastaaPoista
  13. Ihania, upeita paketteja, mistähän löytäisin tuota nuottipaperia? tarvitsisin yhdelle ihmiselle juuri tuollaista täydellisesti hänelle sopivaa lahjapaperia?! On sulla kyllä tyyliä ja silmää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle mies töi töistä sitä paperia. On muuten aika paksua eli ei oo varsinainen lahjapaperi. Hänen töissä sitä olikin käytetty lavojen välissä erottamaan tuotteita toisistaan tai jotain..

      Poista
  14. Eihän noita raaski avata!!! UPEITA!!! Ihasteilin sinun huushålliasi, ja eritoten olkkarin verhoja, ja ihmettelin mistä ovat kotoisin, kunnes kuuntelin ja katselin ihanan blogiviedeointisi!!! Ja hiukset ovat todella hyvän väriset!

    Mutta, nyt töihin, minä siis...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä kans ihaillen, vaikka itse tein. :D Mulla on niitä lahjoja jo paljon enemmän nyt :P

      Poista
  15. vau mitä paketteja!
    mä en osta juuri aikuisille lahjoja. aikuiset osaa ostaa ite itelleen mitä oikeesti haluaa! *toki oletan mieheltä jotain kivaa aina saavani* lapsia lahjotaan ristiin rastiin, aikuisille voi viedä jotain pientä jos jouluna kyläillään.
    mutta suvuissa on tietty niitä luutuneita tapoja joita on paha lähteä muuttamaan...
    Mukavaa viikonloppua toivottelen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähä joo epäilen että sitä tapa ei pysty muuttamaan ikinä.

      Poista
  16. Vau mitä paketteja, minä en ole noin kärsivällinen paketoija...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ne munkaan paketit läheltä katsottuna täysiä pisteitä saa :)

      Poista
  17. Onppas teil isol porukal joulun viettoa ja voi sitä lahjoje määrää ♥

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...